تبلیغات

گیفت به چه معناست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گیفت به چه معناست
لوگوی اراهنر

گیفت یا هدیه در فرهنگنامه‌ی آکسفورد به معنی چیزی که برای قدردانی تقدیم شخصی خاص می‌شود شرح داده شده‌است. در واقع این هدیه بدون انتظار بازگشت چیزی در عوض آن تقدیم طرف مقابل می‌شود. به طور کلی این اصطلاح را میتوان به هرچیزی که به دیگران پیشکش می‌شود تا دیگران خوشحالتر و یا کمتر ناراحت شوند و یا به طور خاصتر می تواند برای طلب بخشش و یا مهربانی پیشکش شود. گیفت ها به طور کلی بیشتر در مراسماتی مثل تولدها، اعیاد و یا تعطیلات تقدیم می‌شوند.

گیفت در فرهنگ غرب به معنی هدیه است. در ایران نیز هدیه دادن قدمتی طولانی دارد و ایرانیان باستان نیز در مناسبت ‌های خاص به یکدیگر هدیه می‌دادند. امروزه گیفت در انواع متفاوتی از گذشته ارائه می‌شود و ویژگی‌های متنوع ‌تری دارد. برای مثال یکی از این ویژگی‌ها کادوپیچی و بسته‌بندی گیفت است. آراهنر گیفت‌های مختلفی را با رعایت این ویژگی در بسته‌بندی‌های لوکس هاردباکس، چوبی، چرمی و … ارائه می‌کند.

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک گیفت مناسب و موثر، بسته‌ بندی و قیمت آن خواهیم پرداخت. برای کسب و کارها روابط بین الملل از مهم‌ترین استراتژی‌های کاری است که در این متن به بررسی گیفت مناسب برای مشتریان و مخاطبان خارجی نیز خواهیم پرداخت. در انتها نیز بهترین گیفت‌ها آراهنر را بررسی خواهیم کرد تا تهیه آن برای شما راحت‌تر از پیش شود.

پس در ادامه این مطلب با آراهنر همراه باشید …

نمونه‌هایی از بهترین گیفت‌های مجموعه آراهنر

مجموعه آراهنر با توجه ویژه به زیبایی و فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی هموار سعی در طراحی و تولید انواع محصولات مناسب ذائقه و سلیقه‌ی مخاطبان خوش ذوق و هنردوست ایرانی دارد. از محصولاتی که همواره نظر هر مخاطب خوش‌ذوق و سلیقه ایرانی و غیر ایرانی را جلب می‌کند صنایع دستی ایرانی است که از دیرباز توسط هنرمندان بومی هر اقلیم و منطقه با توجه به فرهنگ و سنن آن منطقه تولید و نوازشگر چشمان هنردوستان سراسر جهان می‌شوند.
علاوه براین محصولات آراهنر با بسته بندی زیبا و جذاب و بر پایه هنر و فرهنگ اصیل ایرانی طراحی میشوند تا زیبایی و جذابیت آن در چشم دریافت کنندگان هرچه بیشتر شود و لبخند رضایت و خشنودی برروی لب‌های آنان بیاورد. و حس خوب و دل‌نشین دریافت یک هدیه ارزشمند و نفیس را به هرکدام از آنان تقدیم کند.

آراهنر؛ هنر فاخر ایرانی، پیشگام عرصه طراحی و تولید گیفت تبلیغاتی

“هنر فاخر ایرانی هدیه دهیم” شعاری است که مجموعه “آراهنر” همواره سرلوحه‌ی مجموعه‌ی خود قرار داده است. تمرکز مجموعه آراهنر بر طراحی و تولید با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نوع گیفت‌های تبلیغاتی ایرانی است. محتوای درونی این گیفت ها صنایع دستی ایرانی است، که نمادی از فرهنگ و هنر غنی این مرز و بوم و هنرمندان آن می‌باشد. صنایع دستی‌ همچون میناکاری، آبگینه و سفال که نظر هر انسان هنردوست و زیباپسندی با هر ملیت وقومیتی را جلب می‌کند.

بسته کافا 3

اگر مخاطب شما از علاقمندان نوشیدن قهوه باشد، بسته جدید کافا با اسم کافا3 انتخاب جذابی به نظر می‌رسد. در این بسته جدید از گیفت نوروزی شرکتی آراهنر در کنار قهوه و فنجان های مخصوص آن، یک عدد قهوه ساز مخصوص اسپرسو نیز قرار گرفته است.

محتویات این بسته:

  • موکاپات (قهوه جوش اسپرسوساز)
  • چهار عدد فنجان و نعلبکی سرامیکی
  • یک قوطی مقوایی حاوی 85 گرم پودر قهوه
  • یک قوطی مقوایی حاوی100 گرم شکلات

بسته شهدنوش

از جدیدترین بسته‌های آراهنر می‌باشد که ترکیبی از مس با روکش رنگ کوره‌ای را ارائه می‌کند. این گیفت با داشتن تخم شربتی و خاکشیر می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای روزهای گرم سال باشد.

محتویات این بسته:

  • یک عدد پارچ به همراه دو لیوان مسی
  • یک بسته تخم شربتی و خاکشیر
  • بسته‌بندی چرمی

بسته آبنوش

این بسته نیز تا حدودی شبیه بسته شهدنوش می‌باشد با این تفاوت که در این بسته دو لیوان بیشتر به همراه یک پیاله مخصوص یخ و انبر یخ نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی های خاص این دو بسته می‌توان به بسته‌بندی چرم و لوکس آن‌ها اشاره کرد.

محتویات این بسته:

  • یک عدد پارچ و پیاله مسی
  • چهار عدد لیوان مسی
  • یک عدد انبر یخ

بسته‌بندی چرمی

بسته بارمان، گیفت خوش آمدگویی به همکاران

به کارمندان جدید در بدو ورود، لوازم اداری مورد نیاز داده می‌شود. اگر به دنبال گیفتی با این ویژگی هستید که می‌تواند انرژی زیادی به کارمندان جدید بدهد بسته بارمان است. لیست کامل محصولات این بسته در زیر آورده شده است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد ماگ
  • یک عدد خوراکی
  • یک بسته خودکـار
  • یک عدد تاس شانس
  • یک عدد وسیله سرگرمی
  • یک تابلو خـوش آمدگویی
  • یک عدد دفتر برنامه ریزی یا کتاب
  • بسته بندی مقوایی

ایوار (عصر جدید)

یکی از آن هدایای بسیار پرکاربرد، اصیل و همه پسند که در هر مناسبتی می توانید آن را به دوستان و همراهان خود هدیه دهید. در ایوار (عصر جدید) از پک هدیه نوروزی آراهنر، یک عدد لیوان دسته ‌دار مسی، یک عدد قندان مسی به همراه یک پایه‌ چوبی نگهدارنده قرار دارد که در یک بسته بندی جمع و جور و زیبا عرضه می شود.

بسته دستینه 2

این بسته برخلاف بسته دستینه 2 حس نوستالژی بیشتری را به مخاطب القا می‌کند. زیرا در این بسته علاوه بر استامپ ملزومات مهم و موم سنتی نیز قرار گرفته است.

محتویات این بسته:

  • دو عدد مهر برنجی با دسته چوبی(با قابلیت شخصی‌سازی)
  • یک عدد استامپ
  • یک شیشه موم رنگی
  • یک عدد لاک آب کن
  • یک عدد شمع وارمر
  • بسته بندی چرمی

بسته گیفت دلینا

اگر به دنبال هدیه‌ای آرامش بخش هستید، پیشنهاد ما به شما بسته دلینا است. می‌توانید با دلینا لحظاتی آرام در نور شمع و عصاره اسطوخودوس را هدیه کنید. این بسته گزینه‌ای مناسب برای تهیه هدیه برای سالمندان است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد بطری عرق بهارنارنج
  • یک عدد پیاله سرامیکی
  • یک شیشه عصاره اسطوخودوس
  • یک عدد چشم بند سوزن‌دوزی
  • یک عدد جاشمعی سرامیکی
  • یک عدد شمع به همراه تعدادی کبریت
  • بسته بندی مقوایی

بسته سوما

این بسته حاوی اسماج یا همان عود طبیعی است که با همراهی نور شمع می‌تواند عصر دل‌انگیزی برای مشتریان شما ایجاد کند. این بسته آرامش‌بخش می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه روز زن باشد. محتویات کامل این گیفت آرامش بخش عبارت است از:

  • یک عدد اسماج
  • یک عدد جاشمعی سرامیکی
  • یک عدد ظرف کبریت سرامیکی
  • یک عدد ظرف اسمـاج سرامیکی
  • بسته بندی مقوایی

گیفت چیست؟

گیفت یا Gift در اصل یک واژه انگلیسی و به معنای هدیه به کار می رود. در واقع به هدایای کوچکی که در مناسبت ها یا مکان های مختلف به افراد داده می شود، گیفت گفته می شود. ولی استفاده بیشتر این واژه در فرهنگ کسب و کار، به معنای انواع هدایای تبلیغاتی کوچک است که غالباً از نظر مادی گران قیمت نیستند ولی کاربردی و جذاب هستند و به همین دلیل به مخاطبان ارائه می شوند.

گیفت های تبلیغاتی در اصل هدایایی هستند که کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در مناسبت ها و رویدادهای مختلف به آن ها عرضه می کنند؛ این هدایای کوچک در بسیاری مواقع به گونه ای انتخاب می شوندکه بتوان لوگو و یا شعار شرکت را روی آن ها حک کرد و اندازه آن ها به گونه ای است که به راحتی در کیف یا یک ساک دستی جا شود و قابل حمل باشد.

هم چنین اغلب موسسات و شرکت ها برای انتخاب گیفت مناسب، سعی می کنند از محصولات خود استفاده نکنند، بلکه با توجه به حوزه فعالیت خود و همین طور مخاطبانی که دارند، تلاش می کنند گیفت هایی کاربردی و باکیفیت انتخاب کنند و به مخاطبان خود ارائه دهند.

گیفت

معرفی گیفت‌‌های تبلیغاتی

این دسته از محصولات به طور عمده با گیفت های معمولی تفاوت دارند. دریافت کننده ممکن است یک کارمند شرکت یا یک مشتری باشد. گیفت تبلیغاتی عموما برای اهداف تبلیغاتی و تجاری استفاده می‌شوند. شرکتها ازاین نوع هدایا برای تبلیغ و گسترش آوازه برند تجاری و یا افزایش آگاهی در مورد برند در میان مردم استفاده می‌کنند.

در بحث گیفت های تبلیغاتی، کیفیت و ظاهر و ارائه‌ و نمای آن ارزش بالاتری از گیفت دارد چون می‌تواند دروازه‌ای برای جذب و کسب مشتریان جدید و یا همکاران بالقوه برای مجموعه باشد و دامنه ارتباطات و فعالیتهای شما را گسترش دهد.

بسته‌بندی ویژه برای یک گیفت مناسب

در بسیاری از فرهنگ‌ها گیفت ها یا هدایا به صورت سنتی بسته ‌بندی یا کادوپیچی می‌شود. برای مثال در فرهنگ غرب درون کاغذ کادویی پیچیده می‌شود و به همراه یک یادداشت که به صورت عمومی شامل نام فرستنده و دریافت‌‌کننده و تبریکی برای مناسبتی که هدیه برای آن تهیه‌شده تقدیم گیرنده می‌شوند. در فرهنگ چینی کاغذ کادوی رنگ قرمز خوش‌یمن است و این اعتقاد وجود دارد که خوش شانسی را برای دریافت‌کننده به همراه دارد به همین دلیل این نوع بسته بندی در این کشور رواج دارد.

بسته‌بندی ویژه برای یک گیفت مناسب

قیمت مناسب یک گیفت موثر

اگرچه گیفت ارزان در میان همکاران و آشنایان رایج است هدایای گران‌قیمت و با‌ارزش برای هدیه به دوستان نزدیک و خانواده مناسب‌تر می‌باشد. بنابراین به نحوی ارزش ظاهری و ارائه و خوش‌نمایی آن نشانه علاقه و اهمیت به پذیرنده هدیه است. لذا باید همواره در انتخاب گیفت مناسب برای افراد دقت کرد تا بر اهمیت و ارزش افراد تاکید شود و تا حد ممکن هدیه شما حداقل در چشم مخاطبینتان با ارزش باشد.

از طرفی مجموعه “آراهنر” با گستره قیمتی بسیار بالا انتخاب های بسیار مناسب و بهینه‌ با توجه به هر بودجه‌‌ و تعدادی که مورد نیاز سازمان‌ها ، ارگانها و افراد می‌باشد را فراهم کرده است تا با صرف کمترین هزینه ، با ارزشترین و زیباترین محصولات را برای مجموعه‌ها و افراد فراهم‌ شود.

مناسبت‌های تقدیم گیفت تبلیغاتی

تقدیم گیفت می‌تواند به مناسبت‌هایی مثل نمایش شدت علاقه و دوستی، خیرخواهی و کمک به هم نوع و یا جبران و تسکین آلام طرف مقابل باشد. یا می‌تواند در قالب سوغاتی سفر از یک شهر یا کشور دیگر باشد که تقدیم خانواده و یا دوستان می‌شود. گیفت همچنین میتواند به مناسبت‌هایی مثل سالگرد تولد ، ازدواج ، عید نوروز ، اعیاد مبارک دنیای اسلام مثل عید قربان و فطر،هدیه روز مادر و پدر، کریسمس و یا کادوی شب یلدا و همچنین بازنشستگی و نامزدی و یا تبریک خانه جدید باشد.

 همچنین میتوان به گیفت هایی که با توجه به مناسبت اعیاد اسلامی و ایرانی با دقت و وسواس مثال زدنی توسط این مجموعه طراحی و تولید شده اشاره کرد.

گیفت های تبلیغاتی اراهنر

در روابط بین المللی به پیش فرض‌های فرهنگی نسبت به گیفت توجه داشته باشید

بسیاری از ما به قواعد کلی در فرهنگ خودمان نسبت به هدایای تبلیغاتی سازمانی آگاه هستیم. اما ممکن است نسبت به حساسیت‌های فرهنگ‌های دیگر نسبت به این موضوع بی اطلاع باشیم. به همین دلیل اگر کسب و کارتان در حوزه بین المللی است و روابط کاری خارجی دارید و نیاز به اهدای هدیه تبلیغاتی می‌کنید، ابتدا باید نسبت به قواعد فرهنگی آنها تدقیق کنید.
برای مثال در سوییس، پرو، ایتالیا و بخشی از آسیای شرقی، اهدای ابزارهایی مانند چاقو و قیچی مناسب نیست. باور به اینکه این موارد روابط را قطع و از بین می برد از روزگاران کهن در این مردمان باقی مانده است.
در برخی از کشورهای آسیایی باید توجه داشته باشید که شکلات یا گل را به تعداد زوج خریداری کنید. ضمن اینکه هرگز به تعداد چهار خرید نکنید. به علت آنکه در بسیاری از زبان‌های مردمان آن این عدد با کلمه مرگ تلفظ یکسانی دارد. در اروپا قضیه متفاوت است و باید به دنبال اعداد فرد بروید. عدد استثنایی که احتمالا حدس می‌زدید در این قاره عدد سیزده است.

سوالات متداول گیفت به چه معناست؟

گیفت‌ اصولا در مواقعی رد و بدل می‌شود که افراد می‌خواهند روابط خود را از سطح رابطه کاری صرف به سمت رابطه دوستانه هدایت کنند. این اتفاق منشاء اتفاقات موثری در کسب و کارهاست که از جمله آن می‌توان به وفادارسازی مشتریان اشاره کرد.

کارکنان مهمترین سرمایه هر سازمان هستند. از این رو لازم است که صاحبان کسب و کارها با غافلگیری و خوشحال کردن کارکنان خود از طریق اهدای گیفت‌های مناسبتی باعث ایجاد قدرشناسی در کارکنان شوند. این حس باعث می‌شود تا کارکنان سازمان را از خود دانسته و تلاش بیشتری در جهت توسعه کسب و کار انجام دهند.

در تهیه گیفت سازمانی آنچه از میزان بودجه اهمیت دارد، خلاقانه و کاربردی بودن گیفت است. شما ممکن است با قیمت بسیار کم بتوانید گیفت مناسبی را تهیه کنید به گونه‌ای که دریافت کننده اصلا به قیمت و بودجه مصرف شده برای آن توجه نکند. گاهی هدایای گران قیمت که بدون فکر و توجه خریداری می‌شوند کارکرد مناسب ندارد.

هر چه زمان و موقعیت اهدای گیفت دور از ذهن‌تر باشد، احتمال تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود. مثلا در ایام نوروز همه مشتریان و کارکنان منتظر دریافت هدیه هستند. در حالی که مثلا اگر شما به یکی از مشتریان خود که اهل کوهنوردی است، یک هدیه مناسب با این علاقه بدهید ضریب اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

نکات مهم درباره گیفت و ویژگی‌های آن

به مهم‌ترین نکات در خصوص گیفت و ویژگی‌های آن توجه نمایید:

  • یکی از ویژگی‌های اصلی یک گیفت مناسب، بسته‌بندی شیک و لوکس آن است.
  • در تهیه گیفت فاکتور بعدی قیمت است که باید با توجه به صمیمیت افراد و جایگاه آنان هدیه‌هایی با قیمت بالا، پایین یا متوسط تهیه کرد.
  • مناسبت گیفت را نیز باید در نظر داشت. برای مثال این مناسبت می‌تواند برای هدیه تبلیغاتی، هدایای مدیریتی و یا دیگر مناسبت‌های ملی مانند عید نوروز و … باشد.
  • در خصوص تهیه گیفت‌های بین المللی باید به فرهنگ مخاطبان و مشتریان خود توجه نمایید.
  • در آراهنر می‌توانید انواع مختلفی از گیفت‌های تبلیغاتی با قیمت‌های متنوع و از صنایع دستی اصیل ایرانی پیدا کنید و خاطره خوبی در ذهن مشتریان خود حک نمایید.
  • آراهنر گیفت‌های کاربردی متنوعی نیز ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به بسته طلای سرخ، چام ویژه، کافا، زریر و … اشاره کرد.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *