صنایع‌دستی

بسته بندی صنایع دستی

بسته بندی صنایع دستی
لوگوی اراهنر

امروزه یکی از نکاتی که همه ما در حین خرید هدایای مختلف رعایت می‌کنیم، توجه به بسته‌بندی هدیه است. در گذشته بیشتر به محتوای هدیه اهمیت داده می‌شد تا بسته‌بندی آن در حالیکه در سال‌های اخیر بسته‌بندی هدایا نیز به اندازه محتوا و محصولات نیز اهمیت یافته است. ضرورت تهیه بسته‌بندی خاص و شیک زمانی بیشتر می‌شود که هدیه مورد نظر جنبه تجاری داشته باشد. 

اما منظور ما از جنبه تجاری چیست؟ برای مثال اگر بخواهید هدیه سازمانی، هدیه مدیریتی و یا هدیه تبلیغاتی تهیه کنید، اهمیت بسته‌بندی پر رنگ تر می‌شود. به خصوص اگر هدیه‌ای مانند هدایای صنایع دستی در نظر داشته باشید. با توجه به ظرافت این هدایا بسته‌بندی‌ها علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری باشد مقاوم نیز باشند.

در ادامه این مقاله اهمیت بسته‌بندی صنایع دستی، مهم ترین ویژگی‌ها و انواع آن را بررسی خواهیم کرد. پس از بررسی نکات مهم، بسته‌بندی‌های آراهنر برای هدایای مختلف را معرفی خواهیم کرد. پس برای دریافت کامل‌ترین اطلاعات در خصوص بسته‌بندی صنایع دستی در ادامه این مطلب با آراهنر فاخر ایرانی همراه باشید.

اهمیت بسته‌بندی صنایع دستی

شما می‌توانید با توجه به مناسبت‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود انواع مختلفی از هدایای صنایع دستی را برای اعضای خانواده، همکاران، کارمندان و یا مشتریان خود تهیه کنید. اما چرا باید به بسته‌بندی این هدایا نیز اهمیت زیادی داد؟ از جمله دلایل اهمیت بسته‌بندی صنایع دستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش زیبایی بصری از نظر مخاطب و تاثیرگذاری اولیه

اولین چیزی که مخاطب با دریافت یک هدیه روبرو می‌شود، بسته‌بندی آن است. بنابراین کاملا بدیهی است که حتی اگر بهترین هدایا از صنایع دستی را نیز تهیه کنید، بدون در نظر گرفتن بسته‌بندی مناسب هدیه شما هیچ تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت. در واقع اگر بسته‌بندی نامنظم باشد، ممکن است مخاطب این ویژگی را به کالاها و یا محصولات شما نیز بست دهد و از لیست مشتریان برند شما خارج شود.

بسته‌بندی در عین حال که می‌تواند تاثیر مثبت بر مشتری داشته باشد، می‌تواند او را کاملا از کسب وکار شما ناامید نیز کند. پس توجه به جنبه‌های بصری یک بسته‌بندی در نگهداری مشتریان قدیمی بسیار ضروری و حایز اهمیت است.

هدایای صنایع دستی

جلب نظر و توجه مشتری‌های جدید با ارائه بسته‌بندی های مناسب برای صنایع دستی

دومین علت اهمیت بسته‌بندی جذب مشتریان و مخاطبان جدید برای کالا و یا خدمات شما می‌باشد. اولین برخورد هر فرد با یک برند بخصوص بسیار مهم است. معمولا کسی که برای اولین بار خاطره خوشی از یک برند نداشته باشد، بعدها نیز به سراغ آن نخواهد آمد. به این ترتیب شما می توانید شانس جذب مشتریان جدید را برای خود تقویت کنید. فقط کافی است بهترین بسته‌بندی ها را در نظر بگیرید و مشتریان را ذوق زده کنید.

محافظت از محصولات ظریف و با ارزش

همه ما می‌دانیم که برای تهیه یک محصول صنایع دستی چقدر زمان توسط هنرمندان عزیز صرف می‌شود. به همین علت این هدایا و محصولات ارزش مادی و معنوی بالایی را دارند و لازم است تا رساندن آن‌ها به دست مشتریان و مخاطبان، محافظ‌هایی را در نظر بگیریم.

بهترین بسته‌بندی

بسته‌بندی از مهم‌ترین گام‌ها در فروش و صادرات صنایع دستی است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، صنایع دستی از جمله محصولاتی هستند که در میان مخاطبان خارج از کشور نیز محبوبیت بالایی دارند. البته اینجا منظور ما به فروش رساندن محصولات نیست بلکه هدیه دادن آن‌ها است. پس اگر می‌خواهید برای مشتریان خارجی خود هدایای صنایع دستی ارسال کنید، لازم است بهترین بسته‌بندی‌ها را بر اساس نوع هدایا انتخاب کنید.

بسته‌بندی مناسب و مطلوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بحث بسته‌بندی صنایع دستی به علت ویژگی‌های آن تا حدودی با بسته‌بندی سایر محصولات متفاوت است، در نتیجه باید دقت کافی در هنگام انتخاب بسته‌بندی به خرج داد. محصولی که به دست هنرمندان و با بهترین لوازم و مواد اولیه تهیه شده است باید بیشترین تاثیر را روی مشتری و مخاطب داشته باشد. در نتیجه حیف است چنین هدیه‌ای را با انتخاب بسته‌بندی نا مناسب تلف کرد.

با توجه به این موارد باید بسته‌بندی صنایع دستی ویژگی‌های خاص داشته باشد. از جمله این ویژگی‌های می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع و طرح‌های بسته‌بندی باید متناسب با فرهنگ ایرانی و صنایع دستی باشد.

برای بسته‌بندی صنایع دستی نمی‌توان هر طرح دلخواه خود را انتخاب کرد، به خصوص اگر طرح دارای المان‌های مدرن و امروزی باشد. بهتر است بسته‌بندی نیز متناسب با صنایع دستی و از طرح‌های اصیل ایرانی برگرفته شده باشد. بنابراین یکی از ویژگی‌های بسته‌بندی‌ های مناسب توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و تناسب آن با نوع حعبه و یا بسته هدیه است.

اندازه‌ بسته‌بندی باید با اندازه محصولات صنایع دستی متناسب باشد.

توجه به سایز محصولات و تعداد آن‌ها از دیگر ویژگی‌های مهم در بسته‌بندی صنایع دستی است. برای مثال برای یک قلمدان میناکاری باید بسته‌ای کوچک و سبک در نظر گرفتن در حالیکه برای ترکیبی از محصولات خاتم کاری بهتر است بسته‌بندی‌های بزرگ‌تری اختصاص داد. تناسب سایز بسته‌بندی با تعداد محصولات باعث می‌شود هدایا روی هم قرار نگرفته و هنگام گشوده شدن بسته توسط مخاطبان، همه آن‌ها به خوبی قابل مشاهده باشند. از طرفی بسته‌بندی متناسب با اندازه محصولات می‌تواند در محافظت از آن‌ها نیز حایز اهمیت باشد.

بهتر است از رنگ‌های خاص و جذاب در طراحی بسته‌بندی استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و جذابیت هدایا بخصوص صنایع دستی دارد، طرح و رنگ بسته‌بندی‌‌ها است. برای جلب نظر مشتریان و رساندن پیامی از محتوای داخل بسته، می‌توانید از طرح‌های اسلیمی و روکش‌های قلمکار برای بسته‌بندی هدایای نمایشگاهی و تبلیغاتی خود استفاده کنید. البته در آراهنر دیگر نیاز نیست خودتان به تنهایی برای تهیه بسته جداگانه دست به کار شوید. می‌توانید حین انتخاب هدیه بسته‌بندی آن را نیز مشاهده کنید و گزینه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

کیفیت بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که از صنایع دستی محافظت کند.

دیگر ویژگی مهم بسته‌بندی صنایع دستی، کیفیت و جنس مقاوم آن‌ها است. بسته‌بندی‌های مقاوم در طول مسیر تا رسیدن به دست مشتریان و مخاطبان شما، از محصولات ارزشمند صنایع دستی محافظت می‌کنند. این ویژگی علاوه بر جلوگیری از دوباره کاری و سفارش مجدد محصولات، از اتلاف هزینه‌ها نیز جلوگیری می‌کند. از طرفی هم ما می‌دانیم که هر محصول از صنایع دستی ایرانی چقدر ارزشمند است؛ بنابراین باید در به مراقبت از آن اهمیت زیادی داده شود.

انواع بسته‌بندی‌ها برای هدایای صنایع دستی

اکنون که با نکات مختلف در خصوص اهمیت و ویژگی‌های بسته‌بندی صنایع دستی آشنا شدیم، بهتر است به بررسی انواع آن نیز بپردازیم. پس از توضیح هر یک از انواع بسته‌بندی‌ها مثال مربوطه نیز از هدایای تبلیغاتی آراهنر خدمت شما معرفی خواهد شد. بیایید نگاهی به انواع بسته‌بندی در جنس‌ها و طرح‌های مختلف بیندازیم:

هاردباکس، یکی از انتخاب‌های شیک برای صنایع دستی

یکی از رایج‌ترین روش‌های بسته‌بندی صنایع دستی استفاده از هاردباکس‌ها می‌باشد. این بسته‌ها نسبت به جعبه‌های مقوایی ساده مقاوم‌تر هستند. در نتیجه می‌توان از هاردباکس برای بسته‌بندی صنایع دستی‌های سنگین، بزرگ و گران قیمت‌تر استفاده کرد. در آراهنر انواع مختلفی از هاردباکس‌ها با روکش‌های مختلف ارائه می‌شوند. یکی از آن‌ها هدیه صنایع دستی زیر می‌باشد.

شکلات خوری قلمزنی و جعبه خاتم و گلیم سیرجان

این بسته از صنایع دستی انواع مختلفی از محصولات را در بر گرفته است و بی شک برای انواع سلایق مناسب است. از جمله محصولات صنایع دستی آن می‌توان به قلم‌زنی، گلیم، هنر خاتم از صنایع دستی شیراز اشاره کرد. نقطه قوت این هدیه، بسته‌بندی هارباکس و مقاوم آن می‌باشد که علاوه بر بخشیدن ظاهر زیبا به هدیه، از این محصولات ارزشمند نیز مراقبت می‌کند.

محتویات این بسته:

  • شکلات خوری قلمزنی گل و مرغ
  • گلیم مغان (30cm*30cm)
  • جعبه خاتم گل مرغ
  • جاقلمی خاتم کاری
  • بسته بندی هاردباکس
شکلات خوری قلمزنی و جعبه خاتم و گلیم سیرجان (118)

شکلات خوری قلمزنی و جعبه خاتم و گلیم سیرجان

بسته‌بندی چرمی، گزینه‌ای لوکس و خاص

اگر به دنبال بسته‌بندی جلب توجه کننده و لوکس برای تکمیل هدایای صنایع دستی خود هستید، می‌توانید از بسته‌های چرمی آراهنر استفاده کنید. این نوع بسته‌بندی در نگاه اول مخاطب را به خود جذب خواهد کرد. بی شک چنین بسته‌بندی هدیه شما را با یادماندنی خواهد کرد.

دستینه 2 (بسته مهر و موم)

یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی خلاقانه آراهنر که با بهره‌گیری از تم نوستالژیک طراحی شده است، هدیه دستینه می‌باشد. در این دسته می‌توانید دو مهر برنجی با دسته چوبی حاصل دسترنج هنرمندان ایرانی را مشاهده کنید. این بسته جذاب علاوه بر محصولات کاملا متفاوت، بسته‌بندی چرمی و لوکسی را نیز برای شما ارائه می‌کند. بسته‌بندی این هدیه ترکیب رنگی بسیار زیبایی با محصولات داخل آن ایجاد کرده است و می‌توان گفت تمام ویژگی‌های یک بسته‌بندی مناسب را در بر می‌گیرد.

این بسته شامل:

  • دو عدد مهر برنجی با دسته چوبی(با قابلیت شخصی‌سازی)
  • یک عدد استامپ
  • یک شیشه موم رنگی
  • یک عدد لاک آب کن
  • یک عدد شمع وارمر
  • بسته بندی چرمی

دستینه 2 (بسته مهر و موم)

بسته‌بندی مقوایی، سبک و کاربردی

معمولا برای هدایای سبک‌تر از بسته‌بندی‌های مقوایی استفاده می‌شود. این بسته‌بندی‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و حمل نقل آن‌ها بسیار راحت‌تر از سایر گزینه‌ها است. در ادامه یکی از نمونه‌های بسته‌بندی مقوایی آراهنر برای شما معرفی خواهد شد.

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه

در این هدیه از هنر مس و پرداز و ترمه دوزی استفاده شده است. به نوعی می‌توان این دو هنر را مکمل یکدیگر دانست زیرا ترکیب رنگی بسیار متناسبی با یکدیگر دارند. علاوه بر این هدایا، دو شاخه گل مسی نیز در این هدیه وجود دارد. بسته‌بندی مقوایی این هدیه دو قسمتی است. به طوری که برای ترمه یک بسته مقوایی و برای گلدان مس و پرداز بسته دیگری در نظر گرفته شده است اما این بسته‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چسبیده به هم و در کنار یکدیگر به مشتریان ارائه می‌شوند.

محتویات این بسته:

  • یک عدد ترمه ابریشمی (50 سانتی متر)
  • یک عدد گلدان مس و پرداز (20 سانتی متر)
  • دو عدد گل مسی
  • بسته بندی مقوایی
بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه(204)

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه

بسته‌بندی چوبی، بته بندی زیبا و خاص برای صنایع دستی

یکی از بسته‌بندی‌هایی که از سال‌ها دور تاکنون رواج داشته است، بسته چوبی می‌باشد. این نوع از بسته‌ها نه تنها با هدایای صنایع دستی بلکه با سایر هدایای مدرن نیز ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. آراهنر برا تناسب بیشتر بسته‌های چوبی با صنایع دستی از روکش‌های ویژه برای این جعبه‌ها استفاده کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بسته شکلات‌خوری قلم زنی، سفره قلم‌کار و کاشی نقاشی شده

این بسته هدیه‌ای لوکس از صنایع دستی با بسته‌بندی چوبی است. برخلاف بسته‌بندی‌ های معمول چوبی، این بسته با روکش قلمکار همراه شده است. بسته‌بندی چوبی با روکش پارچه قلمکار ترکیب بی نظیری را با محصولات صنایع دستی این بسته شامل هنر قلم‌زنی و جعبه خاتم ایجاد کرده است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد شکلات‌خوری قلم زنی 
  • یک عدد جعبه خاتم مجری 
  • یک عدد پارچه قلم‌کار (80*80 سانتی متر)
  • یک عدد کاشی گرد هفت رنگ
  • یک مثقال زعفران
  • بسته بندی چوبی با روکش قلمکار
بسته شکلات‌خوری قلم زنی، سفره قلم‌کار و کاشی نقاشی شده (107)

بسته شکلات‌خوری قلم زنی، سفره قلم‌کار و کاشی نقاشی شده

بسته قلم زنی و قلمکار

این بسته از هدایای صنایع دستی هنرهایی از جمله قلم‌زنی، قلمکار، خاتم و سفال را در خود جای داده است. در این هدیه صنایع دستی نیز از بسته‌بندی چوبی استفاده شده است. تنها یک تفاوت با بسته‌بندی چوبی هدیه بالایی دارد و آن روکش چرمی است. ترکیب چوب و چرم بسته‌بندی ویژه‌ای را به وجود آورده است. بی شک چنین هدیه‌ای را این بسته‌بندی آماده و ویژه نمی‌توانید در هیچ فروشگاه دیگری مشاهده کنید.

محتویات این بسته:

  • یک عدد بشقاب قلم‌زنی (20 سانتی متر)
  • یک عدد پارچه قلمکار (80*80 سانتی متر)
  • یک مثقال زعفران
  • یک عدد جعبه خاتم
  • یک عدد پیاله سفالی
  • بسته بندی چوبی همراه با روکش چرم اختصاصی
بسته قلم زنی و قلمکار (کد 109)

بسته قلم زنی و قلمکار

سوالات متداول درخصوص بسته بندی صنایع دستی

  • باعث اثربخشی بیشتر آن ها می شود.

  •   نظر و توجه مشتری‌ های جدید را جلب می کند.
  •   از محصولات ظریف و با ارزش محافظت می کند.

·      متناسب با فرهنگ ایرانی باشد.

·      اندازه‌ بسته‌ بندی باید با اندازه محصولات صنایع دستی متناسب باشد.

·      از رنگ‌ های خاص و جذاب در طراحی بسته ‌بندی استفاده شود.

·      باکیفیت باشد و از محصولات صنایع دستی به خوبی محافظت کند.

یکی از رایج ‌ترین روش ‌های بسته ‌بندی صنایع دستی استفاده از هاردباکس‌ است.

زیرا این بسته‌ ها نسبت به جعبه ‌های مقوایی ساده مقاوم ‌تر هستند.

نکات مهم

به مهم‌ترین نکات در خصوص بسته‌بندی صنایع دستی توجه کنید:

  • بسته‌بندی صنایع دستی از چند جهت بسیار حایز اهمیت است که مهم‌ترین آن‌ها جلب نظر مخاطب، جذب مشتریان جدید و محافظت از این هدایای ارزشمند می‌باشد.
  • بسته‌بندی صنایع دستی مناسب تعدادی ویژگی مهم دارند که یکی از آن‌ها تناسب طرح و رنگ با هدایا و همین‌طور استفاده از طرح‌های ایرانی می‌باشد.
  • از رایج‌ترین انواع بسته‌بندی صنایع دستی در آراهنر می‌توان به بسته‌های چرمی، هاردباکس، مقوایی و چوبی با روکش‌ها قلمکار و یا چرم اشاره کرد.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *