فرهنگی هنری

هدایای ماه رمضان

هدایای ماه رمضان
لوگوی اراهنر

تابحال به هدایای مناسب ماه رمضان فکر کرده‌اید؟ بله درست متوجه شده‌اید! در ماه رمضان نیز می‌توان هدایایی را برای کارمندان و حتی مشتریان خود نیز تهیه کرد. در واقع وقتی از انواع هدایای تبلیغاتی در مناسبتهای مختلف صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه ذهن همه به سمت مناسبت‌هایی مانند عید نوروز یا شب یلدا می‌رود. در حالیکه یکی از مناسبت‌های مهم معنوی برای ما ایرانیان نیز ماه رمضان است.

ارائه هدیه تبلیغاتی از سوی سازمان‌ها در ماه مبارک رمضان، حالا مدتی است که به یکی از فعالیت‌های اصلی حوزه بازاریابی تبدیل شده است. یکی از سنت‌های مرسوم ماه مبارک رمضان همین مهمانی‌های وقت افطار است که حس شیرین طاعت و عبادت را دو چندان می‌کند.

اصلا ماه رمضان است و سفره‌های افطاری‌اش. سنتی که هم توصیه دین است و هم رسم مهمان‌نوازی ایرانی. این بساط میزبانی و مهمانی چند سالی است که از فضای خانوادگی فراتر رفته و حالا دیگر رنگ و بوی سازمانی هم به خود گرفته است.

با توجه به اینکه بخش مهمی از زندگی هر فرد شغل اوست و زمانی زیادی از افراد در محل کارشان گذرانده میشود، مراسمات افطاری و دورهمی ها به فضای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نیز گسترش پیدا کرده است.

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تقویت هویت شغلی کارکنان خود، پذیرای خانواده کارکنان می‌شوند و یا سازمان‌ها برای تقویت روابط کاری این شب‌های پر مهر را بهانه می‌کنند و مشتریان و افراد موثر در کسب و کار خود را برای گپ و گفت بیشتر به سفره افطاری مهمان می‌کنند. طبیعی است که چنین مهمانی‌‌هایی به رد و بدل کردن هدایای سازمانی ختم می‌شوند.

هدایای ماه رمضان در واقع نمودی است از ارزش داشتن دوستان، مشتریان، شریکان تجاری و سایر کسانی که در شب‌های ماه مبارک مهمان شما هستند.

پس اگر تاحالا به فکر تهیه هدایای تبلیغاتی یا سازمانی در چنین مناسبتی نبوده‌اید بهتر است امسال آن را امتحان کرده و از مزایای آن برای شناساندن برند، محصولات و خدمات خود بهره‌مند شوید.

در این مقاله ما علت ضرورت هدایای ویژه ماه مبارک رمضان را بررسی کرده و زمان مناسب‌ برای ارائه هدیه را نیز معرفی خواهیم کرد. سپس به بررسی انواع هدایایی خواهیم پرداخت که به مناسبت ماه رمضان برای شما طراحی کرده‌ایم. پس اگر شما نیز می‌خواهید قدم بزرگی برای پیشرفت کسب و کار خود در سال جدید بردارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید!

هدایای ماه رمضان آراهنر

مجموعه آراهنر، پیشگام در تهیه هدایای تبلیغاتی ، مفتخر است که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بسته هایی با محوریت این ماه آماده کرده که قابل ارائه به عنوان هدایای سازمانی، مدیریتی و هدایای ماه رمضان است.

این بسته‌ها با محتویات صنایع دستی ایرانی و خوراکی های طبیعی مختلف به همراه طراحی و بسته بندی زیبا چشم نوازی دو چندان پیدا می‌کند.

در این بخش به معرفی برخی از محصولات مناسب برای هدایای ماه رمضان می‌پردازیم:

هدیه رمضانی آوند، بسته آشپزی

یکی از این بسته‌ها، هدیه خلاقانه آرا هنر، بسته آوند است. آوند در فرهنگ لغت معانی زیادی دارد. اما یکی از معانی که باعث انتخاب آن بره عنوان نام این بسته شد، معنای ظرف بود. ما در بسته آوند تلاش کردم که ابزار لازم برای آشپزی یک غذای ویژه ایرانی را فراهم کنیم.

به همین دلیل در بسته آوند، از یک قابلمه مسی استفاده کردیم. قابلمه مسی موجود در بسته آوند، اثر هنرمندان و صنعتگران زنجانی است. همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، زنجان یکی از مهمترین مراکز تولید ظروف مسی است.
داخل این قابلمه مسی به دلیل توصیه‌های پزشکی، قلع اندود شده تا برای سلامتی مصرف کنند مشکلی ایجاد نکند.

همچنین در بسته آوند از یک قاشق آشپزی مسی نیز استفاده شده است. این قاشق آشپزی به دلیل اینکه کلیه فرآیند تولید آن با دست صورت می‌گیرد، بسیار زیبا و خاص است. تقریبا هیچ دو قاشق آشپزی را پیدا نمی‌کنید که کاملا شبیه هم باشند.

در بسته آوند از یک زیرقابلمه‌ای حصیری نیز استفاده شده است. این زیر قابلمه‌ای با هنری موسوم به کپوبافی تولید می‌شود. مرکز کپوبافی در ایران، استان خوزستان و به ویژه شهر دزفول است.

همچنین برای اینکه بسته آوند کامل شود، داخل این بسته یک عدد سفره قلمکاری نیز گنجانده شده است. حتما شما بهتر از ما می‌دانید که استان اصفهان و شهر دلیگان مرکز تولید پارچه‌های قلمکاری در ایران هستند. استفاده از سفره قلمکاری اگرچه در روزگار کنونی به عنوان سفره غذا خوری کمتر شده است، اما زیبایی زیادی به سفره سحری و یا افطاری شما می‌دهد.

آخرین بخش از بسته آوند، ادویه‌های پرمصرف غذاهای ایرانی هستند. در بسته آوند شش نوع ادویه گنجانده شده است

آوند (قابلمه و قاشق مسی و سفره قلمکار)

آوند (قابلمه و قاشق مسی و سفره قلمکار)

باریزان؛ سفره نانی از جنس حصیر

باریزان از جمله محصولاتی است که با هدف حمایت از تولید کنندگان حصیر بشاگردی در چرخه تولید محصولات آراهنر قرار گرفت.

حکایت باریزان، حکایت جالبی است. یکی از روحانیونی که برای تبلیغ در ماه مبارک به روستاهای بشاگرد می‌رود، متوجه می‌شود که در یکی از این روستاها، غیر از دریافت یارانه، درآمد دیگری ندارند. به پیشنهاد این روحانی در مسجد روستا کارگاهی راه اندازی می‌شود و از مردم روستا دعوت به حصیربافی و یا داز بافی می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که گیاه داز در بشاگرد به وفور وجود دارد.
با تعامل این روحانی با آراهنر مقرر شد تا تولیدات این روستاییان خریداری و بسته‌ای متناسب با این حصیرها تولید و عرضه شود.

این بسته از یک سفره از جنس کتان برای خرید نان و یک سبد حصیری برای نگه داشتن نان و سه ظرف شیشه‌ای حاوی نمک، خشخاش و سبزی‌های معطر تشکیل شده است.

نوع خاص بافت، بسته‌های حصیری باعث به گردش درآمدن جریان هوا در حصیر می شود. این جریان هوا مانع از ماندگی و کپک زدن نان می‌شود.

وزن سبک، قابل حمل بودن و دوام بالای بسته‌های حصیری و زیبایی خاص آنها، باعث شده تا این بسته، در زمره محصولات جذاب آراهنر باشند

باریزان (بسته سبد حصیربافی و سفره نان)

دمنوش‌‌های مهنا، گوارا و دلنشین

یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌ها در ایام ماه مبارک دمنوش‌ها هستند.
بنابر توصیه‌های پزشکی هر یک از دمنوش‌ها ممکن است مناسب برای زمان افطار و یا سحر باشند. ما در بسته مهنا، شش مدل انواع دمنوش را در کنار دو عدد فنجان و نعلبکی زیبا قرار داده‌ایم.

مهنا در لغت به معنای گوارا است، از همین جهت تلاش کردیم در انتخاب خود، پرطرفدارترین و باخصیت‌ترین دمنوش‌ها را انتخاب کنیم.

برگ سنا، گل گاو زبان، چای نعناع، چای ترش، زنجبیل، سُنبُل‌الطیب از انواع این دمنوش‌ها هستند.

در مورد خاصیت‌های این دمنوش‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان لازم است چند نکته را یادآور شویم:

به عنوان نمونه، دمنوش نعناع برای بهبود اختلال دستگاه گوارشی و نفخ بسیار موثر است. با توجه به اینکه معده افراد روزه دار برای طولانی مدت خالی است، نوشیدن این دمنوش به شدت توصیه می‌شود. همچنین دمنوش نعناع از بوی بد دهان نیز جلوگیری می‌کند. دمنوش نعناع دمای بدن را نیز کاهش می‌دهد .

در مورد دمنوش گل گاو زبان نیز توصیه‌هایی وجود دارد. این توصیه‌ها بیان می‌کنند که برای تمدد اعصاب در طول روز، کاهش کلافگی و بالا بردن مقاومت بدن در گرمای ماه مبارک، بهتر است از دمنوش گل گاو زبان استفاده کنید.

این شش مدل دمنوش به همراه دو فنجان و نعلبکی در جعبه چوبی قرار داده شده‌اند.

مهنا (بسته استکان و نعلبکی و دمنوش)

ستا، بسته‌ای برای انجام فریضه واجب نماز

ستا از ریشه کلمه ستایش می‌آید. ستاییدن خدا در همه ایام واجب است، اما در ماه مبارک رمضان بیشتر توصیه شده است. در بسته ستا سعی شده تا وسایل برگزاری یک نماز دلچسب برای شما فراهم شود. یک عدد سجاده و جانماز سه تکه ترمه اثر هنرمندان یزدی، یک عدد تسبیح دانه بادام، اثر زنان هنرمند روستاهای خور و بیابانک، یک شیشه مشک، یک عدد قرآن قطع پالتویی و یک عدد شادباش ترمه شامل گل محمدی و مهر از محتویات این بسته است

هرچند ترمه موجود در این بسته دیگر مانند روزگاران قدیم دستبافته و صنایع دستی نیست و تولیدی ماشینی است، اما هنوز بخشی از کارهای آن با دست انجام می‌شود.

ترمه دارای انواع و اقسام است. اکنون ترمه ها با توجه به تعداد رنگ‌ها، طرح و نقش و جنس ابریشم و یا پلی استر در رده‌های مختلف قیمت قرار می‌گیرند. از میان برندهای ترمه یزد، برندهای رضایی، هاشمی، سالاری و حسینی از برترین‌ها هستند.

تسبیح دانه بادام نیز روش تولید ویژه‌ای دارد. این تسبیح از دانه‌های بادام کوهی که در مناطق کویری رشد می‌کند تولید می‌شود. زنان روستایی دانه بادام‌ها را چند مرحله می‌جوشانند و سپس در آب سرد می‌ریزند، تا دانه بادام‌ها سفت و غیر خوراکی بشوند. حتما توجه دارید که دانه بادام کوهی طعمی تلخ دارد و با بادام‌های خوراکی تفاوت دارد.

ستا (بسته سجاده ترمه و تسبیح بادام)

ستا (بسته سجاده ترمه و تسبیح بادام)

پرتا؛ بوی خوش زندگی

پرتا یکی از جالبترین بسته‌های آرا هنر است. پرتا در فرهنگ لغت به خوشبو معنا شده است. پرتا شامل چند قطعه گیشته و یک اسانس سوز و یک عدد شمع وارمر است.

گیشته یک محصول منحصر به فرد و تولید زنان جزیره قشم است. گیشته حاصل ترکیب ریشه و ساقه هفت درخت است که برای ساعت‌ها روی آتش قرار داده می‌شوند. محصول به وجود آمده را با صمغ و شکر مخلوط می‌کنند و دوباره روی آتش قرار می‌دهند. محصول تولید شده، گیشته نام دارد که دارای بوی بسیار مطبوعی است.

از این ماده غیر از خوشبوکردن محیط برای ضدعفونی کردن محیط هم استفاده می‌کنند.

پرتا (بسته اسانس سوز سفالی و ماده خوشبوکننده گیشته)

پرتا (بسته اسانس سوز سفالی و ماده خوشبوکننده گیشته)

یارا؛ یاری دهنده روزه داران ماه رمضان

یکی دیگر از محصولات مناسب آراهنر برای ماه مبارک رمضان، بسته یارا است. یارا به معنی یاری دهنده و قوت دهنده، بسته ارائه محصول ویژه استان کرمان است. این محصول در شهر کرمان نماد قوت و توان دهی است. قاووت یا قوتو یکی از مهمترین سوغاتی‌های شهر کرمان است که این روزها در طعم‌های مختلف تولید می‌شود.

ما در بسته یارای آراهنر سه نوع قاووت یا قوتو به نام‌های قاووت پسته، چهل گیاه و نخودچی را در سه بانکه مسی قرار داده‌ایم.

قاووت که قدمتش به قرن هفتم هجری می‌رسد یکی از خوراکی‌های اصلی مردم کرمان در ایام ماه مبارک رمضان است. قاووت از مخلوط چندین بذر گیاهی و گیاهان دارویی تولید می‌شود که پس از بو دادن به صورت مخلوط با شکر آسیاب و پودر می‌گردند.

کرمانی‌ها معتقدند که خوردن قاووت باعث می‌شود که در زمان روزه داری کمتر گرسنه شوند. آنها در شب‌های قدر قاووت نذری با خود به مساجد می‌برند و توزیع می‌کنند. کرمانی‌ها معتقدند که اگر قوتو را با زرده تخم مرغ و شیر بر روی پیشانی بمالند، قوت و توانشان در طول روزه‌داری بیشتر می‌شود.

قوتو به دلیل مواد گیاهی که در تولید آن استفاده شده است، از دیدگاه طب سنتی دارای طبعی گرم است و مملو از خواص درمانی است. در کرمان و در ماه مبارک رمضان بیشتر از قوتوی چهل گیاه استفاده می‌کنند.

این سه نوع قاووت در سه بانکه زیبا و چکش کاری شده زنجانی قرار داده می‌شوند. سه مدل بانکه هم بر روی یک پایه چوبی قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه در بسته یارا، استفاده از کاغذ سنگ بر روی هارد باکس است. این کاغذ دوستدار محیط زیست است

بسته های تبلیغاتی اداری لوکس بسته های مس آراهنر 9395

یارا (بسته ظروف مسی و قاووت)

صهبا؛ یک هدیه ماه رمضان شیرین

یکی از جذاب‌ترین محصولات آراهنر که برای هدایای ماه رمضان توصیه می‌شود، بسته صهبا است. صهبا بسته شهدهای شیرین و طبیعی است. در این بسته چهار مدل شربت طبیعی در بطری‌های موزه‌ای از جنس آبگیته گنجانده شده است. این ظروف زیبای آبگینه محصول صنایع دستی تهران است و در کارگاهی در شهر تهران تولید می‌شوند. سکنجبین، گل محمدی، به لیمو و زعفران چهار نوع شهد شیرین این بسته هستند. به علاوه دو عدد لیوان آبگینه نیز در دورنگ برای این بسته انتخاب شده اند.

در کنار موارد ذکر شده، ده عدد چوب همزن و مقداری تخم شربتی داخل بسته صهبا گنجانده شده است. بسته بندی صهبا به صورت چوبی است و در بخشیاز آن برای درج نام صهبا از تکنیک رزین استفاده شده است.

خانم دکتر سکینه مهرابی  در خصوص راهکارهای مناسب برای کم کردن عطش در ساعات روزه داری به استفاده از شربت‌های طبیعی تاکید دارد. او معتقد است، مصرف شربت هایی مانند شربت سکنجبین، شربت به لیمو و تخم شربتی برای وعده افطار و سحری بسیار مناسب هستند.

این دکتر عمومی همچون بسیاری دیگر از پزشکان معتقد است که بهتر است در وعده سحر به جای آب و چای از این شربت‌ها استفاده کننده و در افطار هم این شربت‌ها را جایگزین نوشابه و آب و دوغ کنند.

شربت زعفران نیز برای استفاده در این ماه بسیار توصیه شده است. شربت گل محمدی نیز یکی از بهترین نوشیدنی‌های ویژه ماه رمضان است. شربت گل محمدی در رفع تشنگی بسیار موثر است.

در این بسته شما لذت یک نوشیدنی جذاب و طبیعی را به مخاطبان‌تان هدیه می‌دهید.

صهبا (بسته جام آبگینه و شربت های ایرانی)

همسفر

همسفر (منو با خودت ببر… من به رفتن قانعم…)

آن به (آن ده که آن به)

قندانه

قندانه (شیرینی به سبک قندانه)

پاویون (پذیرای مدرن)

ماه رمضان 1402 و نکات مهم در خصوص آن

در سال جدید ماه رمضان در ایام عید نوروز شروع می‌شود. باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز ممکن است هماهنگی بین بخش‌های مختلف سازمان و خرید هدیه دشوار باشد بهتر است هرچه سریع‌تر در خصوص زمان‌بندی هدایای تبلیغاتی ویژه رمضان تصمیم گیری کنید.

اول از همه باید مشخص کنید چه زمانی می‌خواهید هدیه رمضان را برای مشتریان و یا کارمندان خود ارائه کنید؟ اول ماه رمضان؟ اواسط آن؟ یا در واپسین روزها از ماه رمضان؟ یکی از بهترین زمان‌بندی‌ها برای ارائه هدایای رمضان اول ماه است. در شروع این ماه مبارک می‌توانید از بسته‌های معنوی ویژه استفاده کنید.

دیگر زمان‌بندی ماه آخرین روزها رمضان است. باتوجه به اینکه آخرین روز از ماه رمضان عید بزرگ مسمانان یعنی عید فطر واقع شده است، می‌توانید هدایا و یا عیدی‌های خود را در این روز برای مشتریان ارائه کنید. از بهترین گزینه‌ها برای هدیه‌ کردن در عید فطر، انواع شیرینی‌ها است. به راحتی می‌توانید انواع مختلفی از بسته‌های ترکیبی از شیرینی، قرآن مجید و حتی جانماز را برای مشتریان خود تهیه کنید.

در ادامه به بررسی سایر نکات مهم برای انتخاب هدیه تبلیغاتی رمضان خواهیم پرداخت.

چرا تهیه هدیه در ماه رمضان مهم است؟

هدایای تبلیغاتی که شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف تهیه می‌کنند بیشتر هدایای ویژه نوروزی یا هدیه مناسب برای شب یلدا یا سایر مناسب‌های ویژه مشاغل مانند روز پرستار، روز پزشک، روز معلم و … را شامل می‌شود.

اگر به بررسی استراتژی کسب و کارهای بزرگ ایرانی بپردازید، مشاهده خواهید کرد که هدایای این شرکت‌ها و سازمان‌ها تنها مناسبت‌های ملی و ایرانی را شامل نمی‌شود بلکه سایر روزهای مهم مذهبی و معنوی همانند اعیاد مختلف اسلامی را نیز دربر می‌گیرد.

باتوجه به این نکته می‌توان پی برد که چقدر تهیه هدایای مذهبی و معنوی می‌تواند در پیشرفت و بیشتر دیده شدن نام و برند تجاری شما موثر باشد. یکی از بهترین مناسبت‌های معنوی برای تهیه هدایای تبلیغاتی یا هدایای سازمانی ماه رمضان است. در این ماه روزهای مهم بسیاری وجود دارد که برای تهیه هدیه می‌تواند مناسب باشد.

پس اگر تا به امروز به فکر تهیه هدیه ماه رمضان نبوده‌اید بهتر است سریعا طی جلسه‌ای در خصوص میزان بوده و برنامه خود برای خرید هدایا برنامه ریزی کنید. با توجه به زمان‌بندی ماه رمضان در سال 1401 در سال جدید وقت کافی برای تصمیم‌گیری در خصوص هدیه موردنظر خود نخواهید داشت. پس از همین امروز برنامه این هدیه تبلیغاتی را شروع به چیدن کنید.

ماه رمضان در همه کشورها، به ویژه در کشورهای اسلامی یکی از مناسبت‌های ویژه است. به گونه‌ای که اکثر کسب و کارها در این ماه برای مشتریان خود پروموشن‌های ویژه در نظر می‌گیرند. در حقیقت تلاش کسب و کارها برای این است تا از این فرصت طلایی برای افزایش فروش و یا بهبود روابط تجاری خود بهره ببرند.
اگر چه یکی از متداول‌ترین راه‌های مورد استفاده از سوی کسب و کارها دادن تخفیف‌های فروش بود. اما در سال‌های اخیر ارائه هدایای سازمانی به این مناسبت بسیار متداول شده است. سازمان‌ها به بهانه فرارسیدن ماه مبارک به کارمندان و حتی مشتریان خود هدیه می‌دهند.
روند تغییر هدایا سازمانی هم قابل توجه است. تا چند سال پیش، هدایا بیشتر از جنس مواد غذایی و خوراکی بود، اما در سال‌های اخیر به واسطه تولید هدایای مناسبتی ویژه ماه رمضان، این هدایای مذهبی خلاقانه روند تغییری در پیش داشته‌اند.

هدیه ماه رمضان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

خب، پیش از این بیشتر به بررسی ضرورت تهیه هدایای ماه رمضان پرداختیم و دانستیم باتوجه به زمان‌بندی این ماه در سال جدید، خرید هدایای تبلیغاتی چقدر می‌تواند موثر و مناسب باشد. و اما می‌رسیم به بررسی سایر نکات مهم! در این قسمت می‌خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که “یک هدیه رمضان مناسب و موثر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟”

همان‌طور که می‌دانید هدایای تبلیغاتی خاص برای مناسبت‌های مختلف باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشند. در واقع این ویژگی‌ها هستند که چارچوب یک هدیه را از بقیه هدایا جدا می‌کنند. پس در حین تهیه هدیه برای ماه رمضان نیز ویژگی‌های خاصی را مدنظر داشت تا هدیه تاثیرگذاری مناسبی بر مخاطب داشته باشید. از جمله این ویژگی‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات هدیه باید با نوع مناسبت همخوانی داشته باشد!

اولین ویژگی که باید در نظر داشته باشید، تناسب هدیه با نوع مناسبت است. برای مثال در روز پزشک امکان ندارد سراغ لوازمی همانند ابزارآلات صنعتی بروید. یا در روز معلم کسی سراغ تندیس‌های ویژه پزشکان نمی‌رود. پس هر هدیه‌ای در جایگاه و مناسبت خود، خوب و خوشایند است.

در خصوص تهیه هدیه ویژه ماه رمضان نیز باید همین نکته مهم را رعایت کنید. برای مثال لوازم الکترونیک و وسایل دیجیتالی از کاربردی‌ترین هدایای امروزی هستند اما با مناسبت معنوی همانند ماه رمضان و یا عید فطر همخوانی ندارند. پس اول از همه تناسب هدیه را رعایت کنید. برای مثال در ماه رمضان بهتر است سراغ هدایایی با عطر و بوی معنوی و مذهبی بروید. از جمله این هدایا می توان به کتب دینی همانند قرآن و یا نهج‌البلاغه و … اشاره کرد. مطالعه این کتب مقدس در ماه رمضان علاوه بر اینکه ثواب اخروی دارد، به عنوان هدیه نیز بسیار خوشایند است.

سراغ هدایای تجملاتی و بسیار گران قیمت نروید!

در ذهن بیشتر افراد هدیه خوب و مناسب هدیه‌ای است که گران قیمت و لوکس باشد. باید اشاره کنیم که هرچند این اظهارات ظاهرا خوشایند به نظر می‌رسد اما برای همه مناسبت‌ها خوب نیست. نه تنها چنین هدیه‌هایی تاثیر خوبی بر مخاطب نخواهند داشت بلکه ممکن است در مقابل برند و کسب و کار شما دلسرد نیز بشوند.

پس بهترین هدیه برای ماه رمضان چه هدیه‌ای است؟ بهترین گزینه هدیه‌ای است که در میانه طیف قیمتی قرار داشته باشد، هدیه‌ای که نه خیلی گران قیمت باشد و نه خیلی به درد نخور.

البته اگر در نظر دارید برای تعداد بسیار زیادی از مشتریان خود هدیه تبلیغاتی ویژه ماه رمضان تهیه کنید، بهتر است سراغ هدایایی با قیمت پایین اما کیفیت بالا بروید. برای مثال اگر می‌خواهید برای غرفه نمایشگاهی خود در رمضان هدیه تبلیغاتی خریداری کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها بسته‌های تکی از تسبیح است. چنین هدایای ساده و در عین حال زیبا و مناسب را می‌توانید از فروشگاه ما تهیه کنید.

اما اگر می‌خواهید برای مشتریان ویژه خود هدیه تهیه کنید و یا اگر بودجه مناسبی برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید، بهتر است سراغ گزینه‌هایی از هدایای ترکیبی آراهنر بروید. در این هدایا انواع مختلفی از محصولات معنوی برای ماه رمضان گنجانده شده است که بی شک هر مخاطبی را به وجد خواهد آورد.

بسته‌بندی از مهم‌ترین مولفه‌های هدایای تبلیغاتی ویژه ماه رمضان است!

بیایید تصور کنیم تا این جای کار بر اساس راهنمای خرید هدیه به درستی پیش آمده‌اید. برای مثال هدیه‌ای متناسب با ماه رمضان تهیه کرده‌اید و این هدیه چندان تجملاتی نیست. خب، برای بسته‌بندی هدایا چه برنامه‌ای دارید؟

باید بدانید که بسته‌بندی مناسب برای همه انواع هدایا در همه مناسبت‌ها ضروری و مهم است. فرقی نمی‌کند در نظر دارید برای عید نوروز هدیه تهیه کنید یا برای روز خبرنگار یا برای عید فطر در ماه رمضان، در هر صورت باید محصولات و هدایای خود را داخل بسته‌بندی مناسبی به مخاطب خود ارائه کنید.

برای ماه رمضان بهتر است سراغ بسته‌بندی هایی با زرق و برق زیاد و تم مدرن نروید. به جای این از بسته‌بندی و جعبه‌های سنتی‌تر با طرح‌ها و رنگ‌ها ساده، اسلیمی و ایرانی استفاده کنید. حتما الان با خودتان می‌گویید که این خیلی سخت شد! از کجا می‌توانیم چنین بسته‌هایی را برای هدایای رمضانی خود پیدا کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که اصلا جای نگرانی نیست، زیرا ما در آراهنر انواع مختلفی از بسته‌های ساده و متفاوت را برای رمضان و سایر مناسبت‌های ویژه شما طراحی کرده‌ایم. از جمله این بسته‌بندی‌ها می‌توان به جعبه‌های چوبی و ساده یا بسته‌های هاردباکس و سایر بسته‌بندی‌ها با پوشش پارچه قلمکار یا ترمه اشاره کرد. چنین بسته‌ها علاوه بر داشتن ظاهر زیبا شاید بعدها برای مخاطب شما نیز کاربردی باشند.

به این نکته ریز نیز توجه داشته باشید که بسته‌بندی صرفا برای هدایای ترکیبی نیست بلکه هدایای کوچک و تکی نیز به بسته‌بندی مناسب خود نیاز دارند. ما در آراهنر برای هدایای کوچک و تکی نیز بسته‌بندی مناسبی را آماده کرده‌ایم. پس با انتخاب هدیه موردنظر خود دیگر نیاز نیست نگران انتخاب بسته و جعبه جداگانه باشید.

هدیه برای ماه رمضان چه فوایدی دارد؟

شاید به این موضوع دقت نکرده باشید که هدیه ماه رمضان تا چه اندازه می تواند مفید و اثربخش باشد؛ از این رو در ادامه به فواید هدایای تبلیغاتی ماه رمضان اشاره خواهیم کرد:

  • هدیه ماه رمضان فرصت مغتنمی برای معرفی کسب و کار شماست.

ارائه هدیه ماه رمضان از آن جایی حائز اهمیت است که این ماه، ایامی ویژه نه تنها برای مسلمانان ایران، بلکه برای مسلمانان جهان است تا جایی که حتی در برخی کشورها، عید فطر، بزرگ ترین عید مردمان آن سرزمین، به شمار می رود.

به همین دلیل، می توان همین عید مذهبی را بهانه ای برای معرفی بیشتر کسب و کار و خدمات و محصولات خود به مخاطبان و مشتریان به شمار آورد.

  • شما تقریباً در سراسر ایام ماه رمضان می توانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی، مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

در واقع، ایام مختلف ماه رمضان می تواند فرصت های خوبی برای ارائه هدایای تبلیغاتی باشد.

  • هدایای تبلیغاتی که برای این ماه انتخاب می شود، معمولاً تنوع زیادی دارد.

 یعنی شما هم می توانید برای مشتریان مذهبی خود، هدایایی درخور و مطابق سلیقه آن ها فراهم کنید. هم می توانید از محصولات غیرمذهبی استفاده کنید و یا این که هدایای ماه رمضان را به صورت پک های هدیه تهیه کنید و در آن ها تلفیقی از هدایای مرتبط با ماه رمضان و هدایای معمول را قرار دهید؛ اتفاقا شما با ارائه پک های هدیه رمضان می توانید میزان حرفه ای بودن خود را به مخاطبان یادآور شوید. چنین هدایای تبلیغاتی نه تنها در ذهن ها ماندگار می شود بلکه این پیام را به مخاطبان منتقل می کند که شما تا چه میزان برای آن ها ارزش قائل هستید.  

  • هدایای تبلیغاتی ماه رمضان فرصت مناسبی است که مخاطبان و مشتریان مذهبی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

در صورتی که کسب و کار شما به گونه ای است که با طیفی از افراد مذهبی سر و کار دارید، ایامی مانند روزهای ماه رمضان می تواند برای شما یک فرصت طلایی باشد.

سوالات متداول درباره هدایای تبلیغاتی ماه رمضان

هدایای تبلیغاتی ویژه ماه رمضان نمودی است از ارزش داشتن دوستان، مشتریان، شرکای تجاری و سایر کسانی که در شب‌ های ماه مبارک مهمان شما هستند.

اول ماه رمضان و همین طور واپسین روز ماه رمضان و هم زمان با عید فطر، بهترین زمان ها برای ارائه هدایای تبلیغاتی ویژه ماه رمضان به مخاطبان است.

تهیه هدایای مذهبی و معنوی می ‌تواند در پیشرفت و بیشتر دیده شدن نام و برند تجاری شما موثر باشد.

  • با حال و هوای این ماه هم خوانی دارد.
  • لزوماً گران قیمت و تجملاتی نیست.

سخن پایانی آراهنر!

باتوجه به نکاتی که در مطلب بالا بررسی کردیم، دانستیم که ماه رمضان نیز می‌تواند مناسبت خوبی برای تهیه هدایای تبلیغاتی و شناساندن برند و کسب و کارتان باشد. علت ضرورت تهیه این هدایا در سال جدید را نیز دانسیتم. سپس ویژگی‌های هر هدیه ویژه رمضان را نیز با یکدیگر بررسی کردیم.

با مطالعه این نکات شما نیز می‌توانید یکی از گزینه‌های مطلوب خود را از آراهنر انتخاب کرده و همین امروز با تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کرده و در زمان مقرر دریافت کنید. به همین راحتی می‌توانید هدایای مذهبی و معنوی ویژه ماه مبارک رمضان را تهیه کنید!

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *