تبلیغات

خرید گیفت نوروز

عید نوروز یکی از مهم ترین و بهترین مناسبت ها برای هدیه دادن است. به همین دلیل اغلب کسب و کارها این فرصت را غنیمت می شمارند تا به هر نحوی که شده است، بتوانند با استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی اعم از هدایای سازمانی، هدایای مدیریتی و غیره تعامل و ارتباط خود را از سویی با مشتریان و مخاطبان عام خود و از سوی دیگر با شرکای تجاری و مشتریان عمده و خاص و مدیران شرکت های ذی ربط، عمیق تر و بهتر کنند.

به دلیل اهمیت عید نوروز از یک سو و همین طور به واسطه نقش مهم استفاده از انواع گیفت و هدیه تبلیغاتی، برآن شدیم تا در این مقاله در خصوص گیفت نوروز توضیحات بیشتری را ارائه کنیم.
بنابراین اگر شما هم می خواهید در آستانه سال نو، برند خود را به مخاطبان و مشتریان یادآوری کرده و نام شرکت خود را ماندگار کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گیفت‌های نوروزی آراهنر

در ادامه به معرفی بهترین هدایای تبلیغاتی آراهنر می‌پردازیم که شما می‌توانید برای تهیه گیفت‌های نوروزی شرکتی در نظر داشته باشید.

گیفت نوروز چیست؟

به طور کلی گیفت در زبان انگلیسی به معنای هدیه است ولی در اصطلاح، به هدایای تبلیغاتی یا همان هدایای شرکتی و مناسبتی اطلاق می شود که در بزنگاه های خاصی به مخاطبان، مشتریان خاص و عام، شرکای تجاری، میهمانان خارجی و داخلی و هر آن کسی که یک کسب و کار به نوعی با او در ارتباط است عرضه می شود.

گیفت نوروز هم همان طور که از نام آن پیداست، از جمله هدایای مناسبتی است که در آستانه سال نو تهیه و عرضه می شود. گیفت نوروز معمولاً به هدایایی گفته می شود که به صور مختلف یادآور نوروز، این جشن باستانی و همیشه جاویدان ایرانیان است؛ هم چنین بسیاری از موسسات و شرکت ها ترجیح می دهند که از هدایای کاربردی به عنوان گیفت های نوروز استفاده کنند.

استفاده از محصولاتی مانند سر رسید یا انواع تقویم ها به عنوان گیفت نوروز هم متداول است که البته ما این گونه هدایا را به شما توصیه نمی کنیم زیرا به دلیل رواج این گونه گیفت ها و هم چنین کیفیت نامناسب آن ها، این گونه هدایا می توانند تبدیل به ضد تبلیغ شوند.

گیفت نوروزی چیست

ویژگی بهترین گیفت نوروز

خب اکنون که تا حدودی با مفهوم گیفت نوروز آشنا شدیم، ممکن است از خود بپرسید که مهم ترین ویژگی های گیفت نوروز چه هستند؟

همان طور که گفتیم عید نوروز یکی از مهم ترین مناسبت های ما ایرانیان است و فرصتی مغتنم و مناسب محسوب می شود تا کسب و کارهای مختلف با استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی و هدایای مناسبتی، مخاطبان خود را شگفت زده کنند با این حال برای انتخاب بهترین گیفت نوروز، حتماً باید از ویژگی های بهترین گیفت نوروز مطلع بود. این ویژگی ها برخی به خود هدیه اشاره دارند و برخی دیگر به شرایط و شخص هدیه گیرنده مرتبط هستند؛ در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • از آن جایی که عید نوروز یک مناسبت کاملاً شناخته شده و مهم است، بهتر از گیفت نوروز با تمی از نوروز انتخاب شود به این معنی که شخص دریافت کننده هدیه وقتی آن را باز می کند بلافاصله به یاد ارتباط گیفت نوروز و عید نوروز بیفتد؛ از این رو استفاده از انواع آجیل ها و خوراکی های عید نوروز، استفاده از ظروف هفت سین با جنس های مختلف یا دیگر اقلام کاربردی با تم و همین طور رنگ و لعاب نوروز می تواند یک گیفت مناسب به شمار رود.
  • گیفت نوروز باید با توجه به شأن و شخصیت و مقام و درجه شخص دریافت کننده هدیه انتخاب شود؛ به عنوان مثال استفاده از انواع صنایع دستی هدایای مناسبی برای هدیه مدیریتی  محسوب می شود که شما می توانید به مدیران سازمان های مرتبط یا حتی شرکا و میهمانان خارجی خود هدیه دهید.
  • برای انتخاب گیفت نوروز بهتر است تا حدودی با سلایق و علاقه مندی های شخص دریافت کننده هدیه آشنا باشید؛ به عنوان مثال برخی از افراد اهل مطالعه ترجیح می دهند برای عید نوروز یک دیوان حافظ هدیه بگیرند تا به عنوان مثال محصولات دیگر؛ بنابراین آشنایی با سلایق هدیه گیرندگان اهمیت خاصی دارد.
  • گیفت های نوروز باید کاربردی باشند یعنی این که شخص دریافت کننده بتواند هر روز یا حداقل هر چند وقت یک بار از آن استفاده کند این موضوع باعث می شود که او با هر بار استفاده از گیفت نوروز، به یاد برند شما بیفتد و از این طریق نام و لوگوی شما در ذهن او ماندگار شود.
  • زیبایی و بسته بندی شکیل گیفت های نوروز هم اهمیت زیادی دارد؛ به طور کلی، اساس نوروز بر تازگی و زیبایی است پس حتماً به این موضوع دقت کنید و مطمئن باشید که بخشی مهمی از جذابیت گیفت نوروزی، به بسته بندی آن باز می گردد.
ویژگی بهترین گیفت نوروز

در مقاله آداب و رسوم عید نوروز درباره این رسم کهن ایرانی بیشتر توضیح داده شده است.

بودجه بندی خرید گیفت نوروز شرکتی

همان طور که می دانید، معمولاً بودجه بازاریابی و تبلیغات با توجه به میزان سرمایه کسب و کار شما بستگی مستقیم دارد؛ با این حال برنامه ریزی برای بودجه بندی خرید گیفت و هدایای نوروزی می تواند مسیر شما را برای نیل به اهداف بازاریابی روشن تر کند.

ناگفته پیداست که در خصوص خرید گیفت تبلیغاتی و دیگر انواع هدایای شرکتی و مناسبتی، هر چه میزان خرید شما بیشتر باشد، نتایج بازاریابی قابل توجه تری را کسب خواهید کرد. با این حال اغلب شرکت ها و موسسات تجاری بودجه محدودی دارند و از منابع مالی سرشاری برخوردار نیستند؛ به همن دلیل چنانچه در نظر دارید با استفاده از  خرید گیفت نوروز شرکتی برند خود را بیش از قبل به مخاطبان بشناسانید، حتماً باید برای بودجه بندی خرید، برنامه ریزی کنید.

به منظور افزایش بازده یک کمپین تبلیغاتی کسب و کار شما در ادامه به تفصیل به برخی موارد اشاره شده است که توجه به آن ها می تواند کمک کننده باشد:

  • نکته اول این است که قبل از هر کاری باید اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید؛ به عبارت دیگر پیش از این که بخواهید اقدام به انتخاب یا خرید گیفت و پک هدیه نوروزی کنید، باید این پرسش را از خود بپرسید که با استفاده از تبلیغات نوروزی چه اهدافی را می خواهید دنبال کنید. آیا در نظر دارید که برای مخاطبان و مشتریان خود صرفاً شرایط بهتری برای آگاهی از برند به وجود بیاورید یا این که به دنبال این هستید که به آن ها تجربه لذتبخشی از خرید از خود را اهدا کنید؛ بنابراین تعیین هدف مهم ترین روش بودجه بندی برای خرید گیفت نوروز شرکتی است.
  • نکته دوم در بودجه بندی برای خرید گیفت نوروز شرکتی این است که استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود را مشخص کنید؛ در واقع به این طریق می توانید متوجه شوید که برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است از کدام شیوه های تبلیغاتی استفاده کنید. به عبارت دیگر در این مرحله باید تعیین کنید که استفاده از کدام استراتژی های بازاریابی و هم چنین خرید کدام هدایای تبلیغاتی می تواند شما را سریع تر به اهدافتان برساند. به این منظور پیشنهاد می شود که از کار تیمی غافل نشوید و با استفاده از نظر همه اعضای تیم خود، به بهترین پاسخ ها دست پیدا کنید.
  • نکته سوم این است که در صورتی که مدتی است که شرکت خود را تاسیس کرده اید، حتماً از اطلاعات و آمار موجود برای بودجه بندی خرید گیفت نوروزی شرکتی استفاده کنید؛ به این منظور معیارهای فروش سال های قبل (اگر یک سال است که شرکت خود را راه اندازی کرده اید، به آمار فروش همان یک سال اکتفا کنید) شرکت خود را بررسی کنید تا به این وسیله متوجه شوید کدام روش های بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار شما مناسب تر هستند. با استفاده از این روش می توانید بودجه بندی خرید گیفت نوروز شرکتی را به گونه ای انجام دهید که نتایج مثبت بیشتری به بار بیاورد.
  • نکته چهارم استفاده از آمار و ارقام برای درک میزان اثربخشی هدایای تبلیغاتی و گیفت های نوروزی سال های پیش است. در این مرحله آن چه حائز اهمیت است، مقدار بازگشت سرمایه با استفاده از این شیوه تبلیغات است. بنابراین بهتر است میزان هزینه را در تقابل با سود نهایی مورد بررسی قرار دهید؛ در این مرحله ممکن است متوجه شوید که بهتر است از گیفت های نوروز گران قیمت تری استفاده کنید زیرا ممکن است مقرون به صرفه بودن گیفت های نوروز، نتواند اثرگذاری مد نظر شما را تامین کند.

سوالات متداول گیفت نوروز

زیرا به دلیل رواج این گونه گیفت ها و هم چنین کیفیت نامناسب آن ها، این گونه هدایا می توانند تبدیل به ضد تبلیغ شوند.

در صورتی که گیفت نوروز با استفاده از تم نوروزی انتخاب شود، هم باعث شادی بیشتر در دریافت کننده هدایا می شود و هم این که هدیه شما در ذهن مخاطبان بیشتر باقی می ماند.

در صورتی که گیفت نوروز شما کاربردی انتخاب شود، فرد دریافت کننده آن  با هر بار استفاده از گیفت نوروز، به یاد برند شما می افتد و از این طریق نام و لوگوی شما در ذهن او ماندگار می شود.

بودجه بندی خرید گیفت و هدایای نوروزی می تواند مسیر شما را برای نیل به اهداف بازاریابی روشن تر کند.

نکات مهم در خصوص خرید گیفت نوروز

  • گیفت نوروز از جمله هدایای مناسبتی است که در آستانه سال نو تهیه و عرضه می شود.
  • بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند که از هدایای کاربردی به عنوان گیفت های نوروز استفاده کنند.
  • از آن جایی که عید نوروز یک مناسبت کاملاً شناخته شده است، بهتر است گیفت نوروز با تمی از نوروز باشد.
  • گیفت نوروز باید با توجه به شأن و شخصیت شخص دریافت کننده هدیه انتخاب شود.
  • برای تهیه گیفت نوروز باید تا حدودی با سلایق شخص دریافت کننده هدیه آشنا باشید.
  • گیفت های نوروز باید کاربردی باشند.
  • زیبایی و بسته بندی شکیل گیفت های نوروز اهمیت زیادی دارد.
  • برای بودجه بندی خرید گیفت نوروز شرکتی پیش از هر کاری باید اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید.
  • هم چنین استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود را تعیین کنید.
  • از اطلاعات و آمار موجود برای بودجه بندی خرید گیفت نوروز شرکتی استفاده کنید.
  • از آمار و ارقام برای درک میزان اثربخشی هدایای تبلیغاتی و گیفت های نوروز سال های پیش استفاده کنید.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *