تبلیغات

اسماج چیست؟

عکس شاخص اسماج
لوگوی اراهنر

حتما اسم اسماج و یا اصطلاح اسماجینگ به گوشتان خورده است؟ چقدر با خواص خاص آن آشنا هستید؟ آیا بهترین زمان‌ها و روش استفاده از اسماج را می‌دانید؟ مقاله زیر برای پاسخ دادن به پرسش‌های مختلف شما در مورد اسماج و هر آنچه باید در خصوص آن بدانید نوشته شده است. پس با ما همراه باشید ...

حتما اسم اسماج و یا اصطلاح اسماجینگ به گوشتان خورده است. آیا بهترین زمان‌ها و روش استفاده از اسماج را می‌دانید؟ در این مقاله ابتدا به بررسی تاریخچه‌ی اسماج، خواص و ترکیبات آن می‌پردازیم و نکاتی در مورد استفاده از اسماج و بهترین زمان‌های سوزاندن آن بیان کرده و در آخر نیز بسته ویژه اسماج آراهنر را معرفی میکنیم که شما می‌توانید به عنوان هدیه سازمانی و یا تبلیغاتی ارائه کنید.

معرفی بسته ویژه اسماج آراهنر، بسته سوما

اکنون که به طور کامل به بررسی اسماج و هر آنچه در خصوص آن باید بدانی پرداختیم، بهتر است با محصولات و بسته‌های هدیه حاوی اسماج نیز آشنا شوید. اسماج امروزه یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی است که می‌توانید بر اساس سلیقه مخاطبان خود به عنوان هدایای تبلیغاتی و یا برای مناسبت‌های گوناگون مانند روز پزشک، روز خبرنگار و … تهیه کنید. در دنیای پر از استرس و خستگی امروز این هدیه گزینه بسیار جالب و کاربردی محسوب می‌شود.

بسته هدیه اسماج ویژه آراهنر، سوما نام دارد. نام سوما از زبان کردی گرفته شده است که به معنای نور چشم و روشنایی است. در این بسته هر آنچه برای اسماجینگ نیاز است قرار داده شده است. اسماج ترکیبی از گیاهان مختلف که اصلی‌ترین محصول این بسته است درون ظرف سرامیکی مستطیلی شکل قرار گرفته است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ظرف اسماج نیز به اندازه خود آن حائز اهمیت است. در این بسته با در نظر گرفتن ظرف سرامیکی از صنایع دستی دیگر نیاز به تهیه ظرف جداگانه نیست.

گفتیم که نام این بسته معنی روشنایی می دهد؛ بنابراین دیگر جز ضروری اسماج یعنی شمع نیز در بسته هدیه سوما وجود دارد. حتی نیاز به کبریت نیز نیست، زیرا در این بسته یک بسته کبریت در ظرف سرامیکی همرنگ با جاشمعی قرار داده شده است. می توان گفت در طراحی این بسته آراهنر فکر همه چیز را کرده است تا شما با خیال و فکر راحت، کامل‌ترین هدیه را برای گیفت تبلیغاتی تهیه کنید.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی‌های هدیه سوما، بسته بندی بسیار زیبای آن است. جعبه آن بسیار هماهنگ با رنگ های ظروف و محصولات داخل آن و از جنس مقوایی طراحی شده است. این جعبه شکیل حتی پیش از گشوده شدن نیز توجه و نظر همه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب می‌کند.

پس اگر شما نیز به دنبال هدایای کاربردی‎، خاص و همین‌طور سلامتی بخش هستید، بسته سوما آراهنر را تهیه کرده و مخاطبان را شگفت زده کنید. اکنون که به طور کامل به بررسی سوما پرداختیم بیایید نگاهی کلی به محصولات این بسته بیندازیم.

محصولات کامل بسته سوما عبارت اند از:

  • یک عدد اسماج (عود گیاهی و طبیعی)
  • یک عدد شمع به همراه جاشمعی سرامیکی
  • یک عدد ظرف کبریت سرامیکی
  • یک عدد ظرف مخصوص اسمـاج سرامیکی
  • بسته بندی مقوایی همرنگ با محصولات داخل بسته

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

اسماج چیست؟

حتما بوی خوش و آرامش بخش عودهای مختلف را تجربه کرده‌اید. عودها معمولا از اسانس‌ها و مواد شیمیایی ساخته می‌شوند؛ بنابراین بهتر است از جایگزین گیاهی و کاملا طبیعی آن استفاده کرد. به این عودهای طبیعی اسماج گفته می‌شود. سوزاندن اسماج در میان مردم بومی آمریکا شمالی و همین‌طور بسیاری از دیگر فرهنگ‌ها رایج است. 

قبل از پرداختن به فواید اسماج، بیایید نگاهی به زادگاه اسماج بیندازیم. در برخی قبیله‌های بومی آمریکا در روزهای خاص و مراسم آیینی و دینی دسته‌ای مریم گلی را در می‌سوزاندند. علت این را می‌توان به خواص ضد میکروبی و آرامش بخش مریم گلی نسبت داد. علاوه بر این بوی خوش و دلنشین آن محیط‌های مذهبی را دلنشین‌تر می‌کرد.

استفاده از اسماج کم کم در میان دیگر مردمان از نقاط مختلف دنیا نیز رواج پیدا کرده و به زودی محبوب شد. به طوری که امروزه افراد زیادی به جای استفاده از عود‌های شیمیایی از دسته‌های مختلف اسماج استفاده می‌کنند. کافی است شما نیز یک‌بار در مقابل عطر خوش آن قرار بگیرید تا به آن علاقمند شوید.

سوزاندن اسماج

خواص و فواید سوزاندن اسماج

بر اساس تحقیقات انجام شده روی ترکیبات اسماج مشخص شد که دود آن باعث از بین بردن آلودگی و میکروب‌های موجود در محیط می‌شود. پس از پاندمی کرونا همه ما به فکر روش‌های برای پاکسازی محیط زندگی خود بوده‌ایم یکی از روش‌های طبیعی که تا حدود زیادی باعث ضدعفونی محیط می‌شود، سوزاندن اسماج است.

علاوه بر این می‌توانید مانند عود از اسماج نیز برای خوشبو شدن محیط استفاده کنید یا حین انجام مدیتیشن یا یوگا آرامش خود را با عطر اسماج چندین برابر کنید. با توجه به این خواص آرامش بخش و مفید، امروزه اسماج یکی از انواع هدایای تبلیغاتی  پرطرفدار در میان افراد مختلف است. پس اگر شما نیز می‌خواهید یکی از این بسته‌ها را برای هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی و سازمانی تهیه کنید، بهتر است ابتدا به صورت کامل با آن آشنا شوید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، استفاده از اسماج دیگر محدود به آیین‌ها و مراسم خاص نیست بلکه شما می‌توانید پس از یک روز کاری خسته کننده اسماج در منزل خود روشن کرده و به مطالعه و استراحت در عطر خوش و آرامش بخش آن بپردازید. فواید بسیار اسماج باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. و می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایای مدیریتی باشد. تعدادی از مهم‌ترین خواص و فواید آن عبارت‌اند از:

تعدادی از مهم‌ترین خواص و فواید

در ساخت اسماج از چه گیاهانی استفاده می‌شود؟

در پاراگراف قبلی به بررسی فواید اسماج پرداختیم اما چه ترکیباتی هستند که این خواص را ایجاد می‌کنند؟ در ساخت اسماج کاملا از ترکیبات طبیعی و گیاهی استفاده می‌شود. و از بهترین گزینه‌ها برای خرید هدیه تبلیغاتی خاص است. مهم‌ترین گیاهان استفاده شده در اسماج‌های مختلف عبارت‌اند از:

  • رزماری

از اصلی‌ترین ترکیبات اسماج رزماری است که به تنهایی دارای خواص درمانی بسیاری می‌باشد. از جمله خواص دود آن می توان به جلوگیری از سرماخوردگی، ضد عفونی محیط و ازبین بردن استرس و اضطراب اشاره کرد. علاوه بر این بوی خوش رزماری نیز باعث خوش عطری اسماج است.

  • مریم گلی

بیشترین گیاه استفاده شده در اسماج مریم گلی می‌باشد که از دسته گیاهان نعنا محسوب می‌شود. مریم گلی سفید با بوی فوق‌العاده خود باعث عطر خوش محیط و از بین بردن انرژی‌های منفی می‌شود.

  • اسطوخدوس

گیاه اسطوخدوس یا همان لوندر به واسطه عطر ماندگار و خوش خود در ساخت لوازم آرایشی نیز کاربرد دارد. علاوه بر دود شفابخش، دمنوش آن نیز برای درمان بیماری ‌ها مفید است.

  • برگ کاج سوزنی

این گیاه قدمت بسیاری دارد و از گذشتگان دور توسط قبایل آمریکایی استفاده می‌شود. از جمله خواص آن می‌توان به از بین بردن عفونت‌ها و باکتری‌ها اشاره کرد.

  • صنوبر گل حنا

این گیاه نیز از خانواده کاج محصوب می‌شود و دود آن به تصفیه هوا و از بین بردن آلودگی ها کمک می‌کند.

ساخت اسماج

نکات مهم در استفاده از اسماج

لازم است در کنار اسماج شمع نیز قرار داده شود، هم از نظر زیبایی و ایجاد محیطی آرامش بخش و هم برای روشن کردن اسماج. گفته می‌شود بهتر است اسماج را نه با فندک بلکه با شعله آتش مانند شمع روشن کرد. پس از سوزاندن آن با شمع بهتر است به آرامی شعله را خاموش کنید تا دود آن شروع به پخش شدن در هوا بکند. ما در سوما، بسته ویژه آراهنر این ترکیب درکنار هم برای شما قرار دادیم تا گزینه مناسبی برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه شرکت شما باشد.

نکته دیگر که گفته می‌شود در خواص اسماج تاثیرگذار است، ظرف آن می‌باشد. بهتر است ظرفی زیبا و از محصولات طبیعی و صنایع دستی باشد. برای مثال می‌توانید دسته اسماج را در یک ظرف سفالی قرار داده و در نقاط مختلف خانه بگردانید و عطر خوش آن را به همه جای خانه خود پخش نمایید.

 هر اسماج بر اساس اندازه آن معمولا بین 15 الی 20 بار قابل استفاده می‌باشد؛ پس نیاز نیست که پس از اولین استفاده آن را دور بیندازید. هر بار پس از استفاده و سوزاندن اسماج خاکستر آن را نیز دور بیندازید و یا دفع کنید. بر اساس آیین‌ها و عقاید مختلف خاکستر باعث ایجاد جو منفی در محیط می‌شود.

در مقاله هدایای تبلیغاتی چیست دباره این حوزه بیشتر بخوانید.

استفاده از اسماج

بهترین زمان‌ها برای اسماجینگ

اصطلاح اسماجینگ به همان روشن کردن اسماج گفته می‌شود. همان‌طور که در قسمت های پیشین بررسی کردیم اسماجینگ باعث پاکسازی محیط، تصفیه هوا و از بین بردن انرژی‌های منفی و خستگی می‌شود. بنابراین برای اینکه بیشترین تاثیر خواص اسماج را ببینید، بهتر است در ساعاتی خاص نسبت به روشن کردن آن اقدام کنید. قبل از پرداختن به بررسی بهترین زمان ها برای اسماجینگ در نظر داشته باشید که استفاده از آن الزاما در این زمان ها ضروری نیست، 

تعدادی از بهترین زمان‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر اسماجینگ عبارت‌اند از:

  • اولین زمان مناسبی که پیشنهاد می‌شود موقع احساس غم، ناراحتی و یا خستگی است. تصور کنید روز کاری خوبی را با همکاران و یا مشتریان خود نداشته‌اید و یا با اعضای خانواده خود بحث کرده‌اید. در چنین مواقع بدن و ذهن بیش از همیشه نیازمند آرامش و به دست آوردن انرژی از دست رفته خود و همین‌طور جایگزین کردن انرژی‌های بد با انرژی مثبت است. در این زمان ها می‌توانید یک دسته اسماج را روشن کرده و در نور شمع به مطالعه و یا مدیتیشن بپردازید.
  • دومین زمان مناسب برای استفاده از اسماج پیش از شروع یک کار جدید، یک روز جدید و حتی سال نو می‌باشد. برای مثال تصور کنید انجام پروژه‌ای را بر عهده گرفته‌اید اما هنوز آمادگی ذهنی و تمرکز کافی برای شروع آن را ندارید. یا در شروع سال جدید برای از بین بردن انرژی‌های منفی و خستگی‌های یک سال طولانی می‌توانید اسماج شروع کنید. پس اسماج می‌تواند گزینه خوبی برای شروع‌های جدید باشد.
  • سومین زمان مناسب برای اسماجینگ هنگام اسباب کشی و وارد شدن به دفتر کاری و یا خانه جدید می‌باشد. با این کار پیش از ورود و شروع به زندگی و کار در محیط جدید می‌توانید یک دسته اسماج معطر از مریم گلی و رزماری را روشن کرده و محیط را پاکسازی و تصفیه نمایید. حتی به هنگام سفر و اقامت در مکان‌های مختلف نیز می‌توانید برای پاکسازی محیط یک دسته اسماج همراه خود ببرید.

سوالات متداول اسماج

بهتر است برای روشن کردن اسماج از فندک یا کبریت استفاده نشود. بهترین روش برای روشن کردن اسماج، استفاده از شعله شمع است.

هر اسماج در حدود 15 تا 20 مرتبه قابل استفاده است.

گفته می‌‎شود که بهترین زمان روشن کردن اسماج، موقع احساس غم، ناراحتی و یا خستگی، پیش از شروع یک کار جدید یا یک روز جدید و حتی در هنگام حلول سال نو یا هنگام اسباب‌کشی و وارد شدن به دفتر کار و یا خانه جدید است.

اسماج از گیاهان طبیعی و مفید ساخته می‎شود.

نکات مهم درباره خواص اسماج و هر انچه باید درباره آن بدانید

به جمع‌ بندی مهم‌ترین نکات در خصوص اسماج توجه فرمایید:

  • اسماج به دسته گل‌ها و گیاهان طبیعی گفته می‌شود که توسط بومیان و قبایل آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • اسماج را می‌توان نوعی عود طبیعی دانست که باعث ایجاد بودی خوش در محیط می‌شود.
  • علاوه بر بوی مطبوع، اسماج فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد. از جمله مهم ترین فواید آن می‌توان به پاکسازی هوای آلوده محیط، از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه هوا، دفع انرژی‌های منفی، آرامش و تمرکز ذهنی، از بین بردن استرس و …
  • دسته‌های اسماج کاملا از مواد طبیعی و گیاهان ساخته می‌شوند. برای مثال می توان به اسماج رزماری، مریم گلی، برگ‌ها درخت کاج، لوندر و … اشاره کرد.
  • روش استفاده از اسماج بسیار ساده است. کافی است آن را در ظرف مخصوص قرار داده و با شمع بسوزانید. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید دود آن در محیط پخش شود.
  • می‌توانید هر زمان که نیاز به آرامش دارید از اسماج استفاده کنید اما از بهترین زمان ها برای استفاده از اسماج می‌توان به هنگام اسباب کشی به محیط جدید و یا هر شروعی نو در زندگی اشاره کرد.
  • بهتر است برای دفع انرژی‌های منفی، پس از استفاده از اسماج خاکستر آن را دفن کنید و یا دور بریزید.
  • یکی از بهترین هدایای سازمانی و یا تبلیغاتی که می‌توانید تهیه کنید بسته اسماج ویژه آراهنر با نام سوما می‌باشد.
  • بسته سوما آراهنر از کامل ترین بسته‌های مخصوص اسماجینگ است. در این بسته در کنار اسماج، ظرف مخصوص آن از جنس سرامیکی به همراه شمع و کبریت نیز قرار گرفته است.
  • محصولات شیک بسته سوما به شما این امکان را می‌دهد که لوازم مورد نیاز اسماجینگ را در گوشه‌ای از دفتر کاری یا منزل خود قرار داده و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

2 دیدگاه در “اسماج چیست؟

  1. Avatar photo احمد مرتضایی گفت:

    چقدر خوب! سئوال من این هست که میتونید از یک مدل اسماج روی 500 عدد تامین کنید؟ یا باید متفاوت باشه؟

    1. سلام دوست عزیز؛ ببینید اسماج اساساً با دست درست میشه و ماشینی نیست بنابراین شاید مدلها و میوه های خشکی که روی آنها گذاشته میشه شبیه هم باشن ولی قطعا یکسان نیستند. در مجموع درباره این محصول خاص یکسان بودن مزیتی محسوب نمیشه. اما تامین 500 عدد اسماج امکان پذیر هست به هر حال. منتظر تماس شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *