صنایع‌دستی

انواع صنایع دستی

انواع صنایع دستی
لوگوی اراهنر

آیا شما نیز به صنایع دستی علاقمند هستید؟ آیا می‌خواهید با انواع صنایع دستی و گروه بندی های مختلف آن آشنا شوید؟ پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به سوالات شما در مورد انواع صنایع دستی پاسخ دهیم ...

صنایع دستی ایرانی از دیرباز مورد توجه خود ایرانیان و دیگر میهمانان خارجی بوده است. علت آن را می‌توان به تنوع گسترده این صنایع، خلاقانه بودن محصولات و اصیل بودن مواد و طرح‌های به کار رفته در آن‌ها، می‌توان ربط داد. از طرف دیگر شهرهای مختلف با واقع شدن در نواحی جغرافیایی مختلف و داشتن ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی گوناگون، با استفاده از مواد اولیه محلی مختلف در هنرهای متنوعی فعالیت دارند.

برای مثال مناطق کویری با داشتن منابع زیادی از خاک رس، در تولید صنایع دستی سفالی معروف هستند. مثال‌های بسیاری از این دست می‌توان زد که همه و همه کاملا ایرانی و اصیل هستند. علاوه بر این فرهنگ، باورها و عقاید هر منطقه نیز در نوع صنایع دستی های آن ناحیه تاثیرگذار است.

ایران با داشتن اقلیم‌های گوناگون و فرهنگ‌های متنوع یکی از گسترده ترین لیست‌های آثار هنری و صنایع دستی را دارا می‌باشد که شهرت جهانی دارد. در این متن برای بررسی بهتر ابتدا تعریفی از صنایع دستی را ارائه خواهیم کرد و سپس بی معطلی به معرفی انواع صنایع دستی، مواد اولیه به کار رفته و شیوه تولید آن‌ها خواهیم پرداخت و در انتها محصولات آراهنر با محوریت صنایع دستی ایران را برای ارائه هدایای تبلیغاتی خلاقانه معرفی می‌کنیم.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید …

گلدان و بشقاب قلم‌تراش و ترمه ابریشم(221)

گلدان و بشقاب قلم‌تراش و ترمه ابریشم

این بسته یک هدیه به شدت چشم‌نواز مدیریتی و سازمان است. شما با این هدیه می‌توانید تفاوت خود با دیگران را رقم بزنید.

گلدان و بشقاب قلم‌تراش و ترمه ابریشم هم نشینی زیبای دو هنر ایرانی در کنار یک‌دیگر است.

این مجموعه می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید هدایای مناسبتی خاص مانند هدیه روز پزشک باشد.

بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم (215)

بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم

این پکیج تبلیغاتی متشکل از صنایع دستی ایرانی یک مجموعه استثنایی و متفاوت برای هدایای تبلیغاتی شماست. 

این هدیه به شدت چشم‌نواز و خاص است که جزو هدایای مناسب برای سالمندان می‌تواند باشد. به ویژه اینکه یک شیشه توت خشک و یک شیشه مویز هم برای شما در این بسته قرار داده‌ایم تا در کنار زیبایی چشم‌گیر، این بسته طعم شیرین هم به خود بگیرد.

بسته شکلات خوری، آجیل خوری و گلدان مس و خاتم

بسته شکلات خوری، آجیل خوری و گلدان مس و خاتم

این بسته یک هدیه تبلیغاتی لوکس بی‌نظیر مدیریتی است. مجموعه‌ای که هنر ایرانی در آن موج می‌زند. بسته‌ای باشکوه، از ظریف‌ترین تکنیک‌های هنر ایرانی که ترکیبی شگفت ‌انگیز از دوام و زیبایی است.

بسته تنگ و آجیل خوری مس و پرداز و ترمه ابریشم

بسته تنگ و آجیل خوری مس و پرداز و ترمه ابریشم

این بسته یکی از هدایای تبلیغاتی صنایع دستی آراهنر است که در آن هنر مس و پرداز را به رخ می‌کشد.

بسته شکلات خوری و شیرینی خوری فیروزه کوب

بسته شکلات خوری و شیرینی خوری فیروزه کوب

فیروزه کوبی یک هدیه مناسب برای مدیران و مهمان‌های خارجی است. این بسته چشم نواز که می‌تواند یادگاری مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهید همیشه به یاد شما باشند.

این هدیه سازمانی و مدیریتی در یک بسته بندی چوبی که به زیبایی این هدیه می‌افزاید به شما ارائه خواهد شد. صنایع دستی به ویژه فیروزه کوبی همیشه یک هدیه مناسب و زیبا برای شماست و هیچگاه نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید.

بسته کاسه آجیل، کشکول قلمزنی و شکلات

بسته کاسه آجیل، کشکول قلمزنی و شکلات

مليله کاری از جمله ظريف‌ترين رشته هاي فلزکاري و يکي از برجسته‌ترين صنايع دستي ايران است. در این بسته فاخر دو کاسه آجیل و یک کشکول پایه کوتاه ملیله قرار دارد و شما میتوانید از این بسته برای خرید هدیای شرکتی استفاده کنید.

یلدا با تکنیک مسی /(v241)

یلدا با تکنیک مسی

این کادو شب یلدا یک «جعبه چوبی با روکش گالینگور» است که داخل آن یک آجیل خوری مسی بزرگ از صنایع دستی ایرانی و بطری شیشه‌ای قرار دارد. همچنین مغزهای «پسته»، «بادام» و «فندق» نیز در این بسته هست.

بسته گرد سوز و کاسه مینا روی سفال، پارچه قلمکار

بسته گرد سوز و کاسه مینا روی سفال، پارچه قلمکار

این بسته گیفت سازمانی آراهنر هدیه ترکیبی و خلاقانه از صنایع دستی ایرانی است. در این بستته یک گردسوزی و دو کاسه مینا روی سفال به همرا یه عدد پارچه قلمکار قرار داده شده است.

بسته گلدان، بشقاب و آجیل خوری الماس تراش

V254 (الماس مسی)

این بسته از هدایای مناسبتی آراهنر است که برای تهیه هدیه مدریتی بسیار مناسب است. گیفت عید نوروز شامل دوعدد کلدان، یک بشقاب و یک آجیل‌خوری الماس‌تراش است که در بسته‌بندی چرمی برای شما آماده شده است.

آجیل خوری نقره و بشقاب قلمزنی و گلیم مغان

آجیل خوری نقره و بشقاب قلمزنی و گلیم مغان

این بسته خلاقانه یک هدیه نفیس از مجموعه هدایای تبلیغاتی نفیس ترکیبی ماست. بسته‌ای که در قالب هدایای مدیریتی، سازمانی و تبلیغاتی تعریف می‌شود.

بسته آجیل خوری نقره و بشقاب قلمزنی و گلیم سیرجان می‌تواند نظر مثبت مشتری‌هایتان را به سمت شما جلب کند. این مجموعه گزینه مناسب و چشم نواز برای خرید هدیه برای همکار مرد شما هم خواهد بود.

مجموعه‌ای که تلفیقی از صنایع دستی ایران است و باعث می‌شود مشتری‌های خارجی شما با این هنرها آشنا شوند و همیشه با این هدیه زیبا یاد شما باشند.

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

بسته گیفت نمایشگاهی اسماج ویژه آراهنر، سوما نام دارد. نام سوما از زبان کردی گرفته شده است که به معنای نور چشم و روشنایی است. در این بسته هر آنچه برای اسماجینگ نیاز است قرار داده شده است.

در مقاله اسماج چیست درباره خواص آن بیشتر بخوانید.

اسماج ترکیبی از گیاهان مختلف که اصلی‌ترین محصول این بسته است درون ظرف سرامیکی مستطیلی شکل قرار گرفته است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ظرف اسماج نیز به اندازه خود آن حائز اهمیت است. در این بسته از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی با در نظر گرفتن ظرف سرامیکی از صنایع دستی دیگر نیاز به تهیه ظرف جداگانه نیست.

V242 (غزل خوان و صراحی در دست)

از دیگر بسته‌های صنایع دستی می‌توان به بسته غزل‌خوان و صراحی در دست اشاره کر. این پک هدیه نوروز آراهنر شامل یک عدد گلدان مس و خاتم و یک پارچه قلمکار است.

تعریف مختصری از صنایع دستی

امروزه صنایع و هنرهای ماشینی بسیاری ایجاد شده‌اند که محصولات هر چند زیبا اما عاری از ذوق و هنر ایرانی را تولید می‌کنند اما صنایع دستی هنر و صنایعی را شامل می‌شوند که قسمت بیشتری از تولید آن به وسیله دست و با استفاده از ذوق و خلاقیت هنرمندان ایجاد می‌شود.

علاوه بر این در تولید صنایع دستی از مواد اولیه و لوازم بومی و طبیعی هر منطقه استفاده می‌شود. با توجه به این موارد صنایع دستی را می‌توان هنرهایی نامید که با فرهنگ، جغرافیا و ذوق هنرمندان آن منطقه خاص در ارتباط است. همین ویژگی سبب شده ایران لیست گسترده ای از انواع مختلف صنایع دستی داشته باشد که برخلاف دیگر صنایع ماشینی، بازتاب فرهنگ، عقاید و رسوم مردمان این سرزمین است.

صنایع دستی

معرفی انواع صنایع دستی

اکنون که به صورت مختصر با چیستی صنایع دستی و تفاوت آن با دیگر صنایع آشنا شدیم، بهتر است به قسمت اصلی این مقاله بپردازیم. در این قسمت صنایع دستی را گروه بندی کرده و به بررسی زیرگروه‌های مرتبط به هر مجموعه خواهیم پرداخت.

پس بیایید به بررسی این لیست کامل از انواع هدایای تبلیغاتی و صنایع دستی بپردازیم:

فلزات مختلف، از مهم‌ترین اجزای صنایع دستی ایرانی

عنصر فلزات در یافته های باستان شناسی ایران نیز مشاهده شده است. پس می‌توان قدمت صنایع دستی فلزی و ظروف و لوازم تولید شده با آن را دوران باستان دانست. فلزات به علت داشتن ویژگی های خاص خود به راحتی شکل پذیر هستند. علاوه بر این با توجه به ارزش‌ مادی فلزات مختلف، گستره‌ی قیمتی متنوعی نیز دارند.

 صنایع دستی فلزی خود به تنهایی انواع مختلفی از هنرهای را دربر می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • قلم زنی: این هنر ترکیبی از فلزات گرن‌بها مانند نقره به همراه نقش و نقش‌های قلم است. هنرمندان قلم‌زنی با استفاده از قلم و ضربات چکش این طرح‌ها را روی فلزات پیاده می‌کنند.
  • مسگری: به تولید ظروف مختلف کاربردی و دکواتیو با فلز خوش رنگ و لعاب مس گفته می‌شود. در این دسته دو هنر دیگر مس و پرداز و همین‌طور مس و خاتم نیز قرار می‌گیرند که ترکیب فلز مس با نقاشی و یا خاتم کاری هستند.
  • فیروز کوبی: این هنر نیز ترکیبی از فلزات و فیروزه است. قطعات فیروزه را بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده روی ظروف فلزی وصل می‌کنند. هنر فیروزکوبی ترکیب رنگ زیبایی با فلز مس ایجاد می‌کند.و همچنین می‌تواند گزینه مناسبی برای گیفت تبلیغاتی سازمان شما باشد.
  • ملیله کاری: هنر ملیله را می توان از ارزشمندترین صنایع دستی با فلزات دانست. در ملیله کاری مفتول فلزات از جمله نقره را کنار هم قرار داده و لحیم می‌کنند. در آخر ظروف بسیار لوکس و زیبایی ایجاد می‌شود که جز هدایای تبلیغاتی خاص محسوب می‌شود.
  • زیور سازی: ایرانیان علاوه بر ساخت ظروف فاخر فلزی، در ساخت زیورآلات نیز پیشرو هستند. به طور عمده در فرایند ساخت زیورآلات از فلزات با ارزشی مانند نقره و طلا استفاده می‌شود.

مقاله هدایای تبلیغاتی چیست می‌تواند شما را دررابطه با وضوعات پیرامون هدایای تبلیغاتی کمک کند.

صنایع دستی فلزی

سفالگری از پر طرفدارترین صنایع دستی ایران

صنایع دستی دیگری که به بررسی آن خواهیم پرداخت، سفالگری می‌باشد که جز هدایای کاربردی نیز هست. همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد در صنایع دستی از مواد اولیه محلی استفاده می‌شود؛ بنابراین در ایران نیز با داشتن منابع بسیاری از خاک رس، هنر سفالگری در نقاط مختلفی از این سرزمین رواج دارد.و از مهم‌ترین صنایع دستی همدان است. با استفاده از هنر سفالگری نیز وسایل مختلف کاربردی، دکوری و حتی زیورآلات نیز تولید می‌شود.

تنوع بالای محصولات سفالی باعث شده که بتوان از آن در دکوراسیون‌های سنتی و همین‌طور مدرن بهره‌مند شد. هنر سفال را در ترکیب با هنر میناکاری نیز می توان دید که در قسمت بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

میناکاری، هنری به رنگ آسمان

این هنر را می‌توان از صنایع دستی ارزشمند و گران قیمت ایرانی دانست. علت آن را می توان به مراحل تولید زمان‌بر و شیوه ساخت آن ربط داد. هنر میناکاری معمولا یا روی فلزات انجام می‌شود و یا روی سفال. هنرمندان این عرصه طرح‌های مختلف ایرانی اسلیمی را یا به شیوه نقاشی و یا به صورت خانه‌بندی روی ظروف مختلف رسم می‌کنند.

درباره این صنایع دستی در مقاله مینا کاری چیست بیشتر بخوانید.

هنر میناکاری معمولا با نام هنر بهشتی و هنری به رنگ آسمان شناخته می‌شود که علت آن استفاده از طیف‌های مختلف رنگ آبی در نگاره ها است. و از بهترین هدایای تبلیغاتی است.

هنر میناکاری

چوب، صنایع دستی گرم و طبیعی

استفاده از چوب در ساخت صنایع دستی مختلف نیز در ایران رواج دارد. عنصر چوب به علت ارتباط تنگاتنگ آن با طبیعت به هر محیطی گرمی و صمیمیت می‌بخشد. هنرمندان بسیاری در نقاط مختلف ایران به تولید صنایع دستی متنوع از چوب هستند. از جمله این صنایع  که می‌توان به عنوان هدایای چوبی استفاده کرد مواردی  همچون منبت‌کاری، معرق کاری، مشبک و خاتم کاری اشاره کرد.

خاتم کاری خود به تنهایی از هنرهای مشهور و اصیل ایرانی است که معمولا رو فلزات و بیشتر روی چوب انجام می‌شود. هنر خاتم از صنایع دستی اصفهان است و کارگاه‌ها و هنرمندان بسیاری در این شهر مشغول به تولید صنایع دستی خاتم کاری با چوب هستند.

از دیگر هنرهای ایرانی می‌توان به منبت کاری اشاره کرد که از صنایع دستی شیراز به حساب می‌آید و در این شهر سابقه و قدمت طولانی دارد.

هنر خاتم کاری

صنایع دستی نساجی و بافت‌های مختلف

هنر نساجی را می توان از پرقدمت‌ترین هنرهای ایرانی دانست که خود زیرشاخه‌های بسیار گسترده ای را شامل می‌شود. صنایع دستی بافت و نساجی در ایران به ناحیه به خصوصی محدود نمی‌شوند زیرا در شهرها و استان های مختلف انواع بسیاری از گلیم‌ها و فرش‌ها به شیوه‌های مختلف و با طرح های گوناگون بافته می‌شوند.

تعدادی از زیرمجموعه‌های هنر نساجی عبارت‌اند از جاجیم بافی، مخمل بافی، نوار بافی، گبه بافی، چفیه بافی و …

رودوزی، هنر دوخت و دوز

علاوه بر صنایع نساجی که بیشتر به بافت با الیاف و پشم و … می‌پردازد، صنایع دستی دیگری تحت عنوان رودوزی نیز رواج دارد که وظیفه تزئین بافت‌های مختلف را بر عهده دارد. هنر رودوزی در شهرهای مختلف ایران با روش‌ها و ابزار گوناگون انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به ملیله دوزی، قلاب دوزی، پته دوزی وسوزن دوزی اشاره کرد.

این هنرها معمولا روی پارچه‌ها ساده، پارچه‌های ابریشمی مانند ترمه و پارچه ماهوتی پیاده می‌شوند. انواع مختلفی از این تزئینات را می‌توان در روی رومیزی‌های سنتی، جانمازهای ترمه و همین‌طور لباس ها سنتی هر منطقه مشاهده کرد. در سال‌های اخیر هنر رودوزی روی لباس و مانتوهای مدرن نیز انجام می‌شود. این هنر زیبا از هدایای صنایع دستی می‌تواند گزینه خوبی برای هدیه نوروزی باشد.

حصیربافی، شاخه ای از صنایع دستی چوبی

به علت مواد اولیه به کار رفته در این صنایع دستی آن را می‌توان از هنرهای چوب به شمار آورد اما به علت گستردگی زیاد از دسته‌بندی اصلی خود جدا شده است. این هنر بیشتر در نواحی جنوبی ایران و همین‌طور برخی شهرهای شمالی رواج دارد. از جمله زیرشاخه های هنر حصیر می توان به مواردی مانند مروار بافی، سبد بافی، بوریا بافی و … اشاره کرد.

مواد اولیه در ساخت محصولات حصیری بیشتر نی، ساقه گندم و برگ درخت خرما است. هنرمندان این موارد را با گره زدن به هم متصل کرده و با دیگر نخ های رنگی و رنگ‌آمیزی تزئین می‌کنند. و از این محصولات می‌توان برای هدایای تبلیغاتی ارزان استفاده کرد.

صنایع دستی لوکس چرمی

محصولات ساخته شده از چرم که به شیوه دستی انجام می‌شوند از گران قیمت‌ترین صنایع دستی ایرانی و هدیه لوکس به شمار می‌آیند. به همین علت این محصولات لوکس از مهم‌ترین صنایع دستی صادراتی ایران هستند. صنایع دستی چرمی از تنوع گسترده‌ای نیز برخوردار هستند برای مثال می توان به کیف، لباس، کفش و سایر وسایل تزئینی چرمی اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از بسته بندی های چرمی لوکس نیز بسیار رایج است، زیرا به هدایا جلوه و ارزش بیشتری می‌بخشد.

کاربرد هدایای صنایع دستی

به طور کلی هدایای تبلیغاتی می توانند نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کارها داشته باشند. اگر شما هم مدیر یک شرکت یا موسسه تجاری هستید و یا بازاریابی آن را برعهده دارید حتماً از قبل با هدیه های تبلیغاتی آشنا هستید و سر و کار دارید. امروزه بسیاری از شرکت‌ ها به دنبال راه‌ هایی برای استحکام روابط خود با مخاطبان، مشتریان، شرکای تجاری و یا حتی پرسنل خود هستند. خوشبختانه این روش بازاریابی و استفاده از هدایای تبلیغاتی می تواند به راحتی نام شرکت شما را در ذهن مخاطبان حک کند.

با این حال همواره بحث های زیادی پیرامون انتخاب هدایای تبلیغاتی وجود داشته است برای این که بسیاری از کسب و کارها، خرید هدایای مناسب را مهم ترین و البته دشوارترین بخش ماجرا می دانند.

  انتخاب و خرید صنایع دستی ایرانی با توجه به ظرافت و زیبایی چشم نوازی که دارند، قطعاً می‌تواند گزینه ای مناسب برای هدایای تبلیغاتی به شمار آید زیرا به واقع به سختی می توان هدیه ای را یافت که هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی بتواند با صنایع دستی هم تراز شود.

مزایای خرید انواع صنایع دستی

بی شک استعداد و خلاقیت ایرانیان و هم چنین علاقه ای که به هنر و خلق آثار هنری دارند یکی از دلایل ماندگاری انواع صنایع دستی در طول تاریخ بوده است؛ تا جایی که امروزه صنایع دستی ایران، شهرت جهانی دارد. خاتم کاری، میناکاری فیروزه کوبی و … صنایع دستی ایران را به رنگین کمانی از نقش و رنگ تبدیل کرده اند و متناسب با سلیقه بسیاری از افراد هستند.

خوشبختانه در ایران انواع مختلف صنایع دستی را می توان با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کرد و به همین دلیل اغلب کسب و کارها می توانند محصولات مقرون به صرفه و در عین حال زیبا و با ارزشی را به مخاطبان خود اهدا کنند.

 شرکت ها و موسسات تنها باید مخاطبان خود شناسایی کنند و پس از آن، از میان انبوه متنوع صنایع دستی، خلاقانه ترین و شکیل ترین هدایا را برای آن ها فراهم کنند.

 هم چنین با انتخاب صنایع دستی ایرانی به عنوان هدایای تبلیغاتی در واقع بر فرهنگ و هنر ایران و ایرانی تکیه زده ایم به گونه‌ای به مبارزه با هدیه ها ‌و محصولات خارجی بپردازیم؛ چرا که سالانه کسب و کارها مبالغ زیادی را صرف خرید انواع هدایای تبلیغاتی چینی و خارجی می کنند و این در حالی است که برخلاف تصور بسیاری از افراد، صنایع دستی می توانند  بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

از آن جایی که هدایای خاص و متنوعی از محصولات سنتی و محلی هر منطقه از ایران وجود دارد. استفاده از کالای سنتی به اشاعه فرهنگ ایرانی کمک شایانی می کند و خصوصاً اگر شریک تجاری شما یک فرد غیر ایرانی باشد، مطمئنا هدیه یکی از هدایای تبلیغاتی سنتی به وی می تواند او را به ادامه شراکت با شما ترغیب کند. علاوه بر این که انواع صنایع دستی زیبا و دوست داشتنی هستند ارزش مالی نیز دارند که این موضوع سبب می شود کسی که آن هدیه را دریافت می کند احساس ارزشمندی کند.

هم چنین خرید از محصولات صنایع دستی به معنای ایجاد شغل و درآمد برای هموطنان ما در جای جای ایران است به این معنی که شرکت ها و موسسات با خرید محصولات صنایع دستی نه تنها اصالت و ابهت بیشتری به حرفه خود می بخشند، بلکه در نقش یک کارآفرین ظاهر شده و باعث رونق کسب و کار هنرمندان ایرانی در شهرهای بزرگ و کوچک می شوند.

مزایای خرید انواع صنایع دستی

سوالات متداول معرفی انواع صنایع دستی

صنایع دستی، هنر و صنایعی را شامل می‌‌شوند که قسمت بیشتری از آن به وسیله دست و با به کارگیری ذوق و خلاقیت هنرمندان ایجاد می‌‌شود به همین دلیل بر صنایع ماشینی که صرفاً کالاهایی بدون روح هستند، ارجحیت دارند.

قلمزنی، مسگری، فیروزه کوبی، ملیله کاری و زیور سازی از مهم‌‎ترین صنایع دستی فلزی ایران هستند.

سفالگری، نساجی و صنایع دستی فلزی از قدیمی‌‎ترین صنایع دستی ایران هستند.

صنایع دستی لوکس چرمی و میناکاری و هم چنین ساخت زیورآلات با فلزها و سنگ‎‌های قیمتی از گران‌‎ترین صنایع دستی ایران به شمار می‌‎روند.

نکات مهم درباره انواع صنایع دستی

  • صنایع دستی به هنرهای مردمان هر منطقه که به شیوه دستی و با مواد اولیه محلی تولید می‌شوند گفته می‌شود.
  • اقلیم، فرهنگ و عقاید هر منطقه تاثیر بسیاری بر صنایع دستی آن در طول‌ سال‌های طولانی داشته است.
  • هنر نساجی، سفال و صنایع دستی فلزی را می‌توان از قدیمی‌ترین محصولات صنایع دستی ایرانی دانست.
  • رودوزی هنر زینت بخشیدن به پارچه‌های گوناگون است که امروزه از صنایع دستی پر طرفدار به شما می‌رود، برای مثال آن را می توان در پوشاک، رومیزی و جانمازهای مختلف مشاهده کرد.
  • از دیگر هنرهای اصیل ایرانی می توان به کار با چوب و حصیربافی نیز اشاره کرد.
  • لوکس‌ترین صنایع دستی ایرانی مواردی از جمله چرم و ساخت زیورآلات را شامل می‌شوند.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *