تبلیغات

ایده‌ تبلیغات نمایشگاهی

لوگوی اراهنر

برگزاری و شرکت در نمایشگاه های تجاری و صنعتی یک فرصت عالی و منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه به شمار می رود و هر کسب و کاری بخصوص کسب و کارهای نوپا و نوظهور باید از این فرصت طلایی برای معرفی کسب و کار خود به مخاطبان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و همین طور شرکای تجاری و  همکاران خود نهایت استفاده را ببرند.

با شروع فصل برگزاری نمایشگاه، اصلی ترین و مهم ترین دغدغه ای که صاحبان هر کسب و کاری با آن مواجه می شوند این است که برای نمایشگاه آتی چه اقداماتی را باید انجام بدهند و از چه ایده تبلیغات نمایشگاهی استفاده کنند. به همین دلیل صاحبان کسب و کار غالباً با این پرسش ها مواجه می شوند که از چه نوع تبلیغاتی را در نمایشگاه های پیش رو استفاده کنند، از چه تیمی برای برگزاری نمایشگاه های خود کمک بگیرند و غیره .

به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده ایم به جذاب ترین ایده های تبلیغات نمایشگاهی  و همچنین به معرفی هدایای تبلیغاتی جدید آراهنر بپردازیم تا به این وسیله شما بتوانید از برگزاری نمایشگاه بیشترین استفاده را ببرید و به اهداف خود برسید؛ پس اگر این موضوع برای شما هم جالب است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی پیشنهادی آرا هنر

در ادامه مقاله به معرفی بهترین بسته‌های آراهنر برای خرید انواع هدایای تبلیغاتی می‌پردازیم.

بسته گلدان مینا روی سفال

بسته گلدان مینا روی سفال ترکیبی از دو هنر چشم نواز ایرانی است. هنر مینا روی سفال به شدت زیباست و می تواند به راحتی نظر مشتریان و مخاطبان شما را جلب کند. بسته گلدان مینا روی سفال می تواند یک هدیه مناسب نمایشگاهی باشد. به طور کلی هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی با محوریت صنایع دستی می تواند به نوعی پیام احترام آمیز شما به مخاطبان باشد.

بسته گلدان مینا روی سفال

بسته گلدان مینا روی سفال

مجموعه ترکیبی سفال مینا و پارچه قلم کار

در مجموعه ترکیبی سفال مینا و پارچه قلم کار، سه هنر چشم نواز ایرانی را گرد هم آورده ایم تا هنر دستان هنرمندان ایرانی را به رخ بکشیم. در مجموعه ترکیبی سفال مینا و پارچه قلم کار، یک گلدان سفالی میناکاری شده در کنار یک رومیزی قلم کار قرار داده شده است که در یک بسته بندی مقوایی زیبا عرضه می شود.

مجموعه ترکیبی سفال مینا و پارچه قلم کار

مهنا (بسته فنجان سفالی و گل محمدی و دارچین)

 مهنا (بسته فنجان سفالی و گل محمدی و دارچین) یک  هدیه تبلیغاتی خلاقانه  در دسته پذیرایی است. با این بسته جذاب که در مدل های مختلف ارائه می شود، در ذهن ها باقی خواهید ماند. مهنا (بسته فنجان سفالی و گل محمدی و دارچین) دارای دو فنجان سفالی زیبا و دو جعبه گل محمدی و چوب دارچین است. شما می توانید بنا به سلیقه خود گل محمدی و دارچین درون این بسته هدیه را تغییر دهید و از دمنوش های دیگر ایرانی برای این بسته استفاده کنید. این مجموعه دارای یک بسته مقوایی است که می توانید نام موسسه خود را روی آن درج کنید.

مهنا (بسته فنجان سفالی و گل محمدی و دارچین)

مهنا (بسته فنجان سفالی و گل محمدی و دارچین)

دودپتی (بسته عصرانه)

بسته هدیه دودپتی یک مجموعه حاضر و آماده برای گذراندن یک عصر پاییزی دلچسب است، در بسته هدیه دودپتی یک عدد لیوان سرامیکی و یک ظرف شیشه ای حاوی چای ماسالا وجود دارد که در یک بسته بندی مقوایی شیک عرضه می شود. بسته هدیه دودپتی بهترین هدیه تبلیغاتی پیشنهادی نمایشگاهی آراهنر است.

دودپتی (بسته عصرانه)

تحریر (بسته قلم و دوات)

هر چند بسیاری از مردم بر این باور هستند که قلم های پر موجود در بسته تحریر بیشتر جنبه تزئینی دارد؛ ولی واقعیت این است که قلم پر موجود در این بسته هدیه قابل استفاده است و یک هدیه خاص و متفاوت برای اشخاصی است که به دنبال هدایای تبلیغاتی خاص و جدید می گردند. 

تحریر (بسته قلم و دوات)

تحریر (بسته قلم و دوات)

پادرنج (بسته قوری و لیوان)

پادرنج (بسته قوری و لیوان) یک هدیه تبلیغاتی کاربردی با طعم سلامتی است. در پادرنج (بسته قوری و لیوان) یک قوری چینی زیبا و دو فنجان به همراه پایه برای قوری و شمع وارمر قرار دارد . این محصولات برای آماده سازی یک نوشیدنی گرم به کار می رود و کارکرد آن ها در جهت حفظ سلامت است. در پادرنج مقداری پودر سماق و مقداری ساشه عسل در شیشه های آبگینه قرار داده شده است تا با دم کردن سماق و افزودن عسل به آن یک نوشیدنی سلامت و خوش طعم را آماده کنید.

پادرنج (بسته قوری و لیوان)

پادرنج (بسته قوری و لیوان)

قلمدان مینا روی سفال

قلمدان مینا روی سفال هم از آن دست هدایای مناسب برای نمایشگاه ها است. این گیفت نمایشگاهی زیبا مطمئناً می تواند نظر مخاطبان و مشتریان شما را به خود جلب کند بخصوص که مینا کاری روی سفال یکی از هنرهای اصیل ایرانی است و ارزشمندی آن بر هیچکس پوشیده نیست.

قلمدان مینا روی سفال

قلمدان مینا روی سفال

مزایای برخورداری از ایده تبلیغات نمایشگاهی

همان طور که گفتیم، رویدادهایی مانند انواع نمایشگاه ها، سمینارها، جشن ها و فستیوال ها و غیره یک فرصت استثنایی و تکرار نشدنی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است تا از این طریق نه تنها برند و نام تجاری خود را به بازدیدکنندگانی که برای رفع نیاز خود و یافتن محصولات و سرویس های مورد نظر به نمایشگاه آمده اند، برطرف کند؛ بلکه می تواند پلی برای برقراری یک ارتباط دو سویه با مخاطبان باشد. در ادامه به مزایای انواع ایده تبلیغات نمایشگاهی می پردازیم:

  • استفاده از ایده های جذاب تبلیغات نمایشگاهی به شما این فرصت را می دهد تا با ایجاد موقعیت مناسب به منظور شبکه سازی و برقراری ارتباط و تعامل دو سویه با مشتریان از یک سو و تامین کنندگان از سوی دیگر، بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید.
  • نمایشگاه های تجاری و صنعتی به واسطه این که پذیرای مخاطبان و بازدیدکنندگان مختلف از هر گروه و قشری هستند، می توانند به عنوان مکانی مناسب برای انجام تحقیقات بازار و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف به شمار بیایند. چه کسانی برای کسب و کار شما بیشترین اهمیت را دارند، شرکای تجاری و همکاران شما از یک طرف و  مخاطبان و مشتریان بالقوه، یعنی کسانی که به کالاها و خدمات شما نیاز دارند اما برند شما را نمی ‌شناسند و تنها به دنبال راه حلی برای رفع نیاز خود هستند. این افراد معمولا در نمایشگاه شرکت می‌ کنند و از خدمات و محصولات مورد نظر خود بازدید می‌ کنند تا بتوانند برای برطرف کردن نیاز خود انتخاب درستی انجام دهند. 
نمایشگاه تجاری
  • مسلماً کسب و کار شما در طول سال انواع محصولات و خدمات را به مشتریان عرضه می کند ولی به نسبت حجم بالای کالاها و سرویس های ارائه شده، کمتر پیش می آید که از میزان رضایتمندی مشتریان و مخاطبان خود آگاه باشید؛ برگزاری نمایشگاه های تجاری و صنعتی فرصت مناسبی برای سنجش میزان رضایتمدی مشتریان و اطلاع از نظرات آن ها در مورد کسب و کار شما و همین طور سایر رقبا است. به عبارت دیگر، انجام نظر سنجی و کسب اطلاع از میزان رضایتمندی مشتریان برای توسعه و رونق کسب و کار شما بسیار ارزشمند است.
  • کمتر پیش می آید که کسب و کارهای بزرگ و کوچک با خیل عظیمی از مشتریان و مخاطبان خود به صورت رو در رو ارتباط برقرار کنند تا آن ها بتوانند به راحتی به تبادل ایده ها و خواست های خود بپردازند و در مورد نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما اظهار نظر کنند؛ نمایشگاه ها فرصت مناسبی هستند تا شما از نزدیک با مشتریان خود رو به رو شوید و از نظرات آن ها در انجام بهتر کارها استفاده کنید؛ مسلماً این فرصت می تواند منجر به بهبود خدمات و کیفیت محصولات شما شود.
  • مشتریان و مخاطبان شما دقیقاً چه انتظاری از کالا و خدمات شما دارند؛ این پرسشی است که اگر بتوانید پاسخ درستی برای آن پیدا کنید؛ از رقبای خود متمایز خواهید شد و این تمایز منجر به رونق کسب و کار و افزایش فروش شما خواهد شد زیرا می توانید به درستی به خواست های آن ها پاسخ دهید و وقت و سرمایه آن ها به هدر نمی رود. به همین دلیل گفته می شود که نمایشگاه ها و دیگر رویدادهایی از این دست، مکانی مناسب برای یادگیری خواسته های واقعی مشتریان و مخاطبان است.
  • شما نه تنها در نمایشگاه ها، سمینارها، فستیوال ها و غیره با همکاران و شرکای تجاری خود ارتباط برقرار می کنید و با مخاطبان و مشتریان خود رو به رو می شوید، بلکه می توانید فعالیت ها و نقاط قوت و ضعف رقبای خود را نیز زیر نظر بگیرید و امکانات و دستاوردهای خود را با آن ها مقایسه کنید و پس از انجام مقایسه، در رفع اشکالات خود و ایجاد مزیت رقابتی برای کسب و کار خود کوشش کنید.

موارد گفته شده در سطور فوق، تنها چند مزیت اصلی برای شرکت در نمایشگاه های صنعتی و تجاری رایج است و مسلماً در صورتی که دامنه و وسعت یک نمایشگاه گسترده تر باشد نتایج و مزایای بیشتری برای کسب و کار شما به بار خواهد آمد. اگر بتوانید از فرصت های پیش آمده در نمایشگاه ها برای  ارتباط و دسترسی مستقیم به تأمین کنندگان و مشتریان مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید ارزش شرکت در رویدادهای این چنینی را برای شرکت یا موسسه خود دو چندان کنید.

از دیدگاه بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای بزرگ، مهم ترین و اصلی ترین مزیت شرکت در نمایشگاه ها ایجاد فرصتی است که برای تعامل مستقیم با مخاطبان و مشتریان بالقوه کسب و کار خود خواهید داشت. 

ایده تبلیغات نمایشگاهی برای شرکت در نمایشگاه

غرفه آرایی

اولین ایده تبلیغات نمایشگاهی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، برپایی یک غرفه بسیار زیبا و خاص و در خور شأن کسب و کار شماست؛ البته لازم به ذکر است که میزان وسعت و دکوراسیون این غرفه به اهمیت نمایشگاه و گستردگی آن، میزان شرکت کننده ها در نمایشگاه و اهمیتی که این نمایشگاه می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد بستگی دارد.

در صورتی که قصد ندارید هزینه زیادی بابت غرفه آرایی انجام بدهید می توانید از یکسری قطعات پیش ساخته که قابل خریداری هستند، استفاده کنید و یا حتی این قطعات را به صورت  کرایه ای از برخی موسسات برگزار کننده نمایشگاه ها تهیه کنید. هم چنین شما می توانید با استفاده از چاپ یکسری لیبل که امکان نصب بر روی دیوارهای غرفه را دارند، پیام و نکات مهم در کسب و کار خود را به دیگران منتقل کنید.

استفاده از نیروی پشتیبانی متخصص

دومین ایده تبلیغات نمایشگاهی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، بهره گیری از افراد متخصص و کارآمدی است که تسلط کافی در حوزه کسب و کار شما دارند. متاسفانه برخی از صاحبان کسب و کار به دلیل عدم آگاهی از اهمیت این موضوع یا برای کاهش هزینه ها،  از افراد ناآشنا با حوزه فعالیت خود کمک می گیرند که این کار نه تنها نتایج مثبتی به دنبال نخواهد داشت بلکه می تواند بسیار آسیب زا باشد زیرا ممکن است بازدیدکنندگان با مراجعه به غرفه شما یکسری سوالات را که از نیروهای پشتیبانی در خصوص کسب و کار شما بپرسند که عدم آگاهی این افراد و عدم پاسخگویی صحیح آن ها، می تواند ضربه بسیار زیادی به کسب و کار شما بزند.

نصب بنر و پرچم در غرفه

دیگر ایده تبلیغات نمایشگاهی، چاپ و نصب بنر و پرچم است. چاپ بنر و یا چاپ پرچم یکی از بهترین ابزارها برای معرفی نام و لوگوی تجاری شما است. به طور کلی بنر را باید برروی سر در غرفه نصب کرد و  در داخل غرفه از پرچمی که بیانگر نام و برند تجاری شما باشد، استفاده کرد تا هر شخص بازدید کننده ای با دیدن پرچم و یا بنر شما به اسم و نام تجاری شما پی ببرد. 

نمایشگاه های بین المللی

چاپ تراکت و کارت ویزیت

یکی از اصلی ترین ابزارهایی که شما باید برای تبلیغات خود در سطح نمایشگاه استفاده کنید که چاپ تراکت است. در زمان برگزاری نمایشگاه شما باید حتما یکسری تراکت تبلیغاتی و کارت ویزیت برای معرفی کسب و کار خود چاپ و توزیع کنید. با استفاده از چاپ تراکت می توانید خدمات و سرویس هایی را که کسب و کار شما ارائه می دهد، به دیگران بشناسانید و معرفی کنید

چاپ کارت ویزیت هم یکی از اصلی ترین ابزارهای موجود برای پرزنت و معرفی کسب و کار شما به دیگران است که باید حتما در هر نمایشگاهی از آن استفاده شود. به عبارت دیگر، چاپ کارت ویزیت معرف شما و کسب و کار شما است در نتیجه در طراحی و چاپ  آن باید نهایت دقت را داشته باشید.

چاپ پاکت و سربرگ

چاپ پاکت و یا چاپ پاکت نامه از دیگر انواع ایده تبلیغات نمایشگاهی است. در صورتی که در زمان برگزاری نمایشگاه  بسته و یا هدیه ای را بخواهید به مشتریان هدف خود بدهید باید از پاکت استفاده کنید. استفاده از پاکت چاپ شده به نام شرکت یا موسسه شما به همراه لوگو و اطلاعات تماس، به اعتبار بخشی به سازمان شما کمک بسیار زیادی می کند و افرادی که با شما قرار است همکاری داشته باشند با وجود داشتن ست اداری اطمینان بیشتری به شما خواهند کرد. این ست اداری شامل چاپ سربرگ ، چاپ پاکت نامه ، چاپ کارت ویزیت و غیره است و سعی کنید حتما در زمان برگزاری نمایشگاه از این موارد استفاده کنید.

چاپ لوگو بر روی لیوان های کاغذی یا سرامیکی

بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه های بزرگ تجاری و صنعتی معمولاً زمان زیادی از بازدید کنندگان را می گیرد و ممکن است آن ها خسته و کلافه شوند به همین دلیل ممکن است لازم باشد تا از کسانی که به غرفه شما می آیند تا با کسب و کار شما آشنا شوند، با یک پذیرایی کوچک با یک لیوان نوشیدنی مناسب فصل پذیرایی کنید؛ در این صورت بهتر است در زمان برگزاری نمایشگاه نام و برند خود را بر روی لیوان های کاغذی پذیرایی چاپ کنید. با این کار، مشتریان شما در هنگام صرف نوشیدنی نام و برند تجاری شما می بینند؛ هم چنین می توانید لوگوی شرکت خود را  روی  لیوان های سرامیکی چاپ کنید؛ این لیوان ها می توانند در غرفه شما جهت پذیرایی از میهمانان و همین طور نیروهای پشتیبان مورد استفاده قرار بگیرند و مسلماً این کار به زیباتر شدن غرفه شما کمک دو چندان می کند.

سوالات متداول برای ایده های جذاب برای تبلیغات نمایشگاهی

زیرا نمایشگاه ها فرصت بی نظیری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم می کنند تا از آن طریق به معرفی کسب و کار و محصولات و خدمات خود بپردازند.

  • شبکه سازی و برقراری ارتباط و تعامل دو سویه با مشتریان و تامین کنندگان
  • انجام تحقیقات بازار
  • سنجش میزان رضایتمندی مشتریان از محصولات و خدمات اراده شده
  • و …
  • غرفه آرایی
  • استفاده از نیروی شتیبان متخصص
  • نصب بنر و پرچم
  • چاپ تراکت

بله، شما می توانید با زیر نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف رقبا در نمایشگاه ها، امکانات و دستاوردهای خود را با آن ها مقایسه کنید.

نکات مهم در خصوص ایده تبلیغات نمایشگاهی

برگزاری و شرکت در نمایشگاه های مختلف صنعتی و تجاری یک فرصت بسیار عالی برای هر کسب و کاری است. صرف شرکت در نمایشگاه ها در صورتی که بدون هدف و برنامه ریزی صورت بگیرد نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت و طبیعتاً اتلاف وقت، انرژی و سرمایه شما خواهد بود. اصول ایده های تبلیغات نمایشگاهی به چند مورد تقسیم بندی می شود که ما سعی کردیم در این مقاله به اصلی ترین این موارد اشاره کنیم از جمله غرفه آرایی، استفاده از نیروی پشتیبانی متخصص، نصب بنر و پرچم در غرفه،  چاپ تراکت و کارت ویزیت، چاپ پاکت و سربرگ و چاپ لوگو بر روی لیوان های کاغذی یا سرامیکی.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *