تبلیغات

پیشنهادهای جذاب برای شرکت در نمایشگاه

پیشنهادهای جذاب برای شرکت در نمایشگاه

 در عصر دیجیتال نمایشگاه‌ها تنها رسانه‌ای هستند که خریداران، فروشندگان و محصولات را در فضای چهاربعدی گرد هم می‌آورند. اینجا محصول به نمایش در می‌آید، درباره‌اش گفت‌وگو می‌شود، اگر سوالی باشد پاسخ می‌دهیم تا درباره‌ی آن بیشتر بدانیم.

از این رو، برگزاری نمایشگاه، ابزاری قدرتمند برای بازاریابی محصول و خدمات ماست.

نمایشگاه های تجاری و صنعتی از مهم ترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز محسوب می شوند، به عبارت دیگر، علیرغم وجود روش ها و متدهای علمی بازاریابی و وجود هزینه های بالای حضور در نمایشگاه، یکی از شیوه هایی که همچنان مورد استفاده شرکت های بزرگ دنیاست حضور در نمایشگاه است.

یکی از اصلی ترین مزایای نمایشگاه ها بازدید مشتریان بالقوه از آن ها است. هنگامی که یک بازدید کننده یک یا چند روز وقت خود را صرف بازدید از نمایشگاه می کند، قطعاً یک مشتری جدی محسوب می شود که برای ایجاد یک رابطه تجاری پا به محیط نمایشگاه گذاشته است.

از دیگر مزایای حضور در نمایشگاه ها، علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ بازار و مشتریان قبلی، کسب آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات مشابه است که توسط رقبا عرضه می شود. به طور کلی نمایشگاه ها ابزارهای قدرتمند بازاریابی هستند و به منزله پلت فرم فروش و اطلاع رسانی شناخته می شوند و می توانند برای غرفه داران، بازدید کنندگان، برگزار کنندگان، تأمین کنندگان خدمات و اقتصاد محلی سودآور باشند.

پیشنهاد آراهنر برای هدایای تبلیغاتی نمایشگاه

در ادامه به معرفی انواع هدایای تبلیغاتی آراهنر می‌پردازیم:

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

این بسته یکی از هدایای محبوب آراهنر است که شما می‌توانید برای هدایای سازمانی و تبلیغاتی شرکت خود از آن استفاده کنید.

دمنوش یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌هاست که بنا به توصیه‌های طب سنتی در زمان‌های مختلف مصرف می‌شود. ما در این بسته یک عدد فرنچ پرس به همراه یک ماگ سرامیکی و سه گیاه دارویی موثر در ایجاد نشاط، رفع نفخ معده و ایجاد آرامش را قرار داده‌ایم. توصیه طب سنتی بر این است که به دلیل تاثیر گل گاو زبان در تقویت حواس پنجگانه و ایجاد نشاط، ابتدای صبح دمنوش گل گاو زبان بنوشید. آویشن در رفع نفخ معده موثر است، از این رو توصیه می‌شود که این دمنوش را دقایقی بعد از صرف نهار بنوشید. گیاه اسطخودوس هم به دلیل تاثیر فوق العاده در آرامش و رفع استرس، نوشیدنی توصیه شده برای قبل از خواب است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد فرنچ پرس
  • یک عدد ماگ سرامیکی
  • 3 جعبه دمنوش حاوی گل گاو زبان، آویشن و اسطوخودوس
  • جعبه هارد باکس
زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

روشنا (بسته نور و فروغ)

ناظم الاطبا، روشنا را نور، فروغ و شعاع معنا کرده و این نام بسته‌ای است برای روشنایی بخشیدن به مهمانی‌های یلدایی در طولانی‌ترین شب سال. شمعدان یکی از نوستالژیک‌ترین وسایل مورد استفاده در شب یلداست و استعاره‌ای است از نوری که به برکت سلامت و دور هم بودن اعضای خانواده و بزرگترها در خانه می‌تابد. این بسته کوچک اما زیبا، امید شما به روشن بودن این نور در جمع خانواده و دوستانتان را نمایان می‌کند.

محتویات این بسته:

  • شمعدانی قرمز به سبک شمعدان‌های سنتی و کهن
  • شمع
  • کبریت
  • بسته‌بندی مقوایی
روشنا

روشنا (بسته نور و فروغ)

دودپتی (بسته عصرانه)

این بسته از هدایای تبلیغاتی ارزان آراهنر به شمار می‌آید. ادویه ماسالا از ترکیب زنجبیل، هل، دارچین، میخک و فلفل سیاه به همراه چای سیاه تولید می‌شود. چای ماسالا به هضم غذا، کاهش قند خون و کاهش وزن کمک می‌کند. در این بسته یک ماگ سرامیکی زیبا قرار داد که در بسته‌بندی زیبا به شما ارائه می‌شود.

محتویات این بسته:

  • یک عدد ماگ سرامیکی
  • یک ظرف شیشه ای حاوی چای ماسالا
  • بسته بندی مقوایی

دودپتی (بسته عصرانه)

کافا 3 (بسته قهوه اسپرسو، فنجان و نعلبکی)

این بسته یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی ما محسوب می‌شود و یک هدیه مناسب برای هدایای مناسبی و تبلیعاتی شرکت شماست.

فرهنگ قهوه خوری در ایران آنقدر عمیق است که حتی چای خانه ها را هم قهوه خانه می نامیم. یکی از دالیل رواج این فرهنگ هم تاثیرات مثبت قهوه بر میزان هوشیاری و رفع خستگی است.ما در بسته کافای 3 سعی کرده ایم بساط یک قهوه اسپرسو را با دوستان و یا خانواده برای شما فراهم کنیم. در این بسته یک عدد دستگاه قهوه جوش اسپرسو به همراه دو ظرف فلزی حاوی پودرقهوه و شکلات با طرح لوگوی سازمان شما و چهار عدد فنجان و نعلبکی سرامیکی دست ساز گنجانده شده است.

محتویات این بسته:

  • یک قوطی مقوایی حاوی شکلات
  • چهار عدد فنجان و نعلبکی سرامیکی
  • یک قوطی مقوایی حاوی پودر قهوه
  • قهوه جوش اسپرسو
  • بسته بندی هاردباکس
کافا 3 (بسته قهوه اسپرسو، فنجان و نعلبکی)

کافا 3 (بسته قهوه اسپرسو، فنجان و نعلبکی)

بسته درنگ و ظروف مسی

درنگ یک هدیه خاص و جزو هدایای کاربردی است. درنگ یک پایه چوبی است که مناسب میزهای پذیرایی مدیران است.

در این پایه چوبی دو عدد پیاله سفالی قرار دارد که ما در آن برای شما توت خشک و مویز قرار داده‌ایم.

درون این پایه چوبی بهارنارنج و گل محمدی قرار داده شده است. سه عدد بانکه دسته‌دار پذیرایی مسی هم بخشی از این بسته خاص است.

شما می‌توانید به انتخاب خود محتویات پیاله‌ها و پایه‌های چوبی را تغییر دهید. ما از بهترین‌ها استفاده کرده‌ایم.

این مجموعه در یک جعبه هاردباکس قرار داده شده است که می‌توانید نام خود و یا موسسه‌تان را روی آن حک کنید.

محتویات این بسته:

  • یک عدد پایه چوبی
  • دو عدد پیاله سفالی
  • مقداری توت خشک
  • مقداری مویز
  • مقداری بهار نارنج
  • مقداری گل محمدی
  • سه عدد بانکه دسته‌دار مسی
  • جعبه هارد باکس
درنگ (بسته ظروف مسی و کاسه های سفالی)

بسته درنگ و ظروف مسی (V217)

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه، یک هدیه ترکیبی فوق‌العاده جذاب و خاص است. این مجموعه هنر مس را به رخ همه می‌کشد. یک گلدان مس و پرداز و گل مسی که در آن قرار داده شده است، به معنای واقعی کلمه دلبربایی مس است.

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه می‌تواند یک هدیه مناسب مدیریتی و یک پیشکش جذاب برای مهمان‌های خارجی شما باشد. داستان این بسته وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید یک ترمه رومیزی هم در آن قرار دارد. این رومیزی و آن گلدان و گل، نمادهای مناسبی از هنر ایران هستند که می‌توانند تزیین کننده اتاق مدیران باشد.

محتویات این بسته:

  • یک عدد ترمه ابریشمی (50 سانتی متر)
  • یک عدد گلدان مس و پرداز (20 سانتی متر)
  • دو عدد گل مسی
  • بسته بندی مقوایی
بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه(204)

بسته گلدان مس و پرداز، گل مسی و ترمه

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)

چام ویژه با یک فلاسک با روکش نمدی برای گرم نگه‌داشتن، در کنار دو لیوان مسی و دو زیرلیوانی نمدی، طعم‌های مختلف دمنوش و مقداری مویز در کنار شماست.

چام ویژه یک هدیه خلاقانه است و جزو پرطرفدارترین محصولات مجموعه آرا است.

فلاسک با روکش نمدی، لیوان مسی و مویز و دمنوش از ابزارهای اساسی یک توقف لذت بخش در مسافرت هستند. این بسته می‌تواند یک هدیه ویژه باشد. هدیه‌ای که هر وقت از آن استفاده می‌کنند به یاد شما می‌افتند.

شما می‌توانید، آرم شرکت خود را روی بسته نمدی حک کنید. همچنین می‌توانید بنا بر سلیقه خود، محتویات این بسته را کم یا زیاد کنید.

محتویات این بسته:

  • یک عدد ترمه ابریشمی (50 سانتی متر)
  • یک عدد گلدان مس و پرداز (20 سانتی متر)
  • دو عدد گل مسی
  • بسته بندی مقوایی
چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)ٰ

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)

پیش از برگزاری نمایشگاه

به طور معمول کمتر کسی توجه می‌کند که فعالیت‌های پیش از برگزاری نمایشگاه چه‌قدر اهمیت دارد. برای همین در این مقاله هم می‌بینیم که بیشترین پیشنهادها برای برگزاری نمایشگاه به دوره‌ی پیش از برگزاری بر می‌گردد. ببینیم چه‌قدر نمایشگاه به حوزه‌ی ما ربط دارد؟

چه کسانی برای بازدید به این نمایشگاه می‌آیند؟ مخاطب ما کیست؟ آیا این نمایشگاه ما را به مشتریان‌مان نزدیک می‌کند؟ طبیعی است که اگر کار ما خدمات مرتبط با آسانسور است، نمی‌توانیم در نمایشگاه تجهیزات کشاورزی شرکت کنیم.

2.تعیین هدف ما از شرکت در نمایشگاه:

هدف واقع‌بینانه و قابل اندازه‌گیری ما از شرکت در نمایشگاه چیست؟ معیار ما برای موفقیت در این نمایشگاه چیست؟ خوب است:

الف: فهرستی از شماره‌ها و اسامی مشتریان کنونی خود آماده کنیم و شبکه‌ای از این افراد بسازیم.

ب: بیشتر در معرض دید باشیم. به این ترتیب می‌توانیم برخی از سوتفاهم‌ها و چالش‌ها با مشتریان را راحت‌تر حل کنیم.

ج: جدولی زمانی تهیه کنیم و بدانیم 40 درصد اقدامات ما به پیش از برگزاری، 20 درصد زمان برگزاری و 40 درصد پس از برگزاری مربوط می‌شود.

3.تامین بودجه لازم: چه‌قدر پول داریم؟ یادمان باشد یک‌سوم هزینه‌ی کلی ما صرف اجاره‌ی غرفه می‌شود برای سفر و تدارکات هم بودجه کنار بگذارید. بیشتر یا کمتر از آنچه که از پیش تعیین کرده‌ایم، خرج نکنیم. یادمان باشد پولی که خرج می‌کنیم باید در راستای تصویر برند و اهداف از شرکت در نمایشگاه باشد.

4.تعیین نوع کالا و خدماتی که می‌خواهیم نمایش دهیم: بازدیدکنندگان دنبال دیدن چیزهای جدید هستند. پس آن را در معرض دید بگذاریم و نحوه‌ی استفاده از آن را به‌سادگی توضیح دهیم.
بگذارید بازدیدکنندگان با کالا یا خدمات شما تعامل داشته باشند. برای همین هر آنچه که در غرفه هست باید در راستای لمس کردن، علاقه‌مند شدن و سرآخر خرید محصول باشد. پس اگر موانعی در این راه هست آن را برطرف کنیم.

5.حواس و احساس افراد را درگیر کنیم: درگیر کردن احساس افراد با کالا یا خدمات ما، احتمال فروش آن را افزایش می‌دهد. قرار نیست هزینه‌ی زیادی صرف فناوری‌های چندرسانه‌ای و تعاملی کنیم، گاهی با خلاقیت‌های ساده می‌توان کاری کرد که محصول ما در ذهن مخاطب باقی بماند. یادمان باشد گرچه هدف ما افزایش فروش است، ولی نباید باعث آزرده کردن بازدیدکنندگان شود. در عوض سعی کنیم درباره‌ی محصول یا خدمات خود بیشتر توضیح دهیم. به این ترتیب شما حکم یک کارشناس را هم پیدا می‌کنید.
در این میان یکی از راه‌های درگیر کردن حواس مشتریان دادن هدایای نمایشگاهی ساده به آنان است تا بتوانیم از این طریق شرکت و خدمات خود را به مخاطبان راحت‌تر معرفی کنیم.

6. محاسبه اندازه‌ی غرفه: اندازه‌ی غرفه به اندازه‌ی محصول جدید ما یا خدماتی که ارائه می‌دهیم بستگی دارد. چه‌قدر فضا برای تعامل با مشتریان و امتحان محصول خویش نیاز داریم؟ جایی برای پذیرایی در نظر گرفته‌ایم؟

7. طراحی غرفه: پیامی که می‌خواهیم به مخاطب بدهیم چیست؟ غرفه‌ باید بازدیدکنندگان را به سمت خود بکشد. پس بهانه‌ای داشته باشد برای سرگرم کردن مشتریان. بی‌هدف محصول خود را تبلیغ نکنیم بلکه بگوییم این محصول یا خدمات به چه کاری می‌آید؟ گرافیک غرفه ساده باشد و حواس مخاطب را به سمت محصول یا خدمات ما جلب کند. نور غرفه نیز باید روی محصول و خدمات ما متمرکز شود.

8.از قبل بگویید در نمایشگاه چه چیز جدیدی رو می‌کنید: اگر چنین کاری نکنید، شبیه این است که مهمانی بگیرید بدون اینکه کسی را دعوت کنید. از هر چهار نفر، سه نفر از قبل می‌دانند که می‌خواهند سراغ کدام غرفه بروند. پس ضمن اینکه در رسانه‌های خویش می‌گویید که با چه محصول جدیدی در نمایشگاه هستید، غرفه‌داران را نیز توجیه کنیم که چگونه این محصول جدید را معرفی کنند.
به طور متوسط یک بازدیدکننده فقط در 27 غرفه توقف می‌کند و نیمی از بازدیدکنندگان، تا پایان سال از نمایشگاه دیگری دیدن نخواهند. پس با اعلام از پیش می‌توانید غرفه‌ی خود را به مکانی تبدیل کنید که افراد از پیش‌ برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به آنجا سر بزنند. به این ترتیب تا 33 درصد ظرفیت بازدید خود را افزایش می‌دهیم.

9. غرفه‌داران؛ باارزش‌ترین دارایی ما: 80 درصد موفقیت یک غرفه به رفتار کارکنان آن بستگی دارد. پس غرفه‌داران را آموزش دهیم. مطمئن شوید که آنان می‌دانند برای چه در این غرفه‌اند و هدف نمایشگاه را برایشان مشخص کنید. لباسِ غرفه‌داران مهم است که باید متناسب و شَکیل باشد. یادمان باشد که 85 درصد بازدیدکنندگان بر اساس نوع لباس و رفتار غرفه‌داران درباره‌ی محصول ما قضاوت می‌کنند.

10. تسلط غرفه‌دار روی کالا یا خدمات ما: می‌بایست کسانی در غرفه خدمات ارائه دهند که پیش از نمایشگاه درباره‌ی محصول و خرید گیفت تبلیغاتی یا خدمات ما آموزش دیده‌اند. هنگام برگزاری نمایشگاه زمان خوبی برای یاد گرفتن چیزهای جدید راجع به محصول ما نیست. پس پیش از برگزاری نمایشگاه کارکنان خود را توجیه کنیم.

پیش از برگزاری نمایشگاه

هنگام برگزاری نمایشگاه

معمولاً وقتی صحبت از برگزاری نمایشگاه می‌شود، بیشتر افراد تنها به زمان برگزاری نمایشگاه فکر می‌کنند. در این مرحله است که اعضای تیم فروش بیش از همیشه خود را نشان می‌دهند. برای همین می‌بایست نکاتی را در نظر بگیریم. مثل اینکه راجع به محصول و خدمات خود اطلاعات داشته باشیم یا بتوانیم با مخاطبان خویش ارتباط موثری برقرار کنیم.

11. داشتن اطلاعات اولیه درباره‌ی نمایشگاه و امکاناتش: ممکن است بازدیدکنندگان از شما درباره‌ی رستوران، دستشویی، جعبه‌ی کمک‌های اولیه و دفتر مدیریت بپرسند. این اطلاعاتی است که به درد خودتان هم می‌خورد.

12. با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید: تماس چشمی و لبخند هزینه‌ای ندارد، ولی می‌تواند ارتباط مستحکمی با افراد ایجاد کند. اما خوب است بدانیم چه‌طور یک مکالمه را پایان دهیم و سراغ مشتری بعدی برویم. قرار نیست همه‌ی کارکنان در غرفه‌ بایستند. خوب است وقت استراحت برای آنان تعیین کنید تا شلوغی بی‌مورد غرفه باعث نشود بازدیدکنندگان تمایلی به ورود نداشته باشند.

13. سرنخ ارتباط را رها نکنیم: مشتری برای ما اهمیت زیادی دارد و یکی از باارزش‌ترین دارایی‌ها ما پایگاه داده‌های ما از مشتریان است. پس از کسانی به غرفه‌ی ما می‌‌آیند درباره‌ی نام، شرکت و اطلاعات تماس (ایمیل، تلفن) بپرسید. ببینیم کی دوباره می‌توانیم با آنان تماس بگیریم.
گاهی با دادن هدایای تبلیغاتی می‌توانیم این سرنخ ارتباطی را در دست بگیریم. خوب است به جای صرف هدیه دادن، با رعایت اصول ارتباطی کاری کنیم که مخاطب حس کند این هدیه برای او تهیه شده است. هدیه می‌تواند به لحاظ روانشناختی تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطب گذارد. (نگاه کنید به این مطلب آرا هنر: روانشناسی هدیه دادن)

14. مطمئن شویم تیم ما بازار را می‌شناسد: تیم ما در غرفه نمایشگاه باید اطلاعات مربوط به محصول، رقبا و پژوهش‌های مرتبط با آن را داشته باشد. اگر مشتری سوالی از شما بپرسد که جوابش را ندانید یا اشتباه پاسخ دهید، تصویر برند ما آسیب می‌بیند.

15. علت عدم استقبال از غرفه را جویا شویم: اگر دیدیم بازدیدکنندگان کمی به غرفه‌ی ما می‌آیند، با مدیر نمایشگاه صحبت کنید. گاهی برداشتن موانعی می‌تواند جذابیت بصری غرفه‌ی ما را بیشتر کند. هر روز برنامه‌ای داشته باشید برای جلب توجه بازدیدکنندگان.

هنگام برگزاری نمایشگاه

پس از برگزاری نمایشگاه

برای برخی صرف به پایان رسیدن تاریخ نمایشگاه یعنی، تمام شدن کار. در حالی که ما به نمایشگاه آمده‌ایم تا مشتریان جدید را بشناسیم. برای همین باید اطلاعات تماس خویش را به‌روز نگه داریم و سعی کنیم مخاطبان را پیگیری کنیم. همچنین باید ببینیم آیا به اهدافی که از پیش تعیین کرده بودیم رسیده‌ایم یا نه.

16. پیگیر مشتریان باشیم: متاسفانه برخی یادشان می‌رود که باید پیگیر مشتریان بالقوه‌ی خود باشند و پس از نمایشگاه ارتباط خاصی با آنان نمی‌گیرند. بنابراین حداکثر تا سه روز پس از نمایشگاه یک بار دیگر با مشتریان ارتباط بگیرید.
خوب است مشتریان را به حساب‌های شبکه‌ی اجتماعی خویش وصل کنیم. خبرنامه‌های سازمان را برای مشتریان ایمیل کنیم. ببینیم کدام محصول ما نیاز مخاطب را برطرف می‌کند، بر همان اساس محصول خود را یک بار دیگر به مشتریان معرفی کنیم.

17. ارزیابی اهداف: سراغ گزینه‌ی دوم همین مطلب برویم و ببینیم اهداف ما چه بود. اکنون چه‌قدر به این اهداف نزدیکیم. بی‌رحمانه صادق باشیم و خودمان را گول نزنیم. اشکال کار کجا بوده است؟ برای نمایشگاه سال آینده چه‌طور می‌توان این اشکال را رفع کرد؟ ببینیم مکان برگزاری نمایشگاه سال بعد تغییری می‌کند؟ بودجه اجاره‌ی غرفه چه‌قدر بیشتر/کمتر می‌شود. گاهی اگر زودتر کار رزرو را انجام دهیم، قیمت اجاره کمتر می‌شود.

همان‌طور که گفتیم برگزاری نمایشگاه یکی از راه‌های برقراری ارتباط موثر ما با مشتریان است. در این میان، یکی از شیوه‌های موثر در حفظ وفاداری مشتریان دادن هدیه‌های تبلیغاتی خاص به آنان است. هدیه‌هایی کاربردی که در ذهن مخاطبان باقی بماند و تیم آراهنر می‌تواند در این زمینه مشاور خوبی باشد و در عین حال این هدیه‌ها را برای نمایشگاه‌های مختلف تهیه کند.

برای نمونه، خوب است سر بزنید به مطلب «آداب هدیه دادن».در این مطلب سه هدیه‌ی مخصوص آراهنر نیز معرفی شده‌اند. برخی این محصولات عبارتند از:‌ آبنار، سورین، شکرشکن، زریر و…

هدیه‌های تبلیغاتی خاص

30 گام مهم برای شرکت در نمایشگاه

تغییرات روز افزون فن آوری، ظهور کالاهای جدید، تنوع آن ها و عدم آشنایی مصرف کننده توام با رقابت شدید و نامطلوب تولید کنندگان از علل تشکیل نمایشگاه محسوب می شود ؛ با این وجود کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید برای کسب بازارهای جدید، نمایش فن آوری های نوین، نمایش شیوه های جدید تولید و غیره، در نمایشگاه ها شرکت کند؛ در ادامه 30 گام مهم برای شرکت در نمایشگاه را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. ارزیابی لزوم شرکت در نمایشگاه
  2. تعیین هدف از شرکت در نمایشگاه (شرکت در نمایشگاه های تخصصی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و شرکت در نمایشگاه های عمومی و بین المللی برای رسیدن به اهداف بلند مدت)
  3. تعیین بودجه مناسب برای حضور در نمایشگاه (هزینه های مستقیم، هزینه های غیر مستقیم، هزینه های تبلیغاتی و هزینه های پرسنلی)
  4. تعیین یک سیاست تبلیغاتی برای حضور در نمایشگاه
  5. ثبت نام به موقع برای حضور در نمایشگاه
  6. مطالعه مقررات و دستورالعمل های جاری نمایشگاه و عمل به آن ها
  7. ارسال کارت و دعوتنامه برای افراد از دو هفته قبل
  8. تخمین، تعیین و تامین فضای لازم برای غرفه
  9. غرفه آرایی متناسب با شأن کسب و کار خود و مرتبط با حیطه کاری
  10. اختصاص محلی مناسب برای ملاقات ها و مذاکرات تجاری
  • درج آگهی مربوط به حضور خود در نمایشگاه در مطبوعات
  1. نمایش چشمگیر کالا در غرفه حتی الامکان به صورت سه بعدی
  • انتخاب پرسنل و متصدیان غرفه
  • آموزش پرسنل حاضر در غرفه برای مواجهه با مخاطبان و بازدید کنندگان
  • استفاده از لباس فرم و متحدالشکل برای متصدیان غرفه
  • تهیه دفتری جهت ثبت پیشنهادات و نظرات بازدیدکنندگان و صاحب نظران و قرار دادن آن در معرض دید عموم.
  • چاپ مجموعه کاملی از کارت ویزیت، بروشورها و کاتالوگ ها درباره خدمات و محصولات ارائه شده با طراحی خاص و چشمگیر به منظور توزیع در میان بازدیدکنندگان و هم چنین تهیه لیست قیمت کالا به تعداد کافی جهت مشتریان داخلی و خارجی.
  • اطلاع رسانی به مشتریان درباره محل و ساعت حضور در نمایشگاه و دعوت از آنان برای بازدید از غرفه.
  • آمادگی برای روز افتتاح نمایشگاه
  • دعوت از افراد سرشناس در زمینه های گوناگون (با توجه به نوع کالا یا صنعت) برای بازدید از غرفه یا حضور در آن.
  • استفاده از هدایای تبلیغاتی در سطوح مختلف برای شرکای تجاری، همکاران و پرسنل و همین طور بازدیدکنندگان از نمایشگاه
  • ارائه فرم نظرسنجی به بازدیدکنندگان برای جمع آوری اطلاعات.
  1. فراهم آوردن امکان پذیرایی از بازدیدکنندگان
  • ارسال به موقع و سلامت کالاهای نمایشگاهی به غرفه
  • ارزیابی ارتباطات، دیدارها و مذاکرات روزانه خود در نمایشگاه
  • تهیه عکس و فیلم از زوایای مختلف غرفه و کالاهای موجود در آن
  • جمع آوری کالاها و بسته بندی آن ها بلافاصله بعد از پایان نمایشگاه
  • تشکر و قدردانی به طریق مقتضی و با ارائه هدیه از مسوولان سازمان نمایشگاه، گمرک و سایرین که در برگزاری نمایشگاه کمک کرده اند.
  1. ارائه گزارشی فهرست وار از وضعیت کلی نمایشگاه و آمار فروش و معاملات انجام گرفته در زمان نمایشگاه
  • حفظ ارتباط خود با بازدیدکنندگان بعد از پایان نمایشگاه

نکات مهم در خصوص شرکت در نمایشگاه ها

هر نمایشگاهی که برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می کند اما هدف کلی نمایشگاه ها معرفی تکنولوژی و فن آوری های جدید مورد استفاده در حوزه های مختلف است. از دیگر اهداف نمایشگاه جذب مشتریان جدید و شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با مخاطبان است. هم چنین معرفی محصولات و خدمات، شناخت رقبا، سنجش بازار مصرف کالا، انجام بازار سنجی برای توزیع و فروش کالا و غیره از جمله اهداف حضور در نمایشگاه ها محسوب می شود.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *