نمایشگاه

نمایشگاه ایران فارما 1402

نمایشگاه ایران فارما

ایران فارما یک نمایشگاه در زمینه صنعت دارویی در ایران است. این نمایشگاه که جزو نمایشگاه‌های بین‌المللی است باهدف توانمند کردن صنایع دارویی و آشنایی با انواع داروهای جدید برگزار می‌شود. در نمایشگاه ایران فارما علاوه بر شرکت‌های دارویی صنایع مربوطه مانند صنایع آرایشی بهداشتی، تولیدکنندگان مواد اولیه و... حضور دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل با این نمایشگاه و اهداف آن آشنا شوید.

حوزه فعالیت نمایشگاه ایران فارما چیست؟

ایران فارما یکی از نمایشگاه‌های مشهور در صنعت دارویی بوده که از سال 1393 تا کنون مشغول به فعالیت است. این نمایشگاه توسط گروه‌های صنایع دارویی و به کمک وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، وزارت ارشاد اسلامی و همچنین با حضور شرکت‌های دارویی و صنایع وابسته برگزار خواهد شد. یکی از سودآورترین صنایع در دنیا صنعت داروسازی است که در همه دوره‌ها به دلیل اهمیت دادن مردم به‌سلامت خود رشد چشمگیری داشته است.

تاریخچه ایران فارما

نمایشگاه ایران فارما باهدف برگزاری هرساله توسط گروه‌های صنایع دارویی از سال 1393 فعالیت خود را شروع کرده است. هرساله تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه افزایش‌یافته و توانسته در سطح بین‌المللی نیز فعالیت خود را گسترش دهد. نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما از سال 93 تا کنون توانسته بیش از 40 کشور دنیا را به خود جذب کند. ایران فارما به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال 99 یعنی در ششمین دوره خود متأسفانه برگزار نشد. در سال 1400 به بعد برگزاری این رویداد بزرگ به حالت عادی خود برگشته و هرساله برگزار خواهد شد.

اهمیت ایران فارما

سالانه تعداد زیادی نمایشگاه دارویی در کشور برگزار می‌شود؛ اما نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما نسبت به مابقی نمایشگاه‌ها دارای نکات مثبت بسیار زیادی است. در این نمایشگاه تمامی چالش‌هایی که سبب ایجاد تعامل بین دو شرکت می‌شود و تبادلات علمی و اقتصادی روی می‌دهد. حضور افراد بازدیدکننده متخصص و حضور شرکت‌های بین‌المللی گسترده همراه با وزرا و سفیرانشان سبب بالارفتن جایگاه این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه‌های دارویی شده است.

هدف نمایشگاه ایران فارما

نمایشگاه ایران فارما فعالیت خود را با اهداف بزرگ آغاز کرده و تا کنون توانسته به بسیاری از این اهداف دست یابد. ایران فارما تلاش می‌کند تا این نمایشگاه را باکیفیت بسیار بالا برگزار کند؛ بنابراین هرساله با ارزیابی تمامی شرکت‌کننده‌ها میزان عملکرد این نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و هرساله تلاش می‌شود آن را نسبت به سال قبل‌ باکیفیت‌تر برگزار کنند. این نمایشگاه به‌قدری تأثیرگذار و مفید است که هرساله شرکت‌های بزرگ پس از اتمام دوره نمایشگاه اقدام به رزرو سال بعد می‌کنند. مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه عبارت‌اند از:

  • تمامی شرکت‌هایی که در زمینه تولید و توزیع دارو یا صنایع وابسته به دارو هستند را به عموم معرفی کند.
  • بستری مناسب به‌منظور داشتن تجارت بین‌المللی دارو و صنایع مشابه آن فراهم خواهد کرد.
  • شرکت‌های داروسازی با مراکز علمی بزرگ داخلی و خارجی می‌توانند ارتباط برقرار کنند.
  • حمایت از تولیدات داخلی افزایش می‌یابد.
  • بر روی بازار داخلی و خارجی ایجاد شده این نمایشگاه تأثیر چشمگیری دارد.
  • این نمایشگاه به افزایش صادرات دارو و صنایع وابسته به آن کمک می‌کند.

دست آوردهای نمایشگاه بین المللی ایران فارما

هرساله با افزایش حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه ایران فارما در صنعت دارویی و صنایع مربوطه دیگر شرکت‌ها توانسته‌اند با تبادل اطلاعات میان یکدیگر به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند. از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با بازدید از غرفه‌ها دانشجویان داروسازی توانسته‌اند دید بسیار وسیع‌تری نسبت به رشته خود و آینده آن پیدا کنند.
  • در این نمایشگاه نمایندگی‌های مستقیم از کشورهای هند، چین، پاکستان و … حضور یافته‌اند.
  • شرکت‌های بین‌المللی مستقل مانند شرکت هوگر ژن و شرکت سوپیشی حضور یافته‌اند.

سازمان‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران فارما

نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما جزو بزرگ‌ترین رخدادهای علمی در صنایع داروسازی ایران است که تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های دارویی توانمند در داخل و خارج کشور در آن شرکت دارند.  به‌طورکلی شرکت‌های زیر در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما حضور دارند:

  • انجمن‌های علمی، صنفی و دانشجویی در زمینه دارو
  • شرکت‌های بسته‌بندی و چاپ دارو
  • شرکت‌های تولیدکننده انواع مکمل‌های رژیمی و غذایی
  • شرکت‌های تولیدکننده انواع گیاهان دارویی
  • شرکت‌های تولیدکننده انواع محصولات بیوسیمیلار
  • شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شرکت‌های تولیدکننده داروهای دارای ترکیب نو
شرکت های حاضر در ایران فارما

چه صنایعی در ایران فارما حاضر هستند؟

در نمایشگاه ایران فارما به‌طورکلی صنایعی که به دارو و تولیدات دارو مربوط هستند حضور دارند. یکی از عمده‌ترین شرکت‌کننده‌ها در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی شرکت فن آزما گستر است که در این نمایشگاه حضور می‌یابد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی با تکنولوژی روز دنیا در ایران است. در صنایع تولید دارو و مواد اولیه آن نیز تمامی شرکت‌های مطرح داخلی در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران فارما در سال 1401

داروسازی جزو صنایع دانش‌بنیان بوده که با تبادل دانش و تولید مشترک دارو میان مراکز پژوهشی سبب بالارفتن توان تولید انواع داروها خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای این همکاری‌ها، ایران فارما هرساله نمایشگاهی در خصوص دارو و صنایع مربوط به آن برپا می‌کند. امسال این نمایشگاه در تاریخ 18  الی 20 مهرماه در تهران برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال سعی شده است که تمامی مشکلات و نقایص نمایشگاه که در گذشته وجود داشته برطرف شود.

کلام آخر

ایران به دلیل توانمندی بالای دانشمندان و متخصصان در امور دارویی یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه تولید دارو و صنایع مشابه به آن است. در واقع می‌توان گفت کشور ما در زمینه تولید دارو با کشورهای برتر دنیا در رقابت است. نمایشگاه ایران فارما تلاش دارد که برای معرفی این پیشرفت‌ها و صادرات دارو هرساله نمایشگاهی برگزار کند. در این نمایشگاه برای ایجاد روابط ماندگار میان سازمان‌ها و مشتریان، شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند به کمک آرا هنر هدیه‌های اختصاصی برای مشتریان در نظر گرفته‌اند. در واقع هدیه‌های سازمانی یک ابزار بسیار مفید هستند که شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا توجه زیادی به آن دارند؛ چراکه سبب تحکیم روابط میان مشتری و شرکت می‌شوند.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *