تبلیغات

هدیه روز معلم

هدایای روز معلم
لوگوی اراهنر

دوازدهم اردیبهشت هر سال به مناسبت تجلیل از زحمات معلم‌ها و اساتید این روز را به عنوان روز معلم نام‌گذاری کرده‌اند. یکی از دغدغه‌های شیرین اما پر‌زحمت دانش‌آموزان، اولیا و مدیران مراکز آموزش انتخاب هدایای روز معلم است. تا بتوان از این طریق از زحمات جبران ناپذیر آنان تا حدی تجلیل کرد. از طرفی مدیران سازمانی و آموزشی و همچنین سایر مجموعه‌ها می‌توانند با انتخاب هدایای سازمانی مناسب برای معلمین توجه خود به این قشر و تجلیل از فرهنگ آموختن را نشان دهند. بنابراین انتخاب هدیه مناسبی که از دید آنها باارزش باشد و در یادشان باقی بماند اهمیت ویژه‌ای دارد.

همه ما خاطره های شیرین بسیاری از دوران کودکی تا به امروز از معلمان خود داریم. حتما حداقل یک بار هم که شده تجربه خرید هدیه برای معلم خود را داشته‌اید. در گذشته و در دوران مدرسه معمولا هدیه‌هایی همانند گل و ساعت و … برای معلمان خریداری می‌شد. امروزه اما این موارد با وجود زیبایی و ارزش خاصی که دارند تا حدودی تکراری شده‌اند؛ بنابراین باید به فکر تهیه هدیه‌های جالب و جذاب‌تری بود.

علاوه بر این موارد باید سلیقه معمان خود را نیز در نظر داشت. برای مثال ممکن است سلیقه معلم موسیقی با معلم ریاضی تا حدودی متفاوت باشد. تنها نکته مشترک در بین معلمان علاقه آنان به محصولات فرهنگی بر حسب شغلشان است.

در این مقاله ابتدا تاریخچه‌ای از روز معلم را بررسی کرده و سپس به ویژگی‌ها هدیه روز معلم خواهیم پرداخت. پس از این موارد راهنمای دقیقی از انواع هدیه‌های مناسب برای شما ارائه خواهیم کرد که کار شما در تهیه هدیه روز معلم را بسیار آسان خواهد کرد. پس در ادامه این مقاله با آراهنر همراه باشید …

تاریخچه روز معلم

درخشش یک کشور در آینده در دست نسل جدید آن سرزمین است. تربیت و شکوفایی نسل جدید نیز به عهده معلمان و دبیران هر کشور است. بنابراین جایگاه معلمان با در دست داشتن این مسئولیت خطیر و مهم، قابل تقدیر و تشکر است. تاریخچه روز معلم در سراسر جهان 6 اکتبر یا همان 13 مهر ماه است.

در ایران روز معلم قبل و پس از انقلاب اسلامی تاریخچه متفاوتی دارد و روز متفاوتی برای قدردانی و به پاس زحمات معلمان اختصاص یافته است. این روز 12 اردیبهشت ماه می‌باشد که به علت شهادت و ترور مرتضی مطهری نام‌گذاری شده است.

بی‌شک معلمی یکی از شغل‌های مقدس و بسیار تاثیرگذار در آینده هر فرد و همین‌طور آینده یک کشور است. در ایران این روز ویژه در 12 اردیبهشت ماه جشن گرفته می‌شود. در این جشن می‌توانید از هدایای مخصوص روز معلم به پاس زحمات یکساله آنان استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که وقتی در مورد معلمین صحبت می‌کنیم، صرفا به معلمان آموزش پروش و دوره‌های تحصیلی دبستان تا دبیرستان اشاره نداریم. علاوه بر این معلمان عزیز می‌توانید برای سایر اساتید خود در مقاطع علمی بالاتر و یا دبیران آموزشگاه‌های ورزشی، هنری و … نیز هدیه‌هایی تهیه کنید.

شاید شما نیز از خودتان بپرسید “چه هدیه‌هایی می‌توان برای روز معلم تهیه کرد؟” یا ” کادوهای روز معلم چه ویژگی‌های باید داشته باشند و این دسته از هدایا را از کجا می‌توان خریداری کرد؟” در این مقاله به تک تک این سوالات و سایر پرسش‌های مهم در خصوص هدیه روز معلم پاسخ خواهیم داد. پس اگر شما نیز در این خصوص کنجکاو هستید و می‌خواهید بهترین هدایا را برای دبیران خود تهیه کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های روحی و اخلاقی معلمان

یکی از ویژگی‌های معلمان عزیز از ابتدای شروع خدمت خود در زمینه تدریس را می‌توان صبر و بردباری آنان در مقابل دانش‌آموزان خود دانست. با در دست داشتن وظیفه خطیر آموزش و پرورش، کار صبر و حوصله در مقابل شیطنت‌های گاه به گاه دانش آموزان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مختلف آنان مهم‌تر نیز جلوه می‌کند.

علاوه بر این، هوش و ذکاوت بالای آنان نیز بسیار ستودنی است. مسئله آموزش دادن پروسه‌ای طولانی و گاها شاید طاقت فرسا باشد. معلمان با هوش سرشار خود این پروسه سخت را مدیریت کرده و به بهترین نحود سعی می‌کنند دانسته‌ها و تجربیات خود را با دلسوزی تمام به دانش ‌آموزان خود منتقل نمایند.

فداکاری را نیز می‌توان از دیگر ویژگی‌های اخلاقی معلمان عزیز دانست. به خصوص معلمانی که در نقاط دور افتاده مشغول به پرورش دانش‌آموزان ایران زمین هستند و با فداکاری، هر روزه خود را به نقاط مختلف می‌رسانند و یا در این مناطق سکونت می‌گزینند.

با توجه به این ویژگی‌ها شاید خرید هدیه‌های مناسب برای روز معلم کمی سخت به نظر برسد اما ما با دسته‌بندی انواع هدیه‌ها و بیان ویژگی‌ها آن‌ها این کار را برای شما آسان خواهیم کرد.

خرید هدیه‌های مناسب برای روز معلم

آیا منظور از معلم فقط دبیران آموزش و پرورش می‌باشد؟

درست است که معمولا کلمه معلم به این افراد متعلق است اما همه ما در طول زندگی با دریافت آموزش در کلاس‌های و موسسات مختلف دبیران مختلفی در زندگی خود داریم. علاوه بر این عده‌ای ممکن است در طول زندگی به ما آموزش‌هایی غیر از دروس و علوم بدهند، آموزش‌هایی که ما را در زندگی همراهی می‌کنند.

باید در نظر داشت که کمک‌ها و زحمات این افراد نیز شایان تقدیر و تشکر است و هرگز نباید زحمات آنان را فراموش نمود.

ویژگی هدایای روز معلم

برای دبیران و معلمان معمولا هدیه‌هایی تکراری مانند دسته گل، دفتر و لوارم اداری در این روز تهیه می‌شود. نمی‌توان گفت این هدایا نامناسب هستند و نباید آن‌ها را به عنوان هدیه تهیه کرد اما تاثیرگذاری آن‌ها قابل بحث است. در خرید هدیه مناسبتی مانند هدیه روز معلم ما به دنبال تاثیرگذاری تجاری بر مشتریان خود همانند هدایای تبلیغاتی و یا نمایشگاهی نیستیم بلکه این تاثیرگذاری بیشتر در رابطه با قدردانی از زحمات است.

با توجه به مطالب ارائه شده در ابتدای این مقاله و بیان مسئولیت مهم معلمان، باید هدایایی درخور این زحمات تهیه کرد. برای مثال تهیه یک دسته گل برای بسیاری از موقعیت‌ها مناسب است اما در روز معلم، دبیران عزیز تعداد بسیاری دسته گل از دانش‌آموزان جدد و قدیم خود دریافت می‌کنند. همین دسته گل‌های زیبا بعد چند روز زیبایی و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین همان‌طور که ما در لحظات مختلفی از زندگی خود به یاد معلمان مهم و تاثیرگذار خود هستیم، بهتر است برای آنان نیز هدیه‌هایی ماندگارتر تهیه کنیم و در ذهنشان ماندگار شده و نهایت قدردانی خود را به نمایش بگذاریم.

پس اولین ویژگی ماندگاری و تاثیرگذاری هدیه است. دومین ویژگی را می‌توان کاربردی بودن هدیه دانست. شاید با خود بگویید که یک دفتر یا سررسید نیز می‌توان برای یک معلم بسیار کاربردی باشد. خب! باید اشاره کنیم که نباید عنصر سوم یعنی دوری از کلیشه‌های هدیه روز معلم را فراموش کرد. این تکرار در دریافت هدیه نه تنها برای معلمان بلکه برا هیچ کدام از ما خوشایند و دلپذیر نیست.

پس با در نظر داشتن سه ویژگی‌مهم ماندگاری، کاربردی بودن و دوری از کلیشه‌های این روز می‌توانید هدیه‌ای خاص و ناب برای معلمان خود تهیه نمایید و برای همیشه در دل آنان ماندگار شوید و به خوبی از زحمات چندین و چند ساله‌ی آنان قدردانی و تشکر نمایید.

ویژگی هدایای روز معلم

هدایای ویژه روز معلم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

هر هدیه‌ای جایگاه ویژه خود را دارد، درنتیجه نمی‌توان برای روز معلم به صورت دلخواه هر هدیه‌ای که به ذهنمان رسید را برای معلمان عزیز تهیه کنیم. از جمله مهم‌ترین مواردی که هنگام تهیه کادو روز معلم باید توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هدایایی از جنس پول تهیه نکنید!

هدیه‌هایی همانند کارت هدیه یا پول نقد گزینه خوبی برای روز معلم نیستند و به نوعی شان و شخصیت دبیران را زیر سوال می‌برند. علاوه بر این در محیط‌های آکادمیک چنین هدایایی ممکن است موجب گمانه‌زنی‌های غلط نیز شود. پس حتما از این دسته هدایا چشم‌پوشی کنید! به جای آن می‌توانید از بسته‌ هدیه سلامتی آراهنر همچون زریر را تهیه کنید.

محصولاتی مرتبط با روحیات معلمان تهیه کنید!

برای این منظور می‌توان به حیطه کاری هریک از دبیران خود توجه داشته باشید. برای مثال برای معلم ورزش بهترین گزینه تهیه هدایای ورزشی است در حالیکه برای معلم هنر بهتر است هدایایی فرهنگی و هنری تهیه کنید. البته برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، می‌توانید سراغ هدایایی بروید که با روحیات همه معلمان سازگار است. یکی از این هدایا، بسته‌هایی با انواع صنایع دستی هستند که تجربه ثابت کرده حتما موردعلاقه همه معلمان قرار خواهند گرفت.

بسته‌بندی ویژه را فراموش نکنید!

بسته‌بندی یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذاری همه هدیه‌ها بر افراد است. چه برای اعضای خانواده خود هدیه تهیه کنید، چه برای رئیس خود و چه برای معلمان عزیز، در هر صورت باید بسته‌بندی متناسب با محصولات هدیه در نظر بگیرید.

شاید انتخاب بسته‌بندی بر اساس نوع هدایا کمی سخت باشد. برای همین منظور ما در آراهنر بهترین بسته‌بندی‌ها را بر اساس هریک از هدایا و متناسب با تم، رنگ و نوع محصولات درنظر گرفته‌ایم تا کار شما بسیار آسان‌تر شود. فقط کافی است یکی از بسته‌های موردعلاقه خود را از وبسایت ما انتخاب کرده و به صورت تلفنی سفارش دهید. در ادامه بیشتر به بررسی هر یک از انواع هدایای مناسب برای روز معلم خواهیم پرداخت. همراه ما باشید…

مهم‌ترین نکته در حین تهیه هدیه روز معلم

با دانستن سه ویژگی مهم ارائه شده در پاراگراف بالا می‌توانید بهترین هدایای خلاقانه  را برای معلمان خود تهیه کنید اما یک نکته اساسی حین تهیه هدیه وجود دارد که حتما باید آن را نیز لحاظ کنید. این نکته مهم توجه به حیطه کاری معلم است. بیایید با یک مثال به توضیح این موضوع بپردازیم.

برای مثال معلم‌هایی که سالانه در طول دوران دبستان داشتیم حیطه کاری به خصوصی نداشتند و معمولا تمامی دروس را تدریس می‌کردند. در مقاطع بالاتر معمولا حیطه کاری آنان جدا می‌شود. برای مثال معلم‌های مختلفی از جمله معلم ریاضی، زیست، ادبیات و … . همین طور غیر از دوران مدرسه در آموزشگاه‌های مختلف می‌توانیم دبیران گوناگونی مانند معلم موسیقی، نقاشی و … نیز داشته باشیم. تهیه هدایای یکسان برای تمامی این افراد با حیطه‌های کاری تخصصی مختلف کار چندان مناسبی به نظر نمی‌آید.

 چه بسا یک معلم ورزش داشته باشید که بسیار به هنرها و صنایع دستی از جمله خاتم کاری ، میناکاری و … علاقمند است؛ بنابراین بهتر است هدیه‌هایی در این زمینه بر اساس علایق معلم خود تهیه نمایید.

مزایای خرید هدیه روز معلم چیست؟

  • خرید هدیه روز معلم، از جمله بهترین راه‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند احترام و قدردانی خود را به معلمان نشان دهند. این کار نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال تشکر و قدردانی هستند و به خاطر زحمات و تلاش‌هایی که معلم برای شما کرده، شکرگذارند.
  • با خرید هدیه، دانش‌آموزان به معلمان خود نشان می‌دهند که چقدر از تلاش‌های آن‌ها، برایشان ارزشمند است.
  • هدایای خریداری شده برای معلمان به آن‌ها احساس قدردانی و توجه می‌دهد. این هدایا معمولاً به دلیل داشتن یک پیام شخصی مانند «تشکر از شما به خاطر همه چیز» یا «با تشکر از شما برای انگیزه و تلاش‌هایتان» به خصوص مهم هستند. به همین دلیل، خرید هدیه برای معلمان به طور کلی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • بهترین مزیت خرید هدیه برای روز معلم، زیبایی و جذابیت آن است. هدایای زیبا و جذاب بسیار مورد پسند هستند و باعث شادی و لذت معلم شما می‌شوند. هدایای جذاب شامل گل، شیرینی، کتاب، عطر و ادکلن و… می‌شوند.
  • یکی دیگر از مزایای خرید هدیه برای روز معلم، بهبود روابط بین دانش‌آموزان و معلمان است. این رویداد، باعث تقویت روابط میان دانش‌آموزان و معلمان، افزایش احترام، بالا بردن انگیزه و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان است. هدایای خریداری شده برای معلمان معمولاً به آن‌ها احساس قدردانی و توجه می‌دهد، که باعث بهبود روابط بین دانش‌آموزان و معلمان می‌شود.
  • با خرید هدیه روز معلم، دانش‌آموزان می‌توانند به معلمان خود نشان دهند که تا چه اندازه یادگیری و تحصیل برای آن‌ها ارزش دارد. در واقع این امر به معلمان ثابت می‌کند که دانش‌آموزان در این راه همواره به آن‌ها نیاز خواهند داشت.

سوالات متداول هدیه روز معلم

شما می‌توانید از دو طریق تماس تلفنی و وبسایت آراهنر نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید. البته با محدودیت در فرصت ، بهتر است سریع‌تر سفارش خود را ثبت نمایید تا سریع‌تر تحویل بگیرید.

معمولا مدت زمان تولید و آماده سازی سفارش بین 3 تا 20 روز متغیر است. این مدت زمان به تعداد و نوع محصولات بستگی دارد.

سرویس توزیع محصولات برای اولین بار در سال جدید توسط تیم آراهنر برای مناطق مختلف تهران و کرج انجام می‌شود.

بسته‌های ویژه هونواک، دستینه، ستا و نوشه از محصولات ویژه روز معلم هستند. از دیگر بسته‌های عمومی و پرفروش در آراهنر می‌توان به بسته‌ها مختلف مهنا و سایر هدایای ترکیبی از صنایع دستی اشاره کرد.

نکات مهم درباره هدیه روز معلم

در نهایت خرید هدیه روز معلم، در عین حال که بسیار ساده و کم هزینه خواهد بود، یک روش عالی برای نشان دادن احترام و قدردانی خود به معلمان است. این روز، فرصتی خوبی برای دانش‌آموزان است که از زحمات و تلاش‌های معلمان خود به نحوه شایسته تشکر و قدردانی کرده و به آن‌ها انگیزه بیشتر برای همراهی در راه آموزش دهند.

برای جمع‌بندی مطالب ارائه شده به نکات زیر توجه نمایید:

  • روز معلم در ایران 12 اردیبشهت ماه و در جهان رو 13 آبان ماه می‌باشد.
  • سالانه به پاس از زحمات بی‌دریغ معلمان هدیه‌های مختلفی برای این روز تهیه می‌شود.
  • باید در حین خرید هدیه روز معلم زمینه فعالیت و علایق وی را نیز در نظر داشت.
  • به جای هدیه‌های تکراری و کلیشه‌ای مانند ست‌های اداری می‌توان هدیه‌هایی نو مانند بسته‌های صنایع دستی و هنرهای ایرانی آراهنر را تهیه کرد.
  • با توجه به سلیقه خود انواع مختلفی از بسته‌های ترکیبی آراهنر اعم از هنر خاتم‌کاری، سفال، فیروز کوبی، قلمکاری و … موجود می‌باشد.
  • به جز بسته‌های صنایع دستی، هدیه‌های سلامتی اعم از دمنوش‌ها و عرقیجات گیاهی نیز گزینه‌های مناسبی برای این روز مهم و ملی هستند.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *