نمایشگاه

ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته

نمایشگاه بین المللی شیشه و تجهیزات وابسته
لوگوی اراهنر

هر ساله انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی در صنایع مختلف اجرا می‌گردد. در سالهای اخیر صنعت ساخت شیشه و تجهیزات وابسته به آن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته یکی از اهداف اصلی رشد و توسعه این صنعت در ایران است. این رویداد محیطی پویا و فعال را برای معرفی محصولات و برند ها، پیشرفت‌های تکنولوژی در این حوزه، تعاملات دانش و اطلاعات و ... را برای شرکت های تولیدی فراهم آورده است.

نمایشگاه بین المللی شیشه و تجهیزات وابسته

 در این نمایشگاه صنایع ساخت شیشه و بلور، کریستال، تجهیزات و ماشین‌آلات، واحدهای صنفی مرتبط، مراکز آموزشی تخصصی، اساتید و متخصصان برجسته حضور دارند. همزمان با این پدیده معمولا کلاس‌های آموزشی و سمینارها و همایش‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود.

بسیاری از بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت عمومی و تخصصی با آخرین فنآوریهای ساخت و تولید انواع شیشه و صنایع وابسته به آن آشنا شوند.

امسال مسئولین با هدف برگزاری این نمایشگاه مطابق با استانداردهای روز و جهانی، کیفیت خدمات خود را جهت رضایت مخاطبان خود بالاتر برده‌اند. به بیانی ساده نمایشگاه شیشه و تجهیزات وابسته به لحاظ کیفیت خدمات و امکانات، بسیار خوب و عالی برگزار خواهد شد.

ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه

اهداف نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته

صنایع ساخت شیشه و ماشین‌آلات مرتبط با آن، ارزش‌افزدوه بالایی را در کشور ما به همراه دارد اما این کافی نیست و ما باید در این حوزه در حال پیشروی باشیم بنابراین مسئولین و کارشناسان متخصص عقیده دارند فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری برای توسعه و رونق این صنعت در داخل و خارج از کشور لازم است.  در این راستا دولت برای دستیابی به این هدف بزرگ، نمایشگاه‌های بین‌المللی را برگزار می‌کند و هر سال که می‌گذرد کیفیت و ابعاد این رویداد وسیع تر و مطلوب‌تر می‌شود.

این نمایشگاه زمینه بررسی وضعیت صنایع شیشه ایران را در مقایسه با کشورهای پیشرو فراهم نموده است. به طوری که هدف بعدی آن کمک به تدوین نقشه راه برای رشد و پیشرفت است. یعنی برای رسیدن به چشم‌اندازهای آتی در این زمینه سیاست هاو استراتژی‌های خرد و کلان برنامه ریزی و مشخص می‌شود.

به زبانی ساده صنعت شیشه و تجهیزات وابسته به دنبال جایگاه برتر خود در میان کشورهای منطقه است. برای دستیابی به این منظور لازم است که با شرکت‌ها و دولت‌های خارجی به تعامل و گفتگو بپردازیم تا بتوانیم از دانش و تجربه و همچنین تکنولوژی‌های جدید در زمینه تولید شیشه آگاه شویم.

 

توسعه صادارت و ورود به بازارهای جدید خارج از ایران و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر اهداف نمایشگاه بین‌المللی شیشه است. صنعت شیشه ایران باید ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در بستری مناسب به نمایش بگذارد. در این صورت می‌تواند مشتریان داخلی و خارجی بیشتری را به سوی خود جذب نماید.

نمایشگاه ابزاری مفید و کارامد برای افزایش دیدارها، ملاقات‌ها و مذاکرات صنعتی و اقتصادی در زمینه رشد تولید شیشه کشور در خاورمیانه است. تعامل ،انتقال و دریافت اطلاعات، دانش، تجربه و مهارت نیز یکی از اهداف راهبردی برگزاری نمایشگاه است. این فرصت مانند پلی میان تاجران، صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارشناسان متخصص داخلی و خارجی است. آنها یکدیگر را می‌بینند و با هم صحبت می‌کنند. اطلاعات را در میان می‌گذارند و برای همکاری‌های جدید نیز آماده خواهند بود. 

این رویداد بزرگ فقط به منظور نمایش محصولات و انجام معاملات خرید و فروش و مذاکرات تجاری مرتبط با آن نیست، بلکه اطلاعات مختلفی در روش‌ها و فن‌آوریهای جدید تولید شیشه، قیمتهای رقابتی، معرفی آخرین استانداردهای کیفیتی جهانی، دستاوردهای علمی و پژوهشی، طرح‌های اقتصادی و کلاس‌های آموزشی نیز رد و بدل می‌شود.

و از همه مهمتر اینکه مردم و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با ماشین آلات، امکانات وتکنولوژی‌های مدرن و جدید، در زمینه تولید شیشه و بلور دیدن نمایند.

مزایای حضور در نمایشگاه شیشه

  • ارتباط نزدیک و رو در رو با مشتریان

امکان دیدن محصولات، خدمات و برند شرکت ها توسط هزاران نفر از بازدید کنندگان و مشتریان وجود دارد.

  • شناسایی مشتری و بازار

فرصتی عالی برای ملاقات‌ها، دیدارها، مذاکرات و انجام معاملات، به طور مستقیم و بدون واسطه است.

  • موقعیت‌های جدید

اخبار داغ صنعت، رقبا، تبادل اطلاعات و دانش روز

مشخصات کلی نمایشگاه

ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه و صنایع وابسته در ایران در تاریخ 23 الی 26 تیرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برقرار خواهد شد.شرکت‌های تولید کننده شیشه ساختمان، خودرو، پخش و فروش، مشاوره و طراحی در حوزه معماری و ساخت و ساز، شرکت های پژوهشی و… در این رویداد حاضر خواهند بود.گروه کالایی نمایشگاه در 3 دسته اصلی تولید شیشه، شیشه‌گری و ماشین‌آلات تقسیم بندی شده‌اند. بخش‌های مختلف آن عبارتند از:
  • مواد اولیه صنعت شیشه
  • بخش‌های تکنولوژی ساخت، برش و شکستن، ذوب، شکل دهی شیشه
  • بخش‌های فن آوری های شیشه های نمایشگر الکترونیکی، عایق کاری، نانو
  • تولید انواع شیشه ایمنی، تخت، آینه
  • طراحی و تزئین، فرآوری شیشه
  • تولید کریستال و بلور، صنایع دستی بلوری
  • محصولات شیشه‌ای و کاربردهای مختلف آن
  • بخش‌های ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت شیشه
  • ابزار، یراق‌آلات، قطعات
  • نرم افزارهای اندازه‌گیری
  • بخش بازیافت شیشه
از دیگر رویدادهای مهم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه می‌توان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های تخصصی را نام برد.برای کسب اطلاعات جهت غرفه‌سازی، راهنمای دستیابی به نمایشگاه، ساعات بازدید، خدمات و امکانات رفاهی  و سایر موارد به وب سایت نمایشگاهwww.irglassshow.com    مراجعه نمایید.

سخن آخر

به طور کلی دولت برای توسعه صنعت شیشه، حمایت از تولید کنندگان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، کسب اطلاعات درباره آخرین فناوری‌های تولید شیشه، ورود به بازارهای جهانی و صادرات، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، ایجاد همکاری‌های جدید در سطح بین المللی، ارتقای جایگاه این صنعت در منطقه و سایر اهداف دیگر، مبادرت به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه و تجهیزات وابسته نموده است.

اگر شما یک تولید‌کننده در صنعت شیشه و تجهیزات وابسته به آن هستید، شرکت در این نمایشگاه فوائد و مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله می‌توانید به بازارهای جدیدی نفوذ کرده و مشتریان جدیدی نیز جذب محصولات و خدمات خود نمایید. 

برند شما با سرعت بیشتری دیده می‌شود و حتی فرصتی برای ایجاد مبادلات خارجی، عقد قراردادهای تجاری جدید، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات نیز خواهید داشت.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *