نمایشگاه

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران

نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران
لوگوی اراهنر

توانمندی کشورها با توجه به میزان ظرفیت‌های موجود تخصص و دانش علوم مرتبط با لیزر و فتونیک ارزیابی می‌شود. حوزه لیزر و فتونیک بسیار مهم است زیرا کاربردهای وسیعی را در صنایع مختلف ارائه می‌دهد. در این راستا پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فتونیک ایران برپا می‌شود. این رویداد امسال از تاریخ 22 تا 25 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد. در ادامه اهداف و مشخصات این نمایشگاه را به شما معرفی می‌کنیم.

لیزر و فوتونیک چیست و چه کاربردهایی دارند؟

فوتونیک به علم و فناوری مرتبط با تولید، تفسیر و انتقال اطلاعات با استفاده از نوراطلاق می‌شود. به عبارت دیگر اطلاعات با استفاده از فوتون‌ها یعنی ذرات نور منتقل می‌شوند. لیزر، نوری تند و متمرکز است که توسط پرتوهای الکترومغناطیسی تولید می‌شوند. این سیستم نوری به دلیل تشدید و توان بالا قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. لیزر و فوتونیک کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنایع و علوم مختلف دارند که عبارتند از:

  • در زمینه ارتباطات کابل‌های فیبر نوری، اپتیکال و دستگاه‌های مخابراتی برای انتقال سریع اطلاعات استفاده می‌شوند.
  • لیزر در حوزه‌های مختلف پزشکی مانند جراحی لیزری، لیزر درمانی تشخیصی، لیزر درمانی زیبایی و .. به کار می‌رود.
  • فوتونیک و لیزر در جوشکاری، حکاکی مواد مختلف، سنجش دقیق، عکاسی صنعتی و دستگاه‌های لیزری صنعتی استفاده می‌شود.
  • در زمینه تحقیات علمی و پژوهشی، تکنولوژی‌های نانو، طیف سنجی، مطالعه مواد، تصویربرداری پیشرفته و .. به کار می‌رود.
  • فوتونیک و لیزر در سنسورها، دستگاه‌های دیجیتال و نمایشگرها و به طور کلی صنایع الکترونیک کاربرد وسیعی دارند.
  • لیزر برای تولید برق خورشیدی، تمیز سازی سلول‌های خورشیدی و ذخیره سازی انرژی به کار می‌رود.

استفاده از فوتونیک و لیزر در این صنایع باعث بهبود عملکرد سیستم‌ها، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و دقت آن‌ها می‌شوند.

علوم مرتبط با لیزر و فتونیک در ایران هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است. این صنعت جدید و جذاب جایگاه حقیقی خود را کسب نکرده است. بنابراین باید بیشتر در کانون توجه فعالان و مسئولین قرار گیرد.

اهداف پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران

همانطور که اشاره شد وجود علوم و فناوری‌های مرتبط با لیزر و فتونیک توانسته است تحولات بزرگی را در صنایع مختلف بوجود آورد. هر ساله شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه هستیم. بنابراین مسئولین و دست اندرکاران تلاش می‌کنند با برپایی نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فتونیک ایران جدیدترین دستاوردها و ظرفیت‌های موجود را در معرض دید همگان قرار دهند. در ادامه به معرفی محورهای اصلی برپایی این نمایشگاه می‌پردازیم:

  • معرفی ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، صاحبان صنایع و کسب و کارهای این حوزه، کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها.
  • معرفی گروه‌های تخصصی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف پزشکی، الکترونیک،مخابرات، انرژی، مرتبط با لیزر و فوتونیک در ایران مانند شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای تحقیقاتی.
  • عرضه نمودن جدیدترین و به روزترین فن‌آوری‌های و دستاوردهای مرتبط با علوم لیزر و فتونیک در ایران توسط شرکت‌های داخلی و خارجی برند و معتبر.
  • ایجاد بستری برای تعامل و انتقال دانش و اطلاعات تخصصی و فنی برای ایجاد همکاری‌های جدید تجاری و بازرگانی.
  • افزایش اشتغال‌زایی به خصوص جوانان در این حوزه و توسعه ایده‌پردازی و خلاقیت در این زمینه.
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار و گردهمایی درباره لیزر و فتونیک و همچنین اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار و تحولات در این زمینه.
  • معرفی جدیدترین ماشین‌آلات، تجهیزات و همچنین ابزارآلات روز دنیا در صنعت لیزر و فتونیک.
  • جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در این حوزه.
  • بازدید کنندگان می‌توانند از نزدیک با نحوه کارکردن دستگاه‌ها و همچنین نحوه استفاده از آنها آشنا شوند.

مشخصات پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران

این رویداد بزرگ و بسیار جذاب از تاریخ 22 الی 25 مرداد ماه در فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

زمان بازدید از 8 صبح الی 15 بعد از ظهر برای عموم آزاد است.

فضایی بیش از 9 هزار متر مربع برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

دانشجویان، اساتید، علاقمندان، فعالان این صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های داخلی و خارجی، موسسات آموزشی و تحقیقاتی در این گردهمایی حضور دارند.

بیش از 98 شرکت و موسسات داخلی و خارجی  در این نمایشگاه غرفه دارند.

دلایل بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران

تنوع محصولات و ایده‌های فراوان و به خصوص به‌روزترین آنها در زمینه لیزر و فتونیک، باعث برگزاری این گردهمایی بزرگ شده است. به عبارت دیگر باید زمینه‌ای فراهم شود تا علاقمندان و فعالان، شرکت‌ها و کارآفرینان بتوانند آخرین دستاوردها، دانش و اطلاعات فنی و تخصصی جامع و کامل، ماشین آلات و تجهیزات خود را با یکدیگر سهیم شوند. در حین برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران، بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران نیز به دنبال فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری هستند.

از طرفی جوانان می‌توانند آخرین پیشرفت‌ها و فن‌آوری‌های روز مرتبط با لیزر و فوتونیک را مشاهده نمایند و با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در این زمینه ایده‌پردازی نمایند و همچنین به اشتغال و کارآفرینی روی آورند.

شرکت‌های نوپا بخصوص دانش‌بنیان نیاز بیشتری به شناخته شدن دارند بنابراین لازم است که گروه‌های مرتبط با بازدید از این نمایشگاه، آنان را حمایت کنند.

مزیت های حضور در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران

هر ساله این نمایشگاه با کیفیت‌تر و توانمند‌تر برگزار می‌شود و تعداد بازدید کنندگان نیز افزایش می‌یابد. بنابراین کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند شناخت و آگاهی از برند و محصولات و دستاوردهای خود را تقویت نمایند.

شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه لیزر و فتونیک می‌توانند از نزدیک با مخاطبان، رقبا و علاقمندان در این زمینه دیدار کنند و از آخرین نیازها و انتظارات آنان نیز باخبر شوند. چنین فرصتی برای پایه‌گذاری اهداف سازمانی آن‌ها در زمینه توسعه و پیشرفت کسب و کارشان بسیار عالی است.

کسانی که به دنبال جدیدترین اطلاعات برای توسعه کار و فعالیت خود هستند می‌توانند در برنامه‌های آموزشی و تخصصی مانند کلاس‌های آموزشی و سمینارها شرکت کنند. در این صورت دانش فنی و تخصصی خود را در حوزه لیزر و فتونیک به روز خواهند کرد.

شرکت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران بستر خوبی برای دیدارها و ملاقات‌های تجاری با هدف ایجاد همکاری‌های جدید است.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *