تبلیغات

هدیه روز جهانی معلولین

هدیه روز جهانی معلولین
لوگوی اراهنر

 ناتوانی جسمی یا ذهنی و یا معلولیت ممکن است به دلایل مختلف و در هر سنی اتفاق بیفتد بنابراین هیچ کسی در این دنیا نمی تواند خود را از قرار گرفتن در چنین شرایطی مبری بداند؛ به همین دلیل داشتن آگاهی نسبت به مشکلات معلولین و همین طور برخورداری از اطلاعات کافی برای پیشگیری از بروز معلولیت و ... بهانه هایی شدند تا در سطح جهانی روزی تحت عنوان روز جهانی معلولین نام گذاری شود.

افراد دارای معلولیت بزرگ ترین اقلیت در جهان هستند و نسبت به سایر گروه ها در همه سطوح، به ویژه در دسترسی به آموزش، بازار کار و تأمین منابع مالی، مشکلات بیشتری را دارند و این به واسطه کمبود فرصت ها و امکاناتی است که در جامعه برای آن ها فراهم شده است، امکاناتی مانند دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل یا دسترسی به امکان تحصیل، کار و… . همه این ها همراه با تبعیض های اجتماعی که گاه در محیط اطراف وجود دارد و فقدان قانونگذاری کافی، زندگی افراد دارای معلولیت را دشوارتر از سایرین کرده است..

علاوه بر این افراد دارای معلولیت، بیشتر در معرض خشونت هستند. کودکان معلول چهار برابر بیشتر از بزرگسالانی که مشکلات روانی دارند، قربانی خشونت می شوند. ناآگاهی علت تبعیض هایی است که در اطراف افراد دارای معلولیت وجود دارد، زیرا ثابت شده است که پس از رفع موانع و مشکلات ادغام این افراد با سایر افراد جامعه، آن ها می توانند به طور فعال و سازنده در جامعه همکاری کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع و همین طور تعداد زیاد معلولین در سطح جهان راهکارهای مختلفی برای بزرگداشت این روز پیشنهاد شده است و ما هم تصمیم داریم به سهم خود در این مقاله به این موضوع بپردازیم و انواع هدایای تبلیغاتی آراهنر را برای تهیه روز معلولین به شما معرفی کنیم

هدیه روز جهانی معلولین

ایده های مختلفی برای خرید هدایای تبلیغاتی برای روزهای مناسبتی و رویدادهای مختلف وجود دارد، از جمله برای روز جهانی معلولین می توانید بر اساس این ایده ها عمل کنید؛ به عنوان مثال می توانید از محصولات مورد نیاز در زندگی روزمره عموم مردم، برای معلولین هم استفاده کنید یا این که از محصولات تبلیغاتی متناسب با نیازهای معلولین و با توجه به جنسیت آن ها انتخاب کنید.

در ادامه به برخی از این دست هدایای تبلیغاتی که شرکت آراهنر به عنوان هدایای مناسبتی تهیه کرده است نام می بریم.

در نظر داشته باشید که چه در سازمان یا ارگانی مشغول به فعالیت باشید یا این که در میان دوستان و آشنایان یا هم کلاس ها و … افرادی را بشناسید که دارای معلولیت هستند، می توانید با استفاده از انواع هدایا از جمله هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی یا هدایایی به رسم یادبود، از آن ها یاد کنید و روز جهانی معلولان را گرامی بدارید.

ده نوش (چایخانه‌ ای مدرن)

با توجه به قرابت زمانی که روز جهانی معلولان و همین طور فرا رسیدن شب یلدا دارد، می توانید با استفاده از یک هدیه مناسبتی با یک تیر دو نشان را بزنید، یعنی این که هم هدیه ای به مناسبت روز جهانی معلولین را اهدا می کنید و هم این که گوشه چشمی به یلدا دارید.

بسته‌ ده‌ نوش از هدایای تبلیغاتی خلاقانه آراهنر، راست کار چای ‌بازها است. این بسته حاوی یک پایه چوبی، دو عدد استکان کمر باریک و ده عدد پودر نبات طعم ‌­دار است که در یک بسته بندی شیک و زیبا عرضه می شود.

ده نوش (چایخانه‌ای مدرن)

ده نوش (چایخانه‌ ای مدرن)

هفت در هفت آرامش

زندگی یعنی آرامش، یعنی چشمانت را ببندی و حس کنی در آرام ترین حالت دریا روی موج ها شناوری. اما خیلی وقت ها دکمۀ این حال خوب دست خود ماست.

هفت در هفت آرامش، جعبه ­ای است برای این که با آرام شدن جسم و روح دقایقی غرق آرامش واقعی باشیم.

محتویات این گیفت سازمانی عبارتند از هفت دمنوش آرامش ­بخش از جمله گل گاوزبان، بهار نارنج، گل نسترن، اسطوخودوس، بابونه، آویشن، به لیمو و یک ماساژور برقی با یک بسته بندی عالی و شیک.

هفت در هفت آرامش

هفت در هفت آرامش

شادیا 1 (شادیا جبران کنیم)

شادیا1 از آن بسته‌ هدیه هایی است که به راحتی هم می توانید برای روز جهانی معلولین اهدا کنید و هم این که به عنوان یک هدیه مناسبتی یلدایی آن را تهیه کنید. در این بسته هدیه شب یلدا می ‌توانید با  پازل اختصاصی یلدا، سرگرم شوید.  شمع قرمز  را با  کبریت پایه بلند  سر سفره روشن کنید و با  دیوان حافظ چرم‌  فال بگیرید.   تراریوم  دکوری در شیشه استوانه ‌ای در استیل را هم دریابید.

در بسته شادیا 1 (شادیا جبران کنیم) یک سطل فلزی قرمز، یک شمع قرمز، یک بسته کبریت بلند، یک جلد دیوان حافظ با جلد چرم قهوه ­‌ای رنگ، یک شیشه تراریوم، مقداری گرم آجیل و یک پازل اختصاصی که در یک بسته بندی زیبا و شیک عرضه می شود.

شادیا 1

شادیا 1 (شادیا جبران کنیم)

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی)

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی) یک هدیه متفاوت و کاملا ایرانی است که برای روز جهانی معلولان هم مناسب و کاربردی است.  بسته ‌ای که در آن عرقیجات ایرانی قرار دارد. عرقیجاتی که کمک زیادی به سیستم گوارش و سلامت انسان می ‌کند. نوشه (بسته عرقیجات ایرانی) می ‌تواند یک انتخاب جذاب به منظور هدایای تبلیغاتی و مدیریتی مجموعه شما باشد.

محتویات این بسته از هدایای شرکتی عبارتند از دو بطری سرامیکی، مقداری عرق نعناع، مقداری عرق بیدمشک، دو لیوان کوچک، یک عدد کاسه و مقداری خرده نبات که در یک بسته بندی هاردباکس عرضه می شود.

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی)

ایوار (لیوان و قندان مسی)

ایوار (لیوان و قندان مسی) یک هدیه مخصوص و منحصر به فرد برای روز جهانی معلولان است.

ایوار با یک لیوان و قندان مسی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا از لحظات کار و زندگی لذت ببرید.

این بسته یک پایه چوبی صیقل یافته هم دارد که باعث می‌شود ایوار همیشه روی میز کار شما باشد.

در بسته ایوار  تلاش کرده ‌ایم نوشیدن نوشیدنی‌های عصرگاهی در ظروف مسی را برجسته‌ تر از همیشه کنیم.

ایوار دارای یک جعبه مقوایی است که می ‌توانید نام شرکت یا موسسه خود را روی آن درج کنید.

شما می‌توانید جنس لیوان و قندان این بسته را بنا بر سلیقه خود تغییر دهید، به طور مثال می‌ توانید از لیوان و قندان سفالی یا سرامیکی استفاده کنید.

ایوار (لیوان و قندان مسی)

ایوار (لیوان و قندان مسی)

دستینه 1 (بسته مهر برنجي و استامپ)

اگر قصد خرید گیفت تبلیغاتی را دارید که با قابلیت شخصی سازی شدن به ماندگاری شما و برند شرکت شما در ذهن هدیه گیرنده کمک کند بسته دستینه بهترین انتخاب برای شماست. ما در مدل شماره یک این بسته یک عدد مهر فلزی (برنجی) با دسته چوبی به همراه یک استامپ کوچک در نظر گرفته ‌ایم. محتویات این بسته در جعبه چوبی با روکش چرم قرار خواهد گرفت.

محتویات این بسته شامل یک عدد مهر برنجی با دسته چوبی (با قابلیت شخصی‌سازی) و یک عدد استامپ می شود که در یک بسته بندی چرمی شیک قابل عرضه است.

دستینه 1 (بسته مهر برنجي و استامپ)

بسته گلدان و آجیل خوری ملیله ‌کاری و رومیزی ممقان ‌دوزی

اگر به دنبال یک هدیه تبلیغاتی خاص برای روز جهانی معلولین می گردید و نیم نگاهی هم به هدایای لوکس و مدیریتی دارید، حتما به سراغ بسته گلدان و آجیل خوری ملیله و رومیزی ملیله بیاید. هنر ایرانی در این مجموعه دور هم جمع شده است.

جعبه زیبا و چشم نواز و گلدان و آجیل خوری ملیله که هنر دست هنرمندان این سرزمین است. رومیزی ممقانی که خود رنگین کمانی از رنگ ‌هاست. بسته گلدان و آجیل خوری ملیله و رومیزی ملیله مجموعه ای است برای هدیه دادن و تقدیر از آن هایی است که برای شما جایگاه ویژه‌ای دارند.

محتویات این بسته شامل دو عدد گلدان ملیله کاری، دو عدد رومیزی ممقان دوزی و یک عدد آجیل خوری ملیله کاری است که در یک بسته بندی چوبی عرضه می شود.

بسته گلدان و آجیل خوری ملیله ‌کاری و رومیزی ممقان ‌دوزی

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)، یک هدیه منحصر فرد و آرامش بخش از برای روز جهانی معلولین است. سوما ترکیبی است از اسماج به عنوان عود طبیعی و یک ظرف سرامیکی به همراه شمعی زیبا و کبریت. اسماج مورد استفاده در این بسته ترکیبی است از گیاهان خوشبو که آرام ‌بخش لحظات شما خواهد بود.
با استفاده از کبریت داخل این بسته، شمع و اسماج را روشن کرده، پنجره را باز کنید و لحظات آرامش ‌بخشی را تجربه کنید.
خاصیت ضدعفونی کنندگی از خواص دود اسماج است که در سال ‌های اخیر به آن پی برده ‌اند زیرا می ‌تواند از بروز آلودگی ‌های باکتریایی جلوگیری کند. اسماج عطر و بوی منحصر به فرد و بسیار قوی دارد و به عنوان یک خوشبو کننده هوا بسیار موثر است.

محتویات بسته هدیه سوما عبارتند از یک عدد اسماج، یک عدد جاشمعی سرامیکی، یک عدد ظرف کبریت سرامیکی و یک عدد ظرف اسمـاج سرامیکی که در یک بسته بندی مقوایی عرضه می شود.

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

تاریخ روز جهانی معلولین

روز سوم دسامبر هر سال مصادف با ۱۲ آذر سال ۱۴۰۱، روز جهانی معلولین است. روز جهانی افراد دارای معلولیت، روز آگاهی از حقوق معلولین و توجه به‌ آن ها است. روزی که از سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این‌ نام انتخاب شد و امروز با برنامه ها و مراسم های مختلفی از سوی مردم و نهادهای گوناگون در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان یا یک میلیارد نفر با نوعی ناتوانی زندگی می کنند. از این رو، روز جهانی افراد دارای معلولیت با هدف ارتقای ادغام آن ها در جامعه و ترویج فرصت های برابر و هم چنین افزایش آگاهی از وضعیت معلولین در تمامی ابعاد زندگی برگزار می شود. در ایران نیز روز جهانی معلولین، توسط مردم گرامی داشته می شود و همین طور با جشن و مراسم های گوناگونی از سوی نهادها و سازمان های مختلف همراه است.

روز جهانی افراد دارای معلولیت

معلولان چه کسانی هستند؟

معلول به شخصی گفته می‌شود که نقص در قسمت جسمی یا روحی او می‌تواند تمام زندگی و سلامتش را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. افرادی مانند ناشنوایان، نابینایان، ناتوان‌ ها در انجام عمل های حرکتی، ذهنی و جسمی را جزء دسته معلولان می ‌دانند؛ اما این به این معنی نیست که اصلاً نتوانند هیچ ‌کاری انجام دهند و از استعدادهای مختلفی محروم باشند. این اشخاص به خوبی می‌ توانند در زمینه ‌هایی رشد کنند و پرورش یابند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی تا سال 1999، ده درصد جامعه‌ های توسعه یافته و دوازده درصد از جامعه‌ های در حال توسعه را افراد معلول تشکیل می ‌دهند.

سوالات متداول در خصوص هدیه روز جهانی معلولین

دوازدهم آذر مصادف با سوم دسامبر، روز جهانی معلولین است که برای کسب آگاهی نسبت به مشکلات معلولین و همین طور برخورداری از اطلاعات کافی برای پیشگیری از بروز معلولیت و … تحت عنوان روز جهانی معلولین نام گذاری شده است.

معلول به فردی گفته می ‌شود که نقص در قسمت جسمی یا روحی وجود او تمام زندگی و سلامتش را برای همیشه تحت تاثیر قرار می دهد.

اصلی ترین ویژگی هدیه روز جهانی معلولین، کاربردی بودن آن است.

خانواده هایی که فرد معلولی دارند و سازمان ها و ارگان های مرتبط با افراد معلول و هر کسی در هر شغل و جایگاهی که دوست یا همکار معلولی دارد، می تواند هدیه روز جهانی معلولین را تهیه کند.

نکات مهم در خصوص روز جهانی معلولین

  • افراد دارای معلولیت بزرگ ترین اقلیت در جهان هستند.
  • روز سوم دسامبر هر سال مصادف با ۱۲ آذر ،روز جهانی معلولین است.
  • روز جهانی افراد دارای معلولیت، روز آگاهی از حقوق معلولین و توجه به‌ آن ها است.
  • این روز در سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این‌ نام انتخاب شد.
  • معلول به شخصی گفته می‌شود که نقص در قسمت جسمی یا روحی او می‌تواند تمام زندگی و سلامتش را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد.
  • ایده های مختلفی برای تهیه هدیه تبلیغاتی برای روز جهانی معلولین وجود دارد.
  • شرکت آراهنر هدایای تبلیغاتی خلاقانه و کاربردی زیادی را برای این روز تدارک دیده است.
author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *