نمایشگاه

ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته

نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته

از تاریخ یکم مرداد ماه لغایت چهارم، ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ با حضور خانم مونا ابرو فراخ مدیر کل دفتر صنایع سلولزی و سایر مقامات مسئول افتتاح شد.

هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه آشنایی عموم بازدید کنندگان و مردم با صنعت چاپ کاغذ و فرآورده‌های سلولزی، جدید‌ترین فن‌آوری‌ها و روش‌های تولید، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، اشتغال‌زایی و توسعه صادرات در این حوزه می‌باشد.

با من همراه باشید تا اطلاعات کاملتری درباره این رویداد بزرگ را کسب نمایید.

اهداف اصلی ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ

در حال حاضر  در ایران بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن کاغذ تولید می‌شود که تقریبا 40 درصد این تولیدات مازاد بر نیاز کشور است. همچنین بیشتر از 120 شرکت تولیدی کاغذ و مقوا در کشور فعالیت می‌کنند. بنابراین برای صادرات بیشتر و افزایش نفوذ در بازارهای خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی، امری بسیار حیاتی است. 

به طور کلی یکی از چالش‌های اصلی برگزاری انواع نمایشگاه بین‌المللی در صنایع مختلف به خصوص صنعت تولید کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین توسعه صادرات می‌باشد.

کیفیت برگزاری نمایشگاه برای رسیدن به این اهداف بسیار مهم است. بنابراین مسئولین و دست اندرکاران همه ساله تلاش می‌کنند که این نمایشگاه‌ها با کیفیت و استانداردهای روز جهانی برگزار شود. زیرا فرصت بسیار مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی و خارجی جهت معرفی محصولات و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا فراهم می‌کند.

البته همیشه در نمایشگاه‌های بین المللی محصولات و همچنین ماشین آلات وابسته به صنایع مختلف، توانمندی‌های فنی و تجاری شرکت های داخلی و خارجی عرضه و معرفی می شوند. این روش بسیار موثر و کارآمد است.

اهداف اصلی  ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی را می‌توان به شرح زیر بیان نمود:

  • تخصصی‌سازی نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران برای ورود به بازارهای جهانی و توسعه صادرات جهت افزایش درآمد شرکت‌های داخلی و همچنین رشد و پیشرفت صنعت تولید کاغذ و مقوا و همچنین صنایع وابسته به آن
  • مسئولان امیدوارند که با برپایی چنین رویدادهایی بتوانند کیفیت نمایشگاه‌های خود را مطابق با طبقه‌بندی جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی، بالا ببرند زیرا جذب تعداد بازدید کنندگان زیاد، مهم نیست بلکه جذب و جلب توجه کارشناسان و متخصصان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش صادرات بیشتر بسیار اهمیت دارد.
  • آخرین دستاوردها و توامندی‌های تولیدی، صنعتی و فن‌آوری کمپانی‌های کوچک و بزرگ داخلی برای ایجاد فرصتهای بازاریابی و تبلیغات در معرض دید عموم و شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.
  • این رویداد بستری مناسب را برای تعامل اطلاعات و دانش، تجربه و مهارت شرکت‌هاو برند های خارجی و ایرانی فراهم نموده است. بنابراین یکی دیگر از اهداف اصلی این رویداد، تعامل و همکاری‌های جدید بین این شرکت‌ها است.
  • کسب و کارهای مرتبط با این صنعت، به راحتی و با هزینه‌های بسیار کمتری می‌توانند نام و نشان تجاری خود را در قالب کمپین‌های بازاریابی متناسب با این نمایشگاه‌ها به مردم، علاقمندان و مخاطبان اطلاع رسانی نمایند.
  • یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه، شناخت نیاز مشتریان از طریق دسترسی راحت‌تر به آنها است. مشتریان و مصرف کنندگان می‌توانند به صورت مستقیم با شرکت‌های تولیدی و خدماتی و همچنین فروشندگان کوچک و بزرگ دیدار داشته باشند و نیازهای خود را برای آنها بازگو نمایند. در این صورت امکان جذب مشتریان و بازارهای جدید بسیار زیاد است.

مشخصات ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی

این رویداد بزرگ از تاریخ یکم تا چهارم مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی از کشور های چین، هند، ترکیه، روسیه و اندونزی و همچنین کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه عموم مردم، علاقمندان، کارشناسان و متخصصین این حوزه، اساتید و دانشجویان حاضر می‌شوند.

بیش از 11 هزار متر مربع برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است.

بالغ بر 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

بازدید برای عموم از ساعت 8 صبح تا 15 آزاد است.

هیات‌های تجاری از کشورهای امارات، ترکیه، لبنان و هند برای آشنایی با جدیدترین فن‌آوری‌های تولید کاغذ و فرآورده‌های سلولزی در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

غرفه داران و گروه های محصول ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی

این نمایشگاه با حمایت وزارت صنعت و معدن و تجارت، انجمن‌ها و تعاونی‌های مرتبط در سه حوزه اصلی خودکفایی تولیدات داخلی، توسعه و صادرات محصولات و ماشین آلات و تجهیزات و همچنین بازاریابی و جذب مشتریان جدید برگزار می‌شود.

غرفه‌های محصولات شرکت‌های تولیدی و خدماتی شامل موارد زیر است:

  • غرفه‌های شرکت‌های تولیدی کاغذ ایرانی و خارجی
  • غرفه‌های شرکت‌های تولیدی مقوا
  • شرکت‌های تولیدی و خدماتی فرآورده های سلولزی
  • غرفه‌های مربوط به ماشین آلات بازیافتی صنعت تولید کاغذ و مقوا
  • غرفه‌های مربوط به ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی کاغذ و صنایع وابسته
  • غرفه‌های ماشین‌آلات مربوط به برش

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، بخش ویژه ای برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیز اختصاص یافته است. بنابراین آنها می‌توانند خدمات و توامندی‌ها و همچنین فعالیت‌های نوآورانه خود را به مردم و علاقمندان نشان دهند.

مزایای شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ

از مزیت‌های شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دسترسی به مشتریان جدید و بیشتر از نزدیک
  • شناخت نیازهای اصلی و جدید مشتریان
  • شناخت رقبا، آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌های تولید کاغذ و مقوا و..
  • تعامل و تبادل اطلاعات، دانش و تجربه تولید کنندگان برند و برتر
  • شناخت و تقویت نام و نشان تجاری برای کسب و کارهای نوپا و کوچک در این حوزه

کلام آخر

ظرفیت تولید کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی در ایران بسیار زیاد است. طبق آمار موجود، بیش از 40 درصد از این تولیدات مازاد بر نیاز داخلی است. در همین راستا مسئولین و دست اندر کاران برای افزایش و توسعه صادرات کاغذ و ماشین آلات مربوطه اقدامات خاصی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و تخصصی در این حوزه لازم است.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و صنایع و ماشین آلات وابسته از ۱ تا ۴ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *