تبلیغات

بهترین راه برای تبلیغات شرکت و سازمان ها در ایران

بهترین راه برای تبلیغات شرکت و سازمان ها

آیا به دنبال بهترین راه‌ها برای تبلیغات و پیشرفت کسب و کار خود هستید؟ تاثیر تبلیغات بر روند کاری و سوددهی سازمان‌ها و شرکت‌ها را می‌شناسید؟ بهترین روش‌های تبلیغاتی در ایران برای مشاغل را می دانید؟ پس بیایید تا در این مقاله بهترین پاسخ برای این پرسش‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید ...

در هر کسب و کاری عامل موفقیت و رسیدن به سود مشتریان هستند. به همین دلیل امر بازاریابی در روند کاری شرکت‌های مختلف نقش پررنگی را بازی می‌کند. واحدهای بازاریابی معمولا روند تبلیغات و استراتژی کسب و کار را مشخص می‌کنند. هر یک از شرکت‌ها با توجه به جایگاه خود در دنیای پر از رقابت امروزه در حیطه‌های تبلیغاتی مختلفی فعالیت می‌کنند. برای مثال ممکن است تبلیغات برای شرکت بازرگانی بسیار متفاوت از یک موسسه آموزشی باشد.

با توجه به دنیای پویای کسب و کار باید امر تبلیغات در شرکت‌ها نیز با روش‌های نوین انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. بنابراین باید با روش‌های مختلف تبلیغات آشنا شوید تا بهترین مورد را برای زمینه کاری خود بیابید. در ادامه این مقاله با انواع مختلف کمپین‌ها و راه‌های تبلیغاتی مناسب از جمله تهیه گیفت تبلیغاتی شرکتی در ایران آشنا خواهیم شد. با دریافتن این نکات می‌توانید سودهای کلانی برای شرکت و سازمان خود تجسم نمایید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید …

چرا تبلیغات برای پیشرفت شرکت‌ها مهم است؟

شاید بارها و بارها اهمیت تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف را شنیده باشید. اما می‌دانید چرا تبلیغات برای پیشرفت سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار مهم است؟ علت اهمیت تبلیغات را نمی‌توان فقط در یک جمله خلاصه کرد، زیرا دنیای تبلیغات بسیار گسترده است و بر جنبه‌های مختلفی تاثیرگذار می‌باشد. بیایید به بررسی مهم‌ترین علل اهمیت آن بپردازیم:

  • معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان

همان‌طور که می‌دانید دنیای کسب و کار بسیار پویاست و در زمان‌های مختلف ممکن است شرکت‌ها و سازمان‌ها کالا و خدمات مختلفی را به بازار عرضه کنند. برای مثال در تغییر فصول ممکن است شرکت‌ها نسبت به خرید هدایای تبلیغاتی اقدام نمایند. (برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله هدایای تبلیغاتی برای پاییز مراجعه کنید) 

تغییرات نو
  • نشان دادن تمایز محصولات با سایر شرکت‌ها به مشتریان

شکرت ها معمولا سعی می‌کنند در طراحی محصولات و خدمات خود، ویژگی‌های خاص خود را در ذهن مخاطبان پررنگ نمایند. وقتی می‌گوییم نشان دادن تمایز با سایر شرکت‌ها، منظورمان صرفا مقایسه کردن محصولات با یکدیگر نیست. بلکه بیشتر به بولد کردن تعدادی از ویژگی‌های خاص برای ماندگاری بیشتر اتلاق می‌شود.

  • می‌خواهید چهره مثبت برند شما ماندگار باشد؟ پس تبلیغ کنید!

امروزه دنیای کسب و کار دنیای رقابتی بزرگی است که برندهای مختلف سعی در مثبت نگه داشتن تصویر خود در ذهن مخاطبان هستند. ممکن است شما امروز یک کمپین تبلیغاتی به راه بیندازید و تا یک ماه تبلیغات موثر خود را ادامه دهید اما تا سال آینده هیچ تبلیغات جدیدی برای برند خود انجام ندهید. این یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت‌ها و سازمان‌ها است که نتایج بدی به دنبال خواهد داشت.

تصویر مثبت کسب و کار
  • به دنبال سود بیشتر هستید؟ پس تبلیغات را فراموش نکنید!

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سود کسب و کارهای مختلف تبلیغات می‌باشد؛ بنابراین اگر به دنبال گسترش سودآوری شرکت و سازمان خود هستید نباید تبلیغات را فراموش کنید. تبلیغات با داشتن تاثیر مثبت بر مشتریان، توجه آنان را جلب کرده و به سمت محصولات و خدمات شما سوق می‌دهد. همین موضوع باعث افزایش میزان فروش و سود در کسب و کار شما خواهد شد.

ممکن است یک کمپین تبلیغاتی ویژه را شروع کنید اما به علت استراتژی‌های نادرست به بهترین نتیجه ممکن نرسید. در این صورت نیاز است تا بار دیگر با همفکری استراتژی‌های خود را مرور کرده و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید تا به سودهای کلان از طریق تبلیغات دست یابید.

  • رقبای شما به صورت جدی تبلیغات می‌کنند؟ پس شما نیز باید تبلیغات را جدی بگیرید!

تبلیغات از جمله مواردی است که مشتریان را به کسب و کار و برند شما وفادار می‌کند. اگر تبلیغات را پشت گوش بیندازید و برای به راه انداختن کمپین‌های مختلف دست به کار نباشید، مشتریان خود را به راحتی در اختیار سایر برندهای خواهید گذاشت.

جذب مشتری روند بسیار مهم و سختی دارد اما اگر تبلیغات انجام ندهید سایر برندها به راحتی مشتریان شما را به سمت محصولات و خدمات خود جذب خواهند کرد. پس اگر رقبای شما تبلیغات را به صورت جدی دنبال می‌کنند شما نیز باید استراتژی‌های درستی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.

بهترین راه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایران

در هر کشوری با توجه به شرایط اقتصادی و جوی آن منطقه، ممکن است شیوه‌های مختلف تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این حتی نوع شرکت‌ها و شرایط هر یک نیز در تفاوت تبلیغات و کمپین‌های مختلف موثر است. در واقع لازم است هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌ها ابتدا با روش های مختلف تبلیغاتی آشنا شوند و سپس بهترین موارد را با توجه به شرایط خود مورد استفاده قرار دهند. در ادامه به بررسی تعدادی از مهم‌ترین و بهترین روش های تبلیغاتی در ایران خواهیم پرداخت. این روش‌ها عبارت‌اند از:

تابلوهای تبلیغاتی، جولان شما در خیابان‌های شهر و ذهن مخاطبان

تابلو‌ها و بیلبورد‌های مختلف از سال‌های دور از روش‌های محبوب کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات بوده اند. حتما شما نیز در طول روز و عبور و مرور در خیابان‌های مختلف شهر با انواع مختلفی از این تبلیغات روبرو شده اید. شاید تصور کنید که این نوع از تبلیغات قدیمی شده و تاثیرگذاری چندانی ندارد. باید اشاره کنیم که تبلیغات بیلبوردی با ترکیب‌های رنگی مختلف، پیام‌ها و تصاویر جالب بر ناخودآگاه مخاطبان تاثیر گذار خواهند بود.

از دیگر مواردی که این نوع از تبلیغات را محبوب ساخته، رایگان بودن آن است. در واقع مشتریان دیگر نیاز نیست نسبت به خرید روزنامه یا مجلات اقدام کنند تا تبلیغات شما را ببینند، بلکه در هر ساعت از روز در خیابان‌های مختلف تبلیغات شما به صورت رایگان به افراد زیادی ارائه می‌شود. به همین دلیل این نوع از تبلیغات از روش‌های محبوب از گذشته تا به امروز است و همواره تاثیر بسیار خوبی بر روند پیشرفت شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد.

به کار بردن صنعت چاپ در تبلیغات

عده‌ای تصور می‌کنند با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن رسانه های ارتباطی جدیدتر، استفاده از صنعت چاپ در تبلیغات منسوخ شده است. بیایید با بیان یک نمونه به شما اهمیت تبلیغات در رسانه چاپی در دنیای امروز را ثابت کنیم. آمریکا یکی از کشورهایی است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را دارد اما همچنان حدود 34 میلیارد دلار به صورت سالانه برای تبلیغات چاپی صرف می‌شود. این رقم نشان دهنده تداوم اهمیت تبلیغات چاپی می‌باشد.

انواع مختلفی از این نوع تبلیغات وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجلات، روزنامه‌ها، پمفلت‌ها، کارت‌های تبلیغاتی و … اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت موارد چاپی در مقایسه با موارد الکترونیک و اینترنتی انتخابی بودن تماشای تبلیغات برای مشتریان است. همین ویژگی باعث می‌شود تبلیغات برای مخاطب حالت آزاردهنده‌ای نداشته باشد. با توجه به موارد ذکر شده می‌توانید با در نظر گرفتن طرح‌های جالب برای تبلیغات چاپی، مشتریان بسیار را به خود جذب کنید.

تبلیغات صوتی و رادیویی

این نوع از تبلیغات نیز از دیگر روش‌های قدیمی اما موثر برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است. بر اساس نظر سنجی از مشتریان کمپین‌های تبلیغاتی رادیویی از جمله صمیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی در نظر مشتریان است. بر اساس نظر محققان روانشناسی نیز تبلیغات از طریق شنیدن از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی بر ناخودآگاه مشتریان دارد و باعث حک شدن نام شما در ذهن آنان می‌شود.

حتما در رادیو تبلیغات با صدای افراد معروف، با بیان جملات طنز به گوشتان خورده است. برخلاف صنعت چاپ که شاید برای بیشتر مشتریان خشک به نظر برسد، تبلیغات رادیویی جالب و سرگرم کننده است. می‌توانید با برگزاری مسابقات رادیویی، ارتباط خود با مشتریان را افزایش داده و جذابیت و ماندگاری تبلیغات خود بیشتر کنید.

تبلیغات در مراکر خرید مختلف

حتما در ورودی فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ، بیلبورد‌ها و تابلو‌های مختلف را دیده‌اید که نام تجاری شرکت‌ها و محصولات مختلف ان‌ها را به نمایش می‌گذارد. قصد بیشتر افراد در بدو ورود به مراکز فروشگاهی، خرید محصولات می‌باشد، این تلاش در درب ورودی باعث می‌شود نام شما دوباره در ذهن مشتری یادآوری شود. با این تاثیرگذاری مشتری از شعبه شما در مرکز خرید دیدار خواهد کرد و چه بسا نسبت به خرید محصولاتی نیز اقدام کند.

بنابراین لازم است حتما از این نوع کمپین‌های تبلیغاتی نیز در تبلیغات خود استفاده کنید تا از حداکثر تاثیر تبلیغات بر سوددهی بهره مند شوید.

استفاده از ناوگان حمل و نقل در تبلیغات

از جمله دیگر جایگاه‌های پر تردد در نقاط مختلف شهر، وسیله‌های نقیله عمومی هستند. برای مثال می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را در متروهای شهری، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به کار ببرید. یکی از ویژگی‌های خوب تبلیغات در ناوگان‌های حمل و نقل، تحرک این وسیله‌ها است. برای مثال بیلبوردها و تابلو‌ها به علت عدم تحرک فقط در نقاط ویژه‌ای از شهر قابل مشاهده می‌باشد اما وسایل حمل و نقل عمومی با تردد در نقاط مختلف توسط مخاطبان بیشتری مشاهده می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی ویژه، بهترین روش تبلیغات برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایران

حتما هدایای مختلفی را از شرکت‌های متفاوت دریافت کرده‌اید. این هدایا با ایجاد حس مثبت در مشتریان آنان را به برند شما وفادار می‌کنند. هدایای تبلیغاتی خود انواع متنوعی دارند از جمله آن‌ها می‌توان به هدایای تبلیغاتی برای مشاغل مختلف، هدایای تبلیغاتی برای پاییز، هدایای تبلیغاتی ارزان، هدایای تبلیغاتی لوکس برای مشتریان ویژه، هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی و … اشاره کرد.

دراین ست‌های تبلیغاتی آراهنر بیشتر از موارد کاربردی با استفاده روزمره و صنایع دستی اصیل ایرانی استفاده شده است. این صنایع دستی با بهره‌مندی از زحمات هنرمندان ایرانی، بی شک مورد علاقه همه‌ی ایرانیان واقع خواهد شد. پس اگر به دنبال مناسب‌ترین روش برای تبلیغات شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایران هستید، باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای تهیه هدایای تبلیغاتی داشته باشید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات

یکی از روش‌های تبلیغاتی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تبلیغات در شبکه‌های مجازی است. به نوعی می توان گفت اینترنت و کمپین‌های تبلیغاتی مجازی دنیای کسب و کار را متحول کرده است. می‌توانید در شبکه‌های مجازی خود کمپین‌ها و مسابقاتی را برگزار کرده و از این راه حتی هدایای تبلیغاتی شرکتی به مشتریان اعطا کنید. این نوع از تبلیغات امروزه در جذب مشتریان بسیار مناسب و تاثیرگذار است.

سوالات متداول در خصوص بهترین راه برای تبلیغات شرکت و سازمان ها در ایران

  • معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان
  • نشان دادن تمایز محصولات با سایر رقبا به مشتریان
  • نمایش یک چهره مثبت از برند شما
  • کسب سود بیشتر
  • عقب نماندن از رقبا
  • هدایای تبلیغاتی
  • تابلوهای تبلیغاتی
  • چاپ تراکت و …
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات در مراکز خرید
  • تبلیغات در ناوگان حمل و نقل

استفاده از هدایای تبلیغاتی

نکات مهم در مورد بهترین راه برای تبلیغات شرکت و سازمان‌ ها در ایران

به مهم ‌ترین نکات در مورد بهترین راه برای تبلیغات شرکت و سازمان‌ ها در ایران توجه فرمایید:

  • تبلیغات از مهم‌ترین اجزای ضروری هر شرکت و سازمانی است که باعث افزایش جذب مشتری و سود آوری می‌شود.
  • برای اینکه مشتریان خود را دو دستی به برندهای دیگر تقدیم نکنید، باید تبلیغات را به صورت جدی دنبال کنید.
  • اگر در یک کمپین تبلیغاتی موفق نشدید، لازم است استراتژی‌های سازمان و شرکت خود را مجدد مورد بررسی قرار دهید.
  • از دیگر مواردی که باید برای تبلیغات کسب و کار خود در نظر بگیرید، تداوم داشتن است. تداوم در تبلیغات باعث ماندگاری هر چه بیشتر برند و محصولات شما در ذهن مشتریان و مخاطبانتان خواهد شد.
  • برای اینکه بتوانید تمایز محصولات و خدمات خود را به صورت آشکار و واضح به مشتریان یادآور شوید، نیاز است حتما تبلیغات و کمپین‌های مختلف را دنبال کنید.
  • انواع مختلفی از روش‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که پس از بررسی آن‌ها باید مناسب‌ترین شیوه را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.
  • از جمله قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغ، تبلیغات در رسانه‌های چاپی و بیلبورد‌های تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر است.
  • از دیگر روش‌های موثر می توان به تبلیغات در ناوگان‌های حمل و نقل و ورودی مراکز خرید می‌باشد.
  • اگر به دنبال موثرترین روش برای تبلیغ محصولات و خدمات خود هستید، باید تهیه هدایای تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *