نمایشگاه

همه چیز در رابطه با نمایشگاه شیرینی و شکلات

نمایشگاه شیرینی و شکلات
لوگوی اراهنر

نمایشگاه شیرینی، یکی از خوشمزه‌ترین نمایشگاه‌ها است. در سراسر دنیا، افراد بسیاری به شیرینی، شکلات و بیسکوییت‌ها علاقه دارند و هر از چندگاهی از این نوع موادغذایی به عنوان دسر و صبحانه از آن استفاده می‌کنند. در برگزاری نمایشگاه‌های شیرینی و شکلات، انواع مختلف دسر، شیرینی، بیسکوییت و ابزارهای شیرینی‌پزی مدرن و به‌روز به نمایش گذاشته شده و قابلیت تجاری شدن دارند. چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر دنیا از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته برگزار می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری برای پخش و فروش انبوه محصولات شیرینی خود، به حمایت‌های مادی و معنوی نیاز دارند که در این نمایشگاه‌ها، فرصتی برای عرضه و معرفی محصولات آن‌ها به دیگران و جذب اسپانسر به وجود می‌آید.

توسعه صنعت شیرینی و شکلات در ایران

در طی 10 تا 15 سال گذشته، صنعت شکلات و شیرینی ایران، رشد کاملاً چشم‌گیری داشته و مدت زمان زیادی است که تولیدکنندگان ایرانی، علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، بخشی از محصولات خود را به کشورهای دیگر در سراسر دنیا صادر می‌کنند. همچنین در یک دهه گذشته صنعت دستگاه‌های مربوط به تولید انواع شیرینی و شکلات و ابزارهای لازم در این زمینه تحولات شگرفی داشته و با توسعه قابل توجه این موارد، این صنعت در زمره صنایع باکیفیت و مرغوب قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، بسته‌بندی محصولات نیز یکی از ارکان مهم و اثرگذار در ارتقاء جذابیت و فروش خواهد بود. به طوریکه در این صنعت نیاز ویژه‌ای به بسته‌بندی‌های خلاق اقلام تولیدی وجود دارد. 

شیرینی‌های ایرانی در سال‌های گذشته، بازارهای عرضه و فروش خود را به مراتب توسعه داده و بر اساس آمارها، مجموع محصولات تولیدی در این صنعت به بیش از 66 کشور دنیا صادر می‌شود. بنابر گزارش گمرک کشور، از اصلی‌ترین کشورهایی که مقصد شیرینی و شکلات ایرانی هستند، می‌توان به عراق، افغانستان و پاکستان اشاره کرد و مهم‌ترین مقاصد نان و شیرینی، کشورهای نروژ، کویت، هلند، استرالیا، آلمان، قطر، مالزی، بحرین، امارات، اتریش و غیره خواهند بود.

بسته بندی محصولات

نقش نمایشگاه در توسعه صنعت شیرینی و شکلات

نمایشگاه شیرینی و شکلات در طی دو دهه اخیر موجب تحولات بسیاری در این صنعت شده است، به طوریکه صنعت شیرینی و شکلات توانسته بسیاری از نیازهای داخلی و صادرات خارجی را پوشش دهد. در واقع این صنعت با وجود همین نمایشگاه‌ها توانسته در بازارهای منطقه حضوری بسیار موفق و رو به رشد داشته باشد. البته نمایشگاه‌های شیرینی هر ساله و به طور منظم برگزار نمی‌شود و فعالان و بازرگانان منطقه هرگز نمی‌توانند ظرفیت و توانمندی‌های خود را در این حوزه نشان دهند. این نمایشگاه از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ماه برگزار می‌گردد.

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در ایران

نمایشگاه بین‌المللی در واقع بزرگترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه مخصوص شیرینی و شکلات در خاورمیانه است که در سه بخش اصلی محصولات تولید شده، مواد اولیه و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت شیرینی و شکلات ایران در زمینه‌های مختلف داخلی و صادرانی در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

نمایشگاه شیرینی و شکلات بین‌المللی، در رتبه A رویدادهای مهم کشوری قرار دارد که همین نشان‌دهنده قدرت و توانمندی صنعت شیرینی ایران است. در واقع چنین نمایشگاهی یک فرصت عالی برای تولیدکنندگان، مسئولان و علاقمندان این حوزه است تا بتوانند در یک فضای آرام و صنعتی به تبادل ایده و جذب اسپانسر بپردازند.

غرفه‌های تشکیل‌دهنده نمایشگاه شیرینی و شکلات

غرفه‌های تشکیل‌دهنده یک چنین نمایشگاهی که در زمینه ابزار شیرینی‌پزی و همچنین تولید شیرینی‌های مختلف فعالیت دارد، به طور عمده عرضه‌کنندگان محصولات و ابزارهای کاربردی در جهت پخت شیرینی، تهیه کیک و دسر‌ها مختلف هستند. این غرفه‌ها در زمینه‌های مختلف از دنیای شیرینی حضور دارند و به دنبال معرفی بیشتر خود به سازمان‌های مرتبط و جذب اسپانسر و بستن قراردادهای اقتصادی خواهند بود.

تمامی افراد متخصص و باتجربه که در زمینه پخت انواع شیرینی و دسر و همچنین تولید و تهیه ابزارهای لازم برای شیرینی‌پزی و دیگر لوازم و تجهیزات مربوط به این حوزه فعالیت دارند، می‌توانند به معرفی و فروش محصولاتشان در نمایشگاه شیرینی و شکلات بپردازند. این نمایشگاه‌ها به دلیل تنوع بسیار زیاد در ارائه محصولات مرتبط با شیرینی، بیسکوییت و شکلات، در بین مردم طرفداران زیادی دارد.

بازدیدکنندگان نمایشگاه شیرینی و شکلات

بسیاری از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی که در زمینه‌های مرتبط با پخت انواع کیک و شیرینی فعالیت دارند، می‌توانند برای مشاهده و تهیه ابزارها و تکنولوژی‌های جدید مورد استفاده از نمایشگاه شیرینی و شکلات بازدید کرده و حضور پررنگی در این نمایشگاه‌ها داشته باشند. همچنین به دلیل تنوع بسیاری که در شیرینی‌ها و ابزارهای پخت آن‌ها در نمایشگاه مخصوص شیرینی، بیسکوییت و شکلات وجود دارد، بسیاری از مردم علاقمند به شیرینی، مخصوصاً کودکان و نوجوانان، از جمله مخاطبان ویژه این نمایشگاه به حساب می‌آیند.

در نهایت افراد جویای کار و یا افرادی که به دنبال آشنایی با ابزارها و لوازم خاص کاربردی در دنیای شیرینی هستند، هیچ‌گاه فرصت بازدید از چنین نمایشگاهی را از دست نمی‌دهند. در نتیجه می‌توان گفت که نمایشگاه‌های مرتبط با شیرینی‌ و ابزارهای لازم برای پخت آن، بازدید خوبی داشته و بسیار مورد توجه افراد و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

هدایای مناسب برای نمایشگاه شیرینی و شکلات

در زمان انتخاب نوع هدایا برای اهدا در نمایشگاه شیرینی و شکلات، باید به دو موضوع مهمی که در زیر اشاره می‌شود، توجه داشت. مورد اول اینکه هدایا باید کالا یا وسیله‌ای مرتبط با موضوع برگزاری نمایشگاه یعنی در زمینه شیرینی و ابزارهای آن باشد. همچنین این هدایا باید با توجه به نیاز و علاقه مخاطبین و بازدیدکنندگان انتخاب شود. در این نمایشگاه‌ها اغلب جوانان، ارگان‌ها و شرکت‌هایی حضور دارند که نسبت به ابزارهای شیرینی‌پزی علاقمند هستند. بهتر است در نمایشگاه مربوط به شیرینی و شکلات برای عرضه هدایا از جعبه‌ای مناسب که حاوی بروشور متنی برای معرفی برند و تبلیغات است استفاده شود. در نتیجه این کار بازدهی افزایش می‌یابد. هدایای نمایشگاه آرا هنر یکی از مثال‌های مناسب برای این کار است که در این نمایشگاه نیز مطابق با نمایشگاه گفته شده، هدایا انتخاب و به برگزیدگان اهدا می‌گردد.

کلام آخر

نمایشگاه شیرینی و شکلات یکی از پربازدید‌ترین نمایشگاه‌های جهان است که در سه بخش: محصولات و شیرینی‌جات مختلف، مواد اولیه شیرینی‌پزی و تجهیزات و دستگاه‌های مربوط به این کار برگزار می‌شوند.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *