نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو
لوگوی اراهنر

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار باشید، حتماً به دنبال راه های موجود برای برقراری تعامل و ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود از یک سو و همین طور مشارکت و همکاری با شرکای تجاری و دیگر همکاران خود در حوزه مورد نظر هستید؛ مسلماً نمایشگاه های مختلف اعم از صنعتی، تجاری، فرهنگی و ... فرصت خوبی است تا شما بتوانید علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات خود، از توانمندی های رقبا نیز کسب آگاهی کنید و با ارتباط هر چه موثرتر با مخاطبان خود و دریافت بازخورد از آن ها، جان تازه ای در کسب و کار خود بدمید. آن چه در این مقاله بدان پرداخته می شود؛ پیرامون برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو است، بنابراین چنانچه شما هم در این زمینه فعالیت می کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای صنعتی و بازرگانی کشور به شمار می رود. این نمایشگاه با هدف ارائه و نمایش توانمندی ها و قابلیت های شرکت های سازنده قطعات خودرو و هدایت آن ها به بازارهای گسترده تر برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، هم چنین به عنوان فرصتی استثنایی برای صنعتگران خلاق به منظور معرفی آخرین محصولات خود تلقی می شود و به این شرکت ها این امکان را می دهد که با صنعت قطعات خودرو سایر کشورها آشنا شوند.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو هر سال در آبان ماه (ماه نوامبر) در تهران برگزار می شود. علاقه مندان به این حوزه می توانند از تاریخ 9 آبان لغایت 12 آبان 1401 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی حضور به هم رسانند.

 محورهای اصلی نمایشگاه و اطلاعات تکمیلی

نمایشگاه قطعات خودرو هر سال در آبان ماه در دو بخش داخلی و خارجی به منظور ارائه دستاوردها و محصولات این صنعت و هم چنین تعامل تولید کنندگان و فعالان حوزه خودرو برگزار می‌ شود. به جرات می ‌توان گفت که نمایشگاه خودرو تهران یکی از قدرتمندترین نمایشگاه‌ هایی است که هر ساله در سطح خاورمیانه برپا می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع که صنایع مختلفی در حوزه قطعات خودرو مشغول به فعالیت هستند، شما شاهد حضور شرکت های فعال و مجموعه های تولیدی بسیای در این رویداد بین المللی خواهید بود.

با بررسی ادوار گذشته، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو تهران می توان به فهرست کاملی از گروه های کالایی در این رویداد رسید که در ادامه به اصلی ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • گروه های کالایی مرتبط با قطعات و مجموعه های خودرو
  • غرفه ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی صنعت خودرو
  • غرفه مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو
  • غرفه خدمات بازرگانی و خدمات پس از فروش قطعات خودرو
  • غرفه لوازم تزئینی انواع خودرو
  • غرفه خدمات تعمیر و نگهداری از خودرو
  • غرفه محصولات پاک کننده خودرو
  • غرفه نشریات تخصصی در حوزه خودرو و قطعات مرتبط
  • غرفه تحقیقات و طراحی مهندسی قطعات خودرو و غیره
نمایشگاه قطعات خودرو

مهم ترین اهداف حضور در هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو

بی شک یکی از مهم ترین اقدامات برای رشد و توسعه یک کشور، تلاشی هدفمند و بدون وقفه در جهت پیشرفت صنایع آن خواهد بود. به همین دلیل یکی از شاخص های سنجش توسعه یافتگی یک کشور تعیین میزان ارتقای صنایع مختلف آن است. در همین راستا برگزاری سالانه انواع نمایشگاه ها در زمینه های مختلف علمی و صنعتی نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه صنایع کشورمان خواهد داشت.

بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که برگزاری نمایشگاه های بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو یکی از مهم ترین و پایه ای ترین اقدامات در راستای پیشرفت این صنعت به شمار می رود. از مهم ترین اهداف نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد شرایطی مناسب برای عرضه و نمایش جدیدترین محصولات حوزه قطعات خودرو
  • معرفی آخرین دستاوردها و محصولات شرکت های فعال در زمینه قطعات خودرو و لوازم وابسته
  • ایجاد بستری مناسب با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و شرکت های فعال حاضر در صنعت قطعات خودرو و لوازم وابسته
  • فراهم آوردن فضایی مناسب برای ارائه جدیدترین نتایج به دست آمده از پژوهش های اخیر در این صنعت
  • فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه به روزترین محصولات صنعت قطعات خودرو و لوازم وابسته
  • ایجاد شرایطی مناسب برای اشتغال زایی و جذب علاقه مندان به این حوزه
  • ایجاد شرایطی مناسب برای عقد قراردهای همکاری میان شرکت های مختلف
  • افزایش میزان صادرات تولیدات داخلی
  • فضایی برای هم فکری و همکاری میان شرکت های داخلی و خارجی صنعت قطعات خودرو و لوازم وابسته
  • فراهم کردن فضایی مناسب برای بازدیدکنندگان عمومی به منظور دریافت اطلاعات به روز دنیا در حیطه قطعات خودرو
  • و …

تاریخچه نمایشگاه بین المللی خودرو

بد نیست بدانید که اولین دوره نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو در سال 1385 برگزار شد. از این سال به بعد این نمایشگاه هر ساله به طور پیاپی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود. در پنجمین دوره این نمایشگاه که از 27 تا 30 در آبان سال 1389 برگزار شد حضور شرکت هایی از کشورهای مختلف مثل سوئیس ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، آلمان، لهستان، ایتالیا، امارات، انگلیس، برزیل، فرانسه، هند، چین، بوسنی و صربستان چشمگیر بود.

به طور کلی برگزاری نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو در تمام دوره های برگزاری،  جزء مهم ترین رویدادهای این صنعت بزرگ بوده است که همچنان هر سال قوی تر از سال های گذاشته برگزار می شود. شرکت در این نمایشگاه بین المللی مهم به مجموعه های فعال این حیطه این فرصت را می دهد که علاوه بر عرضه آخرین دستاوردها در طول یک سال اخیر با تکنولوژی های نوین دنیا آشنا شوند و از این موقعیت برای رشد کسب و کار خود و پیشرفت صنعت قطعات خودرو استفاده کنند.

سخن پایانی

 نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه های خودرو یکی از بااهمیت ترین رویدادهای موجود در این صنعت است. با برگزاری این نمایشگاه، مجموعه ها و شرکت های فعال در این زمینه می توانند از این بستر مناسب در راستای افزایش سطح تعاملات خود و رشد و توسعه کارشان بهره مند شوند.

هفدمین دوره این نمایشگاه صنعتی از 9 آبان الی 12 آبان سال 1401 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به مدت 4 روز برگزار خواهد شد. با توجه به این که یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد فضایی مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای مرتبط با قطعات خودرو و هم چنین افزایش آگاهی و اطلاعات در این زمینه است؛ برگزار کنندگان این رویداد، حضور در این نمایشگاه بین المللی برای عموم را رایگان اعلام کرده اند، بنابراین علاقه مندان به حوزه قطعات خودرو و لوازم وابسته می توانند در تاریخ مزبور برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *