تبلیغات

روز جهانی ایدز و دلیل اهمیت آن

روز جهانی ایدز
لوگوی اراهنر

از قدیم گفته اند که بیماری خبر نمی کند؛ حال این بیماری در حد یک سرماخوردگی ساده باشد یا این که بیماری مزمنی باشد که درمان آن نیاز به زمان و امکانات بیشتری دارد. ایدز هم یکی از همین دست بیماری هاست که به علل مختلف ممکن است در افراد به وجود بیاید و آن ها را دچار یکسری علائم و عوارض آسیب زا کند که پرداختن به آن ها در این مقاله ممکن نیست؛ با این حال به دلیل اهمیت بیماری ایدز که کمتر از یک سده است که گریبان گیر جوامع بشری شده است، تصمیم گرفتیم تا در خصوص روز جهانی ایدز، اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان بگذاریم.

همان طور که گفتیم، بیماری ایدز، یک بیماری همه گیر است به همین دلیل، همه ساله در سرتاسر جهان برای حمایت از بیماران ایدزی، در روز جهانی ایدز، مردم با استفاده از روبان قرمز، لباس هایشان را تزیین می کنند تا نیاز به توجه و مراقبت ویژه در برابر HIV و بیماری ایدز را یادآور شده و تعهد و پایبندی و حمایت از بیماران ایدزی را به دیگران متذکر شوند. شما می‌توانید با خرید گیفت تبلیغاتی در آگاهی و اطلاع‌دهی این روز کمک بسزایی در این راستا انجام دهید .

هدیه برای روز جهانی ایدز

اکنون که تا حدودی به روز جهانی ایدز پرداختیم بد نیست که بینیم ما چگونه می توانیم این روز را گرامی بداریم و با برجسته کردن این روز در راستای آگاه سازی جامعه در خصوص این بیماری، قدم برداریم.

یکی از مهم ترین کارهایی که در این راستا می توانیم انجام دهیم، استفاده از هدایای تبلیغاتی برای این روز است. در واقع تمامی مراکز درمانی خصوصاً بخش هایی که به نوعی با این بیماری در ارتباط بیشتری هستند، مانند مراکز تحقیقاتی و … می توانند از هدایای مناسبتی در این روز نهایت استفاده را کنند و از این طریق مردم را درخصوص راه های پیشگیری از این بیماری و همین چنین راه های درمان و کنترل آن آگاه کنند.

به هر میزان که این هدایای تبلیغاتی یا مناسبتی ارتباط بیشتری با این روز داشته باشند و به هر میزان که این هدایای کاربردی و به درد بخورتر باشند، امکان تأثیرگذاری آن ها بیشتر است. در ادامه به برخی از هدایای تبلیغاتی خلاقانه که به مناسبت روز جهانی ایدز توسط موسسه آراهنر در نظر گرفته شده است، اشاره می کنیم:

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی)

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی) این امکان را برای شما فراهم کرده است که طعم ‌های دوست داشتنی شربت ‌های ایرانی را در قالبی جذاب به هر که دوست دارید هدیه بدهید.

در این بسته ویژه، چهار نوع شهد شیرین شامل سکنجبین، گل محمدی، به لیمو و زعفران در ظروف زیبای دست ساز، مقداری تخم شربتی و دو عدد لیوان آبگینه با رنگ ‌های سنتی قرار داده شده است که در یک بسته بندی چوبی عرضه می شود.

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی)

نوشدارو (بسته کنترل فشار خون)

نوشدارو (بسته کنترل فشار خون) یک هدیه تبلیغاتی خاص و ویژه است. بسته ‌ای که به سلامت مجموعه و مشتری ‌های شما کمک بسزایی می‌کند و به خصوص برای روز ایدز بسیار مناسب است.

یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های این بسته این است که نسبت به دیگر هدایای تبلیغاتی متفاوت و خاص است. کمتر کسی فکر می کند که ‌می‌ تواند هدیه از جنس سلامت دریافت کند.

در نوشدارو (بسته کنترل فشار خون) یک دستگاه فشار خون، یک عدد سرتاس چوبی، چهار عدد کوزه سفالی لعابی، دو عدد بطری سرامیکی، مقداری سیاه دانه، مقداری نمک دریا، مقداری چای ترش، مقداری پرتقال تلخ

مقداری شیرین بیان و مقداری سُنبُل ‌الطیب است و در یک بسته بندی چوبی عرضه می‎شود.

نوشدارو (بسته کنترل فشار خون)

نوشدارو (بسته کنترل فشار خون)

 بسته استکان، نعلبکی، رومیزی و زیر لیوانی ممقان دوزی

بسته استکان، نعلبکی، رومیزی و زیر لیوانی ممقان دوزی یک مجموعه بسیار جذاب و مناسب است که به عنوان یکی از انواع هدایای تبلیغاتی روز جهانی ایدز می توان از آن استفاده کرد.

در این هدیه تبلیغاتی دو عدد استکان و نعلبکی سنتی، دو عدد زیرلیوانی سوزن ‌دوزی شده به روش ممقان‌ دوزی، یک  عدد رومیزی ممقان دوزی و تعدادی دمنوش گیاهی قرار دارد. این بسته می تواند ترکیبی زیبا برای قرار‌گرفتن بر روی میز مدیران باشد.

بسته استکان،نعلبکی،رومیزی و زیرلیوانی ممقان دوزی (134)

 بسته استکان، نعلبکی، رومیزی و زیر لیوانی ممقان دوزی

دلینا (بسته عرق بهار نارنج و چشم بند سوزن ‌دوزی)

این بسته از هدایای کاربردی آراهنر برای آرامش در هنگام خواب طراحی شده است. ترکیبی زیبا که روح را برای یک استراحت مطلق آماده می‌ کند.
بسته دلینا حاوی یک عدد بطری عرق بهار نارنج، یک عدد پیاله سرامیکی برای نوشیدن، یک شیشه عصاره اسطوخودوس، یک چشم بند سوزن‌ دوزی،‌ یک عدد شمع سرامیکی و یک شیشه کبریت است. بهار نارنج به دلیل خواص بیشمار و از همه مهم تر درمان اختلالات خواب داخل این بسته گنجانده شده است. عصاره اسطوخودوس هم در این بسته قرار دارد تا سیستم عصبی بدن را آرام کند و عطرش استرس و خستگی شما را کاهش دهد. شمع هم که به باور بسیاری یکی از عمومی ‌ترین آرام ‌بخش ‌های شبانه است. در دلینا نحوه مصرف هریک از محصولات موجود توضیح داده شده است.

دلینا (بسته عرق بهار نارنج و چشم بند سوزن ‌دوزی)

شش خانه (شش خانه روی میز می آید)

 شش‌خانه  از آن بسته ‌هایی است که برای مدت‌ های زیادی روی میز کار یا میز پذیرایی خانه می ‌ماند. در این بسته هدیه از بهترین هدایای تبلیغاتی آراهنر، یک پایه ‌چوبی شش­‌ خانه به همراه سه شیشه­‌ با درب استیل وجود دارد.  داخل هر خانه می ‌توانید  عناب، خرمای حبه ‌ای، میوه‌ خشک استوایی، بهار نارنج، بابونه و چای خشک بریزید.

این بسته حاوی  یک پایه چوبی شش­‌ خانه، سه شیشه با درب استیل، مقداری عناب، مقداری میوه خشک استوایی، مقداری خرمای حبه ­‌ای و مقداری بهارنارنج + بابونه + چای ترش است.

شش خانه

شش خانه (شش خانه روی میز می آید)

روز جهانی ایدز چه روزی است؟

روز اول دسامبر که مصادف با ۱۰ آذر است از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری شده است. روز جهانی ایدز در سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش آگاهی مردم در خصوص این بیماری و آموزش راه های پیشگیری از آن و همین طور مبارزه با تبعیض ها تعيين شد. درواقع روز جهانی ایدز به این منظور نام تعیین شد تا به تمام مردم جهان این موضوع را متذکر شود که HIV هنوز هم وجود دارد و هنوز هم کارهای زیادی برای پیشگیری از آن باید انجام شود. این روز در آگاه سازی افراد، نقش مهمی را ایفا می کند و وظیفه مردم برای کمک به پیشگیری و شناسایی این بیماری بدون ترس را یادآوری می کند.

رده سنی نیمی از کسانی که به بیماری HIV مبتلا می شوند، زیر ۲۵ سال است و اغلب این بیماران، پیش از رسیدن به سن ۳۵ سالگی از بین خواهند رفت. ۹۵% مبتلایان به HIV/ AIDS در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند اما HIV  هم چنان برای تمامی سنین و ملل به عنوان یک تهدید، به شمار می رود. به همین دلیل به منظورجلوگیری از ابتلا به ویروس HIV ، شاهد توصیه های گوناگونی هستیم. در هر حال به هر میزان که افراد نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند، بهتر است و این مسأله برای درمان، پیشگیری، مراقبت و پشتیبانی از HIV به عنوان یک نکته ضروری محسوب می شود. افراد مبتلا به  HIV، باید از درمان های ضد ویروسی استفاده کنند تا از انتقال ویروس، در زمان سرکوب بار ویروسی جلوگیری شود.

روز جهانی ایدز

تاریخچه روز جهانی ایدز

اولین روز جهانی ایدز در سال 1998 جشن گرفته شد. در این سال دو مسئول اطلاع رسانی عمومی از سازمان بهداشت جهانی، روز جهانی ایدز را به عنوان یک رویداد سالانه برای افزایش آگاهی در مورد همه گیری جهانی تعیین کردند.

از سال 1996، عملیات روز جهانی ایدز توسط برنامه مشترک سازمان ملل متحد در مورد اچ آی وی/ایدز (UNAIDS)  انجام شد که دامنه این پروژه را به یک کمپین آموزشی و پیشگیری در طول سال گسترش داد. در سال 2004، کمپین جهانی ایدز به عنوان یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی مستقر در هلند ثبت شد.

روز جهانی ایدز یک رویداد مراقبت بهداشتی در سطح جهانی است که در 33 سال گذشته هر سال در اول دسامبر برگزار می شود. در این روز، کمپین ‌ها و فعالیت‌ های آگاهی ‌رسانی مختلفی که آگاهی از بیماری را ارتقا می ‌دهند، توسط چندین سازمان در سراسر جهان انجام می ‌شود. هم چنین فعالیت ‌هایی برای مقابله با شیوع این ویروس صورت می‌گیرد از جمله نشان دادن همبستگی با افراد مبتلا به HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) و یادآوری خاطره کسانی که در اثر بیماری ایدز جان خود را از دست داده ‌اند. این فعالیت ‌ها عمدتاً بر افزایش آگاهی در مورد وضعیت همه ‌گیری و تشویق برای پیشگیری، درمان و مراقبت از بیماران  HIV/AIDS (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) در سراسر جهان متمرکز است.

سوالات متداول روز جهانی ایدز

زیرا بیماری ایدز، یک بیماری همه گیر است بنابراین همه ساله مردم در سرتاسر جهان برای حمایت از بیماران ایدزی، در روز جهانی ایدز، با یک روبان قرمز بر روی لباس هایشان، حمایت خود را از بیماران ایدزی اعلام می کنند.

روز اول دسامبر یا ۱۰ آذر ماه از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری شده است.

تمامی مراکز درمانی خصوصاً بخش هایی که به نوعی با بیماری ایدز در ارتباط هستند، مانند مراکز تحقیقاتی و … می توانند از هدایای مناسبتی در این روز استفاده کنند.

آرا هنر یک خدمت ویژه راه اندازی کرده است که مشکل بسیاری از سازمان‌ها را در عرضه هدایای سازمانی را رفع می‌کند و آن سرویس ارسال آراهنر است. مشتریان می‌توانند با ارائه یک لیست اکسل از دریافت کنندگان هدایای خود، فرآیند ارسال را به آراهنر بسپارند تا هدایای سازمانی در زمان مقرر به دستشان برسد.

  • یادآوری بیماری ایدز به عنوان یک بیماری مسری و فراگیر
  • توجه ویژه به بیماران و رسیدگی بیشتر از آن ها
  • تشکر و قدردانی از فعالان حوزه درمان و تحقیقات در خصوص این بیماری

نکات مهم در خصوص روز جهانی ایدز

  • روز اول دسامبر که مصادف با ۱۰ آذر است از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری شده است.
  • روز جهانی ایدز در سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش آگاهی مردم در خصوص این بیماری و آموزش راه های پیشگیری از آن تعیین شد.
  • بیماری ایدز، یک بیماری همه گیر است به همین دلیل ، همه ساله در سرتاسر جهان برای حمایت از بیماران ایدزی، در روز جهانی ایدز مردم با استفاده از روبان قرمز، لباس هایشان را می آرایند.
  • در واقع تمامی مراکز درمانی خصوصاً بخش هایی که به نوعی با این بیماری در ارتباط بیشتر هستند، مانند مراکز تحقیقاتی و … می توانند از هدایای مناسبتی در این روز استفاده کنند و از این طریق مردم را در خصوص راه های پیشگیری از این بیماری و همین طور راه های درمان و کنترل آن آگاه کنند.
  • شرکت آراهنر تمام تلاش خود را مبذول داشته تا مناسب ترین و کاربردی‌ترین هدایا را برای روز جهانی ایدز و همین طور سایر مناسب ها عرضه کند.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *