تبلیغات

رنگ سال جدید و استفاده از آن در هدایای تبلیغاتی

رنگ سال
لوگوی اراهنر

هر ساله شرکت پنتون با توجه به شرایط سال جدید رنگ سال را اعلام می‌کند. با توجه به این رنگ همه سازمان‌ها و کسب و کارها نسبت به تهیه هدایای تبلیغاتی برای مشتریان و یا کارمندان خود اقدام می‌کنند. اگر تا به حال به رنگ سال توجه نکرده‌اید بهتر است از امسال شما نیز هدایای تبلیغاتی خود را با توجه به این رنگ تهیه کنید. در ادامه این مقاله با آراهنر همراه باشید تا شما را با نکات ریز و مهم در خصوص رنگ سال جدید و استفاده از آن در هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم...

رنگ سال چگونه مشخص می‌شود؟ از کجا می‌توانیم رنگ هر سال را بدانیم؟

قبل از برنامه‌ریزی برای تهیه بهترین هدایای تبلیغاتی لازم است پیگیر رنگ سال باشید. خب شاید این سوال به ذهن شما نیز برسد که رنگ سال را چه کسی و چگونه تعیین می‌کند؟

پیش از بررسی این سوال بهتر است مقدمه‌ای در خصوص شماره‌بندی رنگ‌ها را برای شما توضیح دهیم. همانند هر اتفاق دیگری رنگ‌ها نیز برای خود تشکیلات مخصوصی دارند. این اتفاق برای اولین بار در سال 1963 توسط آقای لارنس هربرت، یک فارغ التحصیل رشته شیمی رقم زده شد. آقای هربرت برای هر رنگ یک عدد و کد اختصاص داد. به این ترتیب دیگر هیچ رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته نمی‌شد.

با ادامه این روند شرکتی با اسم پنتون به معنی همه رنگ‌ها توسط وی تاسیس شد. در شروع هر سال رنگ بخصوصی بر اساس شرایط موجود توسط شرکت پنتون تعیین می‌شود. این رنگ بر طراحی‌های صنعت مد و پوشاک، لوازم خانگی، دکوراسیون و معماری و حتی دیگر حیطه‌ها همانند هدایای تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی دارد.

در ادامه به بررسی رنگ سال 2022 و تاثیرپذیری آن از شرایط موجود خواهیم پرداخت.

رنگ سال جدید چیست؟

این رنگ معمولا چندین روز مانده به سال جدید میلادی توسط شرکت پنتون اعلام می‌شود. تاثیر این رنگ را در هدایا و دکوراسیون‌های مخصوص جشن سال جدید میلادی را حتما در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. این رنگ به نوعی رنگ سال جدید شمسی نیز می‌باشد. پس باید از الان برای هدایای تبلیغاتی سال جدید یعنی سال 1401 و هماهنگی آن با رنگ سال اقدام کنید.

اما چه رنگی به عنوان رنگ سال جدید اعلام شده است؟ رنگ سال جدید رنگ بنفش Veri Peri یا همان بنفش آبی است. از نظر روانشناسی رنگ‌ها، رنگ بنفش آبی حس اعتماد به بنفس بالا، خلاقیت، ابتکار عمل و پویایی را در روح افراد زنده می‌کند. با توجه به اینکه در دو سال اخیر همه دنیا درگیر جنگ با پاندمی کرونا بوده‌اند، با بهبود نسبی اوضاع رنگی با تاثیر امیدوار کننده بهترین انتخاب برای سال جدید است. بر اساس نظر روانشناسان رنگ‌ها، گرم‌ترین و امیدوارکننده‌ترین تناژ آبی برای امسال انتخاب شده است.

خب بیایید تا به تاثیر استفاده از این رنگ در هدایای تبلیغاتی بپردازیم.

رنگ سال و هدایای تبلیغاتی

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین المان‌ها در تهیه هدایای مدیریتی و تبلیغاتی هستند. حتما شما نیز رنگ‌های مخصوص هر برند مشهور در سطح دنیا را دیده‌اید. همه این رنگ‌ها بر اساس اصول خاص روانشناسی و ترکیب آن با بازاریابی انتخاب شده‌اند. اما علاوه بر رنگ اصلی هر برند از رنگ‌های دیگری نیز برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده می‌کند. این رنگ همان رنگ سال یا رنگ ترند جدید است.

رنگ‌ها یک عامل ارتباطی مهم برای برقراری ارتباط با افراد و بیان ایده‌ها هستند. رنگ بنفش آبی سال جدید نیز به خوبی حس جسارت و اعتماد به نفس را به افراد القا می‌کند. برای اینکه تاثیر این رنگ را در هدایای تبلیغاتی خود دوچندان کنید، می‌توانید از ترکیب بنفش آبی با رنگ قرمز استفاده کنید. البته هیچ ضرورتی به ترکیب این رنگ با قرمز وجود ندارد. شما بر اساس دیگر رنگ‌های اصلی برند خود می‌توانید از رنگ سال استفاده کنید.

بیایید با یک مثال به بررسی آن بپردازیم. تصور کنید رنگ اصلی برند شما زرد است. می‌توانید مثال همیشه و هر سال با ترکیب‌های رنگ زرد هدایایی را برای مشتریان خود تهیه کنید و یا اینکه امسال کمی خلاقیت به خرج داده و این رنگ را با رنگ سال ترکیب کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه رنگ اصلی برند شما به دست فراموشی سپرده نخواهد شد، بلکه با استفاده از رنگ سال مشتریان و مخاطبان خود را ذوق زده نیز خواهید کرد.

استفاده از سایر رنگ‌ها در ترکیب با رنگ بنفش آبی سال جدید

در پاراگراف پیشین مثال کوچکی از ترکیب رنگ سال با دیگر رنگ‌ها را بررسی کردیم. اکنون به بررسی تاثیرات تک تک رنگ‌ها روی افراد خواهیم پرداخت. با دانستن اثر هر یک از این رنگ‌ها، می‌توانید بر اساس اهداف خود رنگ مکمل بهتری را در کنار رنگ اصلی سال انتخاب کنید. بیایید به بررسی هر یک از این رنگ‌ها بپردازیم:

رنگ سفید

معمولا اولین چیزهایی که با دیدن رنگ سفید به ذهن می‌رسند عبارت‌اند از تمیزی،برف، زمستان و فرشتگان. علاوه بر این رنگ سفید همیشه نماد صلح، بی گناهی و حقیقت نیز است. همراه کردن رنگ بنفش آبی سال جدید با این رنگ نوید بخش یک شروع نو و ایجاد صفحه‌ای جدید در زندگی است. از نظر تناژ رنگی نیز این دو با یکدیگر ترکیب ملایم و بسیار چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. پس به راحتی می‌توانید امسال این دو رنگ را در هدایای تبیلغاتی خود به کار ببرید.

رنگ زرد

رنگ زرد نیز از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. اولین حسی که رنگ زرد به مخاطب القا می‌کند، خلاقیت و نوآوری است. علاوه بر اسم رنگ زرد به خوبی نور را بازتاب می‌کند و در نتیجه نشانگر روشنایی و درخشندگی نیز است. از طرفی رنگ زرد حال و هوای شوخ طبعی و روح جوانی و بازیگوشی را نیز در خود دارد. اگر دقت کرده باشید معمولا در هدایای تبلیغاتی مخصوص کودکان به وفور از رنگ زرد استفاده می‌شود. حتما شما نیز بادکنک و عروسک‌های زرد رنگ تبلیغاتی برای کودکان را دیده‌اید.

در شروع سال جدید به کار بردن رنگ زرد برای هدایای تبلیغاتی بزرگسالان نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. بخصوص ترکیب زرد با بنفش همیشه جزو بهترین طیف‌ها و ترکیب‌های رنگی بوده است.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی که حد واسط رنگ زرد و قرمز است یادآوری از انرژی و رنگ خورشید است. این رنگ حس راحتی و دلنشینی و خلاقیت را در افراد افراد ایجاد می‌کند. علاوه بر این این رنگ پرنشاط نشانی از فعالیت و ارتباط نیز است، در نتیجه می‌تواند رنگ مناسبی برای هدایای تبلیغاتی در ترکیب با رنگ سال باشد. در گذشته رنگ بنفش با نارنجی در طیف‌های متضاد قرار می‌گرفتند در حالیکه امروزه می‌دانیم این دو رنگ از ترکیب‌های چشم‌نواز و زیبا در دنیای مد نیز می‌باشد.

رنگ قرمز

رنگ قرمز همیشه نشانی از عشق، انرژی، نشاط و زندگی است. این رنگ حس پویایی، سرعت و حرکت را نیز در مخاطبان ایجاد می‌کند. رنگ قرمز به تنهایی تاثیر بسیار بالایی در قدرت مغز دارد. البته استفاده بی رویه و بیش از حد رنگ قرمز ممکن است باعث ایجاد اضطراب و تنش نیز شود. در نتیجه لازم است این رنگ را در ترکیب با سایر رنگ‌های پاستلی و خنثی بکار ببریم. رنگ سال جدید یعنی بنفش آبی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تعدیل انرژی بالای این رنگ باشد. در عین حال باعث افزایش اعتماد به نفس نیز خواهد شد.

رنگ سبز

رنگ سبز همیشه به عنوان نمادی از طبیعت و طراوت و تازگی شناخته می‌شود. با انتخاب رنگ سبز همراه با رنگ جدید سال می‌توانید امنیت، تعادل و همین‌طور حس خوشبختی را به مخاطبان خود برسانید. برای مثال اگر می‌خواهید در سال جدید هدیه‌ خلاقانه برای کارمندان خود تهیه کنید به کار بردن رنگ سبز همراه با بنفش آبی می‌تواند حس وفاداری را در وی ایجاد کند.

علاوه بر این معمولا شرکت‌هایی که کالاهایی سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند بیشتر از رنگ سبز در هدایای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

رنگ آبی

آبی همیشه نمادی از آسمان و آب و افکار مثبت است. علاوه بر این آبی حس رهایی و آزادی را نیز در خود دارد. ترکیب رنگ بنفش سال جدید با تناژهای مختلف رنگ آبی نشانی از امیدواری، هوش و تلاش و مبادرت برای رسیدن به مراحل بالاتری از موفقیت است. با توجه به این نکات استفاده از این دو رنگ در هدایای تبلیغاتی شرکای کاری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

رنگ صورتی

رنگ زیبای صورتی به عنوان نمادی از تولد، حس نرمی و بازیگوشی یاد می‌شود. علاوه بر این با در برداشتن حس زنانه معمولا در هدایای تبلیغاتی برای بانوان نیز از این رنگ به وفور استفاده می‌شود. ترکیب کردن رنگ بنفش با رنگ صورتی می‌تواند برای هدایای تبلیغاتی و محصولات زنانه و همچنین هدایای مناسبتی مانند کادو رسمی برای بانوان فکر خوبی باشد.

رنگ سیاه

شاید فکر کنید استفاده از رنگ سیاه و ترکیب آن با هر رنگ دیگری در هدایای تبلیغاتی انتخاب درستی نیست. اگر شما نیز همین ذهنیت را در خصوص رنگ سیاه دارید باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و باید نگرش خود را نسبت به رنگ سیاه تغییر دهید. اگر به دنبال نمادی از پرستیژ هستید حتما باید سراغ رنگ سیاه بروید.

ترکیب متضاد رنگ بنفش آبی و رنگ سیاه می‌تواند برای هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان مختلف با هر جنسیت و گروه سنی انتخاب خوبی باشد.

استفاده از رنگ سال در کدامیک از اجزای هدیه تبلیغاتی بهتر است؟

رنگ سال در اجزای مختلف هدیه سازمانی و تبلیغاتی قابل استفاده است. برای مثال می‌توانید خود هدیه را بر اساس این رنگ انتخاب کنید و یا تزئینات و بسته‌بندی آن را. در هر صورت استفاده از این رنگ در هر یک از اجزای هدیه تبلیغاتی تاثیرگذاری خوبی بر مخاطبان خواهد داشت.

اما اگر بخواهیم به بررسی بهترین اجزا بپردازیم باید به بسته‌بندی و جعبه هدیه اشاره کنیم. شما می‌توانید بر اساس هدیه مورد نظر خود انواع مختلفی از بسته‌بندی ها را در آراهنر سفارش دهید. از جمله این بسته‌بندی ها می‌توان به هاردباکس، جعبه‌های چوبی، بسته‌های چرمی و بسته‌بندی های متنوع مقوایی و … اشاره کرد.

ما در آراهنر هر سال بر اساس ترندهای جدید و سلایق مختلف مشتریان انواع هدایای تبلیغاتی را طراحی می‌کنیم. با بررسی لیست این هدایا می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌های مورد نظر خود را بر اساس گروه مخاطبانتان انتخاب کنید.

هدایای کاملا ایرانی با رنگ‌های ترند هر سال

اصلی‌ترین حیطه فعالیت ما در آراهنر طراحی و فروش انواع مختلفی از صنایع دستی حاصل دسترنج هنرمندان ایرانی است. شما می‌توانید انواع مختلفی از این هدایای صنایع دستی را در رنج‌های قیمتی متنوع و در گروه‌بندی های جذاب انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی وبسایت یکی از گروه‌بندی های هدایای پذیرایی، هدایای تبلیغاتی چوبی، تک محصول، هدایای سلامتی‌بخش، هدایای نوروزی 1401 یا هر دسته‌بندی دیگر را انتخاب کنید.

در هر یک از این دسته‌بندی ها می‌توانید بسته‌های هدیه تبلیغاتی متفاوتی را بر اساس رنگ سال و یا هر رنگ دیگر بر اساس برند و نام تجاری خود سفارش دهید. اگر می‌خواهید این رنگ را کاملا با سلیقه ایرانی تطبیق دهید، بهترین گزینه برای شما انتخاب یکی از محصولات صنایع دستی آراهنر اعم از قلم‌کاری، میناکاری، فیروزکوبی، ترمه، خاتم کاری و … را انتخاب نمایید.

چرا رنگ بسته‌بندی یک هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است؟

معمولا وقتی از انتخاب هدایای تبلیغاتی بر اساس رنگ سال صحبت می‌کنیم تمرکز اصلی ما بر بسته‌بندی و جعبه محصولات است اما چرا بسته‌بندی هدیه تا این حد حایز اهمیت است؟ در واقع اولین چیزی که مشتری یا دیگر مخاطبان یک کسب و کار حین دریافت هدایای تبلیغاتی با آن روبرو می‌شوند، جعبه هدیه است.

به عبارتی اگر بسته‌بندی و جعبه یک هدیه از جذابیت کافی برخوردار نباشد، در جلب نظر مخاطب چندان موفق نخواهد بود. در نتیجه استفاده از رنگ سال در بسته‌بندی و طراحی یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند نشان‌دهنده به روز بودن یک کسب و کار و توجه به روندهای جدید باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح مفصل چگونگی تعیین رنگ هر سال پرداختیم و دانستیم این رنگ توسط شرکت پنتون بر اساس شرایط هر سال جدید اعلام می‌شود. رنگ سال جدید بنفش آبی اعلام شده و نمادی از حرکت رو به بهبودی و ایجاد اعتماد به نفس است. استفاده از این رنگ در غالب هدایای کاملا ایرانی انتخاب بسیار مناسبی در تهیه انواع هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان مختلف هر کسب و کار خواهد بود.

پس اگر شما نیز می‌خواهید امسال در دنیای بازاریابی برای خدمات و یا محصولات خود به موفقیت دست یابید حتما به رنگ سال در انتخاب هدایای تبلیغاتی توجه کنید. آراهنر در مسیر انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی بر اساس سلایق مختلف مخاطبان در کنار شما است.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *