هدایای مناسبتی

مناسبتی

اگر شما درباره هدایای تبلیغاتی اطلاعات کافی دارید و از آنها استفاده می‌کنید، احتمالا با عبارت هدایای مناسبتی آشنایی دارید. این هدایای مختص مناسبت های تاریخی خاص هستند. برای مثال روز مهندس می‌تواند برای جامعه مهندسین و همچنین سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از تواریخ مهم شمرده شود و یا هدیه روز خبرنگار که برای جامعه خبرنگار بسیار مهم است.

در طول سال مناسبت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تهیه هدایای متنوع برای مخاطبان و مشتریان استفاده کرد. از جمله این مناسبت‌ها می‌توان به جشن‌های ملی و سایر مناسبت‌های موجود در تقویم مانند روز معلم، روز مادر، روز کارمند، اعیاد مذهبی و … اشاره کرد. مخاطبان شما با دریافت هدایای متنوع در چنین روز‌هایی دید خوبی نسبت به کسب و کار، محصولات و یا خدمات شما پیدا خواهند کرد. برای مثال شما می‌توانید در چنین روزهایی برای کارندان خود از جمله حسابدارن هدیه روز حسابدار تهیه کنید. 

اما چه هدایای برای هر یک از این مناسبت‌ها باید تهیه کرد؟ هدایای مناسبتی چه ویژگی‌های دارند؟ انواع هدایای تبلیغاتی مناسبتی را از کجا می‌توان خریداری کرد؟ اگر این موارد سوالات شما نیز در خصوص هدایای مناسبتی هستند، در ادامه متن با ما همراه باشید. ابتدا تعریفی از هدایای مناسبتی و انواع آن ارائه کرده، سپس به بررسی دلایل و مزایای استفاده از این هدیه‌ها خواهیم پرداخت. در انتهای متن نیز بهترین هدایای مناسبتی آراهنر را برای شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با هدایای مناسبتی

شاید شما نیز تجربه دریافت هدایای تبلیغاتی اداری متنوع از طرف شرکت‌های مختلف در تعدادی از مناسبت‌ها مانند عید نوروز را داشته باشید. برای مثال ممکن است از طرف محل کار خود هدیه‌های مانند سررسید و لوازم اداری و یا محصولات مصرفی در ابتدای سال نو دریافت کرد باشید. همه این موارد از جمله هدایای مناسبتی محسوب می‌شوند.

کسب و کار‌های مختلف برای تبلیغات محصولات و یا خدمات خود در تعدادی از این مناسبت‌ها هدایای بخصوصی را تهیه می‌کنند. این هدایا نشان دهنده ارزش دادن سازمان‌ها به مخاطبان خود است. به همین دلیل هدایای مناسبتی از بهترین گرینه‌ها برای انجام تبلیغات موثر هستند. برخی کسب و کار ها ممکن است برای گروه‌های خاصی از مخاطبان خود در زمان‌های مختلف هدیه دهند. برای مثال می‌تونید هدایایی مناسبی برای روز پزشک یا روز کارمند تهیه کنید. مقاله هدیه روز پزشک آراهنر در این مقوله شمار را راهنمایی می‌کند برای این روز را تهیه می‌کنند.

برای توضیح بیشتر در این خصوص در پاراگراف بعدی همراه ما باشید.

انواع هدایای مناسبتی

در مجله آراهنر درباره تاریخچه عید نوروز بیشتر بخوانید.

معرفی انواع هدایای مناسبتی برای گرامی‌داشت روز‌های بزرگ

در طول سال انواع مختلفی از مناسبت‌ها وجود دارند که بر اساس اهداف و مخاطبان خود می توانید در هر یک از آن‌ها هدایایی را تهیه کنید. این هدایای مناسبتی یا جنبه خانوادگی دارند و یا جنبه تبلیغاتی. بیایید با یک مثال به بررسی این دو دسته بپردازیم.

برای مثال حتما شما نیز هر سال برای مادر، پدر، همسر و … هدایایی را در مناسبت‌های ویژه تهیه می‌کنید. در خرید هدیه برای مادر و یا هدیه روز زن و مرد دست شما باز است و بر اساس سلیقه هر یک از افراد خانواده خود می‌توانید هدایای مناسبتی تهیه کنید. برای مثال برای تهیه هدیه روز پدر بهتر است بیشتر به سمت هدایای کاربردی رفت. برای مثال یک گلدان و یا ظرف شیرینی نیز گزینه خوبی است اما نه در حد یک روان‌نویس یا کیف پول. بنابراین هدیه رو مرد باید کاربرد مشخص و ملموسی داشته باشد.
این موضوع در مورد هدایای مناسبتی تبلیغاتی کمی متفاوت است. این دسته از هدایا توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها برای انجام تبلیغات موثر استفاده می‌شوند. در مورد هدایای مناسبتی تبلیغاتی بر خلاف هدایای خانوادگی باید سلیقه جمع افراد را در نظر گرفت و هدایایی تهیه کرد تا مورد توجه همه قرار بگیرد.

غیر از این دو دسته‌بندی هدایای مناسبتی سازمان‌ها را می‌توان به موارد زیر نیز تقسیم کرد:

انواع هدایای مناسبتی برای گرامی‌داشت روز‌های بزرگ

مناسبت‌های مهم

بعضی از مناسبت ها فقط مختص بخش خاصی از جامعه می‌باشد. برای مثال روز پرستار، روز معلم، روز پزشک و یا روز خبرنگار از این قبیل که محوریت آن بزرگداشت یک صنف و یا یک گروه از جامعه است. و با تهیه هدایای مناسبتی همچون هدیه روز پرستار و یا هدیه روز وکیل از این افراد قدردانی و تشکر کنید.

اما در این میان مناسبت های مهم دیگری هم وجود دارد که برای همه‌ی افراد جامعه حائز اهمیت است. نوروز یکی از آیین های باستانی و اعیاد مهم ماست. یکی از مناسبت هایی است که برای همه‌ی افراد جامعه حائز اهمیت می‌باشد و شما می‌توانید با خرید گیفت نوروز از کارمندان شرکت خود قدردانی و تشکر کنید. در چنین مناسبتی بهتر است سراغ هدیه تبلیغاتی لوکس اما متناسب با حال و هوای هدیه نوروزی بروید. با برقراری تناسب بین هدایا و مناسبت ارائه آن می‌توانید مثبت‌ترین تاثیرات را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و برند خود را در ذهن وی ماندگار کنید.

یکی دیگر از این مراسمات شب یلدا یا شب چله می‌باشد و هدیه شب یلدا بسیار جذاب است. مناسبتی که دورهمی های خانوادگی جز مهم و لاینفک آن است. هدیه دادن و هدیه دریافت کردن به مناسبت این تاریخ لذت زیادی برای همگان دارد. مخصوصا اگر این هدیه متناسب با نماد ها و رسوم سنتی این شب باشد. هندوانه، انار و گلپر، آجیل یلدا، خورش ناردوندر مازندران ویا کلم پلوی شیرازیی همگی یاد آور این شب خاص هستند. استفاده از خلاقیت در تهیه گیفت شب یلدا می تواند باعث شود که شما هدیه ای به یادماندنی تهیه کنید و با این کار، یاد و نام خود را در ذهن هدیه گیرنده ماندگار کنید؛ در این صورت، اگر شما به عنوان یک کسب و کار، پک شب یلدا خلاقانه تهیه کنید، مطمئناً برند شما تا مدت های مدیدی در خاطر مخاطبانتان حک خواهد شد.

اگر هدیه شما شامل محصولاتی با محوریت این نمادها باشد جلوه خاصی نیز خواهد داشت. همچنین مراسم‌هایی نظیر ماه مبارک رمضان وجود دارد که یکی از مناسبت های بسیار مهم مذهبی است. خرید هدایای ماه رمضان نیز لذت خاص خود را دارد.

کاربرد هدایای مناسبتی

هدایای تبلیغاتی مناسبتی می‌تواند از نوع تزئینی یا مصرفی باشد. اما همانطور که اشاره شد ، یکی از مهمترین معیار هایی که می‌تواند بر جذابیت این هدایا بیفزاید و آن را در چشم مخاطبان با اهمیت جلوه می‌دهد ارتباط مفهومی هدیه با آن مناسبت است. اگر شما تمایل داشته باشید که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هدایایی را به دوستان و یا آشنایانتان ارائه دهید، احتمالا سعی می‌کنید محصولاتی انتخاب کنید که رنگ و بوی مذهبی و ماه مبارک رمضان داشته باشد. اگر بخواهید بسته‌ای ارائه کنید، احتمالا قرآن، یک ظرف خرما که همراه سفره افطار باشد، یک تسبیح و یا محصولاتی از این قسم در بسته مدنظر شما جای خواهد داشت.
برای مثال اگر می‌خواهید در روزهای خاص تقویم همچون روز مهندس هدیه‌ای تهیه کنید باید بدانید که بهترین هدیه روز مهندس چیست، زمانی است که در نظر داشته باشید که مهندسین به دلیل تحصیلات و شغلشان، افرادی دقیق، ریزبین و به جزئیات توجه کننده هستند. از این رو، هنگام انتخاب هدیه برای آن‌ها، باید ویژگی‌هایی مانند دقت، کیفیت و کاربردی بودن را در نظر داشته باشید. از جمله هدایای آراهنر می‌توان به بسته هدیه پیرامید اشاره کرد

ممکن است بخواهید برای عیدنوروز پک هدیه نوروزی تهیه کنید. در این حالت احتمالا تمایل دارید چند ظرف سفالی یا مسی زیبا که بتواند نگه دارنده اجزای هفت سین باشد، در بسته شما جای می‌گیرد. همچنین قرآن و دیوان حافظ دو کتاب ارزشمندی است که مناسب هدیه دادن برای نوروز خواهد بود و یا هرچیزی که رنگ و بو و رد و نشانی این روز باستانی را دارد می تواند هدیه مناسب این روز باشند.

کاربرد هدایای مناسبتی

چرا باید هدایای مناسبتی تهیه کرد؟

اکنون که تعریفی از هدایای مناسبتی را ارائه کردیم و به بررسی انواع آن پرداختیم، بهتر است با مزایای این هدایا نیز آشنا شویم. اصلا چرا باید سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تهیه هدایای مناسبتی برنامه ریزی کرده و هزینه صرف کنند؟ این هدایا چه مزیت و سودی برای کسب و کار ها دارند؟

برای پاسخ دادن به این سوالات باید با دلیل و برهان علت ضرورت هدایای مناسبتی را بررسی کرد. از جمله مهم‌ترین دلایل برای خریداری هدیه‌های مناسبتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشان دهنده اهمیت شما به مخاطبان است.

با تهیه گیفت تبلیغاتی به مخاطبان یادآوری خواهید کرد که چقدر برای شما مهم هستند و همواره سعی می‌کنید بهترین کالا‌ها و خدمات را در اختیار آنان قرار دهید. هدایای مناسبتی تبلیغاتی رایگان هستند و افراد هیچ هزینه‌ای در قبال آن‌ها پرداخت نمی‌کنند. همین موضوع باعث خوشحالی مخاطبان می‌شود و این خاطره شیرین از کسب و کار شما در ذهن آنان ماندگار می‌شود. این دقیقا هدف تمام کارهای تبلیغاتی است.

آشنایی مشتریان جدید با برند شما

از دیگر مزایای هدایای مناسبتی می‌توان به جلب مشتریان جدید اشاره کرد. برای مثال می‌توانید در رویداد‌های مختلف و یا نمایشگاه‌ها با تهیه هدایای نمایشگاهی برای بازدیدکنندگا با ایجاد حس مثبت در افراد، در ذهن آنان ماندگار شوید.

تهیه هدایای مناسبتی از جمله روش‌ها ارزان برای تبلیغات است.

همان‌طور که می‌دانید کسب و کار‌ها سالانه هزینه‌های کلانی را برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و یا خدمات خود انجام می‌دهند. از جمله کارهای تبلیغاتی پرهزینه می‌توان به تبلیغاتی تلویزیونی اشاره کرد که شاید ماندگاری چندانی نیز نداشته باشد. اگر به دنبال راهی آسان و کم هزینه برای تبلیغات شرکت خود هستید، حتما باید از هدایای تبلیغاتی ارزان و مناسبتی استفاده کنید.

برای مطالعه راهنمای خرید هدیه در آراهنر کلیک کنید

هدایای تبلیغاتی مناسبت های خاص

ارائه هدایای تبلیغاتی مناسبت های خاص، یکی از رفتارهای بازاریابی سازمانی  به مشتریان در این روز ویژه است. بسیاری از سازمان‌های بین المللی این روز را بهانه‌ای برای تقویت ارتباط خود با مشتریان خود می‌کنند.
تقویم‌های جهانی سرشار از مناسبت‌هایی است که می‌توانید با تهیه هدیه مناسب برای تشکر و  قدردانی از مشتریانتان شوید.

هدایا به عنوان واسطه اصلی برای ابراز احساسات به شخص دیگر در نظر گرفته می‌شود تا فرد مقابل را تصدیق یا قدردانی کند. هدایا به عنوان وسیله‌ای برای اتصال پیوند احساسات در بین مردم در نظر گرفته می‌شود. این هدایا ممکن است دلایل، اهداف یا مناسبت‌هایی مانند تولد، عروسی، مهمانی‌ها، روز ولنتاین، کریسمس و غیره باشد.


جایی که مردم از سراسر جهان لحظه خوشبختی را جشن می‌گیرند. به این ترتیب هدایا منبع قابل اعتماد شادی می‌شوند. مناسبت‌ها و جشنواره‌ها در سراسر جهان جشن گرفته می‌شوند و همچنین هدایایی در سراسر جهان اهدا و توزیع می‌شود. بنابراین از این مفهوم این اصطلاحات هدایای گاه به گاه وارد می‌شود که مربوط به جشنواره، فصل، هدف یا مناسبت خاص است. پس ارائه هدایای شرکتی مناسبت های خاص موضوع قابل اهمیتی است.

 

به هدایای تبلیغاتی مناسبت های خاص فکر کنید

بسیاری از شرکت‌ها تنها در مناسبت‌های روتین و شناخته شده اقدام به اهدای هدایای تبلیغاتی خاص می‌کنند. این در حالی است که هدایا وقتی بیشتر تاثیر دارند که هدیه گیرنده منتظر دریافت آن نباشد. وقتی هدیه‌ای در مناسبت‌های غیر روتین به مشتری یا همکاران خود می‌دهید. علاوه بر اینکه ارتباط کاری خود را بهبود می‌بخشید، روابط شخصی خود را نیز توسعه می‌دهید. این کارکرد اصلی هدایای تبلیغاتی مناسبت‌های خاص است.


به عنوان مثال شما همیشه در عید نوروز برای مشتریان خود هدیه‌ای ارسال می‌کنید. درحالی که می‌توانید در مناسبت‌های خاصی چون شب یلدا، روز جهانی هدیه، روز چپ دست و راست دست‌ها و … به آنها هدیه دهید. این هدایا کارکرد دیگری نیز دارند. و آن اینکه مشتریان شما متوجه می‌شوند که شما چه شناختی از آنها دارید و چه ارزشی برای آنها قائل هستید.
زمانیکه شما سطح روابط خود را از کاری به دوستانه برسانید، احتمالا اینکار باعث توسعه کسب و کار شما با آن فرد می‌شود.

صنایع دستی ایران از جمله هدایای خاصی است که می‌تواننید در مناسبت‌های مختلف برای مشتریان و یا کارمندان شرکت خود تهیه کنید. هدایای تبلیغاتی نفیس در بسته بندی ویژه ما در آراهنر صنایع دستی ایران از جمله، قلم‌تراش، فیروزه کوب، مس و خاتم، پته دوزی و …  در بسته‌های خاص و زیبا ارائه می‌شود که بسیار لوکس و زیبا هستند و مناسب برای خرید هدیه مناسبتی از جمله روزهای خاص چون هدیه روز دانشجو، هدیه روز پرستار و.. هستند.

 

هدایای تبلیغاتی مناسبت های خاص؛ روز جهانی ساخت هدیه

روز پنج‌شنبه 13 آذر مصادف با 3 دسامبر روز ویژه‌ای در تقویم جهانی بود. این روز با عنوان روز جهانی ساختن هدیه نامگذاری شده است.

البته مبدا، تاریخچه و بنیانگذار این روز در تاریخ مشخص نیست؛ اما همه می‌توانند در این روز برای کسانی که دوست دارند، هدایای دست ساز و در حقیقت صنایع دستی خود را بسارند.

فلسفه وجودی این روز

این روز در تقویم به یاد روزهای دور گذشته که هدیه‌های دست‌ساز تنها نوع هدیه در اختیار انسان‌ها و هیچ امکان تولید عمده‌ای وجود نداشت، در تقویم گنجانده شده است.

ویژگی بارز این روز تمرکز بر هدایای است که فقط از آن یک عدد و آن هم با هنر دست ساخته شده است.

این روز همه را تشویق می‌کند تا براساس مهارت‌های شخصی اقدام به تولید هدیه کنند، از هدایای ساده تا هدایای پیچیده!

آنها از تمام زحماتی که کشیده‌اید لذت می‌برند و از شما قدردانی می‌کنند. ضمن اینکه کیف پول شما هم از شما تشکر می‌کند!

هرچند تخصص ما ارائه هدایای خلاقانه است اما شما در این روز خاص برای ساخت هدایای دست‌ساز همراهی نمی‌کنیم تا شاهد هنرنمایی شما باشیم.

آرا هنر فاخر ایرانی؛ عرضه کننده هدایای تبلیغاتی مناسبت های خاص

تنها کافی است با آراهنر تماس بگیرید تا مجموعه کاملی از هدایای تبلیغاتی خلاقانه مورد نیاز برای مناسبت های خاص را یکجا ببینید. ارائه هدایای تبلیغاتی با سلیقه مشتریان تخصص ماست.

هدایای تبلیغاتی چیست و درباره مزایای آن در مجله آراهنر بیشتر بخوانید.

تأثیر هدایای تبلیغاتی مناسبتی بر افزایش فروش

ایجاد انگیزه در پرسنل شرکت ها و سازمان ها‎

‎همان طور که می دانید بسیاری از کسب و کارها گیفت تبلیغاتی شرکتی را تنها به مخاطبان، مشتریان یا همکاران و شرکای تجاری خود نمی دهند بلکه از پکیج تبلیغاتی برای جلب توجه و رضایت یا تشکر و قدردانی از پرسنل و کارمندان خود نیز استفاده می کنند؛ این امر در خصوص هدایای تبلیغاتی مناسبتی، بیشتر صادق است زیرا به طور معمول کسب و کارها مناسبت های مختلف را بهانه ای برای تشکر و قدردانی از کارمندان خود قرار می دهند و با دادن هدایایی خاص این کار را به اتمام می رسانند که همین امر می ‎تواند موجب افزایش انگیزه و رضایت کاری در کارمندان شرکت ها شود.

تحقیقات نشان می دهد که در شرکت هایی که از هدایای تبلیغاتی مناسبتی استفاده می شود، پرسنل برای حضور در محل کار خود، شور و شوق بیشتری دارند. شما می‌توانید علاوه بر کارکنان خود برای مدیران سازمان خود در مناسبت‌های مختلف هدایای مدیریتی مناسبتی تهیه کنید.

از دیگر سو، توجه شرکت ‎ها به کارمندان، باعث افزایش حس وفاداری در آن‌ ها می‎شود و تلاش آن ها را برای ارائه کار بهتر در راستای افزایش فروش به دنبال دارد.

ارتباط مؤثرتر با مخاطبان و مشتریان

همیشه هدایای تبلیغاتی می تواند یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان باشد حال اگر این هدایا به مناسبت های مختلف به مخاطبان و مشتریان اهدا شوند تأثیر دو چندانی خواهند داشت. فرض کنید که شما یک شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی هستید و با بیمارستان ها، کلینیک های درمانی و دیگر مراکز پزشکی و درمانی دائماً در حال مراوده اید، در چنین شرایطی اگر در روز پزشک یا پرستار برای پزشکان و پرستاران این مراکز هدایای تبلیغاتی مناسبتی بفرستید نه تنها از تلاش های آن ها در روزی که به نامشان اختصاص داده شده قدردانی کرده اید بلکه نشان می دهید تا چه اندازه به مشتریان خود اهمیت می دهید و از هر فرصتی برای یادآوری این موضوع استفاده می کنید که همین امر می تواند باعث شود که مخاطبان شما تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

بیانگر نظم و برنامه ریزی دقیق درون سازمانی

اغلب کسب و کارها به دلیل انواع و اقسام مشکلات و مسائلی که در مسیر کار و فعالیت خود باید پشت سر بگذارند، مناسبت های مختلف را فراموش می کنند یا به دلیل حجم کارهای زیاد فرصت برنامه ریزی برای بزرگداشت مناسبت های مختلف را از دست می دهند؛ با وجود این شرکت ها و سازمان هایی که از هدایای مناسبتی در روز مربوطه استفاده می کنند به صورت غیر مستقیم این پیام را ارسال می کنند که یک تیم قوی و منسجم هستند که برای تمامی امور درونی و بیرونی شرکت برنامه ریزی و اجرای دقیقی دارند و همین امر در نگرش مشتریان و مخاطبان به آن ها تأثیر مثبت می گذارد و باعث افزایش خرید محصولات و خدمات آن ها می شود.

سوالات متداول هدایای مناسبتی

برای هدایای مناسبتی سازمانی برخلاف هدایای مناسبتی خانوادگی، باید به سلایق جمعی توجه کنید.

بعضی از مناسبت ها فقط مختص بخش خاصی از جامعه هستند نظیر روز پرستار، روز معلم و … که می توان با هدیه ای به مناسبت همان روز، از این افراد قدردانی و تشکر کرد. اما در این میان مناسبت های مهم دیگری هم هستند که برای همه حائز اهمیت است. نوروز یکی از مناسبت هایی است که برای همه‌ افراد جامعه مهم و به یاد ماندنی است.

 مهم ترین معیار برای هدایای مناسبتی، ارتباط مفهومی هدیه با آن مناسبت است.

  • ایجاد انگیزه در پرسنل شرکت ها و سازمان ها‎

·        ارتباط مؤثرتر با مخاطبان و مشتریان

·        بیانگر نظم و برنامه ریزی دقیق درون سازمانی

نکات مهم در خصوص تهیه هدایای مناسبتی

به مهم‌ترین نکات در خصوص تهیه هدایای مناسبتی توجه فرمایید:

  • هدایای مناسبتی همان هدایایی هستند که در روز‌هایی مانند روز مشاغل، جشن‌های ملی و سایر اعیاد مذهبی به مشتریان هدیه می‌شوند.
  • این هدایا با ایجاد حسی مثبت در مشتریان، آنان را به برند شما وفادار می‌کنند.
  • هدایای مناسبتی علاوه بر مشتریان فعلی در آشنایی مشتریان بالقوه با شرکت شما نیز موثر است.
  • هدایای مناسبتی از جمله کارهای کم هزینه برای تبلیغات موثر در سازمان‌ها هستند.
  • از جمله هدایای مناسبتی آراهنر می‌توان به بسته چلسمه، آبنار و سایر هدایای ترکیبی از صنایع دستی ایرانی اشاره کرد.
سبد خرید

همراهان گرامی

سال نو مبارک!
تا پایان تعطیلات نوروز امکان ثبت سفارش نداریم!
زود برمی‌گردیم:)