تبلیغات

ساک دستی تبلیغاتی هدیه مناسب یا کلیشه ای؟

ساک دستی تبلیغاتی
لوگوی اراهنر

امروزه شرکت ها و کسب و کارهای مختلف برای رونق کسب و کار خود و همین طور افزایش فروش اقدام به تبلیغات به روش های مختلف می کنند؛ طبیعتاً شرکت های بزرگ که دارای سرمایه هنگفتی هستند امکان تبلیغات به روش های مختلف را دارند و به عنوان مثال می توانند هم از تبلیغات رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون استفاده کنند و هم این از تبلیغات کاغذی و همین طور هدایای نمایشگاهی و تبلیغاتی بهره ببرند ولی به راستی کدام یک از انواع تبلیغات با توجه به بودجه ای که صرف آن می شود بازده بیشتری دارد؟

این پرسشی است که همیشه کارفرمایان از مدیران تبلیغات و بازاریابی می پرسند. قدر مسلم برای شرکت های نوپا و نوظهور و همین طور شرکت هایی که یا نمی توانند و یا به هردلیلی نمی خواهند بودجه زیادی را صرف تبلیغات کنند، خرید انواع هدایای تبلیغاتی هم مقرون به صرفه است و هم این که بازگشت سرمایه را به همراه دارد ولی استفاده از این روش تبلیغی هم شرایط ویژه خود را می طلبد و باید یکسری اصول در آن رعایت شود.

هدایای تبلیغاتی که شرکت ها و موسسات مختلف از آن ها استفاده می کنند، متنوع و زیاد است و همه ما احتمالاً برخی از انواع آن را دریافت کرده ایم. یکی از این هدایای تبلیغاتی ساک دستی تبلیغاتی است که اخیراً استفاده از آن رواج یافته و شرکت های مختلفی از آن به عنوان هدیه تبلیغاتی یا برای قرار دادن بسته هدیه در آن استفاده می کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به این موضوع بپردازیم که اصلاً ساک دستی تبلیغاتی چیست و انواع آن کدام است؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

هدایای تبلیغاتی مؤثر جایگزین ساک دستی

همان طور که گفتیم ساک دستی بهتر است به تنهایی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار نگیرد بلکه به عنوان وسیله ای برای حمل یا بسته بندی به کار رود ولی ممکن است بپرسید کدام هدایای تبلیغاتی را می توان جایگزین کرد تا بتوانیم به کمک آن ها به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی خود برسیم؛ در ادامه برخی از هدایای خلاقانه و ویژه که می تواند ویژگی های بهترین هدیه تبلیغاتی مناسب را داشته باشد، معرفی می کنیم:

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی)

 این بسته هدیه تبلیغاتی یک پیشنهاد ویژه برای روزهای گرم تابستان است. در این بسته هدیه چهار نوع شهد شیرین شامل سکنجبین، گل محمدی، به لیمو و زعفران در ظروف زیبای دست ساز، مقداری تخم شربتی و دو عدد لیوان آبگینه با رنگ‌ های سنتی قرار داده شده است. شربت ‌هایی که برگرفته از سنت‌ های ایرانی است و این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.  صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی) این امکان را برای شما فراهم کرده است که طعم‌ های دوست داشتنی شربت‌ های ایرانی را در قالبی جذاب به هرکه دوست دارید هدیه بدهید. هدیه ‌ای که تابستان را دل ‌نشین ‌تر می‌ کند.

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی)

تسکین (بسته ماساژور چوبی، حوله دستبافت)

تسکین یکی از متفاوت ‌ترین انواع هدایای چوبی آرا هنر است. این هدیه خلاقانه و ویژه، شامل وسایل ماساژ است که می‌ تواند خستگی را از تن بیرون کند. بسته «تسکین»  شامل دو شیشه پودر خردل و خولنجان است که با ریختن آن ها داخل تشت آب و قرار دادن پاها به مدت 30 دقیقه، می‌ توان آرامش را از پاها به کل بدن تعمیم داد. داخل بسته، یک حوله نیز قرار داده شده تا بعد از ریلکس کردن، پاها را با آن خشک کنید و برای یک روز آرام آماده باشید. تسکین (بسته ماساژور چوبی، حوله دستبافت) هم چنین یک ماساژور چوبی برای شما تدارک دیده که مناسب برای شانه ‌ها، کتف و گردن است. اسپری روغن سیاه دانه و هم چنین 2 دیسک نمک و کیسه سنگ نمک ایرانی برای کمپرس گرم و سرد و از بین بردن دردهای عضلانی نیز یکی دیگر از محتویات بسته «تسکین» است که برای شما آماده شده است و آن را به یک هدیه تبلیغاتی مناسب برای تسکین خستگی مخاطبان شما تبدیل کرده است.

تسکین (بسته ماساژور چوبی، حوله دستبافت)

مجموعه شب‌ چراغ (بسته چراغ گردسوز و بطری نفت)

 این بسته هدیه تبلیغاتی خلاقانه، بسته‌ روشنایی است. یک گردسوز کوچک که شبیه گردسوزهای قدیمی طراحی و ساخته شده است،‌ به همراه یک بطری، نفت چراغ و یک جعبه‌ کوچک کبریت که در این بسته گنجانده شده است. هدیه ای خاص و نوستالژیک که همه از داشتن آن خوشحال خواهند شد.

مجموعه شب‌چراغ ( چراغ گردسوز و بطری نفت)

مجموعه شب‌ چراغ (بسته چراغ گردسوز و بطری نفت)

کافا (بسته قهوه ایرانی و قهوه جوش مسی)

 در بسته‌‌ قهوه ایرانی یک قهوه‌ جوش مسی قرار داده شده است تا با استفاده از آن، قهوه به شکل مطلوبی جاافتاده شده و آماده طبخ شود. هم چنین دو فنجان قهوه‌ خوری با طرح‌ های ایرانی هم در این بسته هدیه وجود دارد. در این بسته‌‌ هدیه، چهار شیشه‌‌ مینیاتوری که از دانه‌ بوداده‌ قهوه، پودر قهوه‌ عربیکا و هل و میخک انباشته شده‌ اند نیز وجود دارد. کافا (بسته قهوه ایرانی و قهوه جوش مسی) می ‌تواند یک هدیه تبلیغاتی و سازمانی جذاب و متفاوت برای مخاطبان شما باشد.اگر هدی‌ای برای خرید ظروف مسی میخواهید بسته کافا بهترین گزینه است.

کافا (بسته قهوه ایرانی و قهوه جوش مسی)

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی)

 نوشه، یک هدیه متفاوت و کاملاً ایرانی است. بسته ‌ای که در آن عرقیجات ایرانی قرار دارد. در این بسته هدیه دو بطری سرامیکی، مقداری عرق نعناع، مقداری عرق بیدمشک، دو لیوان کوچک، یک عدد کاسه و مقداری خرده نبات قرار دارد که در یک بسته بندی هاردباکس عرضه می شود.

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی)

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)

 این بسته هدیه دارای یک فلاسک با روکش نمدی برای گرم نگه ‌داشتن نوشیدنی، دو لیوان مسی و دو زیرلیوانی نمدی و طعم ‌های مختلف دمنوش و مقداری مویز است. این بسته گزینه مناسبی برای خرید هدایای مناسبتی از جمله هدیه روز خبرنگار است.

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)ٰ

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)

افروز (بسته شمع و شمعدان)

 افروز، بسته‌ نور است. بسته‌ افروز، تلفیقی مفهومی است از هنر و روشنایی. در بسته‌ افروز دو شمعدان مس فیروزه‌ کوب قرار دارد. در این بسته هم چنین دو شمع مومی مسی‌ رنگ گنجانده شده است تا در این شمعدان‌ ها قرار بگیرند و یک بسته‌ کبریت تبریز که هم زیباست و هم به فرم نخستین کبریت‌ های طراحی ‌شده در دنیا بازسازی شده است، در این بسته هدیه وجود دارد.

هدیه‌ای شامل دو عدد شمعدان فیروزه کوبی به همراه یک بسته شمع و یک قوطی کبریت

افروز (بسته شمع و شمعدان)

ساک دستی چیست؟

ساک دستی تبلیغاتی، به عنوان نوعی بسته بندی و یا حتی در بعضی موارد به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی، در سال های اخیر در میان شرکت ها و موسسات مختلف جایگاه خاصی پیدا کرده است

ساک دستی، علاوه بر کارایی به عنوان یک ابزار بسته ‌بندی و حمل کالا، در بسیاری موارد به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و علیرغم قدمت نه چندان زیاد، استفاده فراگیر از این کالا به عنوان هدیه تبلیغاتی، تاکنون نام ‌های متنوعی به آن اطلاق شده است از جمله ساک خرید یا همان شاپینگ بگ (Shopping Bag) یا بگ شاپ (Bag Shop) .

توجه به این نکته در خصوص ساک دستی تبلیغاتی لازم است که این کالا خود به تنهایی در دست هر فردی که باشد، می ‌تواند نقش یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک را بازی کند که مسلماً نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف سازمان یا کسب و کار شما خواهد داشت.  

ساک های دستی در حال حاضر در انواع جنس‌ های پارچه ای، کاغذی، و یا نایلونی تولید می‌ شوند. ساک‌ های دستی کاغذی با استفاده از انواع کاغذ گلاسه، مقوای پشت طوسی و یا کرافت ساخته می ‌شود و در دو نوع ساک دستی گلاسه و مقوای پشت طوسی به منظور استحکام بیشتر از روکش سلفون استفاده می شود.

هر چند که ممکن است گاهی تصور شود که ساک دستی تبلیغاتی کاغذی، به دلیل جنس کاغذی آن، از دوام کم تری برخوردار است، ولی تجربه نشان داده است، این محصول نه تنها دارای استحکام بسیار زیادی است بلکه به واسطه برخورداری از روکش سلفونی توان و امکان حمل حتی تا ۱۰ کیلوگرم وزن را در برخی از ابعاد آن دارد.

البته اصولاً کارکرد انواع ساک های دستی، یک نوع کارکرد فانتزی در نظر گرفته شده و برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار نمی گیرند. به هر حال استفاده از انواع ساک دستی از هر جنسی که باشند، می تواند در شرایطی ویژه، یکی از روش ‌های تبلیغاتی به شمار رود و تاثیر قابل توجهی بر اذهان مخاطبان و مشتریان بالقوه شما بگذارد و نظر آن‌ ها را به اهداف مد نظر شما جلب کند.

برای انتخاب جنس ساک دستی تبلیغاتی بهتر است که با مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت خود صحبت کنید چراکه با توجه به کارکردی که مد نظر است، می توان به راحتی جنس آن را انتخاب کرد.

انواع ساک تبلیغاتی

کاربردهای ساک دستی تبلیغاتی

همان طور که پیشتر گفتیم، ساک دستی تبلیغاتی اغلب در موارد مختلفی به کاربر می روند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • استفاده از انواع ساک دستی به منظور بسته بندی کالاهای فروشگاهی نظیر ساعت، پوشاک، طلا و جواهر، قطعات کامپیوتری و الکتریکی، آرایشی و بهداشتی و غیره.
  • استفاده از انواع ساک دستی به منظور بسته بندی هدایای تبلیغاتی نظیر ست های مدیریتی، سالنامه (سررسید)، لوح بزرگداشت و یادبود ، کتاب های گرانبها و غیره.
  • استفاده از انواع ساک دستی به منظور بسته بندی کاتالوگ ها، برشور ها، فولدر ها، اسناد و فهرست بها و غیره . خصوصاً در هنگام برگزاری جشنواره ها، سمینارها و یا شرکت و تهیه گیفت نمایشگاهی در نمایشگاه های مختلف تجاری و صنعتی.

انواع ساک دستی تبلیغاتی

همان طور که گفتیم، ساک های دستی تبلیغاتی در ابعاد و جنس های متنوع به منظور استفاده در زمینه های مختلف طراحی و تولید می ‏شود .

انواع ساک های تبلیغاتی که در بازار تولید و عرضه می شوند به شرح ذیل است:

ساک های دستی کاغذی :  این نوع از ساک های دستی تبلیغاتی بیشتر برای استفاده در فست فودها ، رستوران ها، پاکت های حمل کالا ( برای فروشگاه های مختلف اعم از فروشگاه های مجازی و غیره کاربرد دارند.)

ساک های دستی پارچه ای :  این نوع از ساک های دستی تبلیغاتی بیشتر برای استفاده در شرکت ها، سازمان ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی و غیره کاربرد دارند.

ساک های دستی نایلونی :  این نوع از ساک های دستی تبلیغاتی بیشتر برای استفاده در فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، مراکز خرید، فروشگا‏‏ه های پوشاک و کلیه اصناف کوچک و متوسط کاربرد دارند.

ساک های دستی مقوایی:  این نوع از ساک های دستی تبلیغاتی بیشتر برای استفاده در عطر فروشی ها، طلافروشی ها، لباس فروشی ها، شرکت های دکوراسیون و نفت  و غیره کاربرد دارند.

همه انواع این ساک های دستی با در نظر گرفتن نوع مصرف، هزینه و تیراژ قابل انتخاب هستند  ولی در صورتی که قیمت ساک دستی، اولویت اول شما در انتخاب این محصول باشد مسلماً تهیه ساک های نایلونی هزینه بیشتری را خواهند داشت و پس از آن اگر به سراغ سفارش ساک های دستی تبلیغاتی پارچه ای بروید، باید هزینه نسبتاً زیادی را پرداخت کنید.  با این وجود ساک های دستی تبلیغاتی از جنس کاغذ از همه ارزان تر هستند.

اگر از نظر دوام و ماندگاری هم بخواهیم در نظر بگیریم، ساک های پارچه ای دوام بیشتری نسبت به دیگر انواع ساک های دستی تبلیغاتی دارند.

ساک های دستی کاغذی

آیا ساک های دستی می توانند هدایای تبلیغاتی مناسبی باشند؟

قبل از این که به این پرسش پاسخ دهیم، بهتر است به هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی اشاره ای کنیم. امروزه اغلب کسب و کارها، اعم از کوچک و بزرگ به منظور بازاریابی و همین طور تبلیغات از انواع هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند تا از این طریق با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند و محصولات و خدمات خود را بیش از پیش به آن ها معرفی کنند و بشناسانند. از جمله اهداف تهیه و ارائه هدایای تبلیغاتی عبارتند از:

معرفی برند: شما با خرید هدیه تبلیغاتی خاص و ویژه می توانید به بهترین شکل نام تجاری خود را به مشتریان و همین طور شرکای تجاری خود معرفی کنید.

دستیابی به مشتریان وفادار: هدایای تبلیغاتی اگر مناسب و درست انتخاب شوند یک روش کاملاً سودمند برای افزایش رضایتمندی و همین طور وفاداری مشتریان هستند. مشتریان شما با دریافت این قبیل هدایا هر بار که از آن استفاده می کنند، به یاد نام تجاری شما و کیفیت محصولات شما می افتند و برای نوبت های بعدی نیز شما را بر رقبا ارجح خواهند دانست.

حک شدن نام تجاری شما در ذهن مخاطبان: یک هدیه تبلیغاتی کاربردی و به درد بخور می تواند نام تجاری و برند شما را در ذهن مخاطبان حک کند و هر بار استفاده از هدیه تبلیغاتی شما و یا دیدن آن، یادآور نام و همین طور خدمات و محصولات شما خواهد بود.

با این تفاسیر باید ببینیم که آیا واقعا هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی آیا می توانند این کارکردها را داشته باشد؟

واقعیت این است که چنین محصولاتی اگر دارای لگوی شرکت باشند، می توانند مثل یک تابلوی متحرک عمل کنند ولی به تنهایی نمی توانند هدف شما را از اهدای هدایای تبلیغاتی تأمین کنند. به عبارت دیگر، بهتر است از این محصولات به منظور حمل یا بسته بندی هدایای تبلیغاتی استفاده شود؛ نه صرفاً خود هدیه.

سوالات متداول در مورد ساک دستی تبلیغاتی

ساک دستی هم ابزاری برای حمل کالا و محصولات است و هم این که به عنوان هدیه تبلیغاتی کاربرد دارد.

این کالا خود به تنهایی در دست هر فردی که باشد، می تواند نقش یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک را ایفا کند.

ساک های دستی از انواع جنس های پارچه ای، کاغذی و یا نایلونی تولید می شوند.

  • بسته بندی کالاهای فروشگاهی
  • بسته بندی هدایای تبلیغاتی
  • بسته بندی کاتالوگ ها، بروشورها و … .

نکات مهم در خصوص ساک دستی تبلیغاتی

امروزه انواع ساک دستی تبلیغاتی در جنس های پارچه ای، نایلونی، کاغذی و … در دسترس شرکت ها و موسسات مختلف است تا از طریق چاپ لوگوی برند خود بر آن ها بتوانند تبلیغات مورد نظر را انجام دهند.

ساک های دستی تبلیغاتی پارچه ای به نسبت سایر ساک های دستی دوام بیشتری دارند ولی ساک های دستی کاغذی از همه زیباتر و شکیل تر هستند.

بهتر است ساک دستی به تنهایی به عنوان هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار نگیرد.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *