تبلیغات

بهترین هدایای نمایشگاهی

هدایای نمایشگاهی
لوگوی اراهنر

هر ساله نمایشگاه‌های متعدد و متنوعی در حوزه‌های مختلف در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود. نمایشگاه‌هایی که به منظور ارتباط مجتمع‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و غیره با مردم عادی یا جامعه هدف خاصی صورت می‌گیرد. در این نوشتار به بررسی هدایای تبلیغاتی و هدیه نمایشگاهی که توسط برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود می‌پردازیم

معمولا هر سال در ایران و در سراسر جهان نمایشگاه‌های مختلف با موضوعات متفاوت برگزار می‌شوند. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی را به محصولات و یا خدمات خود اختصاص می‌دهند. در واقع به افراد در نمایشگاه‌ها باید به چشم مشتریان بالقوه نگاه کرد. بنابراین جلب توجه و نظر افراد در این نمایشگاه‌ها به اهداف بلند مدت این کسب و کارها کمک بسیاری می‌کند.

برای رسیدن به این هدف چه باید کرد؟ بله اینجاست که حرف از هدایای سازمانی ، تبلیغاتی و نمایشگاهی به میان می‌آید. در این مقاله به سوالات مختلف شما در مورد هدیه نمایشگاهی، علت ضرورت و ویژگی‌های آن پاسخ داده خواهد شد. علاوه بر این بهترن هدیه‌های نمایشگاهی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

پس در ادامه این مطلب با آراهنر فاخر ایرانی همراه باشید …

برترین هدایای نمایشگاهی آراهنر

پس از آشنایی با هدیه‌های نمایشگاهی، ویژگی و لزوم تهیه آن‌ها بهتر است به بررسی تعدادی از بهترین هدیه‌های نمایشگاهی آراهنر بپردازیم تا کار شما در انتخاب این هدیه‌ها بسیار آسان‌تر از پیش شود. لیست انواع هدایای تبلیغاتی و نمایشگاهی آراهنر در قسمت زیر قابل مشاهده است:

1. هدایای مدیوم رنج

این دسته از هدیه‌های نمایشگاهی قیمت نسبتا مناسب‌تری دارند و برای مشتریان و مراجعه کنندگان عمومی مناسب هستند. تعدادی از بهترین هدایای این دسته عبارت‌اند از:

 بسته گل گندم آراهنر

در این بسته دکوری یکی از اجزای مهم صنایع دستی ایران یعنی سفال قرار دارد. گلدان سفال به همراه گل گندم خشک تزئینی محتویات این بسته را تشکیل می‌دهند. یکی از علل محبوبیت این بسته را می‌توان به بسته‌بندی خاص و مناسب آن نسبت داد که برای موقعیت‌های نمایشگاهی نیز بسیار مناسب می‌باشد.

سبحان(بسته تسبیح)

بسته سبحان

این بسته کوچک اما خاص بی شک در ذهن مشتریان شما ماندگار خواهد شد. هدیه داخل این بسته یک تسبیح بادامی می‌باشد که در بسته‌بندی شیک و ظریفی قرار گرفته است. این هدیه مذهبی کوچک با داشتن تم معنوی باعث دیده شدن بیشتر غرفه شما در نمایشگاه‌ها خواهد شد.

پرتا (بسته اسانس سوز سفالی و ماده خوشبوکننده گیشته)

بسته پرتا

این بسته خوش عطر و بو همه را شگفت‌زده خواهد کرد. در بسته پرتا یک عدد اسانس سوز سفالی که کار دست هنرمندان ایرانی است به همراه خوشبو کننده گیشته و تعدادی شمع وارمر قرار داده شده است. همه این موارد درون بسته مقوایی و شیک قرار می‌گیرند.

با قرار دادن ماده خوشبو کننده درون اسانس سوز، عطر و بوی خوش گیشته مشترین شما را ذوق زده خواهد کرد. پس با تهیه این مورد، یک بسته حاوی عطر خوش و آرامش به مخاطبان خود هدیه کنید و نام خود را در ذهن آنان حک نمایید.

سرمه دان دست ساز از جنس چوب و یا استخوان شتر به همراه سرمه هفت مغز اعلی

بسته ویان

می‌توان گفت ویان یکی از خاص‌ترین بسته‌های هدیه آراهنر برای خانم‌ها برای خرید هدیه مناسبتی مانند روز زن است. این بسته علاوه بر حال و هوای سنتی، سلامتی را نیز به چشمان مشتریان شما هدیه خواهد آورد. محتویات بسته ویان شامل یک عدد سرمه‌دان و مقداری سرمه هفت‌مغز می‌باشد. برای کسب و کارهایی که مخاطبان آن‌ خانم‌ها هستند، بسته ویان مناسب‌ترین هدیه نمایشگاهی خواهد بود.

آران

بسته آران

هدیه‌های با تم سنتی و طرح‌های ایرانی نیز گزینه های بسیار مناسبی هستند. بسته آران یکی از این هدیه‌ها است که در آن یک عدد گلدان کوچک مینا نهفته شده است. این هدیه ایرانی و دکوری با طرح و نقش‌های آبی رنگ مینا شما را به یاد نگاره‌های چهار باغ اصفهان خواهد انداخت. این بسته کوچک و دکوراتیو نیز می‌تواند یکی از بهترین هدیه‌های لوکس نمایشگاهی باشد.

ایرمان

بسته ایرمان

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد صنایع دستی ایرانی بهترین گزینه‌ها برای هدیه‌های نمایشگاهی می‌باشند. بسته ایرمان یکی دیگر از انواع صنایع دستی خاص ایرانی، هنر قلمکار را در بر دارد. رومیزی قملکار کوچک درون بسته‌بندی زیبایی قرار گرفته است که می‌تواند دل مخاطبان شما را بدست بیاورد و خاطره خوشی برای آنان باشد.

هیران (بسته‌ دانه‌های کنجد)

بسته هیران

این بسته در دسته‌بندی سلامتی و خوراکی آراهنر قرار می‌گیرد. این هدیه کوچک شامل یک بطری سفالی حاوی کنجد سیاه و سفید می‌باشد. این هدیه کوچک نشان دهنده اهمیت شما به سلامت مشتریانتان است. بطری کوچک و زیبای این بسته پس از اتمام کنجدها، مجدد قابل استفاده می‌باشد. 

2.هدیه‌های VIP

این دسته از هدیه‌های برخلاف دسته اول رنج قیمتی بالاتری دارند؛ بنابراین حین خرید گیفت تبلیغاتی باید به بودجه و برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی کسب و کار خود نیز توجه کنید. همان‌طور که از اسم آن نیز پیداست، این دسته بیشتر هدایای لوکس و فاخری هستند که برای مشتریان خاص و قدیمی تهیه می‌شوند.

تعدادی از بهترین هدایای نمایشگاهی VIP عبارت‌اند از:

افروز

بسته افروز

اگر به دنبال بسته‌ای خاص و در عین حال کاربردی و لوکس هستید، اولین پیشنهاد ما به شما بسته افروز است. این هدیه لوکس شمعدان‌های فیروزکوبی دارد که حاصل زحمت هنرمندان ایرانی است. با ارائه این بسته به خاص‌ترین مشتریان خود، نور و زیبایی صنایع دستی ایرانی را هدیه کنید. محتویات کامل این بسته عبارت‌اند از:

  •  دو عدد شمعدان فیروزه کوبی
  • دو عدد شمع
  • یک بسته کبریت
  • بسته بندی هارد باکس
قندان خاتم در بسته بندی ویژه

بسته خاتم ویژه

هنر خاتم کاری از هنرهای دستی بسیار قدیمی است که زادگاه آن به شیراز و اصفهان می‌رسد. این هدیه نمایشگاهی از هدایای تبلیغاتی خاص آراهنر است و در بسته‌بندی لوکس و جذاب ارائه می‌شود. محصولات بسته خاتم ویژه عبارت‌اند از:

  •  قندان ویژه خاتم‌کاری
  • ساک دستی
  • بسته بندی های‌گلس
بسته گلدان نقره قلمزنی و پته دوزی (226)

بسته ترکیبی قلم‌زنی و پته دوزی

اگر به دنبال هدیه نمایشگاهی و تبلیغاتی برای مشتریان قدیمی و همیشگی و  خود هستید، می‌توانید از بسته‌های صنایع دستی ترکیبی آراهنر استفاده نمایید. یکی از این بسته‌های جذاب، ترکیبی از هنر قلم‌زنی و پته دوزی است که گزینه مناسبی برای هدایای مدیریتی است. بیایید نگاهی به محصولات این بسته بیندازیم:

  • یک عدد گلدان قلمزنی
  • یک عدد پته گرد
  • بسته بندی چوبی
بسته گلدان میناکاری و سفره قلمکار (کد 161)

بسته ترکیبی میناکاری و قلمکار

هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی دیگری که می‌توانید برای خاص‌ترین مشتریان خود انتخاب نمایید، بسته ترکیبی هنر میناکاری و قلمکار است. این دو هنر ایرانی ترکیب بسیار چشم‌نوازی را با یکدیگر ایجاد می‌کنند که بی شک خاطره خوبی در ذهن مخاطب شما به جای خواهند گذاشت. محتویات این بسته عبارت‌اند از:

  • یک عدد گلدان میناکاری (20 سانتی متر)
  • یک عدد پارچه قلمکار (80*80 سانتی متر)
  • بسته بندی هاردباکس

منظور از هدیه نمایشگاهی چیست؟

حتما شما نیز تجربه مراجعه به نمایشگاه‌ها و بازدید از غرفه‌های مختلف را داشته‌اید. در دیدار از قسمت‌های مختلف ممکن است هدیه‌های مختلف کوچکی نیز دریافت کرده باشید. برخی از این هدیه‌ها کاملا برای امر تبلیغات ارائه می‌شوند بدون توجه به کاربرد آن اما برخی دیگر ممکن است کاربردهای جالبی نیز داشته باشند و در ذهن شما ماندگار شوند.

به انواع این هدیه‌ها، هدایای نمایشگاهی گفته می‌شود. بسته به نوع کسب و کار نوع هدیه‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال غرفه‌ای ممکن است محصولات سلامتی را درنظر بگیرد در حالی که غرفه دیگری محصولات دکوراتیو به عنوان هدیه ارائه کند. در ادامه در خصوص نحوه انتخاب این هدیه‌ها و ویژگی آن‌ها توضیحاتی مهم خواهیم داد که کار انتخاب هدیه نمایشگاهی را برای شما آسان خواهند کرد.

یک هدیه نمایشگاهی موثر چه مزایایی دارد؟

نمایشگاه‌های مختلف برای شناساندن برند، محصولات جدید و آشناسازی مشتریان با آن موثر هستند. در نتیجه با رعایت برخی نکات و ویژگی‌ها حین تهیه این هدایا می‌توانید نهایت استفاده را از غرفه‌های تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها ببرید. بیایید نگاهی به مزایای هدایای نمایشگاهی موفق و موثر بیندازیم:

هدیه‌ نمایشگاهی نام و برند شما را در ذهن مشتریان ثبت کند.

اولین ویژگی هدایای نمایشگاهی داشتن نام تجاری و یا آرم مخصوص شرکت شما است. با این کار کسب و کار شما بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. این نام می‌تواند هم روی خود هدایا و هم روی جعبه و یا بسته‌بندی آن‌ها نیز حک شود.

با هدایای نمایشگاهی می‌توان ارزش برند خود را اثبات کرد.

اهمیت فعالیت برند شما با ارائه هدایای نمایشگاهی کاملا مشخص می‌شود اما چگونه؟ برای مثال می‌توانید با ارائه هدایایی قابل بازیافت، نشان دهید که چقدر در تولید محصولات و یا ارائه خدمات خود به محافظت از محیط زیست و طبیعت اهمیت می‌دهید و به این ترتیب ارزش برند خود را به مخاطبان یادآور شوید. با توجه به حیطه کسب و کار خود می‌توانید کارهای مختلفی برای اثبات ارزش برند خود انجام دهید.

با ارائه کادو نمایشگاهی سریع‌تر به اهداف خود خواهید رسید.

اساس کار غرفه‌های نمایشگاهی نمایش دادن خدمات و کالاهای خود به مخاطبان بالقوه و همین‌طور پایبند کردن مشتریان قدیمی است. با ارائه کادو به افراد در نمایشگاه‌ها خیلی راحت‌تر و آسان‌تر می‌توانید به این اهداف برسید و اجتماع بزرگی را به سمت محصولات خود جذب کنید. به خصوص اگر هدایای تبلیغاتی خلاقانه انتخاب کرده باشید. این دسته از هدایای به خوبی تمایز شما را در میان سایر برندها و رقبا مشخص خواهند کرد.

جلب مشتریان بیشتر به سمت غرفه خود در نمایشگاه‌ها.

حتما در نمایشگاه‌ها سعی و تلاش ارائه‌کنندگان را دیده‌اید که به هر طریقی سعی در جلب نظر شما دارند. با ارائه کادوهای جالب و خلاقانه به راحتی می‌توانید مخاطبان زیادی در نمایشگاه‌ها به دست آورده و توجه افراد زیادی را به سمت غرفه‌های خود جذب کنید. از میان تعداد زیادی از مشتریان بالقوه افراد زیادی به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهند شد.

چرا باید به فکر تهیه هدیه‌های نمایشگاهی بود؟

در نمایشگاه‌ها افراد بسیاری ممکن است به غرفه شما مراجعه کنند و تعداد بسیاری از آن‌ها از شما هیچ خریدی نداشته باشند. دریافت هدیه نمایشگاهی بدون اینکه حتی خرید کنند، خاطره خوبی درذهن افراد ایجاد خواهد کرد. همین موضوع موجب می‌شود در آینده احتمال خرید این افراد با در ذهن ماندن برند و نام تجاری شما بیشتر شود.

بنابراین مدیران کسب و کارها برای پیشرفت خود حتما هدیه‌های نمایشگاهی در نظر می‌گیرند.

چگونه بهترین هدیه‌های نمایشگاهی را انتخاب کنیم؟

پیش از اختصاص دادن هزینه‌های گزاف برای این هدیه‌ها بهتر است به تعدادی نکات مهم پیرامون آن توجه کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • هدف شما از این هدیه‌ها چیست؟
  • موضوع کسب و کار شما چیست؟
  • چه میزان بودجه در اختیار داری؟

با پاسخ دادن به این چهار پرسش مهم، بسیار راحت‌تر می‌توانید گزینه‌های مناسب‌تری را بیابید و در غرفه‌های نمایشگاهی خود بدرخشید.

نکته اول مشخص کردن مشتریان و گروه مخاطبان شما است. آیا مخاطبان شما کودکان هستند یا بزرگسالان؟ آیا بیشتر مشتریان شما پزشکان هستند یا معلم ها؟ با مشخص کردن این موضوع تا حدود زیادی نوع هدیه تبلیغاتی نیز آشکار می‌شود.

نکته دوم اهداف شما از برگزاری نمایشگاه‌ها و ارائه هدیه نمایشگاهی است؟ آیا شما یک کسب و کار تازه تاسیس دارید که می‌خواهید خود را به افراد بشناسانید؟ یا کسب و کار شما پس از سال‌ها فعالیت تصمیم گرفته در حیطه‌های جدیدی ارائه خدمت نماید؟ با توجه به این اهداف می‌توانید به راحتی گزینه‌های بسیاری را از لیست هدایا حذف و یا اضافه کنید.

نکته سوم موضوع کاری سازمان و یا شرکت شما است. آیا شما در زمینه آموزش فعالیت می‌کنید؟ یا نه حیطه فعالیت شما در خصوص محصولات سلامتی است؟ پیش از خرید حتما به ارتباط هدیه نمایشگاهی و حیطه کاری کسب و کار خود نیز توجه نمایید.

آخرین نکته که بسیار نیز مهم و حایز اهمیت است، میزان بودجه شما برای امر تبلیغات و بازاریابی است. کسب و کارهای گسترده و بزرگ معمولا بودجه و هزینه‌های کلانی را برای تبلیغات اختصاص می‌دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است بودجه محدودی برای این مسئله در اختیار داشته باشند. در این صورت بهتر است سراغ هدیه‌های تبلیغاتی ارزان اما خلاقانه بروند. باید اشاره کرد که ارزان بودن همیشه به معنای بی کیفیتی محصول نیست.

پس با در نظر گرفتن این مسئله خیلی راحت‌تر می‌توانید لیستی از بهترین هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه و تبلیغات خود ایجاد کنید و از میان آن‌ها بهترین را برگزینید. درادامه به بررسی ویژگی‌های برترین هدیه‌های نمایشگاهی خواهیم پرداخت.

هدیه‌های نمایشگاهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

حال که به بررسی هدایای نمایشگاهی و نحوه انتخاب آن پرداختیم، بهتر است نگاهی نیز بر ویژگی‌های هدیه‌های نمایشگاهی موفق داشته باشیم. مهم‌ترین نکته در خصوص این هدیه‌ها ماندگاری است، ماندگاری در ذهن مشتریان. این جمله شاید بسیار بدیهی به نظر برسد اما انتخاب هدایایی با این ویژگی کار چندان آسانی نیست.

برخی افراد ممکن است سالانه هدیه‌های روتین و تکراری برای نمایشگاه خود در نظر بگیرند و زحمت چندانی بابت انتخاب هدیه‌های جدید به خود ندهد. پیشنهاد ما به شما انتخاب هدیه‌هایی با ویژگی‌های خلاقانه و نو است. هدیه‌ای که مخاطب با مشاهده آن شرکت و برند شما را به خاطر بیاورد. این کار گام بزرگی در بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

اگر از خودتان می‌پرسید که چه جور هدیه‌هایی خلاقانه و نو هستند، حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در قسمت بعدی به بررسی هدایای نمایشگاهی خلاقانه آراهنر خواهیم پرداخت که کار شما در انتخاب هدیه برای نمایشگاه‌ها بسیار آسان خواهد کرد.        

هدایای خلاقانه یا کاربردی؟ کدامیک برای نمایشگاه‌ها مناسب‌تر است؟

ویژگی‌ها زیادی برای هدایای نمایشگاهی شمرده می‌شود. معمولا نمی‌توان تنها یک ویژگی ثابت برای این دسته از هدیه‌ها در نظر گرفت. ویزگی‌های مختلف هدایای نمایشگاهی از دیدگاه‌های مختلفی قابل بررسی هستند. دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌ها خلاقانه و کاربردی بودن هدیه‌ها است. در واقع بهتر است هدایای تهیه کنید که این دو ویژگی را به صورت همزمان داشته باشند. برای مثال یک هدیه حاوی انواع دمنوش در فصل زمستان با داشتن بسته‌بندی جذاب می‌تواند در عین کاربردی بودن نظر مخاطب را نیز به خود جلب کند. به این صورت می‌توانید از هدایای نمایشگاهی برای ماندگار کردن برند خود در ذهن مخاطبانتان استفاده کنید.

پیدا کردن هدایای کاربردی و خلاقانه در عین حال با کاربرد روزمره ممکن است سخت و چالش برانگیز باشد. برای این منظور در ادامه به معرفی تعدادی از هدایای نمایشگاهی پرفروش آراهنر خواهیم پرداخت تا بهترین گزینه‌ها را برای غرفه‌ها نمایشگاهی خود انتخاب کنید.

سوالات متداول هدایای نمایشگاهی

هدایای نمایشگاهی در واقع هدیه‌‎های مختلف کوچکی هستند که صرفاً جهت تبلیغات به بازدیدکنندگان ارائه می‌‎شوند؛ هر چند که برخی از آن‌‎ها جنبه کاربردی هم دارند. 

مهم‌‎ترین ویژگی هدایای نمایشگاهی داشتن نام برند و یا آرم مخصوص شرکت شما است. با این کار نام کسب و کار شما بیشتر در ذهن مخاطب باقی می‎‌ماند.

  • شناخت مخاطبان و مشتریان بالقوه
  • بودجه شرکت
  • نوع کسب و کار

بهترین هدایای نمایشگاهی محصولاتی هستند که در عین حال که خلاقانه انتخاب می‎‌شوند، کاربردی هم باشند.

نکات مهم درباره هدایای نمایشگاهی

برای جمع‌بندی موارد بررسی شده، تعدادی از مهم ترین نکات در زیر آورده شده‌اند:

  • هدایای نمایشگاهی هدیه‌هایی هستند که شرکت‌ها در غرفه‌های نمایشگاهی به مخاطبان و مشتریان خود ارائه می‌کنند.
  • چنین هدیه‌های برای مقاصد تبلیغاتی مختلف بسیار مناسب هستند.
  • هدیه نمایشگاهی حتما باید بر حسب مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار تهیه و ارائه شود.
  • این هدیه‌ها ممکن است بسته به بودجه و اهداف شما ارزان و یا گران قیمت باشند.
  • به طور معمول هدیه‌های نمایشگاهی ارزان اما خلاقانه برای تبلیغات با تعداد بالا انتخاب می‌شوند.
  • به جز مشتریان و بودجه بهتر ایست موضوع کسب و کار خود را نیز در انتخاب هدیه نمایشگاهی در نظر داشته باشید.
  • به یادماندگی و جذاب بودن این هدیه‌ها به خوبی می‌تواند کسب و کار شما را در میان صدها غرفه نمایشگاهی دیگر متمایز و برجسته نشان دهد.
  • افراد با دریافت هدایای نمایشگاهی رایگان نوعی حس قدردانی نسبت به شما خواهند داشت و این خاطره خوب در ذهن آنان حک خواهد شد.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *