تبلیغات

خرید هدیه برای تایپ شخصیتی مختلف

شناخت شخصیت مشتریان به شما در فروش بیشتر محصولات و خدماتتان کمک می‌کند؛ همچنین می‌تواند به شما یک مزیت رقابتی در بازار بدهد. شاید هدایای تبلیغاتی در طول سال‌ها تغییر کنند اما شخصیت مخاطبان شما تقریباً یکسان است به همین علت باید توجه بیشتری روی خریداران داشته باشید. راه حل انجام این کار "شناخت سبک‌های شخصیتی مشتریان" است. اگر تیپ‌های شخصیتی مختلف را بشناسید، می‌توانید ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنید، اعتمادشان را به دست آورید و مقاومت آن‌ها را در برابر خرید از بین ببرید.

مشتریان گروهی از مردم هستند که تنوع بسیار زیادی دارند به همین علت دسته‌بندی آن‌ها کمی دشوار است؛ با این حال اولین گام برای داشتن یک استراتژی تجاری موفق کشف انواع مشتریان است. اگر به مشتریانی که در شش ماه گذشته داشته‌اید رجوع کنید الگوهای مختلفی را می‌بینید. این الگوها به شما کمک می‌کنند تا به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتریان چند بار از شما خرید کرده‌اند؟
  • آن‌ها چه نظری نسبت به محصولاتتان داشته‌اند؟
  • آیا از محصولات و خدماتتان راضی بوده‌اند؟

پاسخ به این سؤالات کمک می‌کند تا مشتریانتان را دسته بندی کنید و با شناخت کافی برای انتخاب انواع هدایای تبلیغاتی تصمیم بگیرید.

معرفی محصولات پیشنهادی اراهنر

پرتا ۲

این بسته شامل جا شمعی مسی همراه با شمع پارافینی + شیشه لوله‌ای با درب چوب پنبه‌ای + جا عودی مسی با سنگ ریزه‌های تزیینی + عود اسطوخودوس + پایه چوبی برای جا شمعی و جا عودی می‌شود. اگر افرادی که قصد هدیه به آن‌ها را دارید به دنبال یک هدیه نوستالژیک با بسته بندی خاص می‌گردند این هدیه گزینه مناسبی است. و همچنین از این بسته به عنوان هدایای نمایشگاهی نیز می‌تونید استفاده کنید.

پایه چوبی به همراه دو ظرف مسی ویژه برای عود و شمع و یک شیشه عود

پرتا 2 (بسته عود و شمع)

غزل خوان ویژه

این بسته از هدایای تبلیغاتی ارزان شامل یک غزل خوان + یک عدد کیف پارچه‌ای + یک عدد اسپری الکل + یک عدد ماسک قلمکار می‌شود. اگر مشتریان شما علاقه زیادی به مطالعه کتاب دارند پس قطعاً این هدیه می‌تواند ساعت خوشی را برای آن‌ها به جا بگذارد.

بسته های تبلیغاتی اداری لوکس غزل خوان

غزل خوان ویژه (بسته فال حافظ)

مهر گیاه

این هدیه از هدایای تبلیغاتی چوبی شامل یک عدد پایه چوبی + دو عدد استکان و نعلبکی + دو عدد پیاده سفالی + مقداری مویز + مقداری توت خشک + مقداری گل محمدی + مقداری بهارنارنج می‌شود. در میان تیپ‌های شخصیتی مختلف تیپ INTP، ISFJ یا ISFP علاقه زیادی به نوشیدن چای یا دریافت بسته‌های دمنوش دارند پس این هدیه برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

هدیه تبلیغاتی اختصاصی مهر گیاه

هدیه تبلیغاتی اختصاصی مهر گیاه

چرا باید انواع مختلف مشتریان را بشناسید؟

۲ دلیل اصلی وجود دارد:

  • اولویت بندی: همه مشتریان برابر نیستند و اشکالی هم ندارد با این حال باید بدانید که چه مشتری نسبت به شما وفادارتر است، خرید بیشتری می‌کند یا شما را به افراد بیشتری معرفی می‌کند. هنگامی که تصمیم به هدایای تبلیغاتی می‌گیرید معمولاً اولویت با این افراد است.
  • شخصی سازی: هر مشتری متفاوت است پس استراتژی که در برابر آن دارید هم فرق می‌کند. شما باید به این درک برسید که با چه مشتریانی سر و کار دارید.

برای هر تیپ شخصیتی یک هدیه خاص و منحصر به فرد انتخاب کنید

اغلب کسب و کارها دوست دارند با دیگران از طریق هدیه دادن مبادله کنند پس چگونه می‌توانند هدیه‌ای را انتخاب کنند که طرف مقابل از آن لذت ببرد! راهکار اصلی این است که هدیه خاص متناسب با شخصیت گیرنده انتخاب شود. در ادامه ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

Analyst Recipients یا گیرندگان تحلیلگر

1.  INTJ یا معماران

این گروه به سنت‌ها پایبند نیستند و از دریافت هدیه لذت ببرند به خصوص اگر با علایقشان همسو باشد.

  • INTJ از یک گردش ویژه در موزه، مکان یا رویدادهای خاص لذت می‌برند. شما می‌توانید چنین اتفاقی را به‌عنوان هدیه برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. منظور از برنامه ریزی این است که یک تاریخ و زمان مشخص را تعیین کنید، رزروهای لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که مشتریان از این گردش کاملاً لذت می‌برند. این گروه علاقه زیادی به سورپرایز شدن ندارد پس بهتر است قبل از این گردش پیش بینی‌ها لازم را به آن‌ها بگویید.
  • اکثر افرادی که در دسته INTJ قرار می‌گیرند محصولات، خدمات یا رویدادهای خاصی را دوست دارند پس می‌توانید به آن‌ها هر هدیه‌ای که دوست دارید را بدهید اما این امکان را برایشان فراهم کنید تا در صورت نیاز هدیه‌شان را با چیز دیگری عوض کنند.

2.  INTP یا منطق‌دانان

این گروه تحلیلگر هستند و اغلب اوقات هدایای تبلیغاتی را اضافی و غیرمنطقی می‌دانند اما اگر می‌خواهید از هدیه شما لذت ببرند چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • شما می‌توانید امکان شرکت در یک کلاس، سخنرانی، مستند یا تور گردشگری را برای INTP فراهم کنید تا حس کنجکاوی‌شان ارضا شود. این افراد معمولاً بیشتر از اینکه از دریافت هدیه خوشحال شوند از بیرون رفتن لذت می‌برند.
  • با این گروه از افراد باید خیلی ساده رفتار کنید. یک شکلات / چای / قهوه یا خوراکی خوشمزه که هزینه زیادی ندارد، می‌تواند حس و حال خوبی را به آن‌ها منتقل کند.
  • پیشنهاد ما این است که فشار و استرس زیادی را به تیپ شخصیتی INTP وارد نکنید. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای تبادل هدایا برای صرف یک قهوه یا خوردن غذا بیرون بروند؛ پس می‌توانید یک جای ساده اما شیک را برای آن‌ها رزرو کنید و اجازه دهید چند ساعتی را با خودشان خلوت کنند.

3.  ENTJ یا فرماندهان

انتخاب هدیه تبلیغاتی برای این گروه از افراد دشوار است زیرا نظرات خاصی دارند. اگر علایق ENTJ را بفهمید خیلی راحت می‌توانید هدیه مناسبشان را انتخاب کنید.

  • شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا از طرف شما به رستوران مورد علاقه‌شان بروند. بدون شک این هدیه آن‌ها را قدردان و وفادار می‌کند.
  • یک نقاشی یا لیوان با طرح یا نقل قول مورد علاقه خود شخص می‌تواند هدیه جذاب و منحصر به فردی باشد.
  • ENTJ از افراد کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند و انتظار دریافت هدایای زیادی را ندارند پس یک هدیه خوب و همه‌چی تمام را به آن‌ها بدهید؛ به‌عنوان مثال هدایایی نفیس آراهنر گزینه خوبی برای این افراد است.

4. ENTP یا مناظره گران

هنگام انتخاب هدایا تبلیغاتی برای مناظره کنندگان به خاطر داشته باشید که آن‌ها تمایل دارند از افراط و تفریط لذت ببرند. در میان تیپ‌های شخصیتی مختلف افراد مناظره گر از غذاهای تند و بالا بودن آدرنالین لذت زیادی می‌برند. بر اساس تحقیقات انجام شده ENTP به دنبال منحصر به فرد بودن هستند پس با پیشنهادات زیر می‌توانید تجربه خوبی را برایشان به ارمغان آورید.

  • در مرحله اول به سراغ هدایای تخصصی بروید که معمولاً برای سایر مردم جذاب نیست به‌عنوان مثال آن‌ها ترجیح می‌دهند چیزی شبیه به تندترین سس جهان را به جای کراوات یا یک شمع دریافت کنند.
  • شما می‌توانید ENTP را به جایی ببرید که هرگز نرفته‌اند. هر چقدر این مکان دورتر و عجیب و غریب‌تر باشد برای آن‌ها جذاب‌تر است. برای انتخاب چنین مکانی به دنبال جاهای جدید، به یاد ماندنی و هیجان انگیز باشید.
  • اگر فکر می‌کنید ایده خاص و منحصر به فردی برای هدیه دادن به ENTP ندارید، می‌توانید پول یا کارت هدیه را انتخاب کنید. با این کار به آن‌ها اجازه می‌دهید تا هر چیزی که دوست دارند را با پول شما بخرند.

Diplomat Recipients یا دریافت‌کنندگان دیپلمات

5.INFJ یا مدافعان

حدود ۶۰٪ از مدافعان معتقدند تعطیلات بهترین زمان در طول سال است. شما می‌توانید از این فرصت برای دادن هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. هدایای شما باید علاوه بر شیک و گران قیمت بودن با فکر و دقت زیادی انتخاب شده باشند.

  • شما می‌توانید کتاب مورد علاقه INFJ را برای هدیه انتخاب کنید. این سبک شخصیتی علاقه زیادی به خواندن دارند پس چیزی بهتر از کتاب برایشان وجود ندارد.
  • به دنبال یک هدیه قدیمی جدید یا کاربردی باشید. این تیپ شخصیتی نسبت به محیط زیست و بازیافت حساسند پس هدایای تبلیغاتی که به محیط زیست آسیب نمی‌زند برای آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.
  • اگر مطمئن نیستید چه هدیه‌ای بدهید، می‌توانید برای نشان دادن قدردانی‌تان یک کارت هدیه طراحی کنید که روی آن پیام متفکرانه‌ای نوشته شده است.

6. INFP یا واسطه‌ها

این افراد ارزش زیادی برای عشق و فکری که پشت هدایای تبلیغاتی وجود دارد قائل هستند. افرادی که در این تیپ شخصیتی قرار می‌گیرند در مقایسه با سایر تیپ‌ها هدایای تبلیغاتی را به آسانی دور نمی‌اندازند و تا حد ممکن از آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • این گروه از مشتریان به‌طور مؤثری استرس‌های زندگی را مدیریت می‌کنند پس می‌توانید با یک تجربه آرامش بخش از آن‌ها قدردانی کنید؛ به‌عنوان مثال یک گردش را برای INFP تدارک ببینید.
  • بیشتر روی خلاقیت تمرکز کنید. این تیپ شخصیتی خلاق هستند پس می‌توانید یک کلاس هنری یا کارگاه نویسندگی را برای آن‌ها در نظر بگیرید تا عزت نفسشان تقویت شود.

7.ENFJ یا قهرمانان داستان

این تیپ‌های شخصیتی دوست دارند به دیگران کمک کنند تا حدی که گاهی اوقات مراقبت از خودشان را فراموش می‌کنند. خوشبختانه هدایای تبلیغاتی زیادی برای ENFJ وجود دارد.

  • فعالیت بدنی اعتماد به نفس این گروه از مشتریان را افزایش می‌دهد و استرسشان را از بین می‌برد؛ پس ثبت نام در کلاس‌های ورزشی می‌تواند هدیه مناسبی باشد.
  • ENFJ از اتفاقات عجیب و غریب حمایت می‌کنند و روحیه بالایی دارند. آن‌ها عاشق گیاهان آپارتمانی، آواز خواندن یا نوشتن هستند پس گل و گیاه یا یک دفتر زیبا هدیه خوبی برای آن‌ها است.
  • ENFJ عاشق وقت گذراندن در طبیعت هستند پس یک تراریوم یا قاب عکس زیبا می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.

8.ENFP یا کمپین‌ها

افرادی که در این تیپ شخصیتی قرار می‌گیرند از هر هدیه‌ای که به آن‌ها بدهید سپاس گذاری می‌کنند. ENFP با یک برگ یا سنگ خاص هم هیجان زده می‌شوند پس می‌توانید به راحتی یک هدیه تبلیغاتی خوب برایشان انتخاب کنید.

  • خلاقیت بخش مهمی از شخصیت این افراد را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید شرایطی را فراهم کنید تا با این افراد یک پروژه گروهی را انجام دهید به‌عنوان مثال یک فیلم کوتاه بسازید یا یک فضایی را نقاشی کنید.
  • برای این تیپ‌های شخصیتی هدایایی را در نظر بگیرید که با زندگی روزمره در ارتباط است به‌عنوان مثال اگر باتری تلفن آن‌ها همیشه تمام می‌شود یک پاور بانک را انتخاب کنید.
  • اگر کمی گیج شده‌اید و نمی‌توانید تصمیم گیری کنید کارت هدیه یا وجه نقد بدهید و از آن‌ها بخواهید تا به موسسه خیریه‌ای که دوست دارند کمک کنند؛ زیرا تیپ‌های شخصیتی ENFP علاقه زیادی به کمک‌های خیریه دارند.

Sentinel Recipients یا گیرندگان نگهبان

9.ISTJ یا تدارکات

در میان همه تیپ‌های شخصیتی تیپ تدارک از شگفتی‌ها خیلی کم لذت می‌برند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در یک خانه ساده و مینیمالیستی زندگی کنند یا هدایای معمولی را دریافت کنند؛ پس می‌توانید با کمی خلاقیت هدایای ساده اما زیبایی را به ISTJ بدهید.

  • این گروه به طرز شگفت آوری به هدایای نوستالژیک علاقه دارند پس می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که آن‌ها را به خاطرات قدیمی ببرد به‌عنوان مثال غذای مورد علاقه‌شان را به آن‌ها بدهید.
  • ISTJ ترجیح می‌دهند به جای بلیت کنسرت یک پیراهن دریافت کنند.

تذکر: سعی کنید هدایای عجیب و غریبی را برای این گروه از مشتریان در نظر نگیرید.

10. ISFJ یا مدافعان

دادن یک هدیه غیرمنتظره به این افراد کمی خطرناک است به همین علت بهتر است چیزهایی را پیشنهاد دهید که مطمئنید از دریافتشان لذت می‌برند.

  • یک شب لذت بخش را برنامه‌ریزی کنید به‌عنوان مثال به آن‌ها مرخصی دهید تا یک روز آرام را در کنار خانواده‌شان بگذرانند.
  • به جای اینکه به دنبال هدایای گران قیمت باشید هدایایی را انتخاب کنید که به ISFJ فرصت تجربه یک زندگی آرام و دلپذیر را بدهد به‌عنوان مثال یک پتوی نرم یا یک جعبه چای و دمنوش می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.
  • جزئیات برای این گروه اهمیت زیادی دارد پس هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی چند دقیقه وقت بگذارید تا آن‌ها را به خوبی بسته بندی کنید.

11.ESTJ یا مدیران اجرایی

این تیپ‌های شخصیتی بلندپرواز و متکی به خود هستند. ESTJ از باز کردن یک هدیه بسیار لذت می‌برند.

  • این گروه عاشق فعالیت‌های رقابتی هستند پس می‌توانید یک مسابقه را برای آن‌ها تدارک ببینید.
  • ESTJ بیشتر از هر تیپ شخصیتی دیگری اخبار را دنبال می‌کنند پس خرید اشتراک یک مجله، روزنامه یا وب سایت خبری می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.
  • این مشتریان قدردان چیزهای خوب در زندگی هستند پس لازم نیست پول زیادی برای هدیه تبلیغاتی خرج کنید اما در صورت امکان روی کیفیت تمرکز کنید.

12. ESFJ یا کنسول‌ها

اکثر افرادی که این تیپ شخصیتی را دارند شاد، اجتماعی و عاشق تعطیلات هستند. ESFJ از رعایت سنت‌ها لذت می‌برند پس نفوذ به قلبشان کار آسانی است.

  • آن‌ها عاشق نگاه کردن به روزهای خوش گذشته و عکس‌های قدیمی هستند پس یک آلبوم، قاب عکس یا فلش که اجازه دهد عکس‌هایشان را تماشا کنند هدیه بسیار خوبی است.
  • این گروه از افراد دوست دارند دور هم جمع شوند پس امکان شرکت در یک ضیافت یا مهمانی را برای آن‌ها فراهم کنید.
  • در این میان بهترین هدایای تبلیغاتی ، لوازم تحریر یا جواهرات برای ESFJ مناسب‌تر است.

Explorer Recipients یا دریافت‌کنندگان کاوشگر

13.ISTP یا با فضیلت

این افراد از بیان نظراتشان نمی‌ترسند. این خصوصیت آن‌ها نشان می‌دهد اگر از هدیه شما خوششان نیاید احتمال دارد واکنش نشان دهند. حواستان باشد که آن‌ها علایق و وسواس‌های خاصی دارند پس با دقت بیشتری هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید.

  • تیپ‌های شخصیتی ISTP درون‌گرا هستند و از تنهایی نمی‌ترسند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به تنهایی از مکان‌های ناآشنا بازدید کنند پس می‌توانید بلیت یک رویداد خاص را برایشان تهیه کنید.
  • ISTP فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و کارهای خاصی را دوست دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند زمان و انرژی‌شان را صرف یادگیری یک مهارت کنند پس کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی برای آن‌ها مناسب است.
  • هنگام هدیه دادن به این افراد از یک هدیه کوچک و نمادین نترسید زیرا آن‌ها از دریافت چنین چیزی ناراحت نمی‌شوند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید کارت هدیه یا پول نقد را انتخاب کنید.

14.  ISFP یا ماجراجویان

این افراد علاقه زیادی به بازدید از چیزها یا مکان‌های زیبا دارند. زیبایی برای این تیپ شخصیتی در اولویت است پس هدیه‌ای که به آن‌ها می‌دهید باید ارزشمند باشد.

  • تیپ‌های شخصیتی ISFP از تماشای مناظر روستایی لذت می‌برند. اگر واقعاً می‌خواهید آن‌ها را خوشحال کنید پس اجازه دهید تا یک سوارکاری، اسکی یا گشت و گذار در یک مزرعه را تجربه کنند.
  • این افراد از ماجراجویی لذت می‌برند. آن‌ها دوست دارند زندگی آرامی داشته باشند و سلامتشان در اولویت است پس پتو، ژاکت نرم، شمع، دمپایی چای یا روغن‌های گیاهی آن‌ها را خوشحال می‌کند.
  • ISFP روحیه حساسی دارند و با چند کلمه تحت تأثیر قرار می‌گیرند پس هنگامی که به آن‌ها هدیه می‌دهید روی یک کاغذ کوچک پیامی را برایشان بنویسید.

15. ESTP یا کارآفرینان

کارآفرینان پرانرژی و خودجوش هستند. آن‌ها از تجربیات جدید استقبال می‌کنند پس بهتر است به جای یک هدیه بسته بندی شده آن‌ها را به مکانی سرگرم کننده ببرید؛ اما این کار همیشه امکان پذیر نیست! اگر می‌خواهید هدیه‌ای را برای آن‌ها بفرستید از لیست زیر کمک بگیرید:

  • ESTP عاشق ورزش هستند پس یک توپ یا وسیله ورزشی می‌تواند خوشحالشان کند.
  • آن‌ها به دنبال هیجان و آدرنالین بالا می‌گردند پس از صخره نوردی، ورزش‌های آبی، کوهنوردی یا تیراندازی با کمان آن لذت می‌برند. اگر نمی‌توانید تدارک چنین فعالیت‌هایی را ببینید پس وسایل مرتبط با این تفریحات را برای آن‌ها بخرید.
  • ESTP کاوشگر هستند. آن‌ها از خوردن غذاها یا نوشیدنی‌هایی که طعم شکلات یا قهوه دارند لذت می‌برند.

16.  ESFP یا سرگرمی‌ها

این تیپ‌های شخصیتی هیجان زیادی برای باز کردن یک هدیه دارند. اشتباه کردن در مقابل تیپ‌های شخصیتی ESFP کار خطرناکی است پس هدایای تبلیغاتی آن‌ها را باید سنجیده‌تر انتخاب کنید.

  • شما می‌توانید بلیت تماشای یک نمایش را به این افراد بدهید.
  • ESFP به دنبال هدایایی هستند که هیچ کس ندارد پس یک لیوان دست ساز با طراحی غیر‌معمول یا یک جعبه جواهرات می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.
  • این تیپ‌های شخصیتی روحیه بالا و سخاوتمندی دارند پس سعی کنید خیلی نگران جزئیات هدیه‌ای که می‌دهید نباشید.

مزایای هدایای تبلیغاتی برای افراد با شخصیت‌های مختلف

پیش از آن که بخواهیم درباره مزایای هدایای تبلیغاتی برای افراد با شخصیت‎های مختلف صحبت کنیم، باید به این موضوع فکر کنیم که هدف ما از اهدای هدیه تبلیغاتی چیست؟ همان طور که می‎دانید هدیه تبلیغاتی یک نوع تبلیغات فعال برای افزایش میزان فروش است که علاوه بر این که می‎تواند به آگاهی از برند و معرفی لوگو و نام شرکت در میان مخاطبان و مشتریان بالقوه بینجامد، سطح وفاداری مشتریان را هم بالا می‎برد، به گونه‎ای که آن‎ها با هر بار دیدن نام و لوگوی کسب و کار شما بر هدیه تبلیغاتی، به یاد برند شما می‎افتند و اگر نیاز به خرید یا استفاده از کالاها و خدمات شما داشته باشند، به شما رجوع می‎کنند و همین امر منجر به افزایش فروش می‎شود.

حال فرض کنید که در هنگام خرید گیفت تبلیغاتی، به تیپ شخصیتی مشتریان یا همکاران تجاری خود فکر کنید و برای هر شخصی، هدیه‎ای مناسب و درخور با شخصیت و احوالات درونی او انتخاب و تهیه و به او اهدا کنید. مسلماً در چنین شرایطی نه تنها او را از هدیه‎ای که دریافت کرده است خوشحال و راضی خواهید کرد، بلکه توانسته‎اید به برخی از اهداف تبلیغاتی خود هم دست پیدا کنید که در ادامه به برخی از آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

  • از هدیه تبلیغاتی شما استفاده مداوم می‎شود: همیشه یکی از نگرانی‎های کسب و کارها در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی این است که چگونه می‎توانند هدایای کاربردی را انتخاب کنند که مشتریان یا همکاری تجاری آن‎ها، حتی الامکان از آن استفاده کنند؛ چراکه با توجه به هزینه‎ای که بابت تهیه هدایای تبلیغاتی می‎شود، اگر دریافت کنندگان آن‎ها، بدون اینکه استفاده خاصی از هدایا کنند، آن را در گوشه کمد قرار دهند یا دور بیندازند، بنابراین هدف از اهدا هدیه تبلیغاتی میسر نشده است و نباید انتظار بازخورد هزینه را داشت.
  • حس ارزشمندی به مشتریان و همکاران تجاری خود می‎دهید: وقتی مشتریان یا همکاران تجاری شما هدایایی را دریافت می‎کنند که با تیپ شخصیتی آن‎ها سازگار است، در واقع این پیام را می‎گیرند که تا چه میزان برای شما ارزشمند هستند. همین حس می‎تواند آن‎ها را به مشتریان وفادار تبدیل کند و باعث شود تا در صورت نیاز، حتماً از کالا یا خدمات شما استفاده کنند.
  • در مسیر صحیح هزینه می‎کنید: یکی دیگر از مزایای اهدای هدایای تبلیغاتی برای افراد با تیپ‎های شخصیتی متفاوت این است که هزینه‎ای که برای تهیه هدایای تبلیغاتی می‎شود، در کانال صحیح خود قرار می‎گیرد؛ به این صورت که می‎توانید مطمئن شوید که بودجه‎ای که برای تهیه هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته‎اید در زمان کوتاهی جبران می‌شود چراکه با توجه به تیپ شخصیتی افراد مختلف، حتماً لازم نیست برای همه افراد به یک میزان و یا به اندازه زیادی هزینه کنید.
  • حرفهایتر به نظر می‎رسید: وقتی هدیه درخور هر تیپ شخصیتی را به افراد بدهید، بالطبع در کار و صنعتی هم که هستید حرفه‎ای به نظر می‎رسید و مشتریان و همکاران تجاری شما با توجه به انتخاب شما، اعتماد بیشتری به محصولات و خدمات شما پیدا خواهند کرد و طبیعتاً مراجعه به شما و به دنبال آن، فروش شما افزایش پیدا می‎کند.

سؤالات متداول درباره خرید هدیه برای تیپ های مختلف شخصیتی

شناخت سبک‌ های شخصیتی مشتریان، یکی از مهم ترین روش های برقراری ارتباط با آن ها است. اگر تیپ ‌های شخصیتی مختلف را بشناسید، می‌ توانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید، اعتمادشان را به دست آورید و مقاومت آن‌ها را در برابر خرید از بین ببرید.

دلیل اول این است که بتوانید به روش صحیحی، مشتریان خود را اولویت بندی کنید و دلیل دوم این است که بتوانید محصولات و خدمات خود را بر اساس شناختی که از مشتری پیدا می کنید، شخصی سازی کنید.  

  • استفاده طولانی مدت از هدیه تبلیغاتی
  • القای حس ارزشمندی به مشتریان
  • برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان
  • هدر رفت سرمایه
  • عدم کارایی هدیه تبلیغاتی

ایجاد تصور نامناسب از برند خود در ذهن مشتریان

نکات مهم درباره انتخاب هدایای تبلیغاتی براساس تیپ شخصیتی

در این مقاله اطلاعات کامل تیپ‌های شخصیتی و هدایایی که می‌توانید به آن‌ها بدهید را در اختیارتان قرار دادیم پس می‌توانید با خیال راحت هدایای تبلیغاتی سرگرم کننده، جذاب و غیرمنتظره‌ای را انتخاب کنید. شاید انتخاب هدایای تبلیغاتی برای تیپ‌های شخصیتی مختلف زمان بر باشد اما این موضوع قدردانی و محبت شما را نسبت به آن‌ها نشان می‌دهد.

  • شناخت تیپ شخصیتی مشتریان به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا هدایای تبلیغاتی را سنجیده‌تر انتخاب کند.
  • اقلام تبلیغاتی در طول سال‌های مختلف دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند اما شخصیت افراد ثابت است.
  • بهترین راه شناخت شخصیت مشتریان “افزایش آگاهی درباره تیپ‌های شخصیتی” است.
  • برای شخصیت شناسی مخاطبان تست‌های شخصیت آنلاین یا نظرسنجی بهترین راهکار است.
  • شما می‌توانید لینکی را طراحی کنید که مشتریان با ورود به آن و پاسخ به سؤالات تعیین شده به راحتی اطلاعات مهمی را درباره ویژگی‌های شخصیتی‌شان به شما بدهند.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *