نمایشگاه

چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی مترو

نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی مترو

تعداد زیادی از پیمانکاران، صنعتگران، تولید کنندگان و شرکت‌های داخلی تولید تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی در ایران وجود دارند که ناشناخته هستند. تقریبا نزدیک به چهار سال است که مسئولین مرتبط با این صنعت در تلاش هستند که جدیدترین تولیدات و فن‌آوری‌های مربوط به تولید تجهیزات تونل را به مردم، علاقمندان معرفی و عرضه نمایند. با توجه به این مساله چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی، امروز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، با من همراه شوید.

اهداف چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی مترو

این صنعت ارزشمند جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده است. بنابراین مسئولین برای افزایش شناخت آن به همگان با هدف ارتقاء و پیشرفت، باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. برای دستیابی به این هدف بزرگ برنامه‌ریزی دقیقی باید تدوین گردد.

یکی از این اقدامات موثر، برپایی نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیرزمینی مترو است. این رویداد با اهداف مشخصی هر سال در تهران اتفاق می‌افتد.

عنوان نمایشگاه بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی مترو به این دلیل انتخاب شده است که موضوع انتقال آب و حمل و نقل شهری از جمله اساسی ترین نیاز جامعه و مردم ایران است.

در حال حاضر پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری چشمگیری در این حوزه برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات جوامع رخ داده است. روش‌های طراحی و اجرا، ابزار و تجهیزات مرتبط، فن‌آوری‌های روز، همگی در کنار هم، تمامی این نیازها را برآورده می‌کنند.

اما هر چقدر که این صنعت بزرگتر می‌شود، چالش‌های همراه با آن نیز بیشتر می‌شوند. مهمترین این چالش‌ها مربوط به تولیدات و تجهیزات صنعت تونل‌سازی در ایران است.

این اهداف عبارتند از:

  • معرفی توانمندی‌های مهندسین، تولید کنندگان صنعت تجهیزات ساخت تونل و فضاهای زیرزمینی مترو، همراه با شرکت‌های پیشرفته و تولید کنندگان خارجی در این حوزه می‌باشد.
  • ظرفیت‌های زیادی برای ساخت تونل‌های زیرزمینی و تجهیزات آن در ایران وجود دارند. تولید کنندگان و شرکت‌های خدماتی در این حوزه به حمایت دولت و مردم بسیار نیاز دارند. زیرا با حمایت از آنها شاهد پیشرفت و توسعه این صنعت خواهیم بود.
  • برای اجرای دقیق طرحهای عمرانی تونل سازی در ایران، نیاز به جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی است. بنابراین برگزاری نمایشگاه برای جلب توجه سرمایه گذاران امری ضروری تلقی می‌شود.
  • مسئولین می‌گویند که برگزاری این نمایشگاه بستر مناسبی را برای به بررسی روش‌های بهبود و ارتقای سطح کیفی این صنایع و همچنین معرفی تکنولوژی های روز مرتبط با آن فراهم می‌نماید.
  • در این نمایشگاه با تبادل اطلاعات، دانش، تجربه و مهارت کمپانی‌های برتر خارجی، می‌توان راه کارهای موثری را برای پاسخگویی به چالش ها ارائه نمود.
  • جدید ترین ابزارها، روش‌های تولید و فن‌آوری‌های مرتبط با این صنعت در نمایشگاه عرضه می‌شوند. تجهیزات و ماشین آلات تونل سازی و فضاهای زیرزمینی پیشرفته به علاقمندان و اساتید و تمامی فعالین در این حوزه معرفی می‌شوند.
  • شرکت‌های داخلی و خارجی برای ایجاد همکاری‌های جدید و برقراری تعامل با یکدیگر ملاقات می‌کنند.
  • شرکت‌ها می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه به مشتریان بیشتری از نزدیک دسترسی داشته باشند. زیرا انتظارات، نیازها و سلیقه آنها اساس تولید محصولات جدیدتری در آینده است.

مسئولان ادعا می‌کنند که برگزاری چنین رویدادهایی به خصوص در شرایط حساس کنونی برای کشور و همچنین شرکت های ایرانی لازم و ضروری است.

مشخصات چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی مترو

این نمایشگاه از تاریخ 1 الی 4 مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد.

زمان بازدید از ساعت 8 صبح الی 15 است.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است.

این نمایشگاه با همکاری شرکت متروی ایران، انجمن تونل ایران، سازمان توسعه و تجارت ایران و همچنین شرکت بانیان فردای روشن برگزار شده است.

غرفه‌های محصولات تولیدی و خدماتی حاضر در این رویداد عبارتند از:

  • شرکت‌های تولید کننده تجهیزات فضای داخلی مترو مانند تولید کنندگان انواع صندلی اتوبوس، قطار، مترو و…
  • شرکت‌های تولیدی ماشین آلات و تجهیزات حفاری تونل
  • غرفه‌های دستگاه‌های حفاری تمام مکانیزه تونل و تجهیزات جانبی آن
  • غرفه‌های ارائه دهنده خدمات فنی مهندسی در حوزه ساخت ریل
  • غرفه‌های ماشین آلات راهسازی
  • شرکت‌های خدماتی، دانش بنیان و استارت آپی مرتبط با صنعت تونل سازی و فضای زیرزمینی مترو
  • تولید‌کنندگان و وارد کنندگان ریل، پله برقی، لوازم آسانسور و…

بازدیدکنندگان اصلی این نمایشگاه معمولا شرکت های تولیدی داخلی و خارجی، مهندسان متخصص، صنعتگران،اساتید دانشگاه، علاقمندان و عموم مردم هستند.

کلام آخر

دولت در راستای حمایت از صنعت تونل سازی و فضاهای زیرزمینی مترو، اقدام به برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیر زمینی مترو نموده است. شرکت‌های حاضر در این رویداد  چالش‌ها و راهکارهای احداث تونل‌های بزرگ را برای رفع مشکلات ترافیکی، با یکدیگر شناسایی و بررسی می‌کنند.

به ادعای مسئولین و دست‌اندرکاران، این نمایشگاه  بزرگترین تورنمنت تجاری – صنعتی در کشور است که تا کنون برگزار می‌شود.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *