تبلیغات

دوازدهمین نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی

نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر
لوگوی اراهنر

دوازدهمین نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی از تاریخ 21 شهریورماه تا 24 شهریور سال 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و در سالن‌های 8،9 و 10،11 برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ها در دنیا با اهدافی برگزار می‌شوند که اصولا مهم‌ترین این اهداف شامل ایجاد فرصت‌های جدید برای شرکت کنندگان در این رخداد، معرفی شرکت‌های فعال در این حوزه به یکدیگر و ایجاد شرایط بررسی امکان همکاری و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران دولتی و خصوصی داخلی و یا بین المللی است. در این مطلب، نگاهی به زوایای مختلف این نمایشگاه خواهیم داشت.

نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر

در چند سال اخیر، شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر بیشتر از قبل شده است. دلیل این گسترش، حس نیاز بیشتر به این نوع انرژی‌ها در دنیا و همچنین در داخل کشور است. هرچند که ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منابع انرژی‌های فسلی همچون نفت و گاز شناخته می‌شود، اما این انرژی‌ها به دلایلی همچون محدود بودن و آلایندگی بالا، نمی‌توانند انرژی مطمئنی برای آینده باشند.

به همین دلیل نیاز است تا انرژی‌های تجدید پذیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آنها توسعه پیدا کند. همچنین باید گفت که حتی اگر فرض کنیم که در داخل کشور نیازی به این نوع از انرژی‌ها وجود ندارد، اما توسعه دانش و فنآوری‌های مرتبط با آنها می‌تواند درآمدهای ارزی جدیدی را از صادرات محصولات مرتبط با این انرژی‌ها برای کشور، ایجاد کند.

چنین نمایشگاه‌هایی در سطح بین المللی کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های موجود بهتر شناخته شده و بتوان از آنها در بازار جهانی انرژی استفاده کرد. همچنین نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر می‌تواند تاثیر مثبتی در تعریف پروژه‌های جدید داشته باشد و ارتباط مستقیم و صمیمانه‌تر شرکت‌های دانش بنیان و فناور محور با مسئولان ذی‌ربط را ایجاد خواهد کرد.

محورهای دوازدهمین نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر

برای این نمایشگاه 6 محور اصلی در نظر گرفته شده است که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

  • انرژی‌های تجدید پذیر

شاید بتوان گفت مهم‌ترین موضوعاتی که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است، بحث انرژی‌های تجدیدپذیر و منابع تامین انرژی جدید است. این محور شامل چهار انرژی بادی، انرژی خورشیدی، انرژی زمین گرمایی و انرژی هیدروژن می‌شود. همچنین مواردی همچون فوتوولتاییک، تولید برق از پسماند و زباله شهری، تولید برق از بیوگاز و انرژ زیست توده‌ها در این محور جای داده شده‌اند.

  • حفاظت از انرژی و منابع انرژی

انرژی حتی اگر تجدیدپذیر هم باشد، نیاز داریم تا از آن حفاظت کنیم و از آن به حد نیاز واقعی استفاده کنیم. اتلاف انرژی همیشه می‌تواند هزینه‌های ما را افزایش بدهد. انرژی‌های فسیلی که محدودیت‌های زیادی دارند، نیاز به حفاظت بیشتری داشته و باید از اتلاف آن جلوگیری کرد. باتوجه به مهم بودن این موضوع، حفاظت از انرژی و منابع آن به عنوان دومین محور این نمایشگاه تعیین شده است. در این محور مواردی همچون کاهش مصرف زغال سنگ، حفاظت از نفت و گاز، حفظ انرژی صنعتی نیز وجود دارد.

البته حفاظت از انرژی در صنعت ساختمان و حفاظت از انرژی در حمل و نقل از دیگر موارد لحاظ شده در این محور از نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر است. با توجه به اینکه آب امروزه در برخی از نیروگاه‌ها به عنوان عامل تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود، صرفه جویی در مصرف آب نیز در این محور گنجانده شده است.

دیگر محورهای 6 گانه نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر

4 مورد دیگر از محورهایی که در این نمایشگاه به آن پرداخته خواهد شد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • روشنایی

محور سوم موضوع خاص و مهم روشنایی‌های نسل جدید و لامپ‌های کم مصرف را پوشش می‌دهد که می‌تواند در مصرف انرژی تاثیر زیادی داشته باشد.

  • حفاظت از محیط زیست

هرجا از انرژی و مصرف انرژی صحبت می‌شود، تهدیدهایی که برای محیط زیست نیز به وجود خواهد آمد نیز مطرح می‌شود. امروزه مصرف انرژی‌های فسیلی در حال نابودی محیط زیست هستند و به همین دلیل، چهارمین محور نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر به موضوعاتی همچون از بین بردن ذرات، تصفیه گاز‌هایی که از دودکش متصاعد می‌شود، حفاظت در برابر آلودگی‌های صوتی و در نهایت تصفیه و بازیافت کردن زباله‌های صنعتی در این محور جای دارند.

  • تکنولوژی زباله و بازیافت

بازیافت زباله در کنار اینکه می‌تواند به صورت مستقیم در جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست مفید باشد، می‌تواند به عنوان منبعی برای تامین انرژی نیز استفاده شود. در نتیجه بازیافت انواع مواد به موضوع نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر مرتبط بوده و به عنوان یکی از محورهای 6گانه این نمایشگاه معرفی شده است.

  • آزمایشگاه‌ها

در آخرین محور از این نمایشگاه به موضوعاتی مانند اندازه‌گیری، نظارت و همچنین تکنولوژی‌های آزمایشگاهی پرداخته می‌شود.

نشست‌های نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر

در سه روز از این نمایشگاه تخصصی، نشست‌هایی برگزار می‌شود تا ارتباط تخصصی‌تری بین فعالان و مسئولان مرتبط با این حوزه ایجاد شده و تبادل دانش بیشتری صورت پذیرد. عناوین این نشست‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تامین مالی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (دوشنبه 21 شهریور از ساعت 14 تا 16)
  • بهره‌وری انرژی، سیاستگذاری، برنامه‌های انرژی، ابزار حمایتی و قانونی (سه شنبه 22 شهریور از ساعت 9.30 تا 11.30)
  • توسعه فنآوری‌های دانش بنیان (سه شنبه 22 شهریور از ساعت 13.30 تا 15.30)
  • توانمندسازی و بررسی چالش‌های ساخت داخل (چهارشنبه 22 شهریور از ساعت 9.30 تا 11.30)
  • نیروگاه‌های انشعابی (چهارشنبه 21 شهریور از ساعت 13.30 تا 15.30)

نکات مهم درباره نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر

نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر از 21 تا 24 شهریور برگزار می‌شود. شما می‌توانید با هدایای نمایشگاهی آرا هنر، ارتباط صمیمانه و ماندگاری را با دیگر فعالان این حوزه برقرار کنید.

در نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر شرایطی به وجود خواهد آمد تا فعالان این حوزه بتوانند در محیطی مناسب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از عواملی که می‌تواند ارتباط شما در این نمایشگاه را در ذهن مخاطبان شما ماندگار کند، هدایای تبلیغاتی است. در این خصوص می‌توانید از  هدایای نمایشگاهی آرا هنر استفاده کرده و یادگاری مناسب و ارزشمندی را برای مخاطبان خود آماده کنید.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *