تبلیغات

آیا سررسید و تقویم هدیه مناسبی برای نوروز است؟

آیا سررسید و تقویم هدیه مناسبی برای نوروز است؟
لوگوی اراهنر

حتما شما هم بارها برای عید نوروز هدایای مثل سررسید و تقویم از افراد مختلف دریافت کرده‌اید. قبل از اینکه در این مقاله به بررسی چنین هدایایی بپردازیم، از نظر خود شما سررسید و تقویم گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات در عید نوروز هستند یا خیر؟

در ادامه ما نیز در آراهنر بر اساس آمار رضایت مشتریان و همین‌طور با تکیه بر سال‌ها تجربه در حیطه فروش انواع هدایای تبلیغاتی ویژه برای گروه‌های مختلف در مناسبت‌های متفاوت از جمله عید نوروز، این دو هدیه را از دیدگاه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید امسال سررسید تهیه کنید، کمی صبر کنید و سپس تصمیم خود را نهایی نمایید.

تا انتهای این مقاله با آراهنر فاخر ایرانی همراه باشید.

چرا هدایای ویژه نوروز آراهنر؟

وقتی در خصوص کالا و یا محصولی این‌همه تعریف و تمجید می‌شود حتما باید دلایل بخصوصی داشته باشد. در ادامه علل محبوبیت هدایای تبلیغاتی آراهنر را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  • محصولات متنوع برای انواع سلیقه‌ها
  • تنوع بالا در هدایای صنایع دستی
  • امکان سفارش هدایای ترکیبی بر اساس سلیقه مشتریان
  • وجود انواع مختلفی از بسته‌های ترکیبی آماده
  • بسته‌بندی های متنوع و جذاب بر اساس نوع و رنگ هدایا
  • دسته‌بندی ویژه‌ای از هدایا برای عید نوروز
  • وجود هدایای مختلف با قیمت‌های پایین، متوسط و بالا
  • امکان سفارش هدایای ویژه و لوکس برای مشتریان و مخاطبان خاص
  • امکان سفارش تلفنی بسته‌های مورد نظر در تعداد بالا
  • امکان مشاهده هدایای تبلیغاتی مشتریان قبلی آراهنر

اصلا چرا هدایای نوروزی تا این حد مهم هستند؟

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم، خوب است بدانیم که چرا هدایای ویژه نوروز تا این حد مهم هستند و این‌قدر همه جا در خصوص این دسته از هدیه‌های بحث و گفتگو برپا می‌شود؟ اصلا چرا باید بگوییم فلان هدیه برای نوروز مناسب است یا خیر؟ چرا به راحتی و بدون توجه به نکات خاصی سراغ تهیه هدیه محبوب و موردنظر خود نمی‌رویم؟

برای پاسخ دادن به این سوالات اول از همه در ذهن خود بیاورید که نوروز تا چه اندازه برای همه ما ایرانیان مهم و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. نوروز از کهن‌ترین جشن‌های ملی است که از هزاران سال پیش توسط اجداد و پدران ما نیز جشن گرفته می‌شده است. پس ادامه دادن این سنت دیرینه برای همه ایرانیان ضروری و دلنشین است.

با توجه به این نکات خیلی آسان‌تر می‌توان به اهمیت هدیه نوروزی پی برد. و اما چرا هدایای تبلیغاتی نوروزی تا این اندازه محبوب هستند؟ در واقع شما با خرید هدیه تبلیغاتی به مناسبت نوروز به مخاطبان و مشتریان خود یادآوری می‌کنید که چقدر برای شما مهم هستند که در چنین روزی از سال نیز به فکر آنان بوده‌اید. علاوه بر آن می‌توانید نشان دهید که چقدر کسب و کار و شرکت شما به سنت‌های کهن و اصیل ایرانی پایبند است.

در نتیجه این توضیحات حتما شما نیز متقاعد شده‌اید که امسال نسبت به خرید گیفت نوروز اقدام کنید. اما چه هدایایی برای نوروز مناسب است و از چه هدایایی باید چشم‌پوشی کرد؟

خرید هدیه تبلیغاتی مناسبتی نوروز برای مشتریان

آیا سررسید و تقویم هدیه مناسبی برای نوروز است؟

در نگاه اول سررسید و تقویم دو گزینه بسیار عالی و کاربردی برای جشن نوروز و شروع سال جدید به نظر می‌رسند. شما نیز با دریافت این هدایا می‌توانید تقویم قدیمی سال پیشین خود را دور انداخته و این تقویم جدید را جایگزین آن کنید. علاوه بر این می‌توانید سررسید خود را گشوده و کارهای خود در سال جدید را لیست کنید بدون اینکه چیزی را از قلم انداخته باشید.

اگر با این دیدگاه به دو هدیه سررسید و تقویم نگاه کنیم، مسلما هدیه‌ای بهتر از آن‌ها برای عید نوروز نخواهیم یافت. این دیدگاه اغلب متعلق به مدیران، صاحبان کسب و کارها و کسانی است که در مورد خرید هدایای تبلیغاتی ویژه نوروز تصمیم گیری می‌کنند. این دید یکجانبه به هیچ عنوان موفقیت را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

تقویم و سررسید نوروز

 4دلیل برای اینکه دیگر سراغ هدیه سررسید و تقویم برای سال نو نروید!

خوب! در قسمت پیشین به بررسی دیدگاه‌های موافق با خرید این هدایا پرداختیم. وقتی می‌خواهید در مورد موضوعی تصمیم‌گیری کنید بهتر است دیدگاه‌های مخالف و سایر جوانب را نیز بررسی کنید. بیایید تا به بررسی 4 دلیل مهم بپردازیم تا این دو هدیه را برای همیشه فراموش کنید:

دلیل اول: سررسید و تقویم خیلی قدیمی و تکراری شده‌اند!

دلیل اولمان خیلی واضح و بدیهی است. شما به عنوان یک انسان بالغ حتما از دوران کودکی انواع مختلفی از تقویم‌ها و سررسیدها را از مدرسه، دوستان، دانشگاه، آموزشگاه‌های علمی مختلف، شرکت‌های گوناگون و بسیاری از جاهای دیگر دریافت کرده‌اید. پس به راحتی می‌توان گفت این هدایا دیگر مثل سابق محبوب نیستند چون خیلی قدیمی و تکراری شده‌اند.

شاید با خودتان بگویی اگر سر و شکل این هدایا را تغییر دهیم چطور؟ در این صورت می‌توان از سررسید و تقویم به عنوان هدیه نوروزی استفاده کرد؟ می‌خواهیم با بررسی یک مثال به این سوال شما پاسخ دهیم. فرض کنید شما جدیدترین و عجیب و غریب‌ترین نوع سررسید یا تقویم را طراحی کرده‌اید. شبیه به چیزی که امروزه به وفور مشاهده می‌شود. حتما شما نیز تقویم‌های مکعبی، تاشو یا دایره‌ای و بسیاری از مدل‌های عجیب را دیده‌اید.

حتی اگر هزاران کار نیز روی این دو هدیه پیاده کنید در نهایت سررسید و تقویم همان کارایی را خواهند داشت. پس نتیجه می‌گیریم مشکل صرفا از ظاهر این دو هدیه نیست بلکه بیشتر به کاربرد تکراری سررسید و تقویم ربط دارد. این اولین دلیل برای دل کندن از هدایای نوروزی قدیمی بود. در ادامه به بررسی دلایل بیشتر خواهیم پرداخت.

دلیل دوم: عنصر خلاقیت کجاست؟

همان‌طور که می‌دانید هدایای تبلیغاتی ویژه نوروز علاوه بر کاربردی بودن باید از خلاقیت کافی نیز برخوردار باشند تا تاثیرگذاری مناسبی در ذهن مخاطب داشته باشند. این دو هدیه یعنی سررسید و تقویم عاری از هرگونه عنصر خلاقیت هستند. حتی اگر بهترین بسته‌بندی ها و شیک‌ترین قوطی‌ها را نیز برای این دو مورد طراحی کنید هیچ تغییری در نتیجه و تاثیر نهایی آن‌ها حاصل نخواهد شد.

در واقع منظور از هدیه خلاقانه کادوهایی هستند که مخاطب با دیدن آن‌ها ذوق زده شود؟ خودتان را جای مخاطبانتان بگذارید. آیا شما با دریافت سررسید و تقویم ذوق‌زده می‌شود؟ شاید تنها از روی ادب و احترام یک لبخند تصنعی از رضایت به افراد تحویل بدهید اما در ته دل خود مسلما هیچ علاقه‌ای نسبت به این دو هدیه کلیشه‌ای نخواهید داشت.

 گذشته از جنبه مزاح این مثال تهیه چنین هدایای در دنیای پر از تنوع امروز به هیچ عنوان کار درست و عاقلانه‌ای نیست.

عنصر خلاقیت در هدایای نوروزی

دلیل سوم: تقابل عصر تکنولوژی با سررسید و تقویم!

در گذشته‌های بسیار دور سررسید و تقویم از جمله‌ هدایای بسیار محبوب برای سال نو بودند. چنانچه حتی اعضای خانواده نیز به یکدیگر هدایایی از این دست هدیه می‌کردند. اگر به خاطر داشته باشید در پاراگراف‌های پیشین در خصوص کاربردی بودن این هدایا بحث کردیم. در واقع امروزه این هدایا دیگر همانند سابق حتی کاربردی نیز نیستند.

گوشی‌های موبایل خود را به یاد بیاورید. تمام آنچه که نیاز دارید در این جعبه‌های کوچک موجود است. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که دیگر کسی سراغ تقویم و سررسید کاغذی و فیزیکی نرود. هرچند در این میان هنوز کسانی هستند که دوست دارند کاغذ را زیر دست خود احساس کنند و بدون نوشتن با دست نمی‌توانند کارهای خود را راه بیندازند. اما باید قبول کرد که اکثریت مردم فقط به گوشی‌های موبایل خود اکتفا می‌کنند.

در نتیجه این توضیحات خوب است که با تغییرات زمان حاضر پیش بروید. موفق‌ترین کسب و کارها آن‌هایی هستند که خود را با تغییرات جدید زمانه، پیشرفت تکنولوژی و پویایی اجتماع تطبیق داده و همه فعالیت‌های خود اعم از خرید هدایای تبلیغاتی برای نوروز را بر این اساس سامان بدهند.

تقابل عصر تکنولوژی با سررسید و تقویم!

دلیل چهارم: وقتی این همه هدایای جذاب است چرا باید سراغ تقویم و سررسید رفت؟

پیدایش هدیه دادن تقویم و سررسید متعلق به زمانی است که هدایای تبلیغاتی از تنوع بالایی برخوردار نبودند و مدیران و برنامه‌ریزان کسب و کار ها به ناچار هم شده سراغ این دسته از هدایای می‌رفتند. امروزه ما شاهد شرکت های مختلفی هستیم که فقط و فقط در زمینه طراحی و فروش انواع هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند.

برای مثال ما در آراهنر سالیان سال است فقط انواع مختلفی از هدایای مدیریتی، تبلیغاتی، هدایای ویژه برای مناسبت‌های خاص و … را تولید می‌کنیم. اصلی‌ترین تمرکز ما بر روی انواع مختلفی از هدیه صنایع دستی است. در واقع ما نیز در اوایل راه آراهنر صرفا بر هدایای تکی از صنایع دستی اکتفا کرده بودیم اما امروزه می‌توانید انواع مختلفی از هدایای سلامتی‌بخش، هدایای دکوری و تزئینی، هدایای پذیرایی، هدایای ویژه و بسیاری دیگر از دسته‌بندی های متنوع را مشاهده کنید.

با وجود چنین هدایای متنوعی چرا باید کسی همچنان به فکر تهیه هدایایی کلیشه‌ای، تکراری و فاقد عنصر خلاقیت همانند تقویم و سررسید برود. اگر دقت کنید بیشتر شرکت‌ها امروزه در حال مسابقه دادن با یکدیگر هستند و هر سال هدایای رقبای خود را بررسی می‌کنند تا بهتر از آن‌ها عمل کنند. 

برای انجام بررسی‌های بیشتر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی هدایای مختلف در وبسایت ما مراجعه کنید تا با پرفروش‌ترین هدایای آراهنر برای شرکت‌های مشهور ایرانی آشنا شوید.

بسته‌های ترکیبی و جدید نوروزی آراهنر

درباره آداب و رسوم عید نوروز در مجله آراهنر بیشتر بخوانید.

چه هدایایی را جایگزین سررسید و تقویم کنیم؟

در واقع این سوال به یک موضوع کلی اشاره می‌کند زیرا انتخاب هدیه مناسب خود تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا در نهاین یک پک هدیه نوروزی برای تبلیغاتی شرکت و یا کسب و کار در عید نوروز انتخاب شود. از جمله این عوامل می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • حیطه فعالیت شرکت و کسب و کار موردنظر
  • بودجه موردنظر شرکت برای خرید هدایای نوروزی
  • گروه هدف کسب و کار برای ارائه هدایای تبلیغاتی نوروزی
  • تجربه‌های پیشین شرکت از انواع هدیه‌های نوروزی
  • هدف‌گذاری دقیق کسب و کار از ارائه هدایای مختلف
  • نظر و سلیقه مدیران ارشد شرکت و سازمان

در نتیجه اول از همه نیاز است در خصوص موارد و گزینه‌های بالا تصمیم‌گیری کنید و همه جوانب را بسنجید و سپس نسبت به انتخاب هدیه مناسب اقدام کنید. در دنیای امروزه دست شما برای خرید هدایای ویژه نوروز بسیار بازتر است و بر اساس گزینه‌های بالا می توانید بهتر در خصوص چیستی هدایای تصمیم گیری کنید.

اما اگر می‌خواهید هدیه‌ای خلاقانه و جذاب تهیه کنید که برای همه حیطه‌های کاری و همه گروه‌های سنی مناسب باشد می‌توانید سراغ بسته‌های ویژه عید نوروز آراهنر بیایید. در فروشگاه سایر تولید کننده‌های هدایای تبلیغاتی می‌توانید کادوهای خوبی برای نوروز پیدا کنید اما مسلما هیچ جا تنوع زیادی از هدایای ویژه نوروز در یک دسته‌بندی ویژه مشاهده نخواهید کرد.

سخن پایانی!

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کامل از این مقاله ارائه کنیم، باید به دلایل مناسب نبودن هدایایی از جمله سررسید و تقویم اشاره کنیم. این دو هدیه به 4 دلیل دیگر برای سال 1401 مناسب نیستند. به طور خلاصه این 4 دلیل عبارت‌اند از:

  1. سررسید و تقویم از جمله هدایای تکراری و قدیمی محسوب می‌شوند.
  2. هیچ خلاقیتی در ظاهر و کاربرد این هدایا وجود ندارد.
  3. با پیشرفت تکنولوژی کمتر کسی از تقویم و سررسید کاغذی استفاده می‌کند و به نوعی این دسته از هدایای نوروزی کاربرد خود را از دست داده‌اند.
  4. با وجود هدایای متنوع و جذاب برای تبلیغات در عید نوروز، تهیه چنین هدایایی کار عاقلانه‌ای نیست.

در نتیجه با بررسی این چهار دلیل مهم بهتر است سراغ هدایای نوروزی جذاب‌تری اعم از بسته‌های ویژه آراهنر برویم تا در سال نو لبخند رضایت را به مخاطبان خود هدیه کنیم.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *