دسته‌بندی نشده, صنایع‌دستی

هنرمند صنایع دستی: هنر توانایی است؛ معلولیت انگیزه

عکس سمپل آراهنر فاخر ایرانی هدایای تبلیغی انگیزشی

پریسا طاهری هنرمند صنایع دستی است که با وجود معلولیت جسمی فعالیت قابل توجهی در حوزه تولید محصولات هنری دارد.

تحصیلکرده بانکداری که از اشتغال محروم شد

پریسا متولد آذر 63 است در یک خانواده 5 نفره است. او تحصیلکرده رشته کارشناسی مدیریت بانکداری است اما هیچ وقت در رشته تحصیلی خود فعالیت نداشته است. آن هم به یک دلیل ناراحت کننده: “بعد از اتمام تحصیل و به دلیل اینکه یکی از شرایط استخدامی بانک سلامت جسمانی کامل بود، متاسفانه از اشتغال محروم شدم”

ابتلا به دیستروفی عضلانی پیش رونده در هنرمند صنایع دستی

پریسا از 9 سالگی به بیماری دیستروفی عضلانی مبتلاست، بیماری که در هیچ کجای دنیا هنوز درمانی ندارد:”عضله‌های بدنم به مرور تحلیل می‌روند و جای آنها را بافت چربی می‌گیرند.”
این بیماری در بیست سالگی تا جایی پیش می‌رود که پریسا را ویلچیر نشین می‌کند. اما او به واسطه علاقه زیادی که به فعالیت‌ هنری داشته وارد حوزه صنایع دستی می‌شود و در رشته مینا کاری آموزش می‌بیند.

در این بیماری‌ها عضلات ارادی و غیر ارادی همچون عضلات قلب ویا روده‌ها به تدریج ضعیف می‌شوند. معمولا این بیماری‌ها ارثی هستند و از والدین منتقل می‌شوند. هر چنددر مورد پریسا اینگونه نبوده است.

محدودیت دارم اما…

پریسای جسور که نمی‌خواسته معلولیت بر زندگی‌اش بیش از اندازه سایه بیندازد، حالا برای خودش استاد میناکاری است:” مطمئنم که معلولیت باعث محدودیت‌های زیادی شده، ولی خب از طرفی باعث شده تمرکزم روی کارم بیشتر بشه”

عاشق هنر هستم

او حالا با بیش از 8 سال سابقه تولید محصولات میناکاری دارد:”من عاشق مینا کاری هستم، هرچند هنر بسیار سخت و دقیقی است اما من خیلی این کار را دوست دارم.:
پریسا که در خانه خود دارای کارگاهی کوچک است، به صورت آنلاین محصولات هنری خود را به فروش می‌رساند.
شما هم می‌توانید با ارتباط از طریق پیج اینستاگرام پریسا مشتری کارهای باکیفیت و هنرمندانه او باشید.

در باره هنر میناکاری

میناکاری، میناگری یا میناسازی هنری است که سابقه‌ای بیش از پنج هزار سال دارد و یکی از هنرهای قدیمی ایران است و عمدتا هنرنمایی آن روی مس انجام می‌شود. هنرمندان روی ظروف مسی، نقره‌ای و طلایی ، با قلم سفید هنرنمایی می‌کنند. رنگ زمینه زیر نقوش معمولاً به رنگ‌های آبی، سبز و گاهی قرمز می‌باشد.

 

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *