تبلیغات

با انتخاب یک هدیه کاربردی مناسب همیشه در اذهان بمانید

بسته های تبلیغاتی اداری لوکس نمونه اصلی 834839

هدیه دادن یکی از سنت‌های دیرینه همه‌ی کشورها است. رفته رفته و در گذر زمان این سنت به فرهنگ نیز تبدیل شده است. این فرهنگ قواعد خاص خود را نیز دارد. برای مثال شما وقتی قصد دارید هدیه تبلیغاتی تهیه کنید، با زمانی که قصد دارید هدیه تولد تهیه کنید باید پیش زمینه‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید. در این نوشتار قصد داریم بیشتر راجع به هدیه دادن سخن بگوییم. همچنین ویژگی‌های یک هدیه کاربردی را بررسی کنیم.

قواعد فرهنگ هدیه دادن

گفتیم هدیه دادن قواعد خاص خود را دارد. گرچه هر فردی از دریافت هدیه خوشحال می‌شود، اما شما به عنوان کسی که هدیه را ارائه می‌کند باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال مراسم ازدواج دوست صمیمی شماست. شما به این مناسبت قصد هدیه دادن به او را دارید. احتمالاً روی هدیه خود کارت تبریکی نیز قرار خواهید داد. اولین نکته که کاملا بدیهی نیز می‌باشد، این است که کارت تبریک شما باید الزاماً درباره‌ی مراسم ازدواج باشد. دومین نکته که باید مد نظر داشته باشید این است که آن شخص به تازگی ازدواج کرده است. پس هدیه شما نباید جنبه فردی داشته باشد. مثلاً یک ست چرم مردانه به نظر هدیه مناسبی می‌آید، اما اصلاً مناسب این مراسم نیست.

تا این بخش دریافتیم هدیه ما باید با زمان استفاده از آن تناسب داشته باشد. هدیه تولد، هدیه سازمانی، هدیه ازدواج و هدایایی از این قبیل نیز شرایط ویژه خود را دارند.

نکته بعدی ویژگی‌های فردی مخاطب ماست. ما با آشنایی نسبت به افراد، می‌توانیم یک هدیه کاربردی برای او تهیه کنیم که از دریافت آن خشنود شود. علایق افراد مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است شما از دریافت یک باکس گل خوشحال شوید. اگر فکر کنید دیگران نیز از این هدیه خوشنود خواهند شد احتمالاً در اشتباهید.

هدیه کاربردی و هدیه غیر کاربردی

هنگامی که از هدیه کاربردی صحبت می‌کنیم، منظور ما محصولی است که قابل استفاده باشد. برای مثال فردی به دلیل شرایط کاری همیشه در حال سفر است. شما برای تولد او یک تلفن رو میزی شکیل تهیه می‌کنید. شاید این محصول یک هدیه کاربردی باشد، اما کارایی آن برای فردی با این ویژگی کم است. در واقع کاربرد در اینجا مفهومی نسبی است.

اگر قصد تهیه هدیه کاربردی مناسبی دارید ابتدا دسته بندی از محصولات تهیه کنید. سپس با غربال‌های مختلف لیست خود را پالایش کنید. برای مثال یکی از این غربال‌ها جنسیت مخاطب شماست. چرا که برخی محصولات برای آقایان و برخی دیگر برای خانم‌ها کاربرد دارند.

غربال دیگری که می‌توانید انجام دهید علایق فرد مورد نظر است. اگر او به ورزش علاقه‌مند باشد، می‌توانید از یک کالای ورزشی مناسب استفاده کنید. همچنین اگر به هنر نقاشی علاقه دارد، یک جعبه مداد رنگی یا رنگ روغن، کالای مناسبی به نظر می‌آید.

علت استفاده از هدیه کاربردی

درباره‌ی هدایای کاربردی سخن گفتیم. اما اکنون علت استفاده از این نوع هدایا را بررسی می‌کنیم. ما دوست داریم فرد مخاطب از دریافت هدیه ما خشنود شود. از طرفی یکی از راه‌هایی که بفهمیم این هدیه مورده پسند او بوده، میزان استفاده از آن است. اگر کالایی که شما تهیه کرده‌اید دائماً مورد مصرف مخاطبتان قرار گیرد یعنی آن هدیه مورد نیاز او بوده. به بیان دیگر به هدیه شما علاقه دارد.

البته ضرورتی ندارد که هدیه شما همانند یک کالای مصرفی دائما مورد استفاده مخاطبتان باشد. اما در صورتی که فرد از آن استفاده کند، بیشتر یادآور شما خواهد بود.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *