نمایشگاه

شناخت اهمیت و ضرورت شرکت در نمایشگاه صنعت

شناخت اهمیت و ضرورت شرکت در نمایشگاه صنعت
لوگوی اراهنر

شاید متعجب شوید اگر با مزایای برگزاری نمایشگاه صنعت آشنا شوید. نقش این نمایشگاه‌ها تنها به بخش معرفی محصولات محدود نمی‌شود. بلکه این رویداد مسیر تعامل مدیران ارشد و همکاری شرکت‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی را تسهیل می‌کند. با شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانید فرصت‌های اقتصادی بیشتری برای خود خلق کنید. ساده‌ترین تاثیر برگزاری این نمایشگاه‌ها بازگشت سرمایه به غرفه‌داران است. سود مالی حاصل از برگزاری این رویداد‌ها، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به شرکت در این نمایشگاه‌ها تشویق کرده و می‌تواند عامل انگیزشی و موتور محرکی برای تولیدکنندگان داخلی باشد.

تاثیرات اقتصادی بسیار مثبت ناشی از برگزاری نمایشگاه‌ها

با بررسی ساده متوجه خواهید شد در بازه زمانی ۹ تا ۱‍۲ مهر نمایشگاهی در حوزه صنعت در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد. باید بدانید پیشرفت‌های صنعتی یکی از جنبه‌های قدرت و عظمت یک کشور محسوب می‌شود. با برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت کافی برای نمایش محصولات داخلی وجود خواهد داشت. برگزاری این نمایشگاه‌ها به کسب‌وکار‌ها فرصت می‌دهد از میان مخاطبین و شرکت‌کنندگان در این رویدادها، مشتریان دائمی یا سرمایه‌گذار جذب کنند. از سوی دیگر، آشنایی با پیشرفت‌های صنعتی کشور‌های همسایه یا قدرت‌های برتر جهان حس رقابت را در تولیدکننده داخلی تقویت می‌کند.

ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان داخلی یا خارجی شرایط برای خلق ایده‌های نوآورانه و اشتغال‌زایی را فراهم خواهد کرد. تاثیر مستقیم برگزاری چنین رویداد‌هایی به افزایش ارزش افزوده صنایع داخلی مرتبط بوده و در سطح کلان علاوه بر اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و تجاری منجر خواهد شد. تاثیر غیرمستقیم برگزاری نمایشگاه صنعت به مجموعه فعالیت‌ها و رویداد‌هایی مرتبط است که در خلال برگزاری نمایشگاه رخ می‌دهد. در یک مثال ساده می‌توان به اشتغال‌زایی برای کارخانه‌های یا کارگاه‌های تولیدکننده تجهیزات نمایشگاهی اشاره کرد. 

اهمیت برگزاری نمایشگاه در توسعه صنعت

مدیران صنایع زمانی می‌تواند در کسب جایگاه مناسب در بازار‌های جهانی عملکرد مطلوبی داشته باشند که نگاهی عمیق به نیاز مشتریان و صادرات داشته و در بکارگیری استراتژی‌های مدیریتی عملکرد مطلوبی نشان دهند. دستیابی به این هدف تنها در صورت حضور پررنگ در بازار‌های مختلف صنعتی امکان‌پذیر است. در یک تعریف ساده می‌توان نمایشگاه‌ها را به‌عنوان تبلیغات زنده معرفی کرد. با شرکت در چنین همایش‌هایی به‌صورت مستقیم با تولیدکننده، مصرف‌کننده، مشتری و سرمایه‌گذار در ارتباط خواهید بود.

چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنعتی فراهم می‌کند. می‌توانید اطلاعات کافی درباره فناوری‌ها و پیشرفت‌های صنعتی سایر کشور‌ها به دست بیاورید. باید بدانید، امروزه در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تنها بر اهداف تجاری متمرکز نیستیم. زیرا دستاورد‌های یک نمایشگاه فراتر از مبادلات تجاری بین شرکت‌های مختلف است. در اغلب موارد میزان موفقیت یک نمایشگاه بر حسب تعداد غرفه‌ها و شرکت‌کنندگان آن ارزیابی می‌شود.

اغلب کشور‌های مدرن و پیشرفته جهان به دلیل آشنایی از تکنیک‌های صادرات برای شرکت در نمایشگاه صنعت بر اصول بازاریابی، معرفی سیستم‌های نوین بسته‌بندی، قرارداد‌های بازرگانی و بهره‌گیری از استاندارد‌های لازم برای ورود به بازار جهانی متمرکز می‌شوند. حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی روشی بسیار ساده اما محبوب در بازاریابی محصولات است. پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی اهمیت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی یا خارجی برای عرضه و معرفی محصولات و رونق کسب‌وکار‌ها را آشکارتر کرده است.

برای خرید انواع هدایای تبلیغاتی می‌توانید به سایت فروشگاهی آراهنر مراجعه کنید.

مزایای شرکت در نمایشگاه صنعت

از آنجا که در دنیای مدرن، تبلیغات آنلاین به رکن اصلی در تجارت و بازاریابی تبدیل شده است. برخی کاربران تصور کنید در چنین جهانی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف استفاده از شیوه سنتی بازاریابی است. این تصور کاملا اشتباه است. با بررسی مزایای زیر مطمئن خواهید شد برگزاری چنین رویداد‌هایی در حقیقت گامی موثر در رونق اقتصادی یک کشور است.

·         آگاه‌سازی

با شرکت در این نمایشگاه می‌توانید با سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان اصلی محصولات خود ارتباط نزدیک برقرار کرده و خود را به آنها معرفی کنید. تا زمانی که مشتریان و سرمایه‌گذاران واقعی از وجود شما بی‌خبر باشند آیا راهی برای موفقیت تجاری وجود دارد؟ کافی است خود را برای شرکت در این نمایشگاه آماده کنید. از اهمیت بروشور و هدایای تبلیغاتی غافل نشوید. می‌توانید اطلاعات تماس و آدرس دفتر کار خود را روی این هدایا چاپ کنید.

·         افزایش اعتبار برند

زمانی مشتری می‌تواند به شما و خدماتتان اعتماد کند که از اعتبار مجموعه شما مطمئن باشد. شرکت در نمایشگاه صنعت ابزاری ساده برای اعتباربخشی به کسب‌وکار شما است. به‌علاوه، این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان با ماهیت اصلی و خدمات صنعتی شما آشنا شوند.

نمایشگاه صنعت

·         تسهیل ارتباط و شبکه‌سازی در نمایشگاه صنعت

با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی دایره ارتباط شما با مشتریان و سرمایه‌گذاران گسترده‌تر خواهد شد. با شرکت در این نمایشگاه با رقبا و همکاران آشنا می‌شوید. می‌توانید از ایده تبلیغات نمایشگاهی آنها الگوبرداری کرده و فرصت بیشتری برای سودآوری تجاری کسب کنید.

·         دسترسی به بازار‌های جدید

فایده اصلی شرکت در نمایشگاه‌های صنعتی این است که مزایای آن تنها به دوره برگزاری همایش‌ها محدود نمی‌شود. برای فعالان صنایع شرکت در این رویدادها مانند دروازه‌ای است که ورود مستمر به بازار جهانی را ساده‌تر می‌کند. اغلب تحلیلگران شرکت در این نمایشگاه‌ها آغاز مسیر موفقیت تجاری می‌دانند. زیرا با همکاران، مشتریان و سرمایه‌گذاران جدید آشنا خواهید شد که ارتباط شما تازه بعد از اتمام همایش آغاز شده و مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

·         شناخت رقبا در نمایشگاه صنعت

یکی از ابزار‌های اصلی برای موفقیت در کسب‌وکار‌های خرد و کلان شناخت دقیق از رقبا است. ممکن است در شهر یا استان محل فعالیت شما رقبای سرسختی نداشته باشید. اما، حوزه تجاری شما تنها به این محدوده کوچک ختم نمی‌شود. اگر چشم‌انداز‌های صادراتی برای توسعه تجاری خود تعریف کرده‌اید تنها زمانی در تحقق اهداف خود موفق خواهید بود که به شناخت کافی از رقبا، ابزار‌ها و تکنیک‌های آنها دست پیدا کنید. شرکت در این نمایشگاه‌ها به شما در خلق ایده‌های جدید برای رقابت با غول‌های فعال در صنعت‌تان کمک می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم برای برندسازی و معرفی محصولات خود در نمایشگاه می توانید از بهترین هدایای تبلیغاتی کمک بگیرید. این ابزار‌های کوچک در حقیقت تبلیغی ارزان اما دائمی برای خدمات شما خواهد بود. استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی آرا هنر گامی بسیار موثر در افزایش اعتبار و معرفی محصولات شما خواهد بود.

سخن پایانی

نمایشگاه صنعتی رویداری بسیار بزرگ است و می‌تواند ابزاری برای رونق اقتصادی باشد. اصل کلیدی برای توسعه کسب‌وکار‌های مختلف استفاده درست از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات است. علاوه بر این، باید چشم‌انداز صادراتی درستی برای خود تعریف کنید. شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فرصت مناسبی برای معرفی محصولات، بازاریابی، تبلیغات گسترده، ارتباط با مشتریان، جذب سرمایه‌گذار و در نهایت تسهیل مسیر صادرات فراهم می‌کند. برای موفقیت تجاری از مزایای شرکت در این رویداد‌ها غافل نشوید.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *