نمایشگاه

 بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سال ۱۴۰۲

نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی
لوگوی اراهنر

 به طور معمول نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع مختلف بزرگ‌ترین رویدادهای صنعتی و تجاری محسوب می‌شوند که با اهداف خاصی و به کمک دولت، هرساله در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند. بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی نیز از تاریخ 3 لغایت 6 آبان‌ماه سال جاری در تهران افتتاح خواهد شد. پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از استقبال پرشور عموم مردم و بازدیدکنندگان است، به همین دلیل شرکت در این نمایشگاه پیش آمدی مطلوب برای کسب اهداف بازاریابی به ویژه تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

 در این گفتار علاوه بر معرفی اهداف اصلی نمایشگاه، مشخصات کامل و گروه‌های محصولی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 اهداف اصلی بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سال ۱۴۰۲

 صنایع لوازم خانگی ایران بیش از 70 سال است که فعالیت داشته و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین صنایع کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال در چند سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی با چالش‌ها و مسائل خاصی روبرو است. این نمایشگاه فرصتی عالی برای مطرح‌نمودن مسائل و چالش‌های شرکت‌ها و واحدهای تولیدی است که باید به گوش مسئولین و دست‌اندرکاران برسانند تا در این زمینه از سوی دولت و نهادهای مسئول حمایت شوند. از طرفی کالاها و محصولات لوازم خانگی ایرانی جایگاه ویژه‌ای در چرخه اقتصادی کشور دارد؛ ازاین‌رو حمایت و توسعه آن امری مهم به شمار می‌رود.

 برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی یکی از اقدامات مؤثری است که می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت را به نمایش بگذارد. البته اهداف اصلی معرفی محصولات شرکت‌های تولیدی و همچنین افزایش توانایی صادرات لوازم خانگی است؛ اما اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند:

1- معرفی محصولات

در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده داخلی محصولات و کالاهای باکیفیت و مرغوبی را همچون کالاهای مشابه خارجی تولید می‌کنند، بنابراین نمایشگاه رویدادی بزرگ برای معرفی این محصولات است تا خانواده‌های ایرانی را به مصرف کالاهای داخلی بیشتر تشویق نمایند.

 2- شناساندن واحدهای نمونه برتز

بسیاری از واحدهای تولیدی معتبر و برند وجود دارند؛ بنابراین باید به‌عنوان شرکت‌های نمونه در این حوزه معرفی شوند.

 3- ترویج و فرهنگ سازی مصرف کالاهای ایرانی و توسعه صادرات

فرهنگ غلط مصرف کالاهای غیرایرانی در خانواده‌ها و مشتریان بسیار رواج دارد درحالی‌که محصولات ایرانی نیاز به توجه بیشتری دارند. ازاین‌رو با برپایی این نمایشگاه تلاش می‌شود علاوه بر ترویج مصرف کالاهای ایرانی، شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به سایر کشورهای منطقه و بازارهای بین‌المللی نیز صادر نمایند.

 4- ممانعت از قاچاق لوازم خانگی

متأسفانه قاچاق لوازم خانگی یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی این صنعت است که مانع رشد و پیشرفت شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی است. در این راستا بسیاری از صاحبان کسب‌وکار نسبت به ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام نموده و از طرفی راه‌حل‌های مربوطه را ارائه می‌نمایند.

 5- افزایش اشتغال‌زایی و جذب کارآفرینان برای توسعه صنعت لوازم خانگی کشور

 6- معارفه آخرین فن‌آوری‌ها و توامندی‌ها

شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان نیاز به جلب‌توجه مردم و مسئولین دارند؛ بنابراین آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فن‌آوری‌های مرتبط در حوزه لوازم خانگی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

  مشخصات کامل بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سال 1402

  • تاریخ برگزاری نمایشگاه: 3 الی 6 آبان‌ماه سال جاری
  • ساعت بازدید از 8 صبح الی 15 بعدازظهر برای عموم آزاد است
  • محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران
  • ستاد برگزارکننده: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران
  • فضای نمایشگاه: بیش از 35 هزار مترمربع
  • تعداد مشارکت‌کنندگان: بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی
  • تعداد بازدیدکنندگان: بیش از 60 هزار نفر

 گروه‌های محصولی و غرفه‌داران بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سال ۱۴۰۲

 همان‌طور که گفته شد امسال از این نمایشگاه بزرگ تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان و همچنین بازدیدکنندگان حضور خواهند داشت. به‌ویژه اینکه بیش از 500 شرکت تولیدی داخلی آخرین محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

 گروه‌های محصولی و غرفه‌داران در این نمایشگاه به شرح زیر است:

 1- غرفه‌های مرتبط با محصولات سرمایشی و گرمایشی: شرکت‌های تولیدکننده یخچال، یخچال‌فریزر، کولر، پنکه، آب‌سردکن، انواع بخاری برقی و گازی، آبگرمکن، پکیج و شوفاژ، هیتر و کولر گازی و گرماساز

 2- غرفه‌های مرتبط با محصولات الکتریکی و صوتی و تصویری مانند تلویزیون‌های هوشمند، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتالی و.

 3- شرکت‌های تولیدکننده انواع ماشین‌های شوینده لباس اتوماتیک، ماشین ظرف‌شویی، کهنه‌شور

 4- غرفه‌های مرتبط با محصولات آشپزخانه مانند هود، سینگ، آون، اجاق گاز، گاز رومیزی، آون، توستر، سرخ کن، کباب پز، هوا پز و باربیکیو

 5- گروه‌های محصولی تولید ظروف آشپزخانه و پذیرایی مانند ظروف چینی، کریستالی، سرویس قابلمه چدن، تفلون، استیل، سماور، قوری و کتری، پیرکس و لعابی

 6- انواع جاروبرقی، آب‌میوه گیری، اتو، چرخ گوشت، قهوه ساز، مخلوط کن، چای ساز، چرخ خیاطی، آسیاب و خردکن و غذاساز

 7- غرفه‌های عرضه‌کننده انواع سرویس پذیرایی اعم از قاشق و چنگال، پارچ و لیوان، چای‌خوری و قهوه‌خوری، سرویس ادویه و پاسماوری، ظروف پلاستیکی و نگهدارنده مواد غذایی

 8- گروه‌های محصولی شامل انواع قطعات الکتریکی و موتوری مانند شیرآلات، کمپرسور، شیر کنترل، محصولات برقی مثل کلید و پریز، هواکش و دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب

  مزایای شرکت در بیستمین و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سال ۱۴۰۲

 صنعت لوازم خانگی درحال‌توسعه بوده و شرکت‌های جدیدی پا به این عرصه گذاشته‌اند؛ بنابراین برای شناخت بیشتر نام و نشان تجاری و دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغات توصیه می‌شود در این رویداد بزرگ شرکت نمایید تا از مزایای مطلوب آن به‌خوبی بهره‌مند شوید:

 1- افزایش فروش محصولات و کالاها

 2- دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه

 3- تبادل اطلاعات، دانش فنی و تخصصی در زمینه تولید لوازم خانگی و آشنایی با آخرین فن آوری‌های مرتبط

 4- تجاری‌سازی آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و عقد همکاری‌های جدید

 5- افزایش توان تولیدی محصولات

 6- افزایش فروش محصولات به بازارهای بین‌المللی و نفوذ در بازارهای خارجی

سخن آخر 

 در پایان خاطر نشان می‌کند که با توجه به استقبال انبوه بازدیدکنندگان، مشتریان و مصرف‌کنندگان در این رویداد صنعتی بهتر است که به منظور پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود با هزینه‌های کمتر و در زمان کوتاهتری از انواع هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت بهره بگیرید.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *