تبلیغات

بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ جهان چقدر است؟

تصویر لوگوی جنرال موتورز

بزرگترین مصرف کنندگان محصولات تبلیغاتی، شرکت‌هایی هستند که بیش از 2 میلیارد دلار از فروش 15 میلیارد دلاری صنعت هدایای تبلیغاتی را به خود اختصاص داده‌اند. در اینجا به معرفی شرکت‌ها و بودجه هدایای تبلیغاتی آنهایی که بیشترین استفاده را از گیفت‌های تبلیغاتی دارند، می‌پردازیم.
از میان 25 شرکت برتر، هفت شرکت مانند Philip Morris , Procter & Gamble , Pepsico ,loreal تولید کننده کالاهای مصرفی هستند. شش مورد مانند Verizon,SBC,Worldcom,Sprint,AT&T,Viacom در صنعت ارتباطات هستند و سایر مجموعه‌ها، شرکت‌های خودروسازی، فناوری پیشرفته ودارویی می‌باشند.
اینجا به 10 خریدار برتر محصولات تبلیغاتی میپردازیم:

85.7 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت فایزر:

یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی در جهان است و با درآمد 47.644 میلیارد دلار از 31 دسامبر سال 2020، در فهرست بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده قرار دارد. فایزر در فهرست Fortune500 در سال 2020 در رده 64 قرار گرفت. فایرز برای ایجاد علاقه کودکان به مصرف یک آنتی بیوتیک جدید، یک کمپین تبلیغاتی با هدایایی نظیر اسباب بازی، عروسک و همچنین کتاب‌های کار برای اتاق‌های معاینه و انتظار ایجاد کرده است.

80.8 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی جنرال موتورز:

جنرال موتورز از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در دنیا است که در سال 2020 در رتبه 18درفهرست Fortune500 قرار گرفت. چهار برند شورلت، بیوک،GMC و کادیلاک از تولیدات جنرال موتورز است.
جنرال موتورز از هدایای تبلیغاتی نظیر هدفون،کتاب کار برای کودکان، CD موسیقی و جاسوییچی استفاده می‌کند.

58.8 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکتAT&T:

از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و پردازش داده در دنیا است که به مشاغل گوناگون، مصرف کنندگان و دولت خدمات ارایه می‌دهد. در سال 2020، AT&T با درآمد 181 میلیارد دلار در رتبه 9 در فهرست Fortune500 بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده قرار گرفت.
این شرکت از هدایای تبلیغاتی نظیر تی‌شرت، لیوان و جاسوییچی استفاده می‌کنند.

52.6 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت Pepsi:

کمپانی پپسی از موفق‌ترین شرکت‌های آمریکایی در زمینه تولید، بازاریابی و توزیع غذاهای میان وعده، نوشیدنی‌ها و سایر محصولات حاوی غلات است.
براساس درآمد خالص، پپسی پس از نستله، دومین تجارت بزرگ غذا و نوشیدنی در جهان است. محصولات تبلیغاتی این شرکت شامل پوشاک، تی‌شرت، جاکلیدی و کلاه است.

52.2 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت Procter & Gamble:

شرکت P&G تولید کننده محصولات آرایشی، بهداشتی و رفاهی است. این شرکت در مجموع نزدیک به پنج میلیارد مصرف کننده در سراسر جهان دارد. این شرکت از محصولات تبلیغاتی دارای برند مانند تی‌شرت، حوله‌های ساحلی و وسایل آرایشی استفاده می‌کند.

45.2 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت Sears:

فروشگاه زنجیره‌ای آمریکایی که در سال 1892تاسیس شد. این شرکت برای تبلیغ به مشتریانی که محصولاتی را در بخش‌های کشاورزی خریداری می‌کنند، بانوج ( تخت‌هایی که از درخت آویزان می‌شود) و هدایایی به مناسبت‌های روز مادر و پدر هدیه می‌دهد.

45.1 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت IBM:

یک شرکت فنآوری آمریکایی که مقر اصلی آن در نیویورک است. این شرکت در بیش از 170 کشور جهان فعالیت می‌کند. IBM همچنین یک سازمان تحقیقاتی مهم است که دارای رکورد بیشترین اختراع ثبت شده ایالات متحده برای 28 سال متوالی است.

44.7 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت Intel:

یک شرکت سهامی آمریکایی که مقر اصلی آن در کالیفرنیا است. این شرکت بزرگترین تولیدکننده تراشه نیمه هادی و توسعه دهنده ریزپردازنده‌هایی است که در اکثر کامپیوترهای شخصی یافت می‌شود. این شرکت در سال 2018 در فهرست Fortune 500 در جایگاه 46 قرار گرفت.

44 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت Philip Morris:

یک شرکت بین المللی سویسی-آمریکایی که تولید کننده سیگار و دخانیات است. پرفروش‌ترین محصول این شرکت مالبرو است. از هدایای تبلیغاتی این شرکت می‌توان به لیوان‌های فریزر دارای آرم، رادیو و ساعت اشاره کرد.

39.8 میلیون دلار؛ بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت J.C. Penney:

از فروشگاه‌های بزرگ آمریکایی است که فروش کالاهایی نظیر پوشاک، کفش، لوازم آرایشی، جواهرات و لوازم خانگی را انجام می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در تگزاس قرار دارد. از هدایای تبلیغاتی این شرکت می‌توان به تی‌شرت، خودکار و دفترچه یادداشت اشاره کرد.
این آمار مربوط به سال 2000 است و متاسفانه از آن سال به بعد این گزارش به روز نشده است.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *