تبلیغات, دسته‌بندی نشده

آزاده نامداری: با هدیه در مغز دوستان‌تان لامپ روشن کنید

عکس هنرمندان ایران و فعالان تلوزیون در صنایع دستی آزاده نامداری

آزاده نامداری در مورد تاثیر هدیه دادن روی انسان‌ها صحبت کرده. این مطلب اگرچه به معنای اعم کلمه هدیه مربوط می‌شود، اما این تاثیرات را می‌توان برای هدایای تبلیغاتی سنتی نیز در نظر گرفت.

آزاده نامداری که در ذهن همه ما به عنوان یک مجری توانمند نقش بسته، اما کارشناس علم روانشناسی هم هست.
از خانم نامداری خواهش کردیم که به دلیل تحصیلات و مطالعات تخصصی در حوزه علم روانشناسی در خصوص تاثیر هدیه در افراد برای‌مان بنویسید.

در ادامه نکات آزاده نامداری در خصوص تاثیرات مثبت هدیه دادن و گرفتن را می‌خوانید:

علم روانشناسی ثابت کرده که در هر ذهن انسان سیگنا‌ل‌هایی وجود دارد که نسبت به دریافت و یا دادن هدیه حساس هستند.

این سیگنال‌ها اگر چه در افراد مختلف بنا به شرایط شخصی کم و یا زیاد حساس هستند؛ اما هیچ کسی نیست که از این حساسیت برخوردار نباشد.

در واقع ما به وسیله دادن هدیه به خودمان و کسانی که دوستشان داریم این سیگنال‌ها را تحریک و لامپ‌هایی را در ذهن آنها روشن می‌کنیم که تا مدت‌ها ما را به یاد خواهند آورد.

وقتی ما به کسی که دوست داریم هدیه می‎دهیم خودمان را در وجود هدیه گیرنده جاودانه می‌کنید و ذهن هدیه گیرنده را پر از خاطرات خودمان می‌کنیم.

از این منظر البته هدیه دادن ممکن است خودخواهانه نیز به نظر برسد.

چه هدیه‌ای به دوستان‌مان بدهیم؟

ما در یک دورانی هستیم که اغلب مردم نگاهشان به هدیه، فرهنگی است. شاید من با چنین آدم‌هایی طرف هستم و یا لااقل دوست دارم با این جنس آدم‌ها همنشین باشم.

مثلا یک چینی گل قرمز قدیمی و یا سماورهای ذغالی که بوی گذشته می‌دهند از خیلی از هدایای دیگر که رنگ و بوی مادی صرف دارند هیجان انگیزتر و به یادماندنی‌تر هستند.

خوشبختانه صنایع دستی که هم کشور ما در آن بسیار غنی است و هم اخیرا مورد اقبال مردم قرار گرفته، از هدایایی است که بسیار ارزشمند است.

آنهایی که متوجه هستند، می‌دانند که برای هنرِ دست، نمی‌توان قیمت مادی گذاشت و همه می‌دانند که یک انسان ساعت‌ها هنر و جسم خود را خرج خلق این اثر کرده است.

برای بسیاری از انسان‌ها که حالا در سال 2020 زندگی می‌کنند هدایایی که بوی گذشته و سنت می‌دهند بسیار مورد توجه است. هم هدیه دهنده و هم هدیه گیرنده می‌دانند که از این هدیه فقط یک عدد موجود است و هرگز کسی آن را در کمد نمی‌گذارد.

مثلا یک سفال که هم بوی خوش و هم رنگ آمیزی زیبایی دارد سیگنال‌های زیادی را به ذهن دریافت کننده می‌دهد.

وقتی یک هدیه  ویژه که ممکن است دست‎ساز باشد به کسی می‌دهیم در حقیقت این پیام را به او می‌رسانیم که می‌خواهیم با یادگاری خود ذهن او را مشغول خود کنیم.

تاثیر هدایای تبلیغاتی همچون هدایای فردی

این تاثیرات اگرچه به هدیه دادن به معنای اعم کلمه مربوط می‌شود، اما این تاثیرات را می‌توان برای هدایای تبلیغاتی سنتی نیز در نظر گرفت.

هدایای تبلیغاتی سنتی که به عنوان یک راهکار از سوی واحد مارکتینگ سازمان‌های برای ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان‌شان به کار گرفته می‌شود نیز بر همین مبنا تاثیر خواهد داشت.

زمانی که شما به دنبال ایجاد، بهبود و یا اصلاح یک رابطه چه شخصی و چه کاری باشید، می‌توانید از ظرفیت هدیه شخصی و یا هدایای تبلیغاتی بهره‌مند شوید.

همانطور که خانم نامداری در مطلب خود بیان کردند، سیگنال‌هایی را در ذهن گیرنده تحریک می‌کند. این هدیه گاهی در یک رابطه عاشقانه، گاهی در یک رابطه دوستانه، گاهی در یک رابطه خانوادگی و گاهی هم در یک رابطه کاری باعث می‌شود، عصب‌های گیرنده هدیه تحریک شود و در نهایت باعث ایجاد حس خوب میان هدیه دهنده و هدیه گیرنده شود.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *