تبلیغات

راهنمای خرید هدیه اداری

هدیه اداری
لوگوی اراهنر

انتخاب هدیه در یک فضای رسمی مانند محیط اداره بعضا به‌کار پیچیده‌ای تبدیل می‌شود. برای خرید هدیه اداری، علاوه بر بودجه باید به ارزش‌های سازمانی نیز توجه شود. به زبان ساده باید به دنبال هدایایی بروید که کاملا شخصی‌سازی شده‌اند. فرقی نمی‌کند که مدیر یک شرکت هستید یا در جایگاه مدیریت منابع انسانی به‌دنبال خرید هدایای تبلیغاتی مناسب برای پرسنل یک شرکت می‌گردید. در این مطلب نکاتی مهم را برای یافتن هدایای تبلیغاتی سازمانی مناسب آماده کرده‌ایم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

بسته هدیه تبلیغاتی شامل ابنبات رنگی و فلاسک

Dailiness Dream / رویای روزانه

« Dailiness Dream/رویای روزانه» به شما این امکان را می‌دهد تا هر روز در شادی‌های کوچک مخاطبان و کارمندانتان شریک شوید. شما هر روز به‌وقت برطرف شدن نیازهای ساده اما مهم آن‌ها به کمکشان می‌آیید و این نام شما را در ذهن آن‌ها تثبیت می‌کند. یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه کادو روز پزشک انتخاب این بسته است.

محتویات این بسته:

  • فلاسک دیجیتال تک‌نفره
  • پاوربانک ۱۰۰۰ میلی آمپر
  • سه مدل دراژه مغزدار در شیشه
ست هدیه Travel Dream با رنگ ابی فیروزه ای

Story Dream / پک هدیه رویای داستان

هدیه بسته «Story Dream / رویای داستان» می‌توانید داستان‌خواندن را بیش از همیشه برای داستان‌خوان‌ها لذت‌بخش کنید و نام برندتان را در ذهن آن‌ها در کنار نام بهترین‌ داستان‌هایی قرار دهید که تا به حال خوانده‌اند. این بسته می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه روز خبرنگار هم باشد.

محتویات این بسته:

  • چراغ مطالعه کوچک کلیپسی بیسوز
  • بسته‌ی ده‌تایی خودکار شیائومی
  • ماگ سرامیکی
  • دراژه مغزدار در بسته
  • دمنوش ماداگاسکار در بسته

Pyramid / ست لوازم اداری رومیزی (فلزی)

 Pyramid/ ست لوازم اداری رومیزی (فلزی) هدیه‌ای است که با سازه فلزی که شامل جاقلمی، جای گوشی تلفن همراه و جاکاغذی می‌شود و همچنین با ساعت عقربه‌دار، به میزمان و به ذهنمان نظم می‌دهد تا بتوانیم کنترل افکارمان را به دست بگیریم و تمرکز بیشتری روی کار و زمانمان داشته باشیم.

محتویات این بسته:

  • سازه فلزی اداری رومیزی (شامل جا قلمی جای گوشی تلفن همراه و جا کاغذی)
  • ساعت عقربه‌دار
  • جعبه مقوایی

De.Set / ست لوازم اداری رومیزی (چوبی)

 De.set/ ست لوازم اداری رومیزی (چوبی) هدیه‌ای است که به هدیه‌گیرنده این امکان را می‌دهد که به میز کار یا تحریرش نظم دهد و به لحظه‌های کارش آرامش و راحتی را اضافه کند. این بسته گزینه مناسبی برای هدیه روز کارمند است.

محتویات این بسته:

  • یک عدد فرنچ پرس
  • یک عدد ماگ سرامیکی
  • سه جعبه دمنوش حاوی 3گرم گل گاو زبان، 8گرم آویشن و 5گرم اسطوخودوس
جعبه هدیه های تبلیغاتی Travel Dream همراه با ابنبات رنگی

 Techno Dream / پک هدیه رویای تکنولوژی

« Techno Dream/ رویای تکنولوژی» هدیه‌ای است که می‌تواند خیال هدیه‌گیرنده را از استفاده تمام و کمال از تلفن همراه راحت کند. « Techno Dream/ رویای تکنولوژی» نام برند شما را به‌عنوان یک برند پیش‌رو در یاد هدیه‌گیرنده ثبت می‌کند.

محتویات این بسته:

  • شارژر بی سیم بلکین
  • هندزفری بلوتوثی تسکو
  • دمنوش چابلو در شیشه
  • دراژه مغزدار در شیشه

قوانین اساسی در خرید هدیه اداری

یک هدیه اداره مناسب باید متناسب جایگاه یا موقعیت کارمندان در شرکت تهیه شود. برای تصمیم‌گیری مناسب در این زمینه لازم است که از چند اصل مهم پیروی کنید. در نظر گرفتن این نکات باعث می‌شود که اولا از بین انبوه گزینه‌های روی میز، انتخاب‌های محدودتری را پیش رو داشته باشید. علاوه بر آن مطمئن خواهید بود که اهداف شما از خرید هدیه اداری محقق می‌شوند. این قوانین عبارت‌اند از:

1. فرهنگ سازمانی شرکت را در نظر بگیرید

فرهنگ سازمانی، مجموعه‌ای از مفروضات است که در نحوه مواجهه با مسائل، ارتباط بین نیروی انسانی و انطباق با محیط بین تمام کارکنان یک شرکت ساری و جاری است. این مفروضات معمولا از نسلی به نسل دیگر در محیط کاری انتقال پیدا می‌کند و همه اعضای سازمان خود را مکلف به‌رعایت آن می‌دانند. در واقع یک سازمان از تمام کارکنان خود انتظار دارد تا برای دستیابی به اهداف و برنامه‌ها، نسبت به ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی پایبند باشند.

یک هدیه اداری مناسب در یک سازمان دولتی با گرایش‌های مذهبی با یک شرکت خصوصی کاملا متفاوت است. معمولا هرچه میانگین سنی کارکنان یک شرکت کمتر باشد، دایره انتخاب هدایای شرکتی و اداری مناسب برای آن‌ها نیز گسترده‌تر می‌شود. طبیعی است که در یک سازمان با محیط محافظه‌کارانه، خرید هدایای شخصی مانند عطر چندان انتخاب مناسبی برای کارکنان نیست. حتی برخی از هدایا ممکن است باعث ایجاد سودءتفاهم در افراد شوند. بنابراین اساسا شما بدون در نظر گرفتن ارزش‌های سازمان نمی‌توانید در خرید هدیه اداری، موفق عمل کنید.

2. هدیه باید برای کارمندان باشد نه سازمان!

توجه به فرهنگ سازمانی نباید منجر به انتخاب هدایایی شود که باب میل کارکنان نیستند. نباید این احساس در کارمندان به وجود بیاید که خرید هدیه با هدف افزایش بهره‌وری آن‌ها در راستا منافع سازمان است. بلکه شما باید این طور القا کنید که هدف ایجاد احساس خوشایند در پرسنل است. احساس خوشایندی که ممکن از جنس‌های مختلفی مانند آرامش، سرگرمی و … باشد. برای دستیابی به این هدف می‌توانید به سراغ شخصی سازی هدایا بروید.

به عبارت دیگر بد نیست که علاقه و تیپ شخصیتی هر یک از کارکنان را در انتخاب هدیه در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید هدیه‌ای را تهیه کنید که برای کارمندان پیام آور شادی باشند. فراموش نکنید که در نهایت این حس خوب منجر به افزایش بهره‌وری کارکنان در محیط سازمان می‌شود. بدون اینکه نیاز به پررنگ کردن این موضوع در خرید هدیه اداری داشته باشید.

برای انتخاب هدایای خلاقانه برای کارمندان، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. این شناخت شامل نیازها، علاقه‌مندی‌ها و حتی جایگاه اجتماعی آنها می‌شود. با شناخت مخاطبان، می‌توانید هدایایی را انتخاب کنید که برای آنها کاربردی و جذاب باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید برای کارمندان آقا هدیه روز مرد تهیه کنید، باید به نیازهای کاری آنها توجه کنید. همچنین، می‌توانید علاقه‌مندی‌های شخصی آنها را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، اگر کارمند شما به سفر علاقه دارد، می‌توانید برای او هدیه سفری تهیه کنید.

در انتخاب هدایای خلاقانه برای خانم‌ها نیز باید به نکات مشابهی توجه کنید. سن، تحصیلات، جایگاه اجتماعی و وضعیت تأهل خانم‌ها می‌تواند در انتخاب هدیه مناسب تأثیرگذار باشد.

3. جایگاه و عملکرد کارکنان را در نظر بگیرید

برخی از هدایا در محیط اداری جنبه عمومی دارند. مثلا فرض کنید شما قصد دارید به مناسبت فرارسیدن سال نو هدایایی را برای کارکنان شرکت تهیه کنید. معمولا این تیپ از هدایا برای همه کارکنان به‌صورت یک شکل تهیه می‌شود. از بسته‌های غذایی گرفته تا هدایای مناسبتی معمولا جزء فارغ از جایگاه و عملکرد به تمام کارکنان به صورت یکسان تعلق می‌گیرند.

اما همه داستان به همین جا ختم نمی‌شود. گاهی اوقات لازم است که شما برای خرید هدیه اداری، جایگاه نیروی انسانی و همچنین عملکرد آن‌ها را مد نظر قرار دهید. مثلا کارمندی که با تلاش خود درآمد شرکت را ارتقا داده یا جلوی ضرر و زیان سنگین را گرفته، شایسته هدایای ارزشمند است. علاوه بر آن گاهی اوقات لازم است در محیط اداره برای تشویق مدیران و کارکنان ارشد نیز به‌سراغ هدایای مدیریتی ویژه بروید. این موضوع ارتباط تنگاتنگی با هدف شما از هدیه دادن در محیط کار دارد.

4. از هدایای شخصی پرهیز کنید

هدایایی که جنبه شخصی پیدا می‌کنند، اصلا گزینه مناسبی برای محیط‌های کاری نیستند. کالین ریکنباکر (Colleen Rickenbacher) نویسنده کتاب “بهترین رفتار تجاری خود را داشته باشید”، در این زمینه نکته ظریفی را اشاره می‌کند. او معتقد است که باید از خرید هرگونه هدیه‌ای که مستقیما با بدن همکاران ارتباط پیدا می‌کند، پرهیز نمایید. اصطلاح دقیق او در کتاب این است که هدیه‌ای نخرید که بدن آن‌ها را لمس کند. بنابراین دور هدایایی ماندد عطر، لباس، جواهرات و … را در یک محیط کاری کاملا خط بکشید.

5. خلاق باشید

دغدغه گرانی نباید شما را از خرید هدیه اداری بازدارد. پیشنهاد می‌کنیم یکبار برای همیشه این تصور که هدایای ارزشمند، حتما گران قیمت هستند را از سر بیرون کنید. گاهی اوقات یک هدیه دست ساز که با چند قلم مواد اولیه ساده ولی با کیفیت تهیه شده است، اثرگذاری به‌مراتب بیشتری روی هدیه گیرنده دارد. لازمه چنین چیزی، میدان دادن به خلاقیت است.

لازم نیست که حتما روزهای زیادی زمان بگذارید تا هدایای خلاقانه مناسب برای کارکنان خود را آماده کنید. می‌توانید روی مجموعه‌های حرفه‌ای که به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت هدایای خلاقانه فعالیت می‌کنند، حساب کنید. هدایای خلاقانه، ارزش‌های سازمانی را به‌بهترین شکل ممکن بین پرسنل جا می‌اندازند.

6. بسته‌بندی را جدی بگیرید

ششمین قانون خرید هدیه اداری، اهمیت دادن به بسته‌بندی شیک و با کیفیت است. لازم نیست حتما به‌سراغ بسته‌بندی‌های آن چنانی بروید. در عوض می‌توانید با انتخاب بسته‌بندی‌های ساده و خلاقانه، ارزش هدیه را در نظر کارکنان چند پله ارتقا دهید. ضمن اینکه بسته‌بندی هدیه معمولا جای مانور زیادی برای انتقال پیام‌ها و ارزش‌های سازمانی به هدیه‌گیرنده دارند.

کلام پایانی

6 قانون طلایی برای خرید هدیه اداری را با هم مرور کردیم. هدیه دادن در محیط کاری منجر به ایجاد فضای سازنده توأم با نشاط برای نیروی انسانی می‌شود. موضوعی که در ارتقای بهره‌وری پرسنل بسیار مهم است. ضمن اینکه مدیران سازمان از این هدایا می‌توانند برای همراه کردن کارکنان در مسیر اهداف شرکت به‌نحو احسن استفاده کنند. به‌نظر شما بهترین هدایای سازمانی و شرکتی چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه نوع هدایایی در محیط‌های کاری شما را خوشحال می‌کنند؟ در بین هدایای اداری، معمولا ست‌های اداری جایگاه ویژه‌ای دارند. این ست‌ها از کنار هم قرار گرفتن چند محصول تشکیل می‌شوند. هر چند ست‌های اداری، انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که از سایر گزینه‌های روی میز برای خرید هدایای اداری غافل نشوید.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *