تبلیغات

تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی، از شروع تا امروز

تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی
  
لوگوی اراهنر

آیا تاکنون درباره تاریخچه موردی سوالی برایتان پیش آمده؟ آیا به این موضوع اندیشیده‌اید که هدایای تبلیغاتی چه مسیری را طی کرده‌اند تا جای خود را در سبد تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ باز کنند؟ در این مقاله قصد داریم تا تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی از آغاز تا امروز را بررسی کنیم.

اگر تاکنون به یک رویداد خاص، همایش یا نمایشگاه رفته باشید و با شوق و ذوق و با ساک‌هایی پر از گیفت‌های تبلیغاتی مختلف خارج شده‌باشید بدون شک از قدرت شگفت‌انگیز هدایای تبلیغاتی آگاه هستید. احتمالا شما هم انواع هدایای تبلیغاتی مثل خودکار، فلش، پاوربانک، تیشرت و امثالهم را به مناسبت‌های مختلف وگوناگون از شرکت‌های مختلف و به عناوین مختلف دریافت کرده‌اید. مهم نیست کی و کجا این هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اید دریافت این نوع هدایا همیشه هیجان‌انگیز بوده و خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی نفیس یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ برند شماست. این استراتژی مارکتینگ و تبلیغاتی بیش از 200 سال قدمت دارد. این تاریخ پرفراز و نشیب آکنده از داستانهای ابتکارات و خلاقیت‌های مختلف است که همگی در خلق مفهوم هدایای تبلیغاتی به معنی امروزی نقش خود را ایفا کرده‌اند. با ما همراه شوید تا نگاهی به تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی از آغاز تا امروز بیاندازیم.

معرفی هدایایی تبلیغاتی آراهنر

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

دمنوش یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌هاست که بنا به توصیه‌های طب سنتی در زمان‌های مختلف مصرف می‌شود. ما در این بسته یک عدد فرنچ پرس به همراه یک ماگ سرامیکی و سه گیاه دارویی موثر در ایجاد نشاط، رفع نفخ معده و ایجاد آرامش را قرار داده‌ایم. توصیه طب سنتی بر این است که به دلیل تاثیر گل گاو زبان در تقویت حواس پنجگانه و ایجاد نشاط، ابتدای صبح دمنوش گل گاو زبان بنوشید. آویشن در رفع نفخ معده موثر است، از این رو توصیه می‌شود که این دمنوش را دقایقی بعد از صرف نهار بنوشید. گیاه اسطخودوس هم به دلیل تاثیر فوق العاده در آرامش و رفع استرس، نوشیدنی توصیه شده برای قبل از خواب است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد فرنچ پرس
  • یک عدد ماگ سرامیکی
  • 3 جعبه دمنوش حاوی گل گاو زبان، آویشن و اسطوخودوس
  • جعبه هارد باکس
زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

سورین ۲ (بسته پسته و آجیل خوری)

یکی از تنقلات ویژه نوروز، پسته است. پسته سوغات کرمان است، اما «کارمان» به پسته، این خوراکی اصیل، نفیس و خوش‌طعم، رنگ و لعاب دیگری داده است. پسته‌های مرغوب و تازه را به همراه ادویه‌هایی مخصوص برشته کرده است که ترکیب‌شان اعتبار تازه‌ای برای پسته می‌آفریند. در این بسته یک کاسه شبکه‌بری وجود دارد که به انتخاب شما از بین کاسه تولید شده با هنر فیروزه‌کوبی یا هنر مس و پرداز و یا هنر مس و خاتم انتخاب می‌شود.

محتویات این بسته:

  • یک یا دو عدد قوطی فلزی حاوی پسته طعم دار «کارمان»
  • کاسه شبکه بری فیروزه‌کوبی یا مس و پرداز یا مس و خاتم
  • جعبه هارد باکس
سورین ۲ (بسته پسته و آجیل خوری)

سورین ۲ (بسته پسته و آجیل خوری)

نوشه (بسته عرقیات گیاهی و کاسه)

نوشه (بسته عرقیات گیاهی و کاسه) یک هدیه جذاب و متفاوت تبلیغاتی است. در نوشه (بسته عرقیات گیاهی و کاسه) 5 نوع از عرقیات گیاهی قرار دارد.

این عرقیات عبارتند از کاسنی، بهار نارنج، بیدمشک، هل و نعناع قرار داده شده است. این عرقیات از نوشیدنی‌های اصیل ایرانی هستند.

استفاده از آنها جنبه‌ی درمانی دارد. امروزه نیز همچنان بسیاری از مردم در بخش های مختلف کشور و در فصول مختلف ازعرقیجات استفاده می کنند..

محتویات این بسته:

  • چهار عدد پیاله کوچک
  • چهار عدد بطری
  • مقداری عرق کاسنی
  • مقداری عرق بهارنارنج
  • مقداری عرق بیدمشک
  • مقداری عرق هل
  • بسته بندی هاردباکس
نوشه (بسته عرقیات گیاهی و کاسه)

نوشه (بسته عرقیات گیاهی و کاسه)

بسته درنگ و ظروف مسی

این بسته یک هدیه خاص و استثنایی است. درنگ یک پایه چوبی است که مناسب میزهای پذیرایی مدیران است.

در این پایه چوبی دو عدد پیاله سفالی قرار دارد که ما در آن برای شما توت خشک و مویز قرار داده‌ایم.

درون این پایه چوبی بهارنارنج و گل محمدی قرار داده شده است. سه عدد بانکه دسته‌دار پذیرایی مسی هم بخشی از این بسته خاص است.

شما می‌توانید به انتخاب خود محتویات پیاله‌ها و پایه‌های چوبی را تغییر دهید. ما از بهترین‌ها استفاده کرده‌ایم.

این مجموعه در یک جعبه هاردباکس قرار داده شده است که می‌توانید نام خود و یا موسسه‌تان را روی آن حک کنید.

محتویات این بسته:

  • یک عدد پایه چوبی
  • دو عدد پیاله سفالی
  • مقداری توت خشک
  • مقداری مویز
  • مقداری بهار نارنج
  • مقداری گل محمدی
  • سه عدد بانکه دسته‌دار مسی
  • جعبه هارد باکس
درنگ (بسته ظروف مسی و کاسه های سفالی)

بسته درنگ و ظروف مسی

مجموعه شب‌چراغ (بسته چراغ گردسوز و بطری نفت)

مجموعه شب‌چراغ ،بسته‌ روشنایی است. یک گردسوز کوچک که شبیه گردسوزهای قدیمی طراحی و ساخته شده است،‌ به همراه یک بطریِ نفت چراغ و یک جعبه‌ کوچک کبریت در این بسته گنجانده شده است.

بسته‌ای که همه ‌چیز در آن مهیاست و کافی است شما کبریتی بکشید و چراغی بیافروزید تا شب یلدا و هر شبی که با خانواده جمع هستید را روشن‌تر کنید.

شاید در عصر تکنولوژی و دنیایی که به اندازه یک موبایل کوچک شده است، برگشت به تجربیات گذشته، لذت بخش باشد. می‌شود زمان‌هایی را به بهانه‌های مختلف با خانواده نشست و بدون تکنولوژی، حرف زد، بازی کرد، کتاب خواند و شاد بود. شب‌چراغ می‌تواند بهانه‌ی این اتفاق خوب باشد. بهانه‌ای که همه ما به دنبال آن هستیم تا دور هم جمع شویم. پس بسته شب‌چراغ ما را که یک بهانه‌ی مهم است را فراموش نکنید..

محتویات این بسته:

  • یک عدد چراغ گرد سوز
  • یک عدد زیرچراغی
  • یک بطری نفت
  • یک بسته کبریت
  • بسته بندی مقوایی
مجموعه شب‌چراغ ( چراغ گردسوز و بطری نفت)

مجموعه شب‌چراغ (بسته چراغ گردسوز و بطری نفت)

بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم

این پکیج تبلیغاتی یک مجموعه استثنایی و متفاوت برای هدایای تبلیغاتی شماست. بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم هم نشینی دو هنر زیبای ایرانی در کنار یکدیگر در یک بسته است.

این هدیه به شدت چشم‌نواز و خاص است. به ویژه اینکه یک شیشه توت خشک و یک شیشه مویز هم برای شما در این بسته قرار داده‌ایم تا در کنار زیبایی چشم‌گیر، این بسته طعم شیرین هم به خود بگیرد.

بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم یک هدیه خاص مدیریتی و سازمانی است.

محتویات این بسته:

  • دو عدد آجیل خوری مسی
  • یک عدد ترمه ابریشم (70 سانتی متری)
  • دو عدد ظرف شیشه ای
  • مقداری مویز
  • مقداری توت خشک
  • بسته بندی هارد باکس
بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم (215)

بسته آجیل خوری مسی و ترمه ابریشم

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

این بسته قرار است چشم روشنی ویژه‌ای برای عزیزان شما باشد به ویژه در روز پزشک. سوما ترکیبی است از اسماج به عنوان عود طبیعی و یک ظرف سرامیکی به همراه شمعی زیبا و کبریت. اسماج مورد استفاده در این بسته ترکیبی است از گیاهان خوشبو که آرام‌بخش لحظات شما خواهد بود.
با استفاده از کبریت داخل این بسته، شمع و اسماج را روشن کرده، پنجره را باز کنید و لحظات آرامش‌بخشی را تجربه کنید.
خاصیت ضدعفونی کنندگی از خواص دود اسماج است که در سال‌های اخیر به آن پی برده‌اند زیرا می‌تواند از بروز آلودگی‌های باکتریایی جلوگیری کند. اسماج عطر و بوی منحصر به فرد و بسیار قوی دارد و به عنوان یک خوشبو کننده هوا بسیار موثر می‌باشد.

محتویات این بسته:

  • یک عدد اسماج
  • یک عدد جاشمعی سرامیکی
  • یک عدد ظرف کبریت سرامیکی
  • یک عدد ظرف اسمـاج سرامیکی
  • بسته بندی مقوایی

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

1798، شروع همه چیز

جالب است که بدانید اولین هدیه تبلیغاتی هیچ کدام از موارد معمول امروزی مانند خودکار، جاکلیدی و یا کوله پشتی و پیراهن نبود. جالب تر اینکه اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دستی در تولید آن داشته! حال گذری به تاریخ می زنیم.

دکمه‌های تبلیغاتی اولین نوع هدیه تبلیغاتی بودند که پا به عرصه حیات گذاشتند. در سال 1798 این دکمه‌ها به مناسبت تحلیف جورج واشنگتن، رییس‌جمهور منتخب آمریکای تازه شکل گرفته، تولید و توزیع شده‌اند. بعد از آن نیز سیاست مدارانی همچون آبراهام لینکلن و ویلیام مک‌کینلی این رسم را در پیش گرفتند. آبراهام لینکلن ازین دکمه‌ها برای تبلیغ کمپین انتخاباتی خود استفاده کرد.

1852، اولین‌ها

شرکت آنهایزر-بوش در سال 1852 برای تبلیغ نوشیدنی‌های خود اقدام به پخش توزیع در بازکن چوب پنبه‌ای با لوگوی خود کرد. آدولف بوش یکی از پیشگامان استفاده از هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ محصول بوده است. وقتی که بوش فروشندگان خود را به فروشگاه‌ها می‌فرستاد، به  جهت تحکیم روابط کاری خود به آنها تعدادی هدایای تبلیغاتی می‌داد تا به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص به مشتریان خود تقدیم کنند.

1880، ورود ملکه به هدایای تبلیغاتی

در اواسط دهه 1880 میلادی کرومیتوگرافی و رواج علاقه به ادبیات باعث ظهور نوع جدیدی از هدایای تبلیغاتی شد؛ نشانک‌های کتاب! فناوری جدید چاپ این توانایی را به فعالین این حوزه می‌داد تا امکان چاپ نقوش رنگارنگ را داشته باشند. این نشانک‌های رنگارنگ که ماحصل ابداعات جدید و علایق مردمان این دوره بودند عموما از ربان و ابریشم ساخته‌ می‌شدند و معمولا توسط ملکه وقت انگلستان، ملکه الیزابت اول، به دیگران هدیه داده می‌شدند. 

 

1886، جاسپر میک

بیشتر افراد حاذق صنعت هدایای تبلیغاتی پدر این صنعت را جاسپر میک می دانند. در اواخر سال های ۱۸۰۰ میلادی او چاپخانه داری بود که مشغول به چاپ روزنامه بود. به جهت جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از عدم خرید روزنامه در برخی اوقات سال ایده ای به ذهنش رسید. این ایده او صنعتی را پدید آورد که در آینده ای نه چندان دور صنعت تبلیغ و تولیدی کالا را دگرگون می کند.

مییک شروع به تولید ساک های دستی و کیسه کرد. نه هر کیسه ای بلکه کیسه ای که نام برند و روزنامه اش روی آن حک شده بود. نوع هدف گذاری اون خارق العاده بود. او ساک های دستی را به کفش فروشی محلی داد. کفاش ازآن به بعد کفش ها و محصولات خود را درآن قرار می داد و به کودکان مدارس می داد.

در سال 1886 میلادی جاسپر میک، پدر محصولات تبلیغاتی، تبلیغات را وارد مرحله ای تازه کرد. ابداع او کیسه‌های تبلیغاتی منقش به نام کسب و کار بود. این کیسه‌ها به برای تبلیغ کسب و کار محلی کوچکی به نام کفاشی کنتول در اوهایو طراحی و تولید شده بودند. میک به این ابداع اکتفا نکرد و کمپانی میک را تاسیس کرد که به طور اختصاصی در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کرد و محصولات مختلفی را در این زمینه تهیه و تولید می‌کرد که با استقبال شدیدی از جانب سایر شرکت‌ها و مشتریان روبرو شد.

1893، هدایای تبلیغاتی نزدیک تر از همیشه

قابل حمل و نقل کردن هدایای تبلیغاتی ریشه این محصولات بود اما اینکه آنرا در جیب بزاریم مرحله ای جدید بود. وسیله ای که همواره با ماست. وسیله ای که جاگیر نیست ولی مدام از آن استفاده میکنید. سال 1893 سال بود که هدایای تبلیغاتی چرخی جالب را تجربه کردند. در سال 1893 میلادی اولین جاکلیدی تبلیغاتی بوجود آمد. این هدیه به مناسبت یادبود همایش جهانی شیکاگو تهیه و توزیع شده بود. و یک گام بزرگ در تاریخچه هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شد.

اوایل قرن 19، یکی شدن با وسایل روزمره

اوایل قرن 19 میلادی محصولات تبلیغاتی پا به صنعت پر درآمد سیگار گذاشتند. صرفا تولید سیگار اشتباه مهلکی بود. در همین راستا کمپانی های تبلیغاتی به فکر افتادند. همین شد که در این سال زیرسیگاری‌های تبلیغاتی پا به عرصه گذاشتند. این زیرسیگاری‌های فلزی که منقوش به تبلیغات شرکت ‌های مختلف بودند با استقبال خوبی در میان مردم و کمپانی‌ها مواجه شدند. و تب تقاضای هدایای تبلیغاتی بالاتر گرفت. کمپانی کوکا کولا با اینکه در تولید اصلی این مواد نبود و حرفه اش به سیگار مربوط نبود. یکی ازین شرکتهایی بود که به این نوع تبلیغات علاقه فراوانی نشان ‌د‌اد.

اواخر قرن 18، سفر سریع‌تر هدایا با قطار

در اواخر قرن 18 میلادی قطار ها محبوب ترین وسیله سفر های راه دور و نزدیک بودند. شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصمیم گرفتند تا با ورود به این عرصه با هدایای تبلیغاتی اقدام به برندینگ کنند. جهت یاآوری تاریخ سفر کالای مورد نظر آنها تقویم ها بودند. آن‌ها در واگن‌ها  بین مشتریان و مسافران خود تقویم‌های تبلیغاتی توزیع می‌کردند.

دهه اول قرن 19، ورود بازیگر جدید

با پیشرفت فناوری نفت و محصولات فراوری شده از آن جهان با ماده ای جایگزین و ارزان برای خیلی موارد شد. پلاستیک زمانی که پا به صنعت هدایای تبلیغاتی گذاشت باعث ظهور و پیدایش هدایای تبلیغاتی ارزان شد. تاکنون در بازار چنین مواردی مشاهده نشده بود.  فناوری چاپ صفحه باعث می‌شد تا انجام تغییرات و درج  لوگو و شعار برروی پلاستیک اسانتر شود.و صنعت تهیه‌ و خرید گیفت تبلیغاتی وارد مرحله جدیدی شود و این گامی بزرگ در تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی بوده است.

1904، از هدایا به صنعت هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی بازار کاری فوق العاده داشتند اما در این سال اتفاق مهمی رخ داد. مانند هر صنعت نوپایی مشکلاتی وجود داشت. از این دسته از مشکلات می توان به قیمت گذاری، ثبت ایده و پروسه های اجرایی اشاره کرد. در سال 1904 میلادی بود که دوازده سازنده اصلی هدایای تبلیغاتی تصمیم به انجام کاری گرفتند. در راستای حل مشکلات بیان شده آن‌ها سازمانی را بنا نهادند. انجمن محصولات تبلیغاتی در این سال با همت دوازده شرکت پایه گذاری شد.

حتما سوال است که چرا نام این انجمن را تا به حال نشنیده ایید؟ باید گفت این انجمن در حاضر با نام جهانی سازمان هدایای تبلیغاتی بین الملل یا به اختصار (PPAI) شناخته می شود.

1906، قدم های اولیه انجمن

برای بیان پیشرفت انجمن هدایای تبلیغاتی در این مدت کوتاه باید سخن گفت. انجمن نوپای صنعت در این دو سال توانست ۵۶ عضو ثابت و یک عضو افتخاری را کنار خود گرد هم آورد. آن عضو افتخاری کسی نبود جزهنری بانتینگ که مسئول چاپ بیانیه‌های عمومی سازمان بود.

در اوایل سال 1906 میلادی بازیکنی جدید پا به عرصه کلاهای تبلیغاتی گذاشت.دربازکن ‌ها به سرعت صنعت هدایای تبلیغاتی را در بر گرفتند. عموما توسط شرکت‌های وابسته به انجمن که تجربه ساخت را داشتند تولید می‌شدند. شکل های مختلفی برای استفاده از این محصول بود. شرکت پیش تازی مانند کوکا کولا بود که خارج از انجمن برای تبلیغات محصولات خود ازین روش استفاده کرد.

1937، با آرامش و ضد استرس

در سال 1937 میلادی پلی اورتان توسعه داده شد و گزینه های سفارشی سازی بیشتری امکان پذیر شد. توپ ضد استرس ابداع موسسه تبلیغاتی آلپی اینترنشنال یکی از نمونه‌هاست. این توپ‌ها قابلیت شخصی سازی و درج لوگو داشتند. و در زمان خود بسیار محبوب شدند و مورد استفاده قرار می‌گرفتند و همین باعث شد تا کمک عمده ای به صنعت هدایای تبلیغاتی شود.

1950، رقیب سازنده در صنعت

بعد از (PPAI) بازیگر بزرگ دیگری وارد هدایای تبلیغاتی شد. قبل از معرفی آن به معرفی جو سگال باید بپردازیم. او در کالج مشغول به تحصیل بود. خرج و مخارج تحصیل خود را از فروش محصولات تبلیغاتی به دست می آورد. او در سال 1950 میلادی موسسه تبلیغات تخصصی و یا به اختصار (ASI) را بنیان گذاشت.

ASI به سرعت تبدیل شد به منبعی برای یافتن بهترین هدایای تبلیغاتی  و تهیه کنندگان مناسب این محصولات شد. در حال حاضر هم PPAI و هم ASI مجلات خود را در این زمینه تایپ می کنند. آنها نه فقط برای خود بلکه برای بقیه شرکت های بزرگ هم در این زمینه ایده یابی می کنند.

1979، هدایا تبلیغاتی در وعده های غذایی

در 1979 میلادی مک دانلد با قرار دادن اسباب بازی‌های کوچک در بسته‌های غذایی مخصوص خود برندینگ را وارد مرحله ای تازه کرد. اسباب بازی‌هایی که در بسته های مختلف مک دانلد مانند بسته غذایی کودکان قرار گرفت از این دسته اند. این نوع محصولات با الهام از کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی محبوب به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می‌شدند. و از استقبال خوبی در میان کودکان برخوردار شدند.

1990، تسخیر قلمرو پوشیدنی ها

در دهه 1990 میلادی تیشرت‌های تبلیغاتی در دوران اوج خود بودند. ایده این که با هدیه خلاقانه طرف باشیم که محدودیت مکانی نداشته باشد در نوع خود بکر بود. هر فرد هر جایی که می رود تبلیغ زنده ای از هدیه ماست. کمپانی‌های سیگار تا فروشگاه‌های خواروبار همه از این روش به عنوان تبلیغات استفاده می‌کردند. هاردراک کافه یکی از پیشگامان این عرصه بود. تیشرت های هاردراک کافه تبدیل به موردی برای کلکسیونر ها شد تا در طول زمان ارزش بیشتری پیدا کند.

1996، اهمیت بیشتر به محیط زیست

ما درباره پلاستیک و فوائد آن در این صنعت سخن گفتیم. اما موردی که به آن توجه باید کرد محیط زیست است. با ورود پلاستیک به بازار کار هدایای تبلیغاتی این موضوع کمی کم رنگ شد. اما در سال 1996 میلادی شرکت سوئدی ایکیا که در ساخت لوازم خانگی برای خود نامی دست و پا کرده بود ایده جالبی را عملی کرد. این شرکت بزرگ در این سال ساک‌های اورسایز خرید خود را برای مشتریانش معرفی نمود. به دلیل اینکه طراحی این محصول جدید دوستدار محیط زیست بود، این ساک‌های سفارشی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد. این محصولات از سطح مردم جامعه بالاتر رفتند. محصولات این شرکت موفقیت زیادی نیز در عرضه‌کنندگانی  مثل هول فود، تریدر جو و تارگت پیدا کردند.

2004، ساده و پر معنا

در سال 2004 میلادی کمپانی ورزشی نایکی دستبندهای “قوی زندگی کنید” را عرضه کرد. این دستبند ها تبدیل به نمادی برای آگاهی از سرطان شدند. صرفا طراحی آنان و تولیدشان باعث فروش 80 میلیونی این دستبندها در سطح کشور شد. این دیزاین ساده بارها توسط شرکتهای دیگر و موسسات خیریه الگوبرداری شد و این ایده ها به کار گرفته شد.

هدایای تبلیغاتی

2017، چرخنده های جذاب

درسال 2017 میلادی فیدجت اسپینرها با طرح ها و رنگهای مختلف به سرعت در تمام جهان گسترش یافتند. به دلیل کاربردی بودن و فضای محدود تبلیغاتی که در این نوع محصولات وجود داشت این محصولات به شدت برای تبلیغات محدود شدند. در حقیقت فیجت اسپینرها جزو 25 گیفت تبلیغاتی برتر قرار گرفتند و جای خود را در تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی به عنوان هدیه کاربردی باز کردند.

بازخورد فیدجت اسپینرها در دنیای تبلیغات نمایان گر موردی بود. آنها نشان دادند در این صنعت با موج سواری خوب می شود از أمواج ترند های روز استفاده مناسب کرد و حتی در مواردی در تاریخ نیز جاودانه شد.

مقاله هدایای تبلیغاتی چیست بیه شما درباره این حوزه بیشتر کمک می‌کند.

هدف هدایای تبلیغاتی چیست؟

اقلام تبلیغاتی بسیار محبوب‌اند زیرا:

با مشتری طنین انداز می‌شوند

همه شرکت‌ها می‌خواهند مصرف‌کنندگان از برندشان آگاه شوند. هنگامی که مجموعه‌ای از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کند مشتری آن را راحت‌تر به خاطر می‌سپارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شد محققان فهمیدند حدود 76.2٪ مردم محصولات تبلیغاتی که در دو سال گذشته دریافت کرده‌اند را به خاطر سپرده‌اند.

هدف هدایای تبلیغاتی

به افزایش فروش کمک می‌کنند

هدایای تبلیغاتی مشتری را تشویق می‌کنند تا با شما تماس بگیرد. هنگامی که آن‌ها محصولی را می‌بینند که مفید و منحصر به فرد است به سمت برند جذب می‌شوند.

تأثیر گذارند

مردم هدایای مفید و رایگان را دوست دارند. بر اساس مطالعه انجام شد محققان فهمیدند حدود 52.1٪ مصرف کنندگان بعد از دریافت یک محصول حس مثبتی را نسبت به برند مربوطه پیدا کرده‌اند.

دسترسی شما را گسترش می‌دهند

قدرت هدایای تبلیغاتی محدود به مشتریانی که آن‌ها را دریافت می‌کنند، نمی‌شود بلکه هر کدام از این افراد وقتی از محصول تبلیغاتی شما استفاده می‌کنند در برابر افراد دیگر قرار می‌گیرند و همین امر باعث معرفی شما به اشخاص زیادی می‌شود.

مقرون به صرفه هستند

هدیه تبلیغاتی با توجه به اینکه نام تجاری شما را به‌طور مکرر تبلیغ می‌کنند ارزان و مقرون به صرفه هستند.

مردم آن را دوست دارند

مردم حس خوبی نسبت به اقلام تبلیغاتی دارند. بر اساس مطالعه انجام شد محققان فهمیدند حدود ۸۳٪ از دریافت‌کنندگان هدایای تبلیغاتی را دوست دارند. بر اساس یکی از مطالعاتی که انجام شد محققان فهمیدند حدود 75.4٪ مردم دوست دارند محصولات تبلیغاتی را در اطرافشان نگه دارند زیرا فکر می‌کنند این کالاها کاربردی هستند.

آگاهی مردم از برندتان را افزایش می‌دهند

نحوه درک اطلاعات افراد با یکدیگر فرق می‌کند. برخی از مردم بصری هستند و برخی دیگر شنیدنی اما اکثر انسان‌ها دوست دارند تبلیغات را در دست بگیرند و آن را از نزدیک لمس کنند.

هدایای تبلیغاتی ماندگارترند یا کارت ویزیت!

تصور کنید به دنبال عکاسی هستید که تا سه ماه از رویدادهای شما عکاسی کند. شما شروع به جمع آوری پیشنهادات می‌کنید و اولین جلسه را با دو عکاس برگزار می‌کنید. این عکاسان شرایطشان را به شما می‌گویند و در نهایت کارت ویزیتشان را می‌گذارند تا با آن‌ها تماس بگیرید. یکی از آن‌ها به جای کارت ویزیت، خودکار تبلیغاتی به شما می‌دهد که اطلاعاتش روی آن نوشته شده است. بعد از گذشت مدتی شما به این نتیجه می‌رسید که اصلاً به عکاس نیاز ندارید و کارت ویزیت را دور می‌اندازید اما به‌طور ناخودآگاه در موقعیت‌های مختلف از آن خودکار استفاده می‌کنید.

با این مثال ساده به خوبی متوجه شدید که چرا یک هدیه تبلیغاتی امضای بهتری نسبت به کارت ویزیت است. 

هدایای تبلیغاتی ماندگار

امیدواریم از خواندن این مقاله که در مورد تاریخچه‌ی هدایای تبلیغاتی نوشته شده لذت برده باشید. بد نیست با گذری بر سایت هدایای تبلیغاتی آراهنر سعی کنیم تا با اصالت هدیه دهیم. هدیه های تبلیغاتی ما در خور شعار ما یعنی هنر فاخر ایرانی هدیه بدهیم است. حال با چند سوال نهایی در مورد محصولات تبلیغاتی شما را به خداوند بزرگ می سپاریم.

در سال های آتی چه محصولاتی به عنوان هدایای تبلیغاتی جذاب مطرح خواهند شد؟ مورد تاثیرگذار تری می شناسید که احیانا از لیست ما جا مانده باشد؟ بدون شک شناخت سریع هدایای تبلیغاتی روز در تاثیرگذاری تبلیغ شما تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت. فکر و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در خصوص تاریخچه هدایای تبلیغاتی

اولین هدایای تبلیغاتی در سال 1798 برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا، یعنی جورج واشنگتن تولید شد.

از اوایل قرن 19 میلادی شرکت‌ها برای اهداف بازاریابی، اقدام به توزیع تقویم‌های تبلیغاتی کردند.

PPAI در واقع سازمان هدایای تبلیغات بین‌المللی است که در سال 1904 فعالیت خود را با حضور 12 شرکت تولیدکننده هدایای تبلیغاتی آغاز کرد.

جاسپر میک را می‌توان پدر صنعت هدایای تبلیغاتی در جهان دانست.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *