نمایشگاه

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در ایران (Iran Nano 2023)

لوگوی اراهنر

فناوری نانو تحول عظیم در ساخت و تولید مواد و دستگاه‌های جدید با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف نظیر نانو پزشکی، نانو الکترونیک، تولید انرژی برای مواد زیستی، کشاورزی، اب و محیط زیست، سلامت و بهداشت،محصولات مصرفی و سایر موارد ایجاد می‌کند. ورود به عرصه نانوفناوری و بهره‌برداری از آن در سال 2001 در ایران مطرح گردید، بنابراین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تشکیل شد. چهاردهمین نمایشگاه فن آوری نانو (Iran Nano 2023) از تاریخ 13 لغایت 16 آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برقرار خواهد شد. در این گفتار اطلاعات کاملی از این رویداد بزرگ به همراه اهداف و گروه‌های محصولی در زمینه نانو فن آوری ارائه می‌شود.

اهداف چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در ایران (Iran Nano 2023)

در حال حاضر فنّاوری نانو نیاز به شناخت و توجه زیادی دارد. یعنی علاوه بر تلاش‌های آموزشی و تحقیقاتی بیشتر نسبت به اطلاع‌رسانی در این حوزه، عموم مردم نیز باید آگاهی‌های لازم را کسب نمایند. خوشبختانه این فناوری در میان سطوح مختلف آموزشی مانند دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی، شرکت‌ها علاقه‌مندان بسیاری دارد که در این حوزه فعالیت می‌کنند. از طرفی بازار بسیار گسترده‌ای هم در کل منطقه خاورمیانه وجود دارد که شرکت‌ها و واحدهای تولیدی برای نفوذ در آن می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده نمایند.  

برگزاری نمایشگاه فن آوری نانو در ایران یکی از قدم‌های اصلی توسعه این تکنولوژی در کشور است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند:

 1- با برگزاری این نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی و تحقیقاتی در حوزه نانوتکنولوژی بیشتر شناخته می‌شود.

 2- برای رشد و توسعه نانو فن آوری در کشور لازم است که بخش صنعتی و تحقیقاتی با یکدیگر تعامل داشته و مشارکت و همکاری‌های خود را افزایش دهند.

 3- بهره‌مندی از نانوتکنولوژی در صنایع مختلف امری ضروری است؛ بنابراین این نمایشگاه فرصتی عالی است که صنایع مختلف از آن بتوانند به‌خوبی بهره‌برداری نمایند. به عبارتی دیگر شناخت توانمندی‌های نانو می‌تواند در توسعه محصولات، کالاها، مواد و حتی خدمات به کار برده شود.

 4- چهاردهمین نمایشگاه ایران نانو تشویق و دعوت از بازارهای بین‌المللی و شرکت‌های خارجی است تا علاوه بر تبادل اطلاعات، دانش فنی و تخصصی، همکاری‌های جدیدی نیز برقرار شود.

 5- تجلیل و تقدیر از شرکت‌ها و گروه‌های محصولی برتر

 6- معرفی و رونمایی محصولات، خدمات و آخرین دستاوردهای موجود در حوزه نانوتکنولوژی

 7- ارتقای سطح کیفیت نمایشگاه مطابق با استانداردهای روز در قیاس با رویدادهای مشابه در سطح جهانی

 8- تجار و بازرگانان زیادی به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند؛ بنابراین برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ای خوب برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران جدید هستند. به همین دلیل می‌توانند ملاقات‌ها و دیدارهایی در باب سرمایه‌گذاری تنظیم نمایند.

 9- موضوع اشتغال‌زایی بیشتر، همیشه از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است؛ زیرا عوامل فعال مانند محققان، مهندسین، دانشجویان نخبه، علاقه‌مندان و کارآفرینان همگی به این مناسبت دور هم جمع می‌شوند.

10-حمایت از شرکت‌های داخلی کوچک و بزرگ تولیدکننده محصولات و ارائه‌دهندگان خدمات در این حوزه برای افزایش و آگاهی از برند و همچنین جذب مشتریان جدید و در نهایت فروش بیشتر

11- این نمایشگاه زمینه‌ای برای شناخت توانایی شرکت‌های داخلی است تا به مسئولین دولتی نشان بدهند که دستاوردهای آنان راهکارهای بومی برای بسیاری حل بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور محسوب می‌شوند. مواردی همچون تامین سوخت کشتی در کشور، راهکارهایی برای حل مسائل ناشی از آلودگی هوا، آب و فاضلاب و غیره از جمله این موارد است.

12- معرفی چالش‌ها، مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و کسب و کارها در حوزه نانوفنآوری به دولت و مسئولین

اطلاعات کامل چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در ایران (Iran Nano 2023)

  • تاریخ برگزاری: 13 الی 16 ابان ماه سال جاری
  • ساعت بازدید: از 8 صبح الی 15 عصر برای عموم آزاد است.
  • محل برگزاری: نمایشگاه های دائمی تهران
  • برگزار کننده: ستاد نانوفن آوری و کریدور فناوری تا بازار
  • بیش از 100 مشارکت کننده داخلی و خارجی

غرفه‌داران چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در ایران (Iran Nano 2023)

بیش از 58 شرکت و واحد تولیدی، 15 آزمایشگاه در حوزه نانو، 14 مرکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حاضر شده و مشارکت دارند.

به‌طورکلی غرفه‌داران و گروه‌های محصولی این نمایشگاه به شرح زیر است:

 1- غرفه‌های مرتبط با مراکز علمی، دانش و پژوهشی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فن‌آوری

 2- شرکت‌های دانش‌بنیان نانو

 3- واحدهای تولیدی انواع محصولات نانو در صنایع مختلف مانند سلامت و بهداشت، نیروگاهی، صنعت خودروسازی، آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، بسته‌بندی، نساجی، نانومواد و .

 4- شرکت‌های مهندسی مشاوره

 5- نهادهای آموزشی مانند انجمن‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی

 6- فروشندگان کتاب‌های آموزشی نانو

مزیت‌های مشارکت در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در ایران (Iran Nano 2023)

وسعت استفاده و بهره‌گیری از فناوری نانو در صنایع مختلف اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ زیادی هستند که از پتانسیل نانوفناوری برای حل مشکلات و توسعه محصولات در همه صنایع به‌خوبی استفاده می‌کنند. پروژه‌های مختلف تحقیقاتی در این حوزه نیز به بار نشسته است و نتایج بسیار مطلوبی را برای مشتریان خود به همراه دارند؛ اما در حال حاضر شناخته شده نیستند و نیاز به ورود به بازار و تجاری‌سازی و همچنین جذب سرمایه‌گذار دارند.

 اگر شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکاری در زمینه نانوفناوری هستید با مشارکت در چهاردهمین نمایشگاه ایران نانو می‌توانید از مزیت‌های آن نیز برخوردار شوید:

 1- افزایش و آگاهی از برند و نام و نشان تجاری و تبلیغات و بازاریابی

 2- افزایش فروش و نفوذ به بازارهای بین‌المللی

 3- اطلاع‌رسانی چالش‌ها ، کمبودها، مسائل و مشکلات به گوش نهادهای مسئول و دولتی

 4- جذب سرمایه‌گذاران جدید

 5- تجاری‌سازی پروژه‌ها

 6- رونمایی از محصولات جدید به منظور افزایش شناخت مخاطبان به ویژه شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف

 7- ایجاد تعامل و عقد همکاری‌های مختلف بخش صنعتی و پژوهشی برای رشد و توسعه محصولات

سخن آخر

در پایان خاطرنشان می‌شود که این رویداد بزرگ با تفاوت‌های زیادی نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته برگزار می‌شود. جانمایی‌ها توسط غرفه‌داران انجام شده و کیفیت خدمات و امکانات نیز بهتر شده‌اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از این فرصت عالی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود استفاده نمایید.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *