تبلیغات

هدیه روز دانش آموز

هدیه روز دانش آموز
لوگوی اراهنر

در ایران هر سال، روز 13 آبان به عنوان روز دانش آموز جشن گرفته می شود. البته که این یک سنت پسندیده است زیرا دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند و قرار است ایران فردا به همت و تلاش آن ها اعتلا یابد. بنابراین اگر شما هم در خانواده یا فامیل و یا دوستان خود دانش آموز یا دانش آموزانی دارید، می توانید با تهیه کادو روز دانش آموز و یک دید و بازدید صمیمی این روز را جشن بگیرید و هم دانش آموز مورد نظر را خوشحال کنید و هم این که از این طریق به او یادآور شوید که دانش آموز بودن تا چه اندازه مهم و ارزشمند است؛ به همین مناسبت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درخصوص هدیه روز دانش آموز بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

اغلب خوانواده ها حداقل یک دانش آموز در میان فامیل یا دوستان نزدیک خود دارند که می توانند این روز را به او تبریک بگویند. از طرفی ممولاً روز دانش آموز در مدارس جشن کوچکی برپا می شود که البته در صورتی که شرایط مهیا باشد، می توان از این روز برای خرید هدیه روز دانش آموز و قدردانی از مقام دانش آموزان استفاده کرد و آن ها را با اهدای هدایای تبلیغاتی ویژه خوشحال و امیدوارتر به آینده کرد.

هدایای روز دانش آموز

یکی از مهم ترین برنامه های روز دانش آموز اهدای هدیه به دانش آموزان به پاس تلاش هایشان در طول سال تحصیلی است. به همین دلیل باید تلاش شود تا هدایایی درخور و خلاقانه برای آن ها انتخاب شود که در ادامه به برخی از انواع هدایای تبلیغاتی اشاره می کنیم:

پرتا 2 (بسته عود و شمع)

یک هدیه جذاب برای دانش آموزان دبیرستانی.

یکی از هدایای تبلیغاتی کاربردی  آراهنر با درون مایه‌ای هندی و با ابزاری ایرانی. بسته پرتای 2، شامل یک عوددان و یک جاشمعی است که با تعمق در فرهنگ سنتی شرق آسیا کنار هم قرار داده شده است. جنس عوددان و جاشمعی از مس و برساخته دست هنرمندان و صنعتگران کرمانی است. محتوای پرتای 2 برروی یک پایه چوبی استوار شده است.

در بسته پرتای 2 چند عدد عود اصل هندی و یک شمع پارافینی گنجانده شده تا نخستین نور معطر را با آن تجربه کنید. بسته پرتای 2 ملاقات دو تکه زیبا از شرق عالم با همدیگر است: نور و عطر هندی با هنر ایرانی.

پرتای 2

پرتا 2 (بسته عود و شمع)

رستنی

یک هدیه هیجان انگی که شاید برای دانش آموزان کم سن تر مناسب تر به نظر برسد؛ گلدانی سفالی و مقداری بذر و خاک که می تواند هدیه ای سبز باشد و دانش آموزان را با روییدن دوباره و جوانه زدن بیشتر مأنوس کند.

قلمدان

قلمدان مینا روی سفال یک هدیه زیبا برای روز دانش آموز است. چراکه قلم های رنگی در این قلمدان اناری سفالی به شدت زیباتر خواهند شد.این هدیه چشم نواز قطعا مورد تایید دانش آموزان عزیز قرار می گیرد و بخشی از میز تحریر آن ها خواهد شد. این قلمدان زیبای میناکاری شده در یک جعبه زیبا و شیک عرضه می شود.

کوزه گلی

دانش آموزان در سن رشد هستند به همین دلیل بد نیست که به مواد غذایی که مصرف می کند نیز اهمیت دهیم؛ بسته هدیه گوزه گلی یک هدیه مناسب و خوشمزه است که اغلب دانش آموزان در هر سنی آن را دوست خواهند داشت. در این بسته هدیه از هدایای تبلیغاتی خاص، یک عدد کوزه سفالی چهارقفلی قرمز، مقداری گندمک یا هر خوراکی که شما دوست داشته باشید قرار دارد و در یک بسته بندی مقوایی عرضه می شود.

کوزه گلی

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

سوما ترکیبی است از اسماج به عنوان عود طبیعی و یک ظرف سرامیکی به همراه شمعی زیبا و کبریت. اسماج مورد استفاده در این بسته ترکیبی است از گیاهان خوشبو که آرام‌ بخش لحظات شما خواهد بود. دانش آموزان می توانند از این هدیه خصوصاً در شب های امتحان استفاده کنند تا ذهن خود را آرام و آماده تر کنند. این بسته گزینه مناسبی برای هدیه روز دانشجو هم می‌تواند باشد.
در بسته هدیه سوما یک عدد اسماج، یک عدد جاشمعی سرامیکی، یک عدد ظرف کبریت سرامیکی و یک عدد ظرف اسمـاج سرامیکی قرار دارد که با یک بسته بندی مقوایی عرضه می شود.

اگر می‌خواهید درباره اسماج بیشتر بدانید مقاله اسماج چیست از دست ندهید.

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

آذین ( بسته قاب چوبی و گلدان سرامیکی)

آذین ( بسته قاب چوبی و گلدان سرامیکی) یک هدیه جذاب و زیبا و نمایشی دکوراتیو از هنر مصرفی ایرانی است.

این هدیه زیبا، می‌تواند تزیین بخش میزهای تحریر دانش آموزان باشد.

در این بسته یک ظرف سفالی که ساخته دست هنرمندان یزدی است، به همراه چند شاخه گل طبیعی و خشک شده قرار داده شده است.

در آذین ( بسته قاب چوبی و گلدان سرامیکی) هم چنین یک کتیبه کوچک چوبی قرار داده شده است، تا دانش آموزان عزیز با توجه به علاقه خود بر روی آن موضوع دلخواه خودشان را ثبت کرده و در معرض دید قرار دهند.

آذین (قاب چوبی و گلدان سرامیکی) به دو صورتِ استفاده رومیزی و نصب بر روی دیوار قابل استفاده است.

آذین ( بسته قاب چوبی و گلدان سرامیکی)

آذین ( بسته قاب چوبی و گلدان سرامیکی)

خرید هدیه روز دانش آموز

یک دورهمی ساده به صرف شام در کنار اعضای خانواده و فامیل نزدیک و همین طور یک کیک کوچک و تهیه هدایای مناسبتی و جذاب برای دانش آموزان می تواند یک روز به یاد ماندنی را رقم بزند.

برای خرید هدیه روز دانش آموز می‌توانید از انواع کتاب‌های جذاب و آموزنده، لوازم التحریر با طراحی‌های جذاب و خلاقانه، لوازم جانبی مدرسه مانند کیف و جامدادی، یا حتی یک دوربین عکاسی برای دانش آموزان علاقه‌مند به عکاسی استفاده کنید.

چگونه روز دانش آموز را در مدارس جشن بگیریم؟

مراسم روز دانش آموز یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی و آموزشی مدارس به شمار می رود که با هدف اتحاد و همبستگی بیشتر و تکریم مقام دانش آموز هر ساله در مدارس سراسر ایران برگزار می شود.

در این مراسم با توجه به فلسفه وجودی روز دانش آموز معمولاً فعالیت های متعدد و برنامه های متنوعی را می توان اجرا کرد به گونه ای که دانش آموزان از این روز خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن داشته باشند. فراموش نکنید که روز سیزدهم آبان، به دانش آموزان تعلق دارد پس برای اجرای برنامه های این روز علایق و فعالیت های دوست داشتنی آن ها را نیز در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این فعالیت ها اشاره می کنیم: 

  • دعوت از گروه های موسیقی و نمایشی

بسیاری از مدارس در کنار دیگر برنامه های ویژه روز دانش آموز، با توجه به رده سنی دانش آموزان از گروه های مختلف نمایشی دعوت می کنند تا با اجرای نمایش هایی همچون شعبده بازی و تردستی، اجرای موسیقی، تئاتر عروسکی و برگزاری مسابقات مختلف، محیطی شاد و مفرح را برای دانش آموزان فراهم کنند.

  • برگزاری اردوی دانش آموزی

از جمله برنامه های بسیار جذاب و مفرح ویژه روز دانش آموز می توان به اردوهای تفریحی – فرهنگی اشاره کرد. اردوگاه های تفریحی – فرهنگی از مکان های مناسب برای تفریح و سرگرمی دانش آموزان است. این اردوگاه ها غالباً تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند و دانش آموزان می توانند از امکانات و تجهیزات آن ها در قالب برنامه های سرگرمی و فعالیت های تفریحی و مهارت آموزی برخوردار شوند.

 در این اردوگاه های تفریحی برای دانش آموزان محیطی تدارک می شود تا آن ها بتوانند اولین گام های خود را برای کسب تجارب شخصی از استقلال و خودباوری به دست آورند و این در حالی است که مجموعه فعالیت های این اردوگاه های تفریحی- فرهنگی زمینه را برای رشد شخصیتی دانش آموزان و توسعه مهارت های زندگی نظیر مهارت های تصمیم گیری، مشارکت و همدلی مهیا می کنند.

در این اردوگاه ها، دانش آموزان می توانند در یک فضای ایمن و مطمئن به انجام فعالیت هایی همچون اسکیت سواری، دوچرخه سواری، پینت بال، تیراندازی و سایر فعالیت های ورزشی و تفریحی بپردازند و مهارت هایی مانند برپایی کمپ، آتش درست کردن، جهت یابی و غیره را آموزش بینند.

  • اجرای تئاتر

اجرای تئاتر نمایشی یکی از پرمخاطب ترین برنامه های ویژه روز دانش آموز محسوب می شود که طرفداران زیادی هم دارد، این اجرا به شرطی که دارای یک نمایشنامه و درون مایه قوی باشد می تواند هم سرگرم کننده و هم آموزنده باشد و دانش آموزان را جذب خود کند.

بدین منظور حتماً باید هنگام نوشتن متن نمایشنامه رده سنی دانش آموزان در نظر گرفته شود و نمایشی متناسب با روحیات و خلقیات آن ها به اجرا درآید. توجه داشته باشید علاوه بر متن نمایش عوامل دیگری همچون صحنه سازی و دکور، گریم و لباس های نمایشی گروه تئاتر اهمیت بسزایی در جذابیت نمایش دارند و برای جذب بیشتر دانش آموزان سعی کنید نمایش از درون مایه طنز هم برخوردار باشد.

  • برگزاری مسابقه

همان طور که می دانید دانش آموزان رقابت و برنده شدن را دوست دارند، به همین دلیل یکی از برنامه های بسیار جذابی که این روز را برای دانش آموزان خاطره انگیز و دوست داشتنی می سازد، برگزاری مسابقات مختلف است. مسابقاتی که برای روز دانش آموز طراحی می شود، می تواند در سطح یک مدرسه و یا میان چندین مدرسه در سطح منطقه برگزار شود که این رویه به هماهنگی های معاونین اجرایی مدارس با یکدیگر بستگی دارد. مسابقات مختلفی را با توجه به رده سنی دانش آموزان در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری می توان در این روز برگزار کرد.

به طور کلی بهتر است حداقل یک هفته یا ده روز قبل از برگزاری مسابقات، دانش آموزان با انتشار اطلاعیه ای در جریان مسابقه و نحوه برگزاری و جوایز آن قرار بگیرند. مسابقاتی که غالباً در این روز برگزار می شود، عبارتند از:

مسابقات ورزشی: مسابقات ورزشی همواره برای دانش آموزان جذابیت بیشتری دارد و تمایل آن ها برای شرکت در این نوع از مسابقات بیشتر است. برگزاری مسابقات طناب کشی، فوتبال، هندبال و والیبال، پرتاپ دارت و اجرای بازی هایی نظیر وسطی، صندلی بازی، پانتومیم، هفت سنگ و غیره بین دانش آموزان محبوبیت زیادی دارد. برای شور و هیجان بیشتر، پیشنهاد می شود معلمان و معاونین هم در این بازی ها شرکت کنند تا باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان شود و دلبستگی و همبستگی خود را به دانش آموزان نشان دهند.

مسابقه فرهنگی هنری: طراحی و ساخت روزنامه دیواری، برگزاری مسابقات مقاله نویسی و یا گاهنامه، مسابقه کاریکاتور و نقاشی، برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی و غیره از جمله فعالیت هایی است به مناسبت سیزدهم آبان و روز دانش آموز می توان انجام داد.

از دیگر مسابقه هایی که می توان در این روز اجرا کرد بادبادک نویسی به شمار می رود، این مسابقه به این صورت است که دانش آموزان گروه بندی شده و هر دانش آموز با هم گروهی هایش یک بادبادک درست می کند و تمامی گروه ها بادبادک هایشان را به هوا می فرستند و زیباترین بادبادک با بهترین پیام برنده این مسابقه خواهد بود.

اجرای سرود : یکی از متداول ترین برنامه های جشن روز دانش آموز در سیزدهم آبان اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه است. معمولاً معاون اجرایی مدرسه با تهیه متن سرود روز دانش آموز، گروه سرود مدرسه را که قبلاً از بین دانش آموزان انتخاب شده اند، آماده می کند و هماهنگی های لازم را با آن ها انجام می دهد. از جمله هماهنگی های لازم برای اجرای عالی سرود،  نحوه چیدمان دانش آموزان و پوشش یکدست و تمرین کافی پیش از اجرا است.

در مقاله هدایای تبلیغاتی چیست بیشتر درباره این حوزه بخوانید.

نکات مهم در خصوص هدیه روز دانش آموز

  • هر ساله، سیزدهم آبان ماه به عنوان روز دانش آموز، در مدارس جشن گرفته می شود.
  • این روز برای ارج نهادن به مقام شامخ دانش آموزان تعیین شده است.
  • در مدارس برای بزرگداشت این روز برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلفی مانند انجام مسابقات گوناگون، برگزاری اردوهای دانش آموزی، اجرای تئاتر و تشکیل گروه سرود تهیه و تدارک دیده می شود.
  • خرید هدایای ویژه روز دانش آموز یکی از مهم ترین بخش های جشن سیزدهم آبان است.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *